Gå til innhold

Er jeg gravid?


sofus

Anbefalte innlegg

Jeg tok en omgang med primolut for å få mens igang, deretter en dobbel kur med pergo... Jeg testet eggløsning, men fikk aldri positivt resultat.

Vi hadde sex hver dag fordet om.

Jeg har hatt menssmerter i snart 3 uker nå, med skikkelig ømme bryster og vondt nede i magen (skikkelige kramper). Men mensen kommer ikke i det hele tatt. Skulle hatt den 24, så er ikke langt over, men har kjende disse smertene lenge.

Så derfor tok jeg to graviditetstester i går kveld, de skulle leses av etter Max 5 min, og da var det ikke to streker, men etter 10 min var det to tydelige streker på begge. Jeg har tatt disse testene mange ganger før, men aldri gått to streker selv om det har godt over tiden...

Så idagtidelig tok jeg to nye tester, og begge hadde to streker før 5 min! Er jeg gravid? Tørr ikke glede meg, for har prøvd i fire par nå, og aldri fått to streker...

Hva tror dere ?:-) slenger med et bilde! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du har svart på ditt eget spørsmål.. Hva står det i bruksanvisningen da? To streker innen 5 min er gravid eller ikke gravid ifølge bruksanvisningen?

Anonymous poster hash: 4fbbd...971

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To streker er gravid innen 5 min.. men jeg har jo ikke hatt eggløsning..så kan vel ikke ha blitt gravid da? Jeg tror jeg vet svaret ja, men jeg tørr ikke stole på det. Har prøvd så lenge nå, men aldri fått det til.. men har heller aldri fått to streker..

Vet ikke hvor jeg vil egentlig.. vil vel kanskje bare ha en bekreftelse på at å få falskt positivt resultat er ganske vanlig ?

Endret av sofus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To streker er gravid innen 5 min.. men jeg har jo ikke hatt eggløsning..så kan vel ikke ha blitt gravid da? Jeg tror jeg vet svaret ja, men jeg tørr ikke stole på det. Har prøvd så lenge nå, men aldri fått det til.. men har heller aldri fått to streker..

Vet ikke hvor jeg vil egentlig.. vil vel kanskje bare ha en bekreftelse på at å få falskt positivt resultat er ganske vanlig ?

Hvordan vet du at du ikke har hatt eggløsning? Det går ikke an å basere dette på at man har manglene temp-økning, manglende EL-slim osv.

Og, testen slår kun ut på hormonet HCG. Så lenge streken har farge, svak eller ei, så er du gravid.

Anonymous poster hash: 4fbbd...971

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at du ikke har hatt eggløsning? Det går ikke an å basere dette på at man har manglene temp-økning, manglende EL-slim osv.

Og, testen slår kun ut på hormonet HCG. Så lenge streken har farge, svak eller ei, så er du gravid.

Anonymous poster hash: 4fbbd...971

Jeg har tatt tre tester no. Dette er ikke en db test, men funker greit, og har aldri vist to streker Før. . På alle testene eg har tatt no er det tydelige streker som indikerer at jeg er gravid. Gruer meg allerede til å teste meg i morgen, for eg så utrolig redd for å bli skuffa igjen og igjen.. :-( når det gjelder eggløsning så vet jeg at jeg ikke har hatt det, for som Sagt så prøver vi, og jeg testet meg for eggløsning, men fikk bare negativt. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Negativa EL-tester trenger ikke bety at du ikke har hatt EL. Akkurat som at positive tester ikke trenger å bety at du har EL. Har du to streker innen tidsfristen og det er farge i dem, ja, da er du gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativa EL-tester trenger ikke bety at du ikke har hatt EL. Akkurat som at positive tester ikke trenger å bety at du har EL. Har du to streker innen tidsfristen og det er farge i dem, ja, da er du gravid.

Mener du det?:-) kan det Være falsk positivt svar? Har som sagt aldri hendt med meg Før på disse testene.. men man vet jo aldri? 3 tester etter hverandre nå viser to tydelige streker!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du det?:-) kan det Være falsk positivt svar? Har som sagt aldri hendt med meg Før på disse testene.. men man vet jo aldri? 3 tester etter hverandre nå viser to tydelige streker!

En positiv EL-test viser bare en LH-topp, ikke at egget faktisk slipper, så ja, det kan være "falsk" positiv :) Du må slå deg til ro med de positive testene, også tar du en digital i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. greier ikke helt å slå meg til ro med det :-p jeg må vite det helt forbanna sikkert! :-p kan eg graviditeter Være falsk positiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. greier ikke helt å slå meg til ro med det :-p jeg må vite det helt forbanna sikkert! :-p kan eg graviditeter Være falsk positiv?

Nei, ikke hvis det er farge i. Hadde ikke du vært prøver lenge? Da må du jo ha lest noe om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke hvis det er farge i. Hadde ikke du vært prøver lenge? Da må du jo ha lest noe om det :)

Ja.. har prøvd veldig lenge, og har lest som bare det.. men jeg er alltid uheldig, så kan ikke skjønne vist det har gått denne gang heller.. og for å svare på spørsmålet ditt, så ja, det er farge på strekene :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. har prøvd veldig lenge, og har lest som bare det.. men jeg er alltid uheldig, så kan ikke skjønne vist det har gått denne gang heller.. og for å svare på spørsmålet ditt, så ja, det er farge på strekene :-)

Ja, da er du gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer!

Du trenger ikke teste mer, du er gravid...! :danse:

Endret av Mus-Katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Du trenger ikke teste mer, du er gravid...! :danse:

Uærææ.... Tror dere det? Herregud, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg! Må jo tro på de positive testene, men er bare då redd for å utsette meg selv for å bli skuffa igjen! Før var jeg skuffa for negativt resultat, og nå tørr jeg fader med ikke å glede meg over positivt resultat.. :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt klart gravid, da ja. Så gratulerer så mye ! :)
Håper for din del, og babyens at det har roet seg hjemme hos dere, og at du har fått flyttet ut / flytter snart sammen med barnefar, slik at dere slipper å omgås en alkoholiker med en nyfødt i hus. Du sa jo selv at det var et helvette hjemme, så det får jeg håpe du og kjæresten din kommer dere unna, men ettersom dere har vært prøvere en stund regner jeg med at dere har funnet et løsning.

(Leste den andre tråden din.)



Anonymous poster hash: 19d2c...4d6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er helt klart gravid, da ja. Så gratulerer så mye ! :)Håper for din del, og babyens at det har roet seg hjemme hos dere, og at du har fått flyttet ut / flytter snart sammen med barnefar, slik at dere slipper å omgås en alkoholiker med en nyfødt i hus. Du sa jo selv at det var et helvette hjemme, så det får jeg håpe du og kjæresten din kommer dere unna, men ettersom dere har vært prøvere en stund regner jeg med at dere har funnet et løsning.(Leste den andre tråden din.) Anonymous poster hash: 19d2c...4d6

Er jeg virkelig helt klart gravid?!?!? Aaaaaaa!!! Herreguuuuuud, skjønner ingenting! Må jeg ikke vente å fastslå noe til i morgen?!

Når det gjelder meg og barnefaren så har vi bodd sammen i 7 år.. Og det er leeeeenge siden jeg bodde hjemme:-) men takk for omtanken :-) min far har også skaffet seg hjelp og har vert edru siden jul :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg virkelig helt klart gravid?!?!? Aaaaaaa!!! Herreguuuuuud, skjønner ingenting! Må jeg ikke vente å fastslå noe til i morgen?!

Når det gjelder meg og barnefaren så har vi bodd sammen i 7 år.. Og det er leeeeenge siden jeg bodde hjemme:-) men takk for omtanken :-) min far har også skaffet seg hjelp og har vert edru siden jul :-)

ja. du. er. gravid.

gravid.

gravid.

gravid.

du har positive tester? ja????????? DU ER GRAVID

Anonymous poster hash: 68b0b...e58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du vil fastslå? Du har jo testet tre ganger, tre positive tester.

Du trenger ikke til lege for å bekrefte noe, de bruker samme graviditetstest der som vi kan kjøpe på apoteket.

Nå venter du bare, prøver å slappe litt av, og ringer legen om et par uker for å sette opp time i uke 9-12 for blodprøver osv.



Anonymous poster hash: 4fbbd...971
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. du. er. gravid. gravid. gravid. gravid. du har positive tester? ja????????? DU ER GRAVID Anonymous poster hash: 68b0b...e58

Var det et svar fordi jeg er irriterende for deg siden jeg er så usikker ?

Beklager altså.. Men vist du hadde prøvd i flere pr uten hell du også, så hadde du mest sannsynlig vert skeptisk for å føle deg glad over et positivt resultat.

Jeg har innbilt meg graviditet mange ganger, og blitt skuffa gang på gang, selv om jeg ser et tydelig svar nå, så går det ikke skikkelig opp for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...