Gå til innhold

Andre som sliter med laaaaange sykluser?


tutta23

Anbefalte innlegg

Er bare såååå lei av å vente på ikm!!!! Holder på å tørne gal....skjønner at folk flest syns det er lenge å vente for å få teste i hver pp, men her i gården blir det ekstra leeenge pga lang syklus!

Hadde jeg hatt en gjennomsnittssyklus på ca 28 dager hadde jeg hatt ikm den 21.april.....,men ser for meg at jeg enda må vente heeeelt til 1.mai før evt ny pp eller to blå...hvis ikke lenger....

Blir ikke klok på syklusen min nå...

Før jeg fikk barn nr 1 merket jeg alltid godt at jeg hadde eggløsningsslim, men nå når vi har begynt å prøve igjen har jeg hatt lignende utflod flere ganger ila de siste 14 dagene...så det er ikke lett å bli klok på når eggløsning er, hvis den har vært i det hele tatt...

Og så har jeg blitt testegal....Har tatt 4 g-tester på litt over en uke, for jeg klarer bare ikke vente... Men de er selvfølgelig negative! Kjenner ingen tegn til graviditet heller, selv om jeg kjenner og kjenner...

Har bestilt legetime til fredag for å ta noen blodprøver forhåpentligvis, siden jeg hele livet har hatt lange og uregelmessige sykluser!

Andre som har det på samme måte??

Godt å ha et sted å få utløp for litt frustrasjon.... Jeg er bare utrolig utålmodig... Hadde nesten vært lettere om mensen bare kom til normal tid, så kunne vi begynt på ny pp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jupp! Er på syklusdag 59 nå.... :jolie:



Anonymous poster hash: ab042...46a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har PCO, og sykluser på 40-45 dager... blir utålmodig ja...! Dessuten virker det som om kroppen prøver å få til eggløsning flere ganger i løpet av syklusen siden den ikke får det til alltid, så vanskelig å vite når en skal teste... Kan teste positvt på el-test på dag 19, men ikke få mensen før dag 44... Hurra for tullete syklus og kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj altså! Hvor ofte tester du. ..Hvis du tester da...

Anonymous poster hash: ab042...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj altså! Hvor ofte tester du. ..Hvis du tester da...

Jeg prøver ikke å bli gravid, så tester ikke :) Temper hver morgen for å prøve å lære mer om syklusene mine, men foreløpig er det dessverre mer forvirrende enn oppklarende :S Ikke finner jeg eggløsning heller, hehe.

Anonymous poster hash: ab042...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har PCO, og sykluser på 40-45 dager... blir utålmodig ja...! Dessuten virker det som om kroppen prøver å få til eggløsning flere ganger i løpet av syklusen siden den ikke får det til alltid, så vanskelig å vite når en skal teste... Kan teste positvt på el-test på dag 19, men ikke få mensen før dag 44... Hurra for tullete syklus og kropp.[/quote

Topp syklus du også ja, hurra for det...

Tålmodighet kom til oss...

Ikke lett å bli klok på altså...

Er det noen behandling for pco?

Jeg har aldri blitt utredet for min veldig ustabile syklus, men om jeg ikke blir gravid nokså raskt, så kommer jeg til å be om å bli det. .. Er du prøver? I såfall vært det lenge?

Endret av tutta23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lange, uregelmessige sykluser. Alt fra 3 uker til 3 måneder.. Begge gangene jeg har blitt gravid har det vært etter en laaaang syklus. Har aldri gått skikkelig inn for prøving. Og jeg har bare testa bare for sikkerhetsskyld. Da har jeg vært henholdsvis 5 og 3+4 uker på vei :)

Anonymous poster hash: 74c06...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lange, uregelmessige sykluser. Alt fra 3 uker til 3 måneder.. Begge gangene jeg har blitt gravid har det vært etter en laaaang syklus. Har aldri gått skikkelig inn for prøving. Og jeg har bare testa bare for sikkerhetsskyld. Da har jeg vært henholdsvis 5 og 3+4 uker på vei :)

Anonymous poster hash: 74c06...dca

Det er fint å høre :-D

Anonymous poster hash: 73645...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp syklus du også ja, hurra for det...

Tålmodighet kom til oss...

Ikke lett å bli klok på altså...

Er det noen behandling for pco?

Jeg har aldri blitt utredet for min veldig ustabile syklus, men om jeg ikke blir gravid nokså raskt, så kommer jeg til å be om å bli det. .. Er du prøver? I såfall vært det lenge?

Har vel nettopp egentlig blitt prøver, er vel mer eller mindre i 1. prøveperiode nå... Men greia er at det liksom blir så diffust når jeg ikke vet når jeg har (eller om jeg har!) eggløsning. Blir ikke noe konkret å forholde seg til, føler jeg. Gikk 1/2 år uten prevensjon (p-piller) ifjor før jeg oppsøkte gynekolog pga langvarig blødning, fikk da diagnosen PCO... Da sa faktisk gynekologen (en med laaang erfaring) at jeg skulle komme tilbake for å få pergotime med engang jeg hadde barneønske. Er vel noe av dette som sitter i bakhodet på meg, at vi uansett ikke kommer til å lykkes uten litt hjelp, selv om jeg tenker han var altfor bastant i uttalelsen sin... Han visste jo ingenting om blodprøveverdier, om faktiske eggløsninger, osv., men likevel... Har en utrolig ekkel følelse om at jeg aldri kommer til å oppleve å bli gravid, men håper det bare er katastrofetanker fra min side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet på piller januar 13 etter ti-elleve år på pillen. Gikk ca tre mnd før jeg fikk mensen. Tenkte ikke så mye over det da pga hørt at vanlig med noe kluss og forsinket mens etter pilleslutt. Så gikk det seks uker, deretter åtte og så syv for stadig å bli kortere og kortere. Tenkte at. det virket som om syklusen normaliserte og stabiliserte seg. Men nå har det plutselig gått laaaang tid igjen. Har ikke hatt mens siden 22 februar, og ja jeghar testet flere ganger for om jeg kkan være gravid. Var hos legen forrige uke og han sa jeg skulle få henv til gyn. Personlig har jeg lurt på om jeg kan ha pcos. Kjenner meg igjen i en del av symptomene, feks endel (hårvekst, som nok er noe kraftig. Jeg er imidlertid ikke overvektig slik jeg har forstått er relativt vanlig med den diagnosen. Da jeg sluttet med pillen for over et år siden hadde vi egentlig tenkt å ta det dom det kom, men begynner å stresse litt nå, særlig mtp om noe er galt. Vi planlegger også bryllupp neste sommer og jeg har verken lyst til å være gravid eller ha et lite spebarn akkurat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...