Gå til innhold

fotballfrue er magisk!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å ja, jeg forstår. Den Rhodos turen var der visst et innlegg hvor det ikke sto at det var sponset. Hun har fortalte det tydelig i andre innlegg derfra, husker jeg. Men ifølge loven skal det opplyses i hvert innlegg. FF hadde ingen fordeler ved å la være å opplyse om det akkurat i det innlegget hvor det ikke var opplyst. Tror bestemt at det var en forglemmelse, og at hun gjerne ville merket det på det innlegget også. Det er vel ikke så mye å lage ståhei for. Men enig at hun godt kan bli påminnet om å opplyse om det på hvert eneste innlegg siden loven sier det.

Akkurat dette men gjentatte manglende merking er dokumentert i tidligere tråder, så jeg vil ikke definere det som en forglemmelse. Dette er tross alt hennes jobb og hun har ansvar for å sette seg inn i gjeldende lovverk og følge den!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

??? Motsier du deg selv her? Dette var merket i innlegget. Her er lover og regler overholdt.

Skulle til å skrive at det ikke spiller noen rolle hvor i innlegget hun skriver at det er sponset. Men skulle jo tro det var det mest naturlige å skrive det underst som hun har gjort, og ikke f.eks midt i. Hvis det var skrevet midt i, tror jeg det var færre som hadde sett det.

Ser at det er to forskjellige innlegg om samme turen, og det er visst 4 dager mellom hvert innlegg. Det siste innlegget er merket med at turen er sponset. Burde ikke begge innlegg vært merket? Det er da ikke alle som følger denne bloggen hver dag? Så jo, jeg tror faktisk det spiller en rolle hvor i innlegget det merkes, da kanskje kke alle gidder å lese helt til slutten av en lang tekst/mange bilder.

Anonymous poster hash: d4e97...0d7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Det mest magiske med ff er hvordan hun klarer å fortrylle alle til å følge så nøye med på henne!

Hun levere jo et helt innholdsløst liv!

Det skjer jo aldri noe av betydning hos henne og hvis det skjer noe så er det sponset...

Anonymous poster hash: aecf6...3e3

Hahaha :-) Ja du sier noe der.

Mye av det som skjer er å pynte seg opp i klær med adlinks på et jorde i Siljan :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha :-) Ja du sier noe der.

Mye av det som skjer er å pynte seg opp i klær med adlinks på et jorde i Siljan :-)

I dag tror jeg det var ny rekord på outfiten med 5 adlinks. Var bare pumps´ene hun ikke har adlinket.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Hun vurderer seriøst vaskehjelp? Vil jo tro hun har en liten time til å vaske i uken...

"Onsdag er jo vaskedag, men jeg kjenner at det frister veldig lite å finne frem vaskebøtte og grønnsåpe akkurat nå. Vurderer å skaffe vaskehjelp, kanskje det kunne gitt meg de fritimene jeg trenger for å se bunnen av skittentøyskurven igjen"

Anonymous poster hash: 96303...dc7

Er det så veldig rart da?

Jeg har vaskehjelp selv så det skjønner jeg da veldig godt. Hun har også råd til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

I dag tror jeg det var ny rekord på outfiten med 5 adlinks. Var bare pumps´ene hun ikke har adlinket.

Tar nok mye tid å finne klær og kunne ha adlinks til alt. Men dette generer jo i penger. På denne måten kan hun leve av bloggen. Det som er interessant er hvorfor så mange går inn på disse linkene og faktisk kjøper de klærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat dette men gjentatte manglende merking er dokumentert i tidligere tråder, så jeg vil ikke definere det som en forglemmelse. Dette er tross alt hennes jobb og hun har ansvar for å sette seg inn i gjeldende lovverk og følge den!

Dersom første innlegg om en sponset tur blir merket, antar jeg at det kan være lett å glemme å merke neste innlegg om samme turen 4 dager senere, men ikke omvendt. Går det ikke an å gå inn i etterkant å merke da, når "forglemmelsen" oppdages?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom første innlegg om en sponset tur blir merket, antar jeg at det kan være lett å glemme å merke neste innlegg om samme turen 4 dager senere, men ikke omvendt. Går det ikke an å gå inn i etterkant å merke da, når "forglemmelsen" oppdages?

Kan sikkert skje. Skjer/skjedde ofte på aktuelle blogg. Skal ikke skje.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Problemet her er at at det ikke merkes TYDELIG nok. Ikke verre enn det. I tillegg anvender FF grå skrift, noe som ikke hjelper på tydeligheten. Nå har det blitt sitert fra og linket til såvel Forbrukerombudet som til Skattedirektoratets sider flerfoldige ganger i denne tråden, og hver og en kan selv lese regelverket. Spesielt Forbrukerområdet sine sider er skrevet med i en såpass lettfatteligtekst, at selv FF - med sin angivelige første avdeling jus - burde evne å ikke bare lese den, men også forstå den.

Nå er dette en tråd som omhandler FF spesifikt. Argumenter som "andre er enda verre" har derfor ingen tilhørighet, ei heller vitner det om vel utført konsekvensanalyse når enkelte mener at man skal slutte å være så opptatt av hva andre gjør når det kommer til lovverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ff kaller seg norges største Blogger. Likevel har mamma til michelle flere følgere på Facebook. Hmmmm

Anonymous poster hash: 1a9cc...b01

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vaskehjelp selv så det skjønner jeg da veldig godt. Hun har også råd til det.

Går du hjemme hele dagen da?

Anonymous poster hash: 695ab...94d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er hjemme hele tiden. Så ja, det er rart.

Anonymous poster hash: e972a...af7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er hjemme hele tiden. Så ja, det er rart.

Anonymous poster hash: e972a...af7

Jeg synes ikke det er rart at hun vurderer vaskehjelp. Til dere som mener hun bare går hjemme, så har hun jo en jobb, nemlig bloggen sin/firmaet sitt. Firmaet går jo ikke rundt av seg selv, og Caroline har nok mere å gjøre enn hva noen av oss aner (med mindre noen har en like stor blogg da).

Skjønner godt ønsket om vaskehjelp. De timene som går med til vasking av hus kan heller brukes til tid med mann og barn, og har man råd til det, ja så hvorfor ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner også godt at hun vil ha vaskehjelp. Har man råd til det, så hvorfor ikke? Men da får hun altså en ting mindre å blogge om...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Jeg synes ikke det er rart at hun vurderer vaskehjelp. Til dere som mener hun bare går hjemme, så har hun jo en jobb, nemlig bloggen sin/firmaet sitt. Firmaet går jo ikke rundt av seg selv, og Caroline har nok mere å gjøre enn hva noen av oss aner (med mindre noen har en like stor blogg da).

Skjønner godt ønsket om vaskehjelp. De timene som går med til vasking av hus kan heller brukes til tid med mann og barn, og har man råd til det, ja så hvorfor ikke.

Ja nettopp. Huset er stort og jeg ville helt klart gjort det samme selv om jeg så hadde vært hjemmeværende husmor uten blogg for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel neppe noe vaskehjelp i det huset der såfremst den ikke er sponsa :fnise:

Anonymous poster hash: 37272...dd4
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaller ikke alle rosabloggene seg for Norges største da??

Anonymous poster hash: 1535c...28b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene hun er ute av huset er det snakk om neglefiksing og frisør i oslo. Hun velger selv å dra til oslo for å ordne dette, da hun er sponset. Om hun trenger å fikse negelene? Det er snakk om prioriteringer. Og hvis hun fortsatt står opp 6 om morgenen, er det rart hun ikke har tid til å vaske huset. Ja, det mener jeg..

Anonymous poster hash: 695ab...94d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kanskje det blir CityMaid-reklame framover?

Må jo bli BygdeMaid da

Anonymous poster hash: a935e...b0d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...