Gå til innhold

Veldig tykke slimhinner = gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var nettopp til ul for å sjekke tarmer og nyrer. Legen sjekket livmor samtidig og sa jeg hadde en "veldig tykk slimhinne".

Tykk slimhinne betyr vel at man enten venter mensen eller er gravid?

Ul var på onsdag. Hvor lang tid bør det ta før mensen kommer dersom slimhinnene er "sprekkferdige"?

Tok for øvrig en utskrapning etter MA for fem uker siden. Jeg har, som dere sikkert skjønner, ikke fått menstruasjonen tilbake etter denne. Ved tidligere utskrapninger pga MA har det gått 4-5 uker, og jeg har ingen tegn til mens så langt.

(postet denne under graviditet og spedbarn også, men tenkte at den kanskje passet bedre her)



Anonymous poster hash: 36844...267
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke helt sikker, men tror det kan bety flere ting. Enten at du snart skal ha mens, at du er gravid eller at de ikke fikk ut alt under utskapingen. Da jeg var på kontroll noen uker etter utskapelse sa gyn før hun begynte "nå får vi bare håpe at vi ser tynne slimhinner så alt er ute" da hadde jeg så tynne slimhinner som mulig sa hun, og at det nok tok litt tid til jeg fikk mens. Fikk mens 2 uker etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et veldig vagt utsagn, og det er så store individuelle forskjeller på hvor tykk slimhinnen er gjennom syklusen. Så du kan ikke tolke noe som helst ut i fra dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter de andre utskrapningene jeg dessverre har hatt, tok det 4-5 uker før mens kom tilbake. Nå har det gått nesten 6. Hadde imidlertid skyhøy HCG sist gang denne ble målt (i uke 10), og fosteret døde mellom uke 11 og 12 en gang. Tidligere har jeg mistet i uke 6 og 7. Kan jo ha med dette å gjøre også, og at det tar lenger tid før mensen kommer fordi jeg mistet senere.

Anonymous poster hash: 36844...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og disse slimhinnene indikerer kanskje at jeg får mens om en ukes tid. Håper det, for jeg har tenkt til å drøye med å bli gravid igjen.

Anonymous poster hash: 36844...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...