Gå til innhold

Hektforhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg har akkurat greid å kommet meg ut av ett hektforhold, det er bare å kutte ALL kontakt å starte på nytt. det er kjempe tøft med vært det...

​jeg hadde en flørt med en som er psykopat, han har ødelagt mye for meg så jeg må bygge meg opp og de rundt meg... angrer så idag på at jeg ikke hørte på vennene mine når de sa at dette var ikke bra for meg.. Han slet meg rett å slett ut, tok av meg nesten 10 kg pga han...

noen som har tips på hvordan man kan stole på noen igjenn? :)

Jeg gikk ut av et 3 år langt hektforhold for 5 mnd siden. Har nå truffet den skjønneste mannen som jeg dater, og han er jeg helt trygg på..han er så tydelig på st han vil ha meg, en ærlig og fin fyr. De finnes der ute og gjør det lett for oss å stole på menn igjen. Gå etter de snille, ikke de store flørterne :-)

Anonymous poster hash: 74a9b...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elisabeta

Til å begynne med var det fint, veldig fint. Han sa at han elska meg og at han aldri hadde møtt noen som meg og ba meg om å gi etter. Så ga jeg etter. Jeg ga han hele meg og jeg har aldri noensinne vært så åpen ovenfor noen. Han var et mirakel. Han var ekte kjærlighet! Og han elska meg tilbake! Men da trakk han seg unna, følelsesmessig. Jeg begynte å ane uråd og spurte hva som skjedde, siden vi hadde sånn flott forhold, der han sa de vakreste ord, sendte meg de nydeligste dikt og danset rolige danser med meg, og hvor tok dette veien så plutselig. Alt det fine... Jeg vet ikke hva jeg vil, sa han da, jeg må ha tid. Så jeg begynte å tilpasse meg. Veide alle orda mine. Overdrev pyntinga av meg selv. Sørget for at leiligheta var perfekt til enhver tid. Jeg ville jo bare ha mer av alt det gode. Jeg hadde blitt avhengig og oppførte meg som rotta som forsøkte alt for å utløse godbiten, som kunne komme helt tilfeldig og med ujevne mellomrom. Så jeg trykka og trykka, som en gal. Så starta jeg å vente. På kort sikt og på lang sikt. Jeg gjorde meg tilgjengelig. Jeg svarte på alle hendvendelser fra han. Jeg sa ja til alt. Det var ikke plass til noe annet, eller noen andre. For å få godbit. Deretter begynte hjernen å spinne, alt dreide seg om han og alle tanker dreide seg om han. Hele døgnet. På dette tidspunktet gjorde det mer ondt enn godt å være forelska. Så fikk jeg angst. Problemer med å puste og problemer med å sove. Spise. Smile, Tenke. Jobbe. Det gikk utover alt, og det var fryktelig vondt. Så kom jeg over Hektabloggen og forsto hva som feilte meg, og starta på løsrivelsesprossesen. Det tok nesten ett år, for han gå meg små håp hele veien. Kanskje. Jeg må ha tid. Du må vente på meg. Så det er et mareritt og en avhengighet som oppstår på grunn av hormoner. Han ga meg en intens lykke, bare for å ta det hele tilbake, nesten. Prøv mer lille frøken, kanskje du får denne lykken igjen? Jeg endte opp hos psykolog og det var såvidt jeg overlevde dette, og da tar jeg ikke i engang. Jeg trur et hekt gjør det samme med deg som heroin. Det ødelegger deg i jakten på mer. Anonymous poster hash: 755fe...628

Huff da, jeg føler med deg. Måtte være helt forferdelig.

Jeg har vært i noe lignende, ikke så ille, men nok til at jeg føler det som om livet mitt har kommet tilbake nå :)

Jeg ventet derimot ikke på han, kunne også avlyse avtaler, brøt kontakt flere ganger (men da var han på igjen), gikk ikke ned i vekt, men jeg går aldri inn i noe sånt igjen. Aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Tusen takk for gode og fine svar :blomst:



Anonymous poster hash: 71838...07b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er i akkurat samme situasjon nå. I begynnelsen var alt fantastisk og det var ikke måte på hvor mye oppmerksomhet og fremtidsrettede planer vi hadde, når vi var sammen var det eklektisk bra! jeg har aldri opplevd lignende, det blir som et dop!

Han gjorde meg usikker og bevisst holdt meg usikker over en periode, og behandlet meg veldig dårlig og har holdt andre jenter på gress samtidig som han har vært med meg, dette dro meg veldig langt ned. Jeg valgte å bryte med han da han prøvde å manipulere meg tilbake igjen, hvor han prøver å legge skylden over på meg. Jeg har gjort det slutt med han og håper virkelig å komme over dette fortest mulig selv om det er vanskelig.



Anonymous poster hash: 1408e...c53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen.

Jeg sliter så med den sjekkinga....søke opp på face osv. Har klart å slette sms som kommer fra han uten å lese. Første gang det har skjedd.

Vet at jeg må lukke alle dører for å klare det. Dvs null sjekking, kontakt osv.

Som en rus ja. Abstinenser :(



Anonymous poster hash: 71838...07b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne tiden er det "perfekt" for å komme seg ut av et dritt forhold. Nå står sommeren og masse sol på tur. Bading, grilling, soling, utepils. Alt blir mye bedre på sommeren. Det er utrolig hva litt sol kan gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På denne tiden er det "perfekt" for å komme seg ut av et dritt forhold. Nå står sommeren og masse sol på tur. Bading, grilling, soling, utepils. Alt blir mye bedre på sommeren. Det er utrolig hva litt sol kan gjøre.

Veldig sant det du sier der :)

Anonymous poster hash: 755fe...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hektforhold - ca en betegnelse at man er i forhold med en psykopat / klart nedbrytende mann, uten at man greier slå opp, eller komme seg ut av det.

Man er avhengig av fyren selv om han behandler henne som dritt. Tror det er bedre å være i et dårlig forhold, enn å være alene - noe som selvsagt er den store løgnen.

Sykelig/usunt avhengighetsforhold, altså. Jeg har ikke hørt den nye betegnelsen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykelig/usunt avhengighetsforhold, altså. Jeg har ikke hørt den nye betegnelsen før.

Nei, samme her! var ganske nytt for meg og, men lurer på om det er ei dame som har publisert noen bøker om temaet, der hun kalte tittelen "hektforhold", også har folk tatt det med seg videre :) Noen som vet hva hun het igjen?

Jeg har alltid bare tenkt på den klassiske psykopaten som har "offeret" i et slags maktspill, eller avhengighetsforhold som du også sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk den boken av ei veninne for noen år siden. Reddet psyken min. Man må bare komme seg bort fra et slikt forhold, rive seg løs og løpe alt man kan i motsatt retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff ei jeg ble veldig forelsket i. Jeg fikk fort følelsen av at hun var i et dårlig forhold med en ganske skummel fyr. Og at dette var sånn fra hennes side og...at hun ville, men ikke turte/kunne. Jeg oppførte meg varsomt fordi jeg "fanget opp" dette. Så flyttet hun...jeg gikk og kranglet med meg selv om hva som egentlig skjedde i høst. Så spurte jeg noen jeg kjenner om de kunne snoke litt. Den delen med dårlig forhold med skummel fyr stemmer. Boler, dophue kriminell, notorisk utro, voldsforbryter osv.

Jeg har kontaktet henne en gang...men hørte ikke noe fra henne. Jeg vil virkelig prøve mer...så dere som har vært i forhold med en slik. Gi meg råd! Vil ikke gi opp hun her...

Anonymous poster hash: e3981...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du stadig lurer på om du er "inne" eller "ute" i forhold til kjæresten din, og hva som gjelds, da sitter du kanskje fast i et romantisk hekt. Slik definerer hektabloggen.no det.

Selv har jeg nettopp avvist sex (og kanskje forhold) med en mann som jeg har hatt daglig kontakt med i 8 mnd. Risikoen for at jeg vil bli hekta er altfor stor, og etter sex er den veldig stor. Spesielt for kvinner.

Å bli hekta er egentlig at der ikke er balanse i forholdet, at den som er hektet er mer ivrig enn den andre. Det blir en ond sirkel fordi den hektede mister interesse ettersom den hektede blir stadig mer hekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært der i 9 år. (egentlig mye mer men mest intens disse årene etter at han aktivt fant mitt tlf nr på nettet). Som tidligere beskrevet lengre oppe føles det som om det ikke finnes noen andre som kan erstatte. Mitt liv er grusomt og jeg bare eksisterer.

Uttad vet jeg ikke hva folk ser og vet men jeg klarer ikke å få han ut av mitt liv.

Han er i tankene 24 timer og jeg kjemper daglig på å holde meg borte. Han tar kontakt når det passer han. De gangene det har vært slutt, ble han veldig ivrig på å få kontakt igjen.

Vi er begge gifte og alt er bare j.....

Vil ikke at min værste fiende skal ha det livet jeg har. Han har holdt på slik fra vi ble kjent i studietiden. Hatt pauser i mange år men med en gang vi ser hverandre er alt som før igjen. Forstår ikke hvorfor jeg skulle havne oppi dette som alltid har vært så klok,fornuftig og selvstendig. Begge to er avhengige men jeg er den svakeste nå . Vondt å skrive disse ordene og tror nok at mange som leser dette klarer ikke å skjønne det helvete vi har vi som er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeta

Har vært der i 9 år. (egentlig mye mer men mest intens disse årene etter at han aktivt fant mitt tlf nr på nettet). Som tidligere beskrevet lengre oppe føles det som om det ikke finnes noen andre som kan erstatte. Mitt liv er grusomt og jeg bare eksisterer.

Uttad vet jeg ikke hva folk ser og vet men jeg klarer ikke å få han ut av mitt liv.

Han er i tankene 24 timer og jeg kjemper daglig på å holde meg borte. Han tar kontakt når det passer han. De gangene det har vært slutt, ble han veldig ivrig på å få kontakt igjen.

Vi er begge gifte og alt er bare j.....

Vil ikke at min værste fiende skal ha det livet jeg har. Han har holdt på slik fra vi ble kjent i studietiden. Hatt pauser i mange år men med en gang vi ser hverandre er alt som før igjen. Forstår ikke hvorfor jeg skulle havne oppi dette som alltid har vært så klok,fornuftig og selvstendig. Begge to er avhengige men jeg er den svakeste nå . Vondt å skrive disse ordene og tror nok at mange som leser dette klarer ikke å skjønne det helvete vi har vi som er der.

Jeg tillot meg selv å være der i litt over ett år. Noe lengre enn det er selvpining, og da må du begynne å grave i ditt eget "mønster". Gift attpåtil? Her handler det mye om selvrespekt, og ikke minst for de andre partnerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...