Gå til innhold

Menn: syns dere at kvinnene på KG er slemme mot dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere menn som synes at kvinnene her er slemme mot dere, hva i huleste bragte dere hit egentlig?

Anonymous poster hash: 477bd...4d5

Og dere kvinner som ikke liker "gutteklubben grei" i styrerommene rundt om i landet, hva brakte dere dit egentlig?

Kanskje et ønske om å påvirke agendaen og debatten? hmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det som rir folk i dag?

Koster det så jævla mye å oppføre seg skikkelig?

Anonymous poster hash: c8fc8...6e1

Dårlig oppdragelse. Folk vil vel sikkert framstille seg selv i det beste lyset, selv om det både ender på godt og vondt, i de fleste tilfeller: vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det er ikke akseptabelt at folk piller buse heller, klarer du å gjøre noe med det?

Det er da ikke sammenlignbart med nedrakking og sjikane som det er mye av her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akseptabelt at folk piller buse heller, klarer du å gjøre noe med det?

Ja, det klarer jeg, men jeg ser ikke hva det har med saken å gjøre.

Anonymous poster hash: c8fc8...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke sammenlignbart med nedrakking og sjikane som det er mye av her.

I denne sammenhengen er det det.

Man klarer ikke å stoppe nedrakking og sjikane som foregår over nett på samme måte som man ikke klarer å stoppe alle verdens befolkning i å pille buse. Det eneste en kan gjøre er å erkjenne at det foregår og klatre over det selv. For som sagt, hvorfor ta nær av noe en random sier til deg over nettet? Jeg gidder ikke gi det en tanke engang hvis noen sier noe stygt til meg da det ikke berører meg på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det klarer jeg, men jeg ser ikke hva det har med saken å gjøre.

Anonymous poster hash: c8fc8...6e1

Ok? Hvordan i allverden klarer du å stoppe hele verdensbefolkningen i å pille buse?

Sammenligningen er jo at det klarer du ikke, på samme måte som at du ikke klarer å stoppe "troll" forsøk på nettet.

Endret av Timza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok? Hvordan i allverden klarer du å stoppe hele verdensbefolkningen i å pille buse?

Sammenligningen er jo at det klarer du ikke, på samme måte som at du ikke klarer å stoppe "troll" forsøk på nettet.

Hvis ingen forteller noen at noe er uakseptabelt, så fortsetter det. Hva tror du er poenget med oppdragelse?

Er det best om barn bare får gjøre som de vil, eller kan vi forsøke å hjelpe dem til å fungere i et samfunn?

Anonymous poster hash: c8fc8...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ingen forteller noen at noe er uakseptabelt, så fortsetter det. Hva tror du er poenget med oppdragelse?

Er det best om barn bare får gjøre som de vil, eller kan vi forsøke å hjelpe dem til å fungere i et samfunn?

Anonymous poster hash: c8fc8...6e1

Tingen er at du ikke klarer å stoppe alle. Vi kan være millioner som prøver, det vil alikavell ikke fungere. Et "troll" på nettet kan trolle av flere grunner, det trenger ikke ha noe med oppdragelse å gjøre. Noen kjeder seg og liker å kun lage spetakkel. Ikke mat trollet er vell et relativt nytt ordtak som er kommet fra nettopp dette.

Er du ikke enig at man ikke skal ta seg nær av noe en random sier til deg? Enten det er i det virkelige liv eller over nettet? Hadde du virkelig blitt såret om en uteligger ropte "hore" til deg på gata i det du gikk forbi? ISåfall, hvorfor i allverden ville du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er at du ikke klarer å stoppe alle. Vi kan være millioner som prøver, det vil alikavell ikke fungere. Et "troll" på nettet kan trolle av flere grunner, det trenger ikke ha noe med oppdragelse å gjøre. Noen kjeder seg og liker å kun lage spetakkel. Ikke mat trollet er vell et relativt nytt ordtak som er kommet fra nettopp dette.

Er du ikke enig at man ikke skal ta seg nær av noe en random sier til deg? Enten det er i det virkelige liv eller over nettet? Hadde du virkelig blitt såret om en uteligger ropte "hore" til deg på gata i det du gikk forbi? ISåfall, hvorfor i allverden ville du?

Jeg synes ikke man skal akseptere uhøflighet uansett hvor eller når det oppstår. Det du gjør nå, er å gi legitimitet til dårlig oppførsel. Det kommer jeg aldri til å gjøre.

Anonymous poster hash: c8fc8...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, syns dere det?

Inspirert av kommentarer i tråden om ekle menn ;)

Anonymous poster hash: 7c7ce...da8

Neida, er relativt hardhudet. Ingen på internett er "slemme" mot meg, med mindre noen finner ut hvem jeg er og kommer med virkelige trusler.

Det nærmeste som kommer demotiverende er når jeg ser dårlige/ubegrunnede tilsvar og poeng som får haugevis av plusser fordi de holder med 'kvinnesiden'. Man bruker f.eks. en sammenligning for å få frem et poeng, og så angriper motdebattanten sammenligningen (man kan alltid finne en eller annen grunn til at den ikke passer) uten å svare på poenget, og blir hyllet for stråmannstaktikken sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke man skal akseptere uhøflighet uansett hvor eller når det oppstår. Det du gjør nå, er å gi legitimitet til dårlig oppførsel. Det kommer jeg aldri til å gjøre.

Anonymous poster hash: c8fc8...6e1

Hæ? Trur du skal lese det jeg skriver én gang til. Det eneste jeg sier er at man skal akseptere at det skjer, ikke at man skal akseptere at folk gjør det. Hvorfor du gidder diskutere dette aner jeg ikke.

Du kan isåfall svare på spørsmålet mitt. Hadde du blitt såret om en uteligger ropte hore etter deg på gata?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heihade

Hvis ingen forteller noen at noe er uakseptabelt, så fortsetter det. Hva tror du er poenget med oppdragelse?

Er det best om barn bare får gjøre som de vil, eller kan vi forsøke å hjelpe dem til å fungere i et samfunn?

Anonymous poster hash: c8fc8...6e1

Tingen er at med troll så er det beste du kan gjøre å overse dem. De lever og ånder for den bekreftelsen de får gjennom å se dere bli påvirket. Jeg skjønner at målet ditt er å få slutt på det, så da anbefaler jeg deg å gjøre det som funker.

Det du ser på som oppdragelse eller å sette noen på plass virker på dem som akkurat det de ville oppnå. Ingen ville orket å bruke energi på å trolle hvis ingen ga dem oppmerksomheten de søker.

Med andre ord - vil du stoppe trollene må du slutte å mate dem. Du kan tro at det er dere som "setter de på plass" som hjelper til med å få slutt på det, men saken er at dere er grunnen til at det fremdeles pågår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel si det er mange kvinne rpå forumet som ikke klarer å oppføre seg. Det er jo ikke bare menn de hetser.

Synes også litt for mange kvinner tar seg nær av menn med kjipe holdninger til kvinners posisjon i samfunnet. Må gå an å mene at kvotering er en uting uten å bli hetset.



Anonymous poster hash: 730a4...58f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes vel kanskje at hvis man har noe stygt å si om andre, så kan man vel heller holde det for seg selv. Det finnes alltids noen som blir såret/tar seg nær av det som blir sagt selv over internett. Jeg vil ikke såre noen så hvis jeg synes noe stygt om en person så sier jeg det ikke. Er jo en helt annen sak hvis jeg er uenig i det en måtte mene, men da holder jeg meg jo for god til å sjikanere eller kalle PERSONEN noe. Da sier jeg heller at det er en mening som er høl i hodet for meg. :-p
Men det er jo noen som er slemme, man må vel kanskje bare se forbi dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får lyst til å snike meg inn her. Jeg håper virkelig ikke at noen her tar til seg noe av det kjipe tullet, det er enkelt å slenge med leppa på nett -men jeg hadde søren meg ikke funnet frem i jungelen av informasjon jeg "trenger" og har lyst til å vite om, om det ikke hadde vært for fenomenet nettforum.

Jeg er en av de som har logget meg inn en stund, uten å være den mest aktive skribenten. Men det har vært kult å få være med Kg i så mange år og se endringene opp igjennom. Og jeg synes det er moro å ha noen menn blant oss. Det har vært mange bra mannfolk her inne, noen er her fortsatt -og det er kjempebra at det kommer nye tilskudd.

Dere skjønner jo selv at dere kan sette ild på tørt gress her inne, dere kan rote det skikkelig til og noen av dere kommer med meninger som er helt hinsides all menneskelig respekt, vett og forstand. Men til gjengjeld så viser det seg også at det finnes en del kule mannfolk her, som svarer i god mening, og som virker oppegående og interessante. Tommel opp til dere!

Men jo, jeg kuppa tråden jeg ja, det var litt fordi jeg hadde noen spørsmål jeg også.

1. Lar du noen gang vær å skrive din mening/svare i en tråd, fordi noen andre menn er skikkelig kjipe?

2. Synes du det er vanskelig å ha/stå for kjønnsnøytrale meninger her inne?

3. Har du noen gang følt at du har vært en kjip sjåvinist selv, mer enn det du evt. er i virkeligheten, kun for å støtte opp om andre av samme kjønn?

Og til slutt..mest for moro skyld ;)

4. Har du noen gang utgitt deg for å være kvinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...