Gå til innhold

er det lettere å bli gravid med hcg rester i blodet? eller burde man vente en syklus for at alt skal bygge seg opp igjen? ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva burde jeg gjøre? Går igjennom min andre sa nå og lurer på om jeg må vente en syklus? Jeg vil bli gravid så fort som mulig, vil ikke vente en syklus! Lei av å vente. Alt er bare å vente og vente!!

Anonymous poster hash: bf2ff...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva burde jeg gjøre? Går igjennom min andre sa nå og lurer på om jeg må vente en syklus? Jeg vil bli gravid så fort som mulig, vil ikke vente en syklus! Lei av å vente. Alt er bare å vente og vente!!

Anonymous poster hash: bf2ff...276

Syklus må jo stabilisere seg og du må jo ha eggløsning, så tror dessverre du må vente litt uansett.

Anonymous poster hash: 4cbbb...094

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke vente en syklus nei, og det må ikke stabilisere seg før du blir gravid. Nå spørs det helt hvor langt du var på vei. Jeg ble gravid uten mens etter min SA, og eggløsning kom den dagen det skulle komme. Lykke til! Grunnen til at det sies at man skal vente er mest pga psyken. Er du psykisk klar for det så kjør på.



Anonymous poster hash: f3265...26a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjønt det som at man må la slimhinnene bygge seg opp på nytt igjen for å minske risiko for ny sa/ma, men har ingen erfaring med det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke vente. Ved SA støtes slimhinnen ut naturlig, og når kroppen lager en eggløsning igjen så er hormonene i gjenge igjen. Hvis man venter en syklus har man dato for siste mens å beregne termin ut fra, men det er jo ikke essensielt.

Endret av Biloba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed at jeg burde vente med å prøve før etter jeg har hatt en mens. Da den ofte rensket ut evt siste rester.

Jeg mistet denne uken, og vi kommer til å vente, selv om jeg heller ikke ønsker å vente.. :(

Anonymous poster hash: 1738e...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøving og graviditet er dessverre ikke stort annet enn venting :(

Jeg prøvde i 2 år før jeg ble gravid, to laange år! Vente på EL, vente på IKM, negativ test x 1000, vente på mens, vente på EL osv.. Når jeg først ble gravid så var det venting på nytt, vente på symptomer (som mest sannsynlig kommer), vente på at kvalmen går over, vente på at uke 12 skal komme, vente med å fortelle folk, vente til UL, vente til neste jordmortime, vente, vente, vente!

Jeg har nå 3 mnd igjen å vente til termin og teller dager og uker, men tilslutt vil nok all ventingen være verdt det! :D

Beklager utblåsningen, men det er dessverre slik :(

Håper du blir raskt gravid igjen og at spiren vokser fint og holder seg inne :) Lykke til :)



Anonymous poster hash: 8b856...631
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...