Gå til innhold

Når kom babykiloene og hvor mange?


inlovewith

Anbefalte innlegg

Også har jeg lest ett sted at kroppen tar opp mer næring av maten enn før man ble gravid. Derfor man legger på seg selv om man ikke nødvenidigvis spiser mer enn før? Er ikke helt skråsikker her altså!

Men hva tror dere, jeg som var undervektig før graviditeten. Jeg vil gjerne beholde alle kiloene, føler meg sunnere og finere med litt kjøtt på beina. Er det messt sannsynlig at jeg går ned alt og blir like syltynn som før? Tror ikke jeg hadde min "idealvekt"/sunneste vekt før graviditeten. Har gått opp 15 kilo hittil og er 29 uker på vei!

Endret av Doroline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk opp noen kilo i bare fett, på grunn av ulvehunger og søtsug. Kunne lett spise fem skiver og likevel være sulten. Heldigvis så forsvant disse fettkiloene i løpet av 2-3 uker etter fødselen, gikk vel ned 500 gram i snitt per døgn. Så det er nok noe kroppen selv gjør for å være bedre rustet til å takle fødsel og å få i gang amming.

Anonymous poster hash: e41e6...102

This gives me hope! :laugh: Er i uke 29 nå, har vel lagt på meg ca 14kg, nettopp på grunn av ustoppelig appetitt. Blir litt skremt når så mange sier at den virkelige vektoppgangen starter siste trimester :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 kilo. Gikk opp jevnt fra dag en. Ekstra mye de tre siste mnd.. I begynnelsen fordi jeg hadde vanvittig matlyst.

Det er ingen krise å gå opp en del. Rundt 15 kulioer veldig vanlig. Det går fort av!!

Endret av Irja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 kilo. Gikk opp jevnt fra dag en. Ekstra mye de ti siste mnd.. I begynnelsen fordi jeg hadde vanvittig matlyst.

Det er ingen krise å gå opp en del. Rundt 15 kulioer veldig vanlig. Det går fort av!!

De ti siste mnd? :P hehe

Anonymous poster hash: d5b03...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å legge på meg ca ved uke 15+. La jevnt på meg 9kg. Nå, 4 uker etter fødsel er de borte... Så nå hiver jeg innpå med mat (og annet snacks) for å bare holde vekten (og melken) ved like ;)

Forrige gang gikk jeg opp 13 kg. De gikk også bort raskt, men litt saktere enn denne gang. Borte etter ca 3 mnd. :)

Jeg er slank fra før, med en BMI på 19 ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å komme med et litt uortodokst svar, så kommer mine babykilo for fullt etter permisjonen :ler:

Det høres ut som tull, men er helt sant. Jeg går opp noen kilo i graviditeten (mest i første trimester, faktisk), går ned igjen etterpå, og gjerne noen ekstra kilo ned- og så kommer mammakiloene snikende på når tidsklemma setter inn for fullt og det blir stress-spising og småspising innimellom slagene og altfor lite tid til trening og søvn.

Det er kanskje ikke babykilo i ordets rette forstand, men det er definitivt mammakilo! ;)

(er normalt slank i utgangspunktet, på grensen til for tynn noen måneder etter fødsel, og nesten litt lubben etter et halvt års tid i hamsterhjulet...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som ikke har peiling..

er det sånn at man legger på seg uansett? Også hvis man ikke spiser mer enn tidligere ?

Nei. Men om man har normalt kosthold skal man spise litt mer etterhvert i graviditeten, tilsvarende ca et par hundre kalorier hver dag.

Dog går de fleste opp, normalvektige ca 11-16 kg.

Mange som sliter med kvalme kan enten gå ekstra ned og også ekstra opp pga nødvendighet for småspising for å unngå sterk kvalme/oppkast.

Anonymous poster hash: e6496...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Jeg går og opp først etter graviditet :P

Var mindre to uker etter fødsel enn jeg er nå snart 4 mnd etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 29 og ligger under 5 kilo fra hva jeg veide når jeg ble gravid. Har spydd i 5 måneder. Så jeg tenker kiloene kommer nå på slutten. Går mye turer og drikker mye vann. Ikke noe godis, brus eller potetgull osv. Bare frisk sunn mat. Magen er stor og fin, baby vokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er overvektig, så har gått ned, istede for opp under svangerskapet, ca 13 kilo.... Er ca 29 uker på vei, og kastet opp hele tiden.. Toppet dette med matforgiftning de siste dagene.. Sliten og lei! Men uansett hvor sliten jeg er, så smiler jeg hver gang baby sparker i magen !:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri gravidkilo. Som høygravid veide jeg to kilo mer enn da jeg ble gravid. Etter fødsel var jeg riktignok avmagret :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 22 nå og har gått opp ca 7-8 kg :)

Anonymous poster hash: 80faa...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...