Gå til innhold

ser jeg sååå gammel ut!? noen følt det sånn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 28 og ser av og til jenter jeg tenker at er så voksne. At de må være godt over 30, og flere ganger har det vist seg at de er like gamle som meg! At de er født det samme året. Har også studert med yngre jenter som jeg trodde var eldre enn meg eller like gamle.

Anonymous poster hash: 24b13...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig forskjellig hvordan folk ser ut når de er bortimot 30. Ser iblant noen som ser ut som de er i 30-årene og andre jeg kunne gjettet var 24.



Anonymous poster hash: 7c629...a55
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Jeg har møtt folk jeg har tatt for å ha vært i 50-årene...og så har de vært 35... O_o Så har jeg møtt folk som jeg har trodd har vært i midten av 20-årene, men så har de vært nærmere 40. o_O Synes det er generelt vanskelig å ta akkurat alder på folk, spesielt hvis det er andre etnisiteter. Mange eldes jo knapt en gang. O_O

(Edit: jeg ser det av og til på halsen og hendene at alderen ikke tilsier alderen i ansiktet. Hvis en "opp i årene" bruker botox og gudvethva i ansiktet, men glemmer å ta halsen og hendene, så har man eksempler på mennesker med veldig glatt ansiktshud og så trekkspillhud på halsen. De kan se ut som de er i yngre år i ansiktet mens halsen avslører at de er "opp i årene". <_< )

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyGlaGla

De fleste på min alder ser eldre ut en meg....men det har sin naturlige forklaring. Jeg har rødt hår og er livredd sola, ergo ingen rynker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

De fleste på min alder ser eldre ut en meg....men det har sin naturlige forklaring. Jeg har rødt hår og er livredd sola, ergo ingen rynker.....

Jeg har ikke rødt hår (åååå, rødt hår er så fint! ^^, ), men jeg får masse fregner og får fnatt av det så bruker spf 50 og holder meg mest inne for liker ikke å stekes i solen. >_< Ergo er jeg blek og har knapt rynker.

Man kan jo slippe å få rynker pga gener og hvis man ikke røyker eller drikker mye så hjelper jo det og. :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyGlaGla

Jeg har ikke rødt hår (åååå, rødt hår er så fint! ^^, ), men jeg får masse fregner og får fnatt av det så bruker spf 50 og holder meg mest inne for liker ikke å stekes i solen. >_< Ergo er jeg blek og har knapt rynker.

Man kan jo slippe å få rynker pga gener og hvis man ikke røyker eller drikker mye så hjelper jo det og. :3

Hihi, men det er der det ligger, vær forsiktig med sola så kommer gammeltegna seinere. Og røyk og alkohol da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er fordi det største tegnet på at man blir eldre er at vennene dine ser så gamle ut og de under 20 ser ut som de hører til på ungdomskolen og de på ungdomskolen ser ut som om de hører hjemme på barneskolen. Man ser alderen veldig godt på alle andre, men sjeldent på seg selv ;)



Anonymous poster hash: f42a4...6cc
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyGlaGla

Tror det er fordi det største tegnet på at man blir eldre er at vennene dine ser så gamle ut og de under 20 ser ut som de hører til på ungdomskolen og de på ungdomskolen ser ut som om de hører hjemme på barneskolen. Man ser alderen veldig godt på alle andre, men sjeldent på seg selv ;)

Anonymous poster hash: f42a4...6cc

Dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Tror det er fordi det største tegnet på at man blir eldre er at vennene dine ser så gamle ut og de under 20 ser ut som de hører til på ungdomskolen og de på ungdomskolen ser ut som om de hører hjemme på barneskolen. Man ser alderen veldig godt på alle andre, men sjeldent på seg selv ;)

Anonymous poster hash: f42a4...6cc

Ja, der traff du nok spikeren på hodet :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også jenter i klassen(høyskole) som jeg synes ser ut som om de er på min alder(26), men de er bare 22-23. På jobben jeg har fikk jeg plutselig vite alle trodde jeg var 22-23, og var overraskt over at jeg var 26. Synes ikke selv jeg ser spesielt ung ut, har nå begynt å få rynker både her og der:P



Anonymous poster hash: f459f...cc2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 43 og ble spurt om legitimasjon på systembolaget for et par måneder siden :ler:. Jeg svevde rundt i flere dager etterpå :ler: :ler: :ler:

Anonymous poster hash: 0c4f1...a09

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Vel, det er forskjell på hvordan folk eldes. Noen får mye rynker, andre ikke. Har litt med gener å gjøre og litt med livsstil.

Hver gang en sånn tråd lages, så kommer alle og kan fortelle hvor unge de ser ut.

Forresten, så er det ikke stor forskjell på hvordan en 23-åring ser ut og hvordan en 28-åring ser ut nødvendigvis.

Dessuten tror jeg at folk er veldig høflige når de gjetter alder. "Jeg er 30. Åhhh, virkelig? Trodde du var 20 eller noe sånt jeg. " Tar alltid sånne "komplimenter med en klype salt :)

Det er jo også noe med at i enkelte situasjoner så forventer man at folk er en viss og hvis man ikke kan se helt tydelig at den man snakker med garantert er eldre så antar man at den andre er like gammel.

Og å bli spurt om legg på polet virker som de gjør til folk i alle aldre. Betyr ikke at man ser ut som man er 17 når man egentlig er 40.

Selv ser jeg ut så gammel som jeg er, og innbiller meg ikke noe annet.

Endret av Crazycatlady
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg mener ikke at jeg ser yngre ut enn andre. Jeg henger med yngre på studiet og ser nok ikke meg selv. Aldri klart å avgjøre om jeg egentlig er stygg ellee pen heller. Sånne ting er ikke lett å bedømme på seg selv. Av samme grunn fpr jeg en forferdelig tankevekker når jeg ser andre på min alder..uuf. Føler meg så ung og barnslig.

Anonymous poster hash: 9d545...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Peanut

Vel, det er forskjell på hvordan folk eldes. Noen får mye rynker, andre ikke. Har litt med gener å gjøre og litt med livsstil.

Pluss hvordan man går kledd og hvordan man oppfører seg. :3

Man har jo en hel haug med forskjellige aldre- kronologisk (alderen din) biologisk (kroppens alder), sosiologisk (alderen folk tror du er i) og psykologisk (alderen du selv mener du er i). I henhold til det siste- psykologisk, er nok min 5 år når jeg er på tivoli. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 43 og ble spurt om legitimasjon på systembolaget for et par måneder siden :ler:. Jeg svevde rundt i flere dager etterpå :ler: :ler: :ler:

Anonymous poster hash: 0c4f1...a09

Systembolaget i Sverige? Ja, men det sier jo alt :fnise:

Anonymous poster hash: a4802...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man generelt ser eldre ut om man er solbrun, vet ikke hvorfor!

Men de som er bleke ser alltid så ung ut, synes jeg da!

Har ikke med rynker å gjøre altså, ikke alle som er solbrune har rynker (enda)

Det som er skummelt.. Det sies at de som er mest ærlige er fulle folk og barn, da ei jente på 7 skulle gjette alderen min sa hun først 30. Jeg hater barn :P



Anonymous poster hash: fd35b...299
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...