Gå til innhold

23 år sammen med 73 år, galt eller vakker kjærlighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det får vel an å ha en mening om noe selv om det ikke påvirker deg direkte? Jeg har vanskelig for å tro at du ikke hadde gjort deg noen tanker dersom din venninne på 23 år introduserte deg for sin 70 år gamle nye kjæreste.

Jeg bryr meg ikke, så enkelt ER det faktisk enten du tror det eller ei..

Om ei venninne derimot hadde blitt sammen med en på samme alder som seg selv eller en mann som var 40 år eldre enn hun selv som hadde vært manipulerende, egoistisk, voldelig, usympatisk, idiotisk etc hadde jeg reagert men oppførselen er vist nok ikke et tema her ser jeg kun alder. Og igjen jeg gir blanke f i alderen til to samtykkende voksne som er sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eldre menn vet du... Tar kontrollen, vet hva de vil! Også der nede

Der nede på Filippinene mener du? Anonymous poster hash: 5d54f...276
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på 73 har ingenting å tilby en på 23, med mindre han har penger og hjertefeil.

Denne er jeg enig i.

Hva kan han gi henne, annet enn penger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er gjort endel forskning på temaet, særlig om russiske damer og nordnorske menn. Det er jo på mange måter overførbart.

Forskningen sier at det er veldig delt. Du har saker der det er full utnyttelse fra begge sider. Så fort hun har fått oppholdstillatelsen/penger stikker hun av. Det er også andre saker der det er genuin kjærlighet. Men! Vestlige frigjorte kvinner kan ha vanskeligheter med å forstå fattigdommens logikk. Vi er vandt med at kjærlighet skal være en slags seier, et tillegg til et allerede komfortabelt liv. For mennesker i andre land er ekteskap forbundet med mat, penger og sikkerhet. Det er ikke sikkert at man har mange valg.

Det siste man bør innbille seg er at livet er rosenrødt. En slik "avtale" kan være like kynisk, om ikke mer, fra den fattiges side. Jeg tror det er feil å diskutere dette som kjærlighet alene. Når jeg så tittelen på tråden så jeg for meg en bygdegutt i Norge som hadde saumfart et eldrehjem. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er jeg enig i.

Hva kan han gi henne, annet enn penger ?

Denne synes jeg var stygg. Synes du ikke en mann i 70-årene er mer enn penger?

Anonymous poster hash: 5b346...9de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne synes jeg var stygg. Synes du ikke en mann i 70-årene er mer enn penger?

Anonymous poster hash: 5b346...9de

Hun mener for jenta er i 20årene.

Han kan ikke tilby å dele store deler av livet sammen med henne, han kan ikke tilby henne barn, han kan ikke være en ektemann hun kan leve sammen med. Rett og slett fordi aldersforskjellen er for stor.

Anonymous poster hash: 32468...434

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mener for jenta er i 20årene.

Han kan ikke tilby å dele store deler av livet sammen med henne, han kan ikke tilby henne barn, han kan ikke være en ektemann hun kan leve sammen med. Rett og slett fordi aldersforskjellen er for stor.

Anonymous poster hash: 32468...434

Og før noen kommenterer: jeg mener at han kan ikke være en ektemann hun kan leve med, fordi han lever ikke så lenge iforhold til henne. Blir i bestefall et 10-15 år sammen, og da er hun fortsatt kun i 30årene når han går bort.

Anonymous poster hash: 32468...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne synes jeg var stygg. Synes du ikke en mann i 70-årene er mer enn penger?

Anonymous poster hash: 5b346...9de

Hva mer du selv da..........?

Endret av Madelene B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke motsatt?

Enig, alltid er det den stakkars europeiske mannen blir lurt av ei pen ung dame. Tror på at hun liker han og blir forelsket selv, men så er det bare for pengene. :grine:

Anonymous poster hash: be23e...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jo en kjent norsk skuespiller på 63 år sammen med ei på 38 som venter barn. Husker ikke navnet hans, men han har barn selv fra 39 år og oppover. Kjekt å være 40 og snart få en lillebror/søster? :sjokk:

Synes ikke noe om det, det er for spesielt. Barna opplever jo ikke en far når de selv nærmer seg tenårene.

Skuespilleren spilte i Vestavind og andre norske serie. Se&Hør skrev om dem sist uke.



Anonymous poster hash: 0e7ec...39a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg så viste det seg at hun var 17, ikke 23.

Anonymous poster hash: affb4...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg så viste det seg at hun var 17, ikke 23.

Anonymous poster hash: affb4...443

Så søtt! Da kan han adoptere henne!

Anonymous poster hash: 1d34a...2cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om jeg synes det virker sansynlig at dette er kjærlighet spiller vel egentlig liten rolle, for de er jo voksne mennesker. Jeg tror ikke at jeg hadde orka å si eller demonstrere min mening hvis dette skjedde i min familie. Livet er alt for kort til å prøve å styre andre menneskers valg.

Men jeg hadde vel kanskje forhørt meg om å ta over familiehytta før et eventuelt ekteskap ble inngått. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reza08

Jeg mener at det må bli opp til folk selv hvem de blir sammen med. Er ikke så ofte jeg reagerer på aldersforskjellen i forhold, men i et slikt tilfelle synes jeg forskjellen begynner å bli drøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av delene. Derimot synes jeg på generelt grunnlag at det er dumt. Hva har to mennesker med så ulike forutsetninger å tilby hverandre? Hun får trolig en pleiepasient å ta seg av om noen år, han får en ung kone med helt andre interesser og syn på livet enn seg selv.

Likevel, i dette spesielle tilfellet så tenker jeg også i retning "gjensidig utnyttelse" og det gjør hele greia mer begripelig.

Uansett, så lenge det er frivillig og begge er voksne (det gjelder vel til en viss grad for 23-åringen som visstnok "ble" en 17-åring også) så er det deres liv, deres valg og ikke noe som raker meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...