Gå til innhold

Oppdrag:mamma

Cielo

Anbefalte innlegg

Uff, syklustull er ikke noe man ønsker seg. Men kanskje ikke så rart i disse tider? Det kan fort bli litt tull av mye stress... Hva har skjedd med den, forresten? Lenger eller kortere?

Håper du får en så fin helg som mulig.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sirka, Madden, Veronal og Moonchild: :klem2:

Denne helgen har jeg virkelig merket hvor mye det som har skjedd rundt meg har tatt på.

Mellom fredag og lørdag sov jeg tolv timer, i går gjorde jeg omtrent ingenting og likevel sov jeg over ti timer i natt. Jeg føler meg fortsatt ikke uthvilt, men i morgen begynner hverdagen igjen etter unntakstilstand i forrige uke.

Jeg har ikke tenkt å gjøre stort i dag heller.

Jeg holder på å lage album fra bryllupsreisen og jeg har akkurat sett på bildene fra Paris-turen tidligere i høst. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å takke for koselig hilsen fra deg...og ønske deg en flott uke!! :klem:

Album-laging høres koselig ut...jeg elsker å pusle med sånne prosjekt... :)

Håper du har fått sove godt i natt!! (som du ser av klokkeslettet har enkelte litt problemer... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nattevaktjobbingen din Madden, er det ikke så rart at du har litt problemer med å snu døgnet tilbake, synes jeg. Håper det går bra med deg. :klem:

Var hos tannlegen i dag. Null hull! (Men måtte betale 700 kr. for rens, røntgenbilder og fluorpensling. 10 minutter tok det henne... :evil: )

Dag 5 i dag.

Forrige syklus var uvanlig.

Jeg har nå tempet i åtte sykluser, helt siden vi sluttet å ta hensyn til de røde dagene på Personaen.

EL har i løpet av disse syklusene variert med endel dager, men hver eneste gang har lutealfasen vært på 13 dager.

Nå var den på 16.

Temepen sank bittelitt hver dag fra IKM, så jeg kastet ikke bort noen tester, men jeg orker ikke at den skal begynne å tulle!

Satser på at det hadde noe å gjøre med alt som har skjedd i det siste.

I morgen skal mannen bestille time for å se om kuren har hjulpet noe. Det blir sannsynligvis i begynnelsen av desember. Resultatene da kommer til å avgjøre mye for hva som skjer framover, så det blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø: Jeg trodde bare stress kunne påvirke EL, ikke lutealfasen, jeg. Hvor sterkt er tantebesøket denne gangen, da? Det kan jo også hende du har hatt en forsinket EL - at kroppen prøvde seg på en EL som ikke gikk første gangen, for så å klare det på "andre forsøk"?

Håper du føler deg litt bedre, selv om jeg skjønner at det fortsatt kan være tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø: Jeg trodde bare stress kunne påvirke EL, ikke lutealfasen, jeg. Hvor sterkt er tantebesøket denne gangen, da? Det kan jo også hende du har hatt en forsinket EL - at kroppen prøvde seg på en EL som ikke gikk første gangen, for så å klare det på "andre forsøk"?

Tantebesøket er akkurat som vanlig.

Og selv om jeg ikke kan kalle meg tempeekspert så steg temperaturen rett opp dagen etter EL, som den alltid gjør, og holdt seg høy, så jeg tror jeg vet at det var EL på dag 17, og dermed blir lutealfasen 16 dager.

Jeg får vel neppe noe svar på hvorfor! :klø:

Ellers går det bra med meg. Takk for at du bryr deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klø: Innimellom skjønner jeg ikke finmekanikken i forplantningssystemet. Men endringen i lutelafasen din har sikkert noe med stress å gjøre... Tror jeg, da. :klø:

Hva har skjedd med jobben din, siden du kanskje slutter, da? Har det noe med det vanskelige brevet du skrev om i boken din for en stund tilbake, å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, ja, det er så mye tull der at du aner ikke Moonchild.

Du vet jo hvor det er, og den relativt nye sjefen, som du kanskje vet hvem er, og en annen jeg forholder meg mest til samarbeider utrolig dårlig og det går mye utover det jeg skal jobbe med.

Skikkelig slitsomt å forholde seg til,

så jeg ikke så sikker på om jeg har lyst til å være der så mye nå. Oppdraget mitt er snart ferdig uansett, så jeg kommer nok til å være der så lite som mulig, bare gjøre det jeg skal og bli ferdig.

Slitsomt med konflikter som ikke har noe med meg å gjøre, men som går utover jobben jeg gjør for dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang dag i dag.

Mange timer studier først, så en liten tur innom jobben før jeg har dansetime.

Før danset jeg tre ganger i uken, både klassisk og moderne.

I fjor kuttet jeg ned til to ganger i uken, men nå begynner det også å bli for mye. Siden timene er til faste tider er det ikke bare å troppe opp når jeg vil, og det krasjer ofte med andre ting.

Men jeg vil få til to ganger i uken. Elsker å danse! :sur:

Mannen har lovet å ha god middag klar når jeg kommer hjem, som han alltid har når jeg kommer sent hjem etter lang dag. Flink mann!

Dag 7 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konflikter på jobben kan være utrolig frusterende, og påvirke både arbeidslyst og -innsats. :( Skjønner du er frustrert, selv om du ikke er direkte involvert.

Det er viktig å prioritere aktiviteter man setter pris på. :Nikke: Håper du hadde en god dansetime i dag!

Forresten - takk for at du utdypet hva som anses som "god forskningsetikk". Jeg er kjent med prinsippet om informert samtykke (innenfor "mitt" felt), men jeg var ikke sikker på om det var direkte overførbart til andre felt. Og jeg synd det var feil å komme med påstander jeg ikke kunne "gå god for". Da er det bra med faktaopplysninger som underbygger poenget mitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte nesten svare, Moonchild, jeg hadde nemlig en liten jobb i en av disse komiteene som godkjenner forskningsprosjekter en gang, og er ganske opptatt av dette.

Prinsippet om informert samtykke er et av de viktigste, uansett fag!

(Og dette ville ha vært et prosjekt som ville ha vært nødt til å søke godkjennelse, (men som kanskje ikke ville ha fått det), det er jeg helt sikker på. Jeg er ikke så sikker på om jeg synes det høres ut som interessant psykologisk(?) forskning heller, men det er en annen sak).

Vi har fått time for tilbakemelding om mannens behandling har fungert og hva som skjer videre 22 desember. Fram til det er det vel bare å prøve som vanlig, med lavere forventninger og oppsparing i mange dager, men ikke for mange (og det er ikke så lett når man har uregelmessig EL...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Ikke greit med konflikter på jobben, og det tar på selv om man kanskje ikke er direkte involvert.. :klem:

Blir kjempespennende den 22 desember da!! Føles kanskje lenge til akkurat nå..., men nå som julestemningen snart kommer snikende går nok tiden fort fremover ;)

Krysser for dere :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte stikke innom med en :klem: jeg også...kjedelig at det skal gå ut over deg den konflikten som pågår på jobben! Bra at du ikke har lenge igjen der da!! :)

Snart helg igjen også...!!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bizzy, Tyttebæret, Madden og Sirka!

Jeg har en fin og avslappende helg, tenker lite på jobben.

Nå skal vi straks ut og spise med noen venner, så jeg må løpe.

Det er så glatt ute! :o

Jeg stavrer meg omkring som en gammel dame på de ustrødde fortauene. Etter en hasardiøs tur til butikken i går sa jeg til mannen at jeg vurderte å gå til innkjøp av brodder, og fikk en rå latter tilbake. :tunge1:

Hvis jeg mot formodning skulle bli gravid i løpet av den glatte Oslo-vinteren kommer jeg til å kjøpe det på flekken!

Jeg kommer ihvertfall til å ta på meg mer fornuftig skotøy i kveld enn stilettstøvlettene jeg egentlig har lyst til å ha på. Ønsk meg lykke til!

Dag 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vurdert brodder selv... :oops:

Finnes det brodder som er "usynlige" på slik av vi kan beholde verdigheten?

Fortsatt god søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Cielo.

Ville bare innom med en klem.

ang. brodder så bor vi langt nord i landet at ingen ser langt på deg hvis du har brodder, så her i gården er vi begge stolte eiere. Dessuten er det så bratt her oppe at jeg sikkert hadde sklidd rett på sjøen hvis jeg ikke hadde hatt dem. Jeg er ikke flau engang.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt en flott helg! Og at lørdagskvelden gikk uten knall og fall. ;-) Hva gjelder brodder kan du jo kjøpe "gummebrodder" med strikk foran og bak som bare tres over skoene. De er ikke helt usynlige, men ganske usynlige på sorte sko. Jeg kjøpte meg faktisk brodder i fjor. Blir så utrolig ustø på is og holke, og jeg VIL gå til jobben. :Nikke: Så da sikrer jeg meg heller med noen brodder. Det er utrolig frusterende å ikke kunne bruke høye, smale heler ute om vinteren... Det er så mye mer feminint enn helt flate sko. Men nå bor man engang i et vinterland. (Og jeg lar skimulighetene oppveie manglende muligheter til å gå med stilett på isen.)

Hørtes kjempespennende ut å jobbe med godkjenning av forskningsprosjekter! Informert samtykke burde vel strengt tatt være en selvfølge, men vil det også gjelde for alle typer sosiologiske studier også tror du? Ikke at jeg tror det har pågått noe faktisk forskningsprosjekt her på KG. (Noe ditt innlegg understreket på en grundig måte. :)) Men skulle noen dukke opp som faktisk hadde et ønske om å forske på bruken av nettsteder som dette syns jeg det hadde vært greit å vite om. Men nå sporer jeg helt av...

I min verden er 22. desember en veldig fin dag. Håper den blir vellykket for dere! *kryssekrysse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for broddetips og -solidaritet! :ler:

Tror ikke det blir lenge til jeg går til anskaffelse av noen nå,

jeg er lei av å gå sakte og forsiktig og være redd for å skli.

Dag 13 i dag, og vi har funnet ut at det ikke er så lett dette mannen fikk beskjed om: å spare sæd i fire, fem dager, når min EL er ganske uregelmessig og jeg aldri får utslag på EL-tester mer enn en dag i forveien.

Sæden kan nemlig ikke være for gammel heller,da blir den dårlig. Annenhver-dag-metoden hadde vært mye enklere, men da var sæden til mannen ifølge legen "ubrukelig"... :-?

Håper, håper, håper medisineringen har hatt effekt!

Forresten, Moonchild: jeg vet ikke om det vurderes annerledes når det er et diskusjonsforum på internett. På en side benytter jo folk nick og er anonyme, men det er jo ikke alle som er så veldig anonyme og som er åpne om hvem de er.Jeg kjenner ingen som jobber der lenger, men det hadde vært interessant å finne ut hvordan de ville ha vurdert det. (Jeg hadde bare en kontorjobb der en sommer, men fikk vite endel om hva de jobbet med)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...