Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eller "Ikke glem å squatte da ;)"

Som jente som trener mye er jeg dritt lei av å få denne kommentaren fra menn. Er det bar jeg som finner dette direkte fornærmende?

I de fleste sammenhenger er jo tanken bak "har du fin rumpe?"/Du burde trene for å få fin rumpe, noe jeg helt ærlig syntes er ufattelig nedlatende.

Jeg trener fordi jeg skal bli sterk, ikke for å se bra ut. Eneste gangene jeg syntes det er greit er hvis det blir en seriøs samtale om knebøy/morsom samtale om hvor mye man tar etc.

Noen som kjenner seg igjen?

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig.

Jeg datet en fyr, og sa jeg ikke kunne svare på tekstmelding på en stund fordi jeg skulle på trening. Hans svar? "Ikke glem squatsene da ;)" Usjarmerende.

Når det er sagt er det jo faktisk jenter selv som har lagt opp til denne trenden. Tror de fleste mannfolk aldri hadde hørt det engelske uttrykket før squat-bølgen inntok sosiale medier.

• Liker 10
Skrevet

Jeg syntes det er skikkelig usjarmerende og sleezy. Blir egentlig bare skikkelig sur.

"Knebøy-fokuserte" jenter (Som da ikke har annet i tankene enn giga-rumpe) ødelegger for oss andre som faktisk trener seriøst ellers :fnise:

Aner ikke hvor mange menn jeg har måtte si til litt strengt pga sånne kommentarer.....

• Liker 1
Gjest Imaginary
Skrevet

Det er fordi mange menn innbiller seg at alt jenter gjør, gjøres for dem.

Og ja, det er jævlig ekkelt og irriterende.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Har de ikke lært det norske ordet for squat?!

Anonymous poster hash: a3a78...cff

• Liker 3
Skrevet

Har de ikke lært det norske ordet for squat?!

Anonymous poster hash: a3a78...cff

Tviler. Jeg har helt gitt opp å si knebøy. Hele ordet squat er egentlig ganske komisk, for jeg tenker bare på squirt :skratte::skratte::skratte:

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal innrømme at rumpetrening er noe av det jeg fokuserer mest på, og at jeg ikke synes at det å trene for å bli sunn og sterk utelukker å også trene for å få den runde rumpa man ønsker seg. Men jeg finner det likevel fullstendig usjarmerende og harry å komme med slike uttalelser.

Anonymous poster hash: 30214...9f6
  • Liker 1
Gjest Steamboat
Skrevet (endret)

Når det er sagt er det jo faktisk jenter selv som har lagt opp til denne trenden. Tror de fleste mannfolk aldri hadde hørt det engelske uttrykket før squat-bølgen inntok sosiale medier.

Var som kjent kvinner som startet med vekttrening...

Selv fikk jeg ødelagt dagen da en jente fortalte meg at jeg så fin ut på håret. Som om jeg klippet meg for henne!

Endret av Steamboat
  • Liker 6
Skrevet

Som startet med "girls must squat"-fokuset...

• Liker 1
Skrevet

Selv fikk jeg ødelagt dagen da en jente fortalte meg at jeg så fin ut på håret. Som om jeg klippet meg for henne!

Det har vel ikke så mye med det å gjøre. Blir litt som at noen skal si "Husk penispumpa da ;)" og forvente at du tar det hyggelig opp.

Det er en ting om noen sier man har fin rumpe, det er mer greit enn å hinte til at man bør ta knebøy som om det er det viktigste i livet.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det har vel ikke så mye med det å gjøre. Blir litt som at noen skal si "Husk penispumpa da ;)" og forvente at du tar det hyggelig opp.

Forskjellen er at menn ikke blir fornærmet av slikt men heller tar det som noe positivt, at hun er interessert.

Anonymous poster hash: aa73a...89a

• Liker 1
Skrevet

Forskjellen er at menn ikke blir fornærmet av slikt men heller tar det som noe positivt, at hun er interessert.

Skjønner ikke helt at det kommer ovenfor som interesse at noen direkte hinter til at de ikke har tilstrekkelig penis/burde forbedre den - før den anses som bra nok.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror samtlige menn hadde blitt fornærmet om kvinnen ymtet frempå om at han har for liten penis. Hvilket univers kommer du fra egentlig? :ler:

Anonymous poster hash: 30214...9f6

• Liker 13
Gjest Steamboat
Skrevet (endret)

Det er en ting om noen sier man har fin rumpe, det er mer greit enn å hinte til at man bør ta knebøy som om det er det viktigste i livet.

Tror du fyren som skrev "ikke glem å squatte" hadde sagt det til hvem som helst eller bare til en han trodde squattet? Ingen ville sagt det til en blubbe for da hadde det vært frekt. Man sier det for å vise at man legger merke til rumpa positivt til den personen.

Det må gå an å ikke bli drage selv om du trener for å bli sterk og ikke for at folk skal like stumpen din.

Selv har jeg fått høre at jeg bør fortsette å klippe meg kort. Det tar jeg selvsagt som i at jeg kler kort hår for jeg får det etter jeg har klippet meg. Jeg tolker det ikke som at jeg ikke har kort nok hår og derfor stygg eller at jentene som sier det tror alt i livet mitt handler om å gjøre meg attraktiv for dem.

Endret av Steamboat
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere får ta dette opp neste Kvinnedag, kanskje uttrykket kan forbys?

Anonymous poster hash: 1f47f...ece
  • Liker 4
Skrevet

Tror du fyren som skrev "ikke glem å squatte" hadde sagt det til hvem som helst eller bare til en han trodde squattet? Ingen ville sagt det til en blubbe for da hadde det vært frekt. Man sier det for å vise at man legger merke til rumpa positivt til den personen.

Det må gå an å ikke bli drage selv om du trener for å bli sterk og ikke for at folk skal like stumpen din.

Jeg har hørt det fra menn som aldri har sett meg.

• Liker 8
Skrevet

I allefall, uansett hvor "hyggelig" dette skal være å høre, syntes jeg det seksualiserer treningen min på et måte jeg ikke ønsker, og latterliggjør grunnene mine til å trene. Som jeg bare skal trene for å få fin rumpe for å gjøre mannfolka glad.

Derimot har jeg ingenting imot å høre at jeg har fin rumpe. Syntes de knebøy-kommentarene er skikkelig skikkelig kvalme til det punktet hvor jeg egentlig slutter å snakke med karen hvis jeg ikke kjenner han så godt.

• Liker 9
Skrevet

Jeg har hørt det fra menn som aldri har sett meg.

Jeg også.. Maaange ganger.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner meg ikke helt på den nye trenden. Skal det liksom være fint å ha en rumpe så stort som et berg?

Anonymous poster hash: bf3b5...04d
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...