Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

Gjest Funky Punk

Funky Punk

Høyde: 173 cm

Tidligere maxvekt: 115 kilo (nyåret 2013)

Starvekt for denne tråden: 86,4 kilo (25. April 2014)

Mål til 20. Juni: 79,9 kilo

APRIL 2014

25. April, uke 1: 86,4 kilo

Jeg begynner for fullt fra og med i dag. Har blitt litt kaker og karbomat hos andre i påsken + de siste dagene, så i dag starter jeg på ny frisk med strengere lavkarbo ( og sunne karbo når jeg først skal spise det)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Startvekt fra tidligere: 76 kg, 96 cm rundt mage (1. januar 2014)
Høyde: 178 cm

Startvekt for denne tråden: 70 kg, 87 cm rundt mage
Mål til 20. juni: 65 kg, 82 cm rundt mage

April 2014
25. april, uke 17: 69,7 kg, 87 cm

Jeg hadde tidenes godispåske, med sjokolade, snop og chips hver dag, da vi var på to hytteturer med mer snop enn det var mat.. Fredagen før påske veide jeg 69,6, etter påske turte jeg ikke veie meg, og etter en streng og god uke nå er jeg heldigvis tilbake der jeg var før! Har gått ned 6 kg siden nyttår, men vekta har egentlig vært mellom 70 og 71 siden uke 9, og det er først nå jeg merker jeg beveger meg nedover igjen. Har slitt leenge med å komme meg under 70 tallet og bli der, men ser heldigvis ut til at det har løsnet, så gleder meg til å fortsette!

Trener mellom 5 og 7 ganger i uka, med 4 økter styrke og 1-3 intervall/langkjøringsøkter. Ellers holder jeg meg unna sukker så godt jeg klarer, og spise lite brød, pasta og ris. Fyller på med grønnsaker, og spise knekkebrød til frokost og lunsj. Prøver å ligge på 1500-1700 kcal til dagen, så jeg logger alt jeg spiser med appen "lifesum" foreløpig, syns det er så greit å vite.

Vekta er egentlig ikke det viktigste for meg, da jeg ikke veier allverdens, men har skikkelig med sideflesk å ta av, så det er dette som er målet å fjerne. Jeg trener såpass med styrke, at et stort vekktap ikke er noe jeg forventer. Bryr meg mest om det jeg kan se på kroppen, også får jeg være fornøyd med det vekta sier når jeg endelig er fornøyd med utseendet!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: -
Høyde (valgfritt): 170 cm
Startvekt for denne tråden: 60.2 kg
Mål til 20. juni: 56.4

April 2014
25. april, uke 1: 60.4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det med å bli litt for fanatisk på vekten og kommer derfor til å veie meg annenhver uke.

Startvekt for denne tråden: 59 kg
Mål til 20. juni: 54 kg

April 2014
25. april, uke 1:
59 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det med å bli litt for fanatisk på vekten og kommer derfor til å veie meg annenhver uke.

Sikkert lurt :) Det er viktig å huske på mental helse oppi det hele også. Hvis alt en tenker på er tallet som vises på vekta er ikke det bra heller, selv om en går ned.

Jeg tror også jeg kommer til å veie meg hver andre uke - jeg har analog vekt, så det er vanskelig å lese av endringer fra uke til uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starvekt for denne tråden: 63,4 (25. April 2014)
Mål til 20. Juni: 60 kg

APRIL 2014
25. April, uke 1: 63,4

Nu kör vi!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startvekt for denne tråden: 59 kg

Mål til 20. juni: 54 kg

April 2014

25. april, uke 1: 59 kg

Sikkert lurt :) Det er viktig å huske på mental helse oppi det hele også. Hvis alt en tenker på er tallet som vises på vekta er ikke det bra heller, selv om en går ned.

Jeg tror også jeg kommer til å veie meg hver andre uke - jeg har analog vekt, så det er vanskelig å lese av endringer fra uke til uke.

Det var lurt, hadde ikke tenkt å veie meg underveis men kun holde på med målebånd. Har det med å bli litt for opphengt i tallet på vekten, tror et målebånd er bedre for min del:) Tror jeg skal veie meg hver andre uke jeg også, for å se om jeg går ned eller opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 104 kg
Høyde (valgfritt): 173 cm
Startvekt for denne tråden: 96,7 kg

Mål til 20. juni: 89,9 kg

April 2014
25. april, uke 1: 96,7 kg

Jeg har noen utfordringer med at jeg skal jobbe ganske mye fremover. Jobber turnus, og de neste to ukene innebærer dette en del nattevakter. Synes det er vanskelig å få til kosthold og trening disse dagene, fordi jeg blir så døgnvill og orker lite. I tillegg jobber jeg jo flere timer (10,5 timer på natt vs 7,5 timer på dag/kveld), så det blir mindre fritid også. Noen andre som jobber natt som har noen gode tips? Jeg spiser lite på nattevakt, har som regel med meg 2 brødskiver eller tilsvarende, samt en banan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt for denne tråden: 82
Mål til 20. juni: 76

April 2014
25. april, uke 1: 81,9

Jeg hadde gruet meg til å veie meg, siden det har vært påske og mer usunn mat enn vanlig. Ca. 100 gram ned, er derfor noe jeg er fornøyd med. De siste ukene, også før påske, har vektnedgangen min gått veldig tregt. Nå har jeg drevet med vektnedgang siden 2012, så jeg er vant til platåer og trege perioder. Bare to små kilo til, så er jeg offisielt under 30 i BMI, noe som føles uvirkelig for meg som pleide å ha en BMI på godt over 50. Selv om det ikke har gått fort, så er jeg veldig stolt og glad over det jeg har endret for helsen min.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt for denne tråden: 82

Mål til 20. juni: 76

April 2014

25. april, uke 1: 81,9

Jeg hadde gruet meg til å veie meg, siden det har vært påske og mer usunn mat enn vanlig. Ca. 100 gram ned, er derfor noe jeg er fornøyd med. De siste ukene, også før påske, har vektnedgangen min gått veldig tregt. Nå har jeg drevet med vektnedgang siden 2012, så jeg er vant til platåer og trege perioder. Bare to små kilo til, så er jeg offisielt under 30 i BMI, noe som føles uvirkelig for meg som pleide å ha en BMI på godt over 50. Selv om det ikke har gått fort, så er jeg veldig stolt og glad over det jeg har endret for helsen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 88 kg (høst 2011)
Høyde (valgfritt): 168 cm
Startvekt for denne tråden: 70,8
Mål til 20. juni: 65,0

Gikk ned 20 kg fra oktober 11 til juni 12 og holdt vekten stabil siden da. Nå vil jeg prøve meg på å gå ned litt mer, så jeg ikke ligger i øvre sjiktet av normal BMI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm er ny her, vet ikke helt hvordan jeg svarer en person, ble litt surr... Men hvertfall, Rosie, så like vi var i vekt og mål da :) Og så flink du har vært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt før denne tråden: 78.5

April 2014
25. april, uke 1: 77.3 kg

Jeg tror nok jeg kommer til å rase ned i vekt. Ihvertfall noen kg. Grunnen til at jeg tror dette er fordi jeg har levd på ca 1000 kcal ihvertfall siden sensommer. Nå prøver jeg å holde meg mellom 1370 kcal og 1600 kcal. Regnet ut på linken som ble lagt ut her inne at jeg må ligge på 1800 kcal for å holde vekten. Så alt over 1200 kcal og under 1800 kcal er jeg fornøyd med. Idag skal jeg dog bestille mat og imorgen skal meg og samboer på kinarestaurant + jeg har kjøpt en oreosjokolade ^^ Men man må jo kose seg litt også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm er ny her, vet ikke helt hvordan jeg svarer en person, ble litt surr... Men hvertfall, Rosie, så like vi var i vekt og mål da :) Og så flink du har vært!

Tusen takk! Ja, vi har veldig like mål og vekt! Jeg er jo en del mer overvektig enn deg, siden du er høyere enn meg, men likevel. :)

Det er forresten et underforum her på Kvinneguiden som heter Øvrige/Øvelsesrom, der kan du lage tråder og skrive innlegg for å prøve deg frem med de ulike forumfunksjonene, hvis du vil. Du kommer nok raskt inn i det likevel, men det er ihvertfall et tips om du skulle ha behov for det.

----

Er dere åpne om vektnedgangen deres til andre? Får dere da eventuelt spørsmål rundt hvorfor dere tar andre valg enn før? Opplever dere støtte fra de rundt dere? Jeg er bare litt nysgjerrig. :)

Endret av Rosie.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

startvekt fra tidligere:98 kg (vinter 2013)

høyde: 171

startvekt denne tråden:87,7

Mål til sommeren: under 80

April 2014:

25.4 uke 1; 86.9

hadde egentlig gått ned fra 89 til 85 før denne tråden, men så hadde jeg ferie, oppdaga ben & jerrys og var 10 dager i sverige....

Endret av neon_sun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere åpne om vektnedgangen deres til andre? Får dere da eventuelt spørsmål rundt hvorfor dere tar andre valg enn før? Opplever dere støtte fra de rundt dere? Jeg er bare litt nysgjerrig. :)

Nei jeg er ikke åpen, men jeg måtte fortelle mannen siden han er glad i å gi meg overraskelser i form av brus eller annet han vet jeg er svak for :) Han ble glad for at jeg endelig gjør noe med det jeg er misfornøyd med, for jeg har klaget over manglende energi over lang tid uten å gjøre noe med det f.eks :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, folkens! :danse:

Sitter og prøver å sette opp en ny oversikt her nå, så vet dere dét. Har blitt utskrevet etter innleggelse for noen timer siden, så derfor det er litt forsinkelser her. Dere trenger bare føre opp tall og slikt i dag, så ordner vi det med oversikten etterhvert. Vekt, evt. høyde og tidligere maksvekt er det jeg fokuserer på å få inn i dag. Om noen lurer på hvordan disse trådene foregår, er det bare å snoke litt i den forrige, linken ligger i hovedinnlegget.

Edit: Glemte å nevne at jeg ikke får veid meg på en stund. Er hjemme fra ferie og ute av sykehus, men kan ikke stresse med vekten når jeg har byttet medisiner uansett.

Endret av Elanore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

startvekt fra tidligere: 110

høyde: 180

startvekt denne tråden:78

Mål til sommeren: 70

April 2014:

25.4. uke 1:76,8

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...