Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

Jeg har sluttet å snuse (vet ikke om jeg har nevnt det i denne tråden før?), noe som i kombinasjon med eksamenstid dessverre har ført til vanvittige mengder småspising denne uken. Men jeg trener fremdeles bra for tiden, får minst to styrkeøkter og en intervalløkt i uken, i tillegg til 1-2 turer i variert terreng. Så jeg er fornøyd med aktivitetsnivået, og fornøyd med grunnkostholdet - må bare slutte med småspising av godteri!

... Veiedag i morgen og jeg har ikke all verdens tro på at jeg har gått ned noe denne uken. Det kjennes i alle fall ikke sånn ut, heller omvendt. Men, men - hver dag er en ny mulighet eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sluttet å snuse (vet ikke om jeg har nevnt det i denne tråden før?), noe som i kombinasjon med eksamenstid dessverre har ført til vanvittige mengder småspising denne uken. Men jeg trener fremdeles bra for tiden, får minst to styrkeøkter og en intervalløkt i uken, i tillegg til 1-2 turer i variert terreng. Så jeg er fornøyd med aktivitetsnivået, og fornøyd med grunnkostholdet - må bare slutte med småspising av godteri!

... Veiedag i morgen og jeg har ikke all verdens tro på at jeg har gått ned noe denne uken. Det kjennes i alle fall ikke sånn ut, heller omvendt. Men, men - hver dag er en ny mulighet eller noe sånt.

Gratulerer med snusslutt, de eventuelle kiloene du ikke går ned eller går opp pga snusslutt er verdt det på sikt ;) Det er jo ikke sånn at 20. juni er en eksamensdag for slanketråden, hvor alle må ha gått ned X antall kg.

I tillegg ser jeg selv at eksamenslesingen betyr at jeg spiser mye mer frukt, drikker litt mer koffein (te med sukker, kaffe) og sitter veldig i ro- og måltidene slukes fremfor spises på ekstra konsentrerte dager :P Det eneste jeg passer på, spesielt fra nå, er å spise nok, trene og sove. Igår skulle jeg trent, men jeg var så sen ferdig at det å trene kl 22.00 ble til leggetid istedenfor. Dessverre. Men snart er vi ferdig med semesterets eksamener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 gram ja, får vel være fornøyd så lenge jeg ikke har gått opp. Har trent hver dag siden forrige onsdag, så får håpe at kombinasjonen mensen og nye muskler er grunnen til at jeg ikke går mer ned. (De er så fine atte :trene:)

Dere får alle ha en god helg og en god 17 mai :blomst:

Du har all grunn til å være fornøyd, takk det samme til deg :)

Jeg synes denne var fin, som en motvekt til alle "tynnest mulig"-artiklene.

Dette er samboeren min. Er hun ikke flott?

Denne likte jeg veldig godt, spesielt siden hennes kropp er lik mitt mål :) Jeg har et mykt utseende som henne, men minus muskler og magen min er større, og jeg har håndtak i sidene og på ryggen :)

Måtte dessverre veie meg idag da jeg ikke har tilgang til vekt imorgen. Nå har jeg også funnet ut hva målet mitt er. Og det vil være på ca 73 kg :-) Jeg tror at en av grunnene til at jeg ikke viste mer vektnedgang idag er fordi jeg drakk mye vann før jeg gikk og la meg. For veide meg på onsdag og da viste vekten 75,8 kg. Men er faktisk veldig fornøyd med å miste 200 g! Kjennes også ut som om kjærlighets håndtakene mine har blitt mindre ^^

Det har du grunn til å være :) 200gr er veldig mye når man setter det på kjøkkenvekt, det er bare så lett (snakker for meg selv tidligere) å tro at nedgang på mindre enn 0,5kg er lite sett utifra den større sammenhengen med mål og fremgang. Godt jobbet :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt mange poster fra meg nå :sjenert:

Jeg opplever at folk ikke ser at jeg har gått ned. Siden januar har jeg gått ned nesten 9 kg, og minket over 10 cm rundt magen.

Når de på jobb kommenterer hva jeg spiser til lunsj, og jeg forteller at det er pga slanking (står over kaker og is), så får jeg: "Hva, har DU slanket deg" og "Jammen, du var da slank før også!" Dette kom fra en gruppe på 7-8 som jeg spiser lunsj med daglig.

Det er også detmotiverende, slitt så mye, og så syns det ikke en gang. Men det er min egen feil, jeg har jo bare slanket bort en diger bilring, som jeg før var flink til å kamuflere med klær og hold-in.

Trøsten er at min mann ser det ;)

Edit: ja, det er sant, puppene har også minket. Jeg får vel være glad for at ikke det syns :/

Jeg kjenner meg veldig igjen utifra tidligere erfaringer, også et år jeg hadde gått opp til maksvekten jeg noen gang har veid (utenom graviditet), så fant jeg ut at dette måtte jeg snu.

Da jeg da takket høflig nei til kaker, ikke drakk brus i ukedager og slikt fikk jeg mye "Men herregud, du er jo ikke overvektig, bare litt ekstra å gå på. En brus skader ikke deg, ikke bli hysterisk nå da." Jeg hadde ikke nevnt at jeg slanket meg, bare at jeg nå valgte det bort i ukedagene.

Etterhvert som jeg gikk ned og begynte å passe klærne mine bedre, så følte jeg meg så fin og flott :) Spurte kjæresten om han så det, men det var visstnok ingen forskjell etter -8kg :fnise: Da jeg endelig kom tilbake der jeg vanligvis lå, og alle klærne passet igjen, hadde jeg gått ned 10kg og da fikk jeg første kommentar på om jeg hadde gjort noe nytt siden sist.

Jeg er helt enig med deg i det! Selv antar jeg at det er en sleivete måte å fortelle meg at jeg er fin nok som jeg er nå, men er som sagt enig. Er det en ting jeg har oppdaget ved å gå ned i vekt, så er det at ymse folk har en formening om det, inkludert hva som er lurt å gjøre, når det er nok og alt det.

:jepp:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjemperart at folk får tanken at man har gått ned i vekt pga sykdom, overvekt er vel ikke førstevalget for noen? Men at man får høre "nå må du ikke gå mer ned" etter at man har mistet litt men ennå ikke har nådd målvekten, er vel ikke så rart, om de er vant til at man er overvektig, så ser man sikkert veldig tynn ut i sammenligning! Jeg har fått høre at jeg er slank nå, men jeg veier 63 kilo og er 161 høy - jeg er litt lubben :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 23 kg siden i høst, og de fleste så det ikke før jeg hadde gått ned nærmere 20kg. Eller de sa ihvertfall ingenting før da. Selv samboeren min hadde problemer med å se forskjell. Men en dag kom han plutselig over et bilde som var tatt av meg i sommer da vekten var på sitt meste, og da la han virkelig merke til det. Det er vel det at når man ser en person hver dag så legger man ikke like godt merke til gradvise endringer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, folkens! :laugh:

Har lest alt dere har skrevet, men har ikke fått oppdatert noe da jeg er syk og midt i eksamener nå. :frown: Hadde vært veldig fint om dere alle hadde notert dere sidetallet på en post-it eller noe hver gang dere legger ut egen oversikt, for da hadde det blitt litt lettere å fikse det selv de gangene jeg ikke rekker det. :danse: Håper dere forstår situasjonen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg Nutribullet! Fra TV-shop :fnise: Ikke fordi jeg har "kjøpt" argumentene deres om helsefordelen med at maten løses opp i sine enkelte bestanddeler, eller for å lage spinatshake (jeg spiser gjerne grønnsaker, trenger ikke drikke dem), men fordi jeg vil ha smooooth smoothie! Jeg har brukt stavmikser, men jeg innser at den er bare egnet til supper ol hvor ingrediensene allerede er kokt, eller er helt myke fra før, eller resultatet ikke trenger å bli helt glatt. Den er også altfor komplisert å vaske (den er så lang at jeg ikke får skylt hodet under springen, så jeg kjører den i såpevann, men ledningssurr og vannsøl gjør meg ganske oppgitt). Nutribulleten har så langt innfridd forventningene, jordbærsmoothien var perfekt, ikke ett eneste frø igjen :laugh: Men det blir varmt, så jeg setter det i frysern i noen minutter før jeg inntar det. I morgen skal jeg lage blåbærsmoothie, og så blir den store testen: bjørnebær :sjokkert:

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, folkens! :laugh:

Har lest alt dere har skrevet, men har ikke fått oppdatert noe da jeg er syk og midt i eksamener nå. :frown: Hadde vært veldig fint om dere alle hadde notert dere sidetallet på en post-it eller noe hver gang dere legger ut egen oversikt, for da hadde det blitt litt lettere å fikse det selv de gangene jeg ikke rekker det. :danse: Håper dere forstår situasjonen!

Vi klarer det :)

Tips til dere andre: I stedet for å måtte huske en ny side hver gang dere legger ut vektoppdatering, så kan dere gjøre på denne måten. Kopier inn tabellen i det første innlegget dere hadde i tråden. Oppdater der for hver uke, og kopier det deretter ut i tråden. Jeg har min tabell øverst på side 2.

Elanore: Selv om dette funker, setter jeg veldig stor pris på jobben du gjør. For det gjør det lettere å finne andres oppdateringer. Noe som er veldig nyttig i diskusjoner og når man vil gi ros eller oppmuntring.

Lykke til med eksamenene dine og god bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver bare inn vekten i et nytt tomt innlegg, går ikke det bra?

Det går selvsagt bra. Men da får vi ikke sett utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror grunnen til at mange ikke kommenterer når folk har gått ned rundt 10kg er for at de er redd for å kommentere kropp generelt. Man ser jo det bare ved å lese i tråder på KG, folk blir jo fornærmet nærmest for alt, selv om det er ment som ros ("Nei, så flott du har blitt nå Kari." Blir tolket som at hun var stygg og feit og fæl og jævlig før - f.eks). Så det er nok mange som bare holder seg unna kroppskommentarer uansett.

Jeg har en venninne som har slanket seg fra rundt 90kg til nå rundt 50kg. Og det er flere som sier at hun må stoppe nå, at hun ikke må bli noe slankere - og det med rette, for nå er hun kjempeslank. Og kjempeflott, men jeg tror ikke hun har vendt seg til sin nye kropp enda. Tror ikke hun ser helt det vi andre ser når hun ser i speilet, så jeg tror at hun føler at hun fortsatt har 5-10kg igjen å ta av. Hun har antagelig en del løs hud som gjør at speilbildet forvrenges noe. Regner med hun blir irritert når folk sier at hun ikke må gå ned mer, men det er jo godt ment. Hvis hun går ned mer nå blir det farlig.

Det er hvertfall mine tanker - man ser ikke så godt selv hvor mye man har gått ned, fordi man er vant til speilbildet sitt. Og ser seg selv hver eneste dag.

Allima

Anonymous poster hash: aeb14...337
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror grunnen til at mange ikke kommenterer når folk har gått ned rundt 10kg er for at de er redd for å kommentere kropp generelt. Man ser jo det bare ved å lese i tråder på KG, folk blir jo fornærmet nærmest for alt, selv om det er ment som ros ("Nei, så flott du har blitt nå Kari." Blir tolket som at hun var stygg og feit og fæl og jævlig før - f.eks). Så det er nok mange som bare holder seg unna kroppskommentarer uansett. Jeg har en venninne som har slanket seg fra rundt 90kg til nå rundt 50kg. Og det er flere som sier at hun må stoppe nå, at hun ikke må bli noe slankere - og det med rette, for nå er hun kjempeslank. Og kjempeflott, men jeg tror ikke hun har vendt seg til sin nye kropp enda. Tror ikke hun ser helt det vi andre ser når hun ser i speilet, så jeg tror at hun føler at hun fortsatt har 5-10kg igjen å ta av. Hun har antagelig en del løs hud som gjør at speilbildet forvrenges noe. Regner med hun blir irritert når folk sier at hun ikke må gå ned mer, men det er jo godt ment. Hvis hun går ned mer nå blir det farlig. Det er hvertfall mine tanker - man ser ikke så godt selv hvor mye man har gått ned, fordi man er vant til speilbildet sitt. Og ser seg selv hver eneste dag. Allima Anonymous poster hash: aeb14...337

Jeg vil påstå at det er å kommentere kroppen min, når de sier at de ikke ser forskjell. De hadde ikke trengt å si det heller, de kunne bare svart: "ok, da skjønner jeg at du ikke vil spise is". Så jeg tror dem, at det ikke synes at jeg har gått ned en del.

Selv om det ikke synes, så vet jeg at vektnedgangen har ført til mindre belastning på knærne mine og mye mindre farlig magefett. Så det er jeg veldig fornøyd med. Det er bare forfengeligheten min som lider, jeg hadde likt at de så at jeg har mindre mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at folk ikke ser at jeg har gått ned. Siden januar har jeg gått ned nesten 9 kg, og minket over 10 cm rundt magen.

Når de på jobb kommenterer hva jeg spiser til lunsj, og jeg forteller at det er pga slanking (står over kaker og is), så får jeg: "Hva, har DU slanket deg" og "Jammen, du var da slank før også!" Dette kom fra en gruppe på 7-8 som jeg spiser lunsj med daglig.

Det er også detmotiverende, slitt så mye, og så syns det ikke en gang. Men det er min egen feil, jeg har jo bare slanket bort en diger bilring, som jeg før var flink til å kamuflere med klær og hold-in.

Trøsten er at min mann ser det ;)

Edit: ja, det er sant, puppene har også minket. Jeg får vel være glad for at ikke det syns :/

Uff, kjedelig når ikke folk legger merke til det. Men så lenge du (og mannen din:) ser det er det kanskje det viktigste?:) Husk at folk som ser deg hver dag ikke nødvendigvis ser forskjell fra dag til dag, men kanskje hadde sett det om du viste dem et bilde fra januar.

Og gratulerer med 9 kilo og 10 cm rundt magen! Impoenerende!

Jeg har egentlig hatt motsatt problem. Flere har kommentert at de synes det ser ut som om jeg har gått ned i vekt, men jeg verken ser eller merker det selv. Det er kjipt det også, men skal snart finne fram et bilde så jeg kan sammenligne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mensen, og holder som bare det på vannet. I tillegg har jeg spist MYE dritt denne uken. Det er som at når mensen kommer så forsvinner fornuften.. Og jeg propper i meg det jeg klarer. Så det blir nok oppgang i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mensen, og holder som bare det på vannet. I tillegg har jeg spist MYE dritt denne uken. Det er som at når mensen kommer så forsvinner fornuften.. Og jeg propper i meg det jeg klarer. Så det blir nok oppgang i morgen.

Klarer du å la være å spise "drittmat" hvis du ikke har det i huset? Kanskje det kan hjelpe deg å la være å handle inn noe usunt dagene før mensen kommer. I stedet handler du inn så mye sunt at du ikke trenger å gå i butikken igjen før mensen er over.

Selv oppdager jeg ofte at jeg skal ha mensen når jeg skal rydde bort matvarer hjemme, og ser hvor snacks jeg har klart å kjøpe inn. Da er det bare å gjemme det innerst i skapet og satse på å fortrenge det.

Jeg har klart å la være å handle inn denslags nå, under slankingen. Men jeg kan ikke spise sukker og salt normalt under mensen heller, for det forsterker menssmertene mine. Så jeg er pent nødt til å være fornuftig. Men jeg får altså enormt lyst på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg nettopp hjemme igjen etter en løpetur, siste innspurt før morgendagens veiing! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg nettopp hjemme igjen etter en løpetur, siste innspurt før morgendagens veiing! :)

Flinka! :)

Mens jeg har sitti sju timer dønn stille på buss og to timer på møte i dag.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...