Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

Gjest Funky Punk

Noen her som vet hvor mange kalorier og karbs det er i sweet chili ravioli-nøttene fra den lille nøttefabrikken? Klarer bare ikke å finne det noe sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plix: Det er det samme for vektnedgangen om du skaper kaloriunderskuddet ved å spise mindre, eller trene mer, eller en kombinasjon.

Det er sant som du sier, selv om trening gir meg energi så har jeg ikke overskudd før min sommerferie begynner til å telle kalorier. Spiser nå bare salater, knekkebrød og frukt/grønt i farten. Da jeg var skikkelig nedfor hadde jeg bare spist 1-2 ganger pr dag, innså det igår. Takk for innspill, gleder meg til å lage skikkelig mat igjen som ikke overstiger (?) kaloriunderskudd. Nå spiser jeg så vekten ikke går ned, tror jeg.

Når det kommer til eksamenslesing så forstår jeg at det kan bli litt vel slitsomt å tenke på skole, mat og trening. Jeg syntes du burde roe ned på treningen om det bare skaper stress for deg, husk at maten er 80% av vektnedgangen. Tren fordi det får deg til å føle deg bra, ikke tren om det går på bekostning av noe annet, f.eks skole.

Vet ikke om jeg svarte på det du lurte på jeg, men ikke gi opp, ikke ha negative tanker, og gled deg heller over reisen til kroppen du vil ha. Man må huske å leve i nuet, ikke bare tenke at "alt skal bli bra når jeg når idealvekten".

Jeg kuttet vekk halvparten av innlegget, bare for plass :) Det er sant det du skrev, det kan være at det stopper litt opp i fremgang underveis eller i starten, jeg skal uten tvil slippe bekymringene rundt den biten for nå.

Mat er viktig, og det jeg gjorde feil var at jeg spiste altfor lite. Det merket jeg igår da jeg spiste mye mer og husket på å spise i flekkene.

Takk for oppmuntrende ord :)

Håper du finner ut av det med tanten, og det er ikke alt man bør gi etter på. Spesielt allergener i matveien, det er ubehagelig og smertefullt og spise mat man ikke tåler. Sitter selv her etter å ha spist noe jeg ikke tåler, med oppblåst mage og smerter. Jeg er så oppblåst at jeg ble nysgjerrig og målte meg: Jeg har "økt" 5 cm rundt magen! :fnise:

Kalorier og treningsmengde kan jeg ikke hjelpe deg med.

Men muskler forbrenner mer kalorier, og muskler veier mer enn fett. Så vekst av muskler kan forklare hvorfor du ikke ser vektnedgang. 5 cm mindre rundt midjen er kjempebra! Husk at 4 uker ikke er lenge. Det tar tid å få forandringer. Fortsett som du gjør, så vil du merke det på klærne og i speilet etter hvert. Det blir sagt at når man begynner å trene, så tar det 8 uker før du selv merker forskjell. 12 uker før dine nærmste ser forandring og 16 uker før resten ser forandring.

Tusen takk for den påminnelsen, jeg skal slappe mer av ang fremgang og heller fortsette som jeg gjør til eksamen er tatt. Når den er tatt får jeg mer tid til å lage skikkelig mat, også :) Mistenker at jeg spiste for lite, og derfor mistet psyken. Nå føler jeg mer motivert etter jeg økte måltidene, men er fortsatt sliten så den biten skyldes nok studiene, trening gir meg igjen energi som forrige uke.

Jeg må nok dessverre trekke meg fra denne tråden. Jeg sliter med spiseforstyrrelser og det jeg har gått ned i denne tråden og påsketråden skyldes altfor lite mat og overspising og oppkast. Selv om målvekten min er helt sunn til min kropp, så kan jeg faktisk ikke slanke meg ned dit før jeg klarer å gjøre det på en sunn og fornuftig måte. Etter jeg ble med i disse trådene har jeg blitt helt besatt på at vekten på fredagene må være lavest mulig, mens jeg ofte har overspist i helgene, siden det likevel er så lenge til jeg må skrive i tråden. Det kan dessverre ikke fortsette sånn, og nå må jeg faktisk fokusere på å bli frisk.

Lykke til videre, alle sammen! Dere er veldig flinke :)

Jeg ønsker deg all lykke til videre, du er også flink som setter helsen over kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen + 17mai + eksamen, dette kommer til å bli en ypperlig veing. Gleder meg. :plystre:

Kjenner den :) Lykke til! Hadde selv gått opp 0,5kg forrige uke som var min mensuke, håper det var muskler da. Men det vites ikke :fnise:

Denne uken er det eksamenstress, så 17.mai.. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner den :) Lykke til! Hadde selv gått opp 0,5kg forrige uke som var min mensuke, håper det var muskler da. Men det vites ikke :fnise:

Denne uken er det eksamenstress, så 17.mai.. Hehe

Du får jo ikke mer muskler fordi du har mensen? :P Det er nok heller kroppen som holder på vann pga hormonendringer i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 161 kg (høsten 2012)

Høyde: 165 cm

Startvekt for denne tråden: 101,4 kg

Mål før sommeren: 97 kg

April 2014

25. april, uke 17 (1): 101,4 kg

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 101,8 kg (+ 0,4 kg)

9. mai, uke 19 (3): 101,0 kg (- 0,8 kg)

16. mai, uke 20 (4): -- kg (-kg)

23. mai, uke 21 (5): -- kg (-kg)

30. mai, uke 22 (6): -- kg (-kg)

Juni 2014

6. juni, uke 23 (7): -- kg (-kg)

13. juni, uke 24 (8): -- kg (-kg)

20. juni, uke 25 (9): -- kg (-kg)

60 kilo borte! :)

Utrolig imponerende! Så flink du har vært :) Og bare en liten kg igjen og så har du tosiffret vekt!

17 mai nærmer seg jenter, hva skal dere spise og skal dere unne dere noe ekstra? Jeg skal nok kose meg med et marsipan kakestykke.

Alt for mye :fnise: Vennegjengen har den årlige champagnefrokosten med stor buffet, masse vin og kake. Så er det videre ut på restaurant for å se folkelivet, spise italiensk pizza og drikke god vin. Så blir det vel grilling og mer alkohol på kvelden. Ikke akkurat en slankedag for å si det sånn :spise:

Jeg fikk ikke registrert vekt forrige uke. Var på konsert torsdag så vekten fredag morgen var ikke helt normal. Men jeg har vært flink de siste dagene, så tror det skal gå bra denne uken.

Endret av pippip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo ikke mer muskler fordi du har mensen? :P Det er nok heller kroppen som holder på vann pga hormonendringer i kroppen.

Haha, ser den kunne leses slik :fnise: Det jeg mente var bare at jeg håpte det var muskler som var grunnen til vektoppgangen (fokuserer styrketrening/kondis 50/50), og ikke bare mensen :laugh: Spesielt siden jeg merket en tydelig fremgang på muskelvekst den uken, men den realistiske meg peker nok på vann ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Hva syntes dere om disse trådene som blir opprettet hvor folk legger ut bilde av seg selv og spør om dem er feite, burde gå ned i vekt og kan bruke bikini? Jeg syntes det er trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Håper på "riktig" nummer på vekten på fredag.

Har hatt en ganske grei oversikt over kcal inntaket, og vekten i dag tidlig viste litt over 86 kilo.

Jammen irriterende når jeg har gått ned så mye så fort, men de siste 6 kiloene sitter som støpt :ler:

Men nå SKAL de av. Jeg SKAL veie 79 kilo. Dette er mitt mantra de neste ukene :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syntes dere om disse trådene som blir opprettet hvor folk legger ut bilde av seg selv og spør om dem er feite, burde gå ned i vekt og kan bruke bikini? Jeg syntes det er trist!

Enig med deg! Jeg lurer på om noen virkelig mener at ingen som veier over 60 kilo har lov til å bade eller gifte seg. Det er så trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Det syns jeg også, men samtidig så forstår jeg dem. Man blir jo bombadert med skjønnhetsidealer m.m.

Men jeg personlig mener at man selvfølgelig skal finne sin egen trivselsvekt, uansett hva den måtte være .

Når jeg har snakket med andre om min vektnedgang, så sier de at det er så flott at jeg har gått ned så mye og at jeg ikke har mye igjen (de ymter da frempå at jeg skal bli SLANK.. sånn typ 50-60 kilo)

Men det er ikke der jeg trives. Jeg trives best på 70+ kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er trist, ja. Det er trist at så mange kvinner og jenter har vansker for å godta seg selv uansett hvordan kroppen er.

Jeg ser jeg selv kunne vært mer avslappet selv til eget utseende, etter jeg havnet i denne tråden :) Men sammenlignet da jeg var yngre, spesielt tenårene, så har jeg akseptert min kropp, og jeg ønsker meg ikke lengre en annens kropp- bare gjøre det beste ut av det jeg har. Det er med klær som passer og som ikke er for trang, sunnere utseende og smile innenfra :) En prosess som jeg satte igang for alvor i fjor, og den fysiske i år :) (Ting tar tid)

Endret av plix
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Men det er jo like fullt ikke særlig snilt å fortelle andre dette syns jeg :(

Hver enkelt person skal selv bestemme hva ens egen trivselsvekt er, så lenge det ikke er snakk om noe skadelig (sykelig fedme og anoreksia)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo like fullt ikke særlig snilt å fortelle andre dette syns jeg :(

Hver enkelt person skal selv bestemme hva ens egen trivselsvekt er, så lenge det ikke er snakk om noe skadelig (sykelig fedme og anoreksia)

Jeg er helt enig med deg i det! Selv antar jeg at det er en sleivete måte å fortelle meg at jeg er fin nok som jeg er nå, men er som sagt enig. Er det en ting jeg har oppdaget ved å gå ned i vekt, så er det at ymse folk har en formening om det, inkludert hva som er lurt å gjøre, når det er nok og alt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplever at folk ikke ser at jeg har gått ned. Siden januar har jeg gått ned nesten 9 kg, og minket over 10 cm rundt magen.

Når de på jobb kommenterer hva jeg spiser til lunsj, og jeg forteller at det er pga slanking (står over kaker og is), så får jeg: "Hva, har DU slanket deg" og "Jammen, du var da slank før også!" Dette kom fra en gruppe på 7-8 som jeg spiser lunsj med daglig.

Det er også detmotiverende, slitt så mye, og så syns det ikke en gang. Men det er min egen feil, jeg har jo bare slanket bort en diger bilring, som jeg før var flink til å kamuflere med klær og hold-in.

Trøsten er at min mann ser det ;)

Edit: ja, det er sant, puppene har også minket. Jeg får vel være glad for at ikke det syns :/

Endret av Hulderen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperbiff

Startvekt fra tidligere: 70 kg

Høyde: 168/169 cm

Startvekt for denne tråden: 65,4 kg

Mål før sommeren: <60 kg

April 2014

25. april, uke 17 (1): 65,4 kg

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 64,5 kg (-0,9 kg)

9. mai, uke 19 (3): 63,9 kg (-0,6 kg)
16. mai, uke 20 (4): 63,7 kg (-0,2kg)

Juni 2014

6. juni, uke 23 (7): -- kg (-kg)

13. juni, uke 24 (8): -- kg (-kg)

20. juni, uke 25 (9): -- kg (-kg)

200 gram ja, får vel være fornøyd så lenge jeg ikke har gått opp. Har trent hver dag siden forrige onsdag, så får håpe at kombinasjonen mensen og nye muskler er grunnen til at jeg ikke går mer ned. (De er så fine atte :trene:)

Dere får alle ha en god helg og en god 17 mai :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 78,5 kg

Høyde: 164 cm

Startvekt for denne tråden: 77,3 kg

Mål før sommeren: 73 kg

April 2014

25. april, uke 17 (1): 77,3 kg

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 76,5 kg (-0,8 kg)

9. mai, uke 19 (3): 76,5 kg (-kg)

15. mai, uke 20 (4): 76,3 kg (- 0,2 kg)

Måtte dessverre veie meg idag da jeg ikke har tilgang til vekt imorgen. Nå har jeg også funnet ut hva målet mitt er. Og det vil være på ca 73 kg :-) Jeg tror at en av grunnene til at jeg ikke viste mer vektnedgang idag er fordi jeg drakk mye vann før jeg gikk og la meg. For veide meg på onsdag og da viste vekten 75,8 kg. Men er faktisk veldig fornøyd med å miste 200 g! Kjennes også ut som om kjærlighets håndtakene mine har blitt mindre ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...