Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

Jeg teller og øker kvoten, men prøver fremdeles å begrense meg til maks 2000 kcal på både fredag og lørdag.

Idag har vi spist taco. Hele måltidet (utenom brusen) kom på under 600 kcal. Prøvde å ta mer kyllingkjøttdeig enn ost. Har heller ikke kjøpt noe godteri da jeg skal i bursdag på søndag :-) Har uansett ikke så lyst på godteri når jeg spiser ordentlig med mat.

Men et spørsmål. Er det noen her inne som ikke er sukkeravhengige, men karboavhengig (evnt. begge deller)? Jeg har sjelden lyst på sjokolade og søte ting, men lysten på boller, vafler og sånne ting kommer ofte -.-

Ja. Begge deler uten tvil. Er faktisk konstant sulten, føler meg ikke mett lenge av gangen. Som idag, en middag med kyllingfilet og masse grønnsaker. Eller frokosten som var egg, knekkebrød. Kosematen som kesam, bær, frukt, osv osv. De metter og er gode der og da, men sulten inni meg er ikke borte ennå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Begge deler uten tvil. Er faktisk konstant sulten, føler meg ikke mett lenge av gangen. Som idag, en middag med kyllingfilet og masse grønnsaker. Eller frokosten som var egg, knekkebrød. Kosematen som kesam, bær, frukt, osv osv. De metter og er gode der og da, men sulten inni meg er ikke borte ennå :P

Hvor mye fett spiser du pr dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye fett spiser du pr dag?

Hmm, et veldig godt spørsmål.

Jeg er glad i rømme, smør og fløte, så en av disse 3 er noe jeg spiser hver dag til enten frokost, middag eller andre måltider.

Er olje, nøtter og avokado fett? Bare det at jeg spør får meg til å innse at jeg bør sette meg litt mer i hva jeg får i meg og ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, et veldig godt spørsmål.

Jeg er glad i rømme, smør og fløte, så en av disse 3 er noe jeg spiser hver dag til enten frokost, middag eller andre måltider.

Er olje, nøtter og avokado fett? Bare det at jeg spør får meg til å innse at jeg bør sette meg litt mer i hva jeg får i meg og ikke ;)

Jepp, olje er fett, og nøtter og avocado er såkalte fete frukter :fnise: Jeg spurte som jeg gjorde fordi mange tilstreber en veldig mager diett uten at det er nødvendig, og litt fett gjør underverker for både opptak av næringsstoffer og for metthetsfølelsen. Kanskje spiser du ikke nok fett, eller kanskje du gjør det. Det er uansett forskjell på hva den enkelte person opplever hjelper mest, så du blir nødt til å prøve deg fram. Du kan overspise på hva som helst, så ta i beregning at fett er kaloririkt, og balanser kaloriinntaket mot forbruket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst mista litt tråden i alle disse trådene... :)

Jeg boikotta meg selv litt på tampen av forrige runde, ble litt furten av å ikke få helt schwung på tingene. Det gikk lenge så bra, men så gikk det ikke i det hele tatt. Så jeg startet på scratch i dag, med veiing i morges - og ser at målet mitt er å gå ned 6.1 kilo innen 20. juni. Det betyr 0.87 kilo i uken. Ikke umulig, men skal man ta i betraktning siste tids "vektnedgang" ( :sprettoy: ) og kveldens inntak av rødvin og sjokolade... :sjenert: Tja. Uansett. Prøve.

Startvekt fra tidligere: 69.1

Høyde: 167 cm

Startvekt for denne tråden: 66

Mål før sommeren: 59.9

Mai 2014

2. mai, uke 18 (2): 66

9. mai, uke 19 (3): -- (-kg)

16. mai, uke 20 (4): -- (-kg)

23. mai, uke 21 (5): -- (-kg)

30. mai, uke 22 (6): -- (-kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, olje er fett, og nøtter og avocado er såkalte fete frukter :fnise: Jeg spurte som jeg gjorde fordi mange tilstreber en veldig mager diett uten at det er nødvendig, og litt fett gjør underverker for både opptak av næringsstoffer og for metthetsfølelsen. Kanskje spiser du ikke nok fett, eller kanskje du gjør det. Det er uansett forskjell på hva den enkelte person opplever hjelper mest, så du blir nødt til å prøve deg fram. Du kan overspise på hva som helst, så ta i beregning at fett er kaloririkt, og balanser kaloriinntaket mot forbruket.

Du har et veldig godt poeng ;) Får spise en god frokost imorgen, og løpe til butikken mens metthetsfølelsen ennå er intakt, for å handle inn litt ekstra fet mat. Har nok veldig godt av masse fett nå som jeg jobber for å slutte med å spise all den usunne plix-maten :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, da har jeg veid meg. Takk for svar på mitt spørsmål angående det at vekten min er ustabil i foresten!

Startvekt: 57,8 kg

Vekt 03.05: 58,3 kg (+ 0,5 kg)

Mål : 53-54 kg

Høyde: 158 cm

Dette er jo kjempe kjipt i grunn, men ble alikevel ikke så lei meg. Skjønner ikke at jeg kan ha gått opp så mye på en uke, når jeg i tillegg har vært veldig flink med maten. Hm.. den vekten min viser veldig forskjellig hele tiden, men mulig jeg har mer riktig utgangspunkt nå. Skal i hvert fall veie meg på samme sted hver gang. Jeg har drukket alkohol en gang i løpet av uken, men passet på å alikevel ikke fråtse i mat dagen derpå som jeg pleier. Syns det er rart om dette utgjør forskjellen når jeg har vært flink alle de andre dagene. Har gått ned masse i vekt før, men var ute i helgene da også.

Jeg føler meg uansett tynnere, lettere og bedre med meg selv! Dette er jo det viktigste. Blir spennende å se neste uke igjen. Skal i hvert fall stå på videre!

God helg alle sammen! :biggrin:

Endret av olma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var veiedagen her og vekten min viste 73,2 kg igår. Har trent men fått mensen og da blir jg oppblåst og sjokolademonster:(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, phew! Fredager er veldig travle for meg, så jeg rakk aldri innom for å notere ned tallene. Jeg veier meg hver fredag morgen, men det kan altså hende tallene kommer fredag kveld eller lørdag noen ganger :-)

Som jeg mistenkte sist, så gikk jeg opp igjen denne uka. Tallene sist var rett og slett aaaalt for lave :P Denne uka er nok et mer realistisk "startpunkt" :-)

Har hatt bra kosthold og fått trent litt. Har prøvd meg på 30DS og gått mye tur! Kjenner kroppen holder på vann (har hovne ankler/ledd), så denne helga skal jeg drikke myyyye vann for å prøve å få kroppen til å slippe litt :-)

Ellers prøver jeg å være ganske avslappet med tanke på hva jeg spiser osv, for jeg har en lei tendens til å være enten-eller. Enten trøkke i meg godteri hver dag, eller leve megastrengt.

Når jeg nekter meg ALT jeg synes er godt, blir jeg helt opphengt i f.eks. kokosboller. Nå tenker jeg at jeg kan unne meg litt kokosbolle, om det er kokosbolle jeg vil ha!

Jeg prøver med andre ord å ikke STRESSE denne gangen. Få dårlig samvittighet av å spise en is, bli skikkelig lei meg når jeg BARE går ned 300 gram, drømme om sjokolade om natta.. Alt med måte, ikke stresse, det er planen :)

Det har jo faktisk hendt at jeg har levd helt slavisk sunt i månedsvis, gått på trening mange dager i uka, og ikke gått ned noen ting. Da har jeg stressa sykt mye, tatt bilde av kroppen hver morgen, veid meg 2-3 ganger om dagen, levd på brokkoli til jeg ikke orka synet en gang!

Men når jeg spiser det jeg har lyst på når jeg er sulten, gjerne en is nå og da, koser meg, gjør som jeg vil og ikke veier meg på 6 mnd, har det faktisk hendt at jeg ikke har gått opp noe i hele tatt.. så det tar jeg som et hint :) Ikke stress!

Startvekt fra tidligere: 72kg på det meste (sensommer 2012)
Høyde (valgfritt): 172 cm
Startvekt for denne tråden: 65,6 kilo
Mål til 20. juni: 62 kilo

April 2014

25. april, uke 1: 65,6

2. mai, uke 2: 66,7 (opp 1,1 kilo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke veid meg denne uken, siden jeg er bortreist i helgen :( Har dessverre spist altfor mye usunt og drukket for mye alkohol den siste uken, så det er kanskje like greit..? Uff, hater at jeg har gått opp så mye siden slutten av påsketråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, jeg er så sulten, tror jeg blir ekstra sulten når jeg tenker på at jeg ikke må spise så masse.. dustehjerne

Endret av QueenAwesome
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 104 kg
Høyde (valgfritt): 173 cm
Startvekt for denne tråden: 96,7 kg

Mål til 20. juni: 89,9 kg

April 2014
25. april, uke 1: 96,7 kg

Mai 2014

2.mai, uke 2: 96,0 kg

-----------------

Glemte å logge i går. Vekten går heldigvis nedover, ikke opp, tross nattevakter og lite regelmessighet i livet siste uken. Blir nattevaktsuke neste uke også, får legge en slagplan for å få til sunn mat og trening den uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, jeg er så sulten, tror jeg blir ekstra sulten når jeg tenker på at jeg ikke må spise så masse.. dustehjerne

Slik har jeg det også! Når jeg ikke får lov til ting, vil jeg ha det 10 ganger mer enn når jeg får lov! Sier det samme.. skikkelig dustehjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chloe87

Har dere noen planer for sommeren? Noen som skal på ferie? Jeg skal to uker til Rhodos i august, håper jeg ser bra ut i bikini innen da!

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Fyll opp magen med vann og grønnsaker! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Har dere noen planer for sommeren? Noen som skal på ferie? Jeg skal to uker til Rhodos i august, håper jeg ser bra ut i bikini innen da!

Så langt ser økonomien forferdelig dårlig ut, så om der blir en varm sommer så tror jeg at jeg får holde meg innedørs. Alle mine sommerklær er typ 5 størrelser for store nå :(

Forhåpentligvis så blir økonomien bedre snart, slik at jeg kan bruke skattepengene på klær istedenfor på regninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Keljo

Fått trent 4 ganger denne uken, til tross for baby som har nektet å sove på natten, så dvs 3-5 timer oppstykket i løpet av natten på meg hele uken. Litt stolt over at jeg har orket å trene da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Fått trent 4 ganger denne uken, til tross for baby som har nektet å sove på natten, så dvs 3-5 timer oppstykket i løpet av natten på meg hele uken. Litt stolt over at jeg har orket å trene da!

Så bra! Trening gir jo mer energi også, så kanskje det hjelper på så du klarer deg natta gjennom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er to uker i syden med venner. Tåler bedre varmen med mindre spekk :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skriver at dere har trøkka trynet fult med godteri første uka inn i slankeprosjektet, hvorfor gidder dere i det hele tatt å bli med på en sånn tråd? Det er jo helt tydelig at dere ikke er dedikerte. Er veldig umotiverende å delta her når 2/3 gir faen.

Ta dere sammen, legg bort sjokkisen og gnag på agurk istedenfor! :bond:

Anonymous poster hash: 80abf...875
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...