AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #221 Del Skrevet 26. april 2014 Jeg har "fridag" i dag, og har spist brød, godteri og drukket øl jeg har gått litt inn i meg selv, og funnet ut at jeg trenger en livsstilendring hvor jeg tar litt tak i tankegangen min:) jeg har et ganske problematisk forhold til mat.... Enten er jeg helt ekstrem og på sultegrensa i noen mnd, eller så fråtser jeg slik at jeg holder det hemmelig for andre hvor mye jeg spiser.... Jeg tror jeg rett og slett har en spiseforstyrrelse! Jeg har nå kommet ut av en fråtseperiode hvor jeg har lagt på meg ca 10 kg (som vanlig), og har funnet ut at jeg må fokusere på trening og sunne matvarer, men ikke minst å spise sakte og være bevisst mens jeg spiser.... Jeg tillater meg en dag i uken hvor jeg har lov å være usunn og kose meg, men prøver å være litt obs på mengde jeg MÅ slakke litt, hvis ikke kommer jeg inn i det sporet hvor jeg sjekker kalorier i salatblader, før jeg igjen starter tvangsspisingen..... Er det flere her inne som også har det på denne måten?Jeg blir litt misunnelig på dere som er så flinke og aldri spiser usunt, men jeg kan ikke gjøre det sånn De tror jeg naturlig nok ikke finnes i denne tråden! (eller du mener kanskje de som aldri spiser usunt ETTER å ha begynt på et nytt og bedre liv, på vei mot en slankere utgave?) Men jada, jeg har min versjon av spiseforstyrrelser jeg også (..som så mange andre). SS Anonymous poster hash: 7c6ce...17d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepperbiff Skrevet 26. april 2014 #222 Del Skrevet 26. april 2014 Etter motivasjon fra denne tråden dro jeg på trening, selv etter en lang 9timers arbeidsdag. Nesten 1 time i strekk på ellipsemaskinen, tok med geografiboken og kom meg gjennom 4 kapitler der Multitasking altså Nå blir det jordbær og vannmelon i sånn mager vaniljekesam, aldri smakt før, satser på at det blir godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #223 Del Skrevet 26. april 2014 Jeg har "fridag" i dag, og har spist brød, godteri og drukket øl jeg har gått litt inn i meg selv, og funnet ut at jeg trenger en livsstilendring hvor jeg tar litt tak i tankegangen min:) jeg har et ganske problematisk forhold til mat.... Enten er jeg helt ekstrem og på sultegrensa i noen mnd, eller så fråtser jeg slik at jeg holder det hemmelig for andre hvor mye jeg spiser.... Jeg tror jeg rett og slett har en spiseforstyrrelse! Jeg har nå kommet ut av en fråtseperiode hvor jeg har lagt på meg ca 10 kg (som vanlig), og har funnet ut at jeg må fokusere på trening og sunne matvarer, men ikke minst å spise sakte og være bevisst mens jeg spiser.... Jeg tillater meg en dag i uken hvor jeg har lov å være usunn og kose meg, men prøver å være litt obs på mengde jeg MÅ slakke litt, hvis ikke kommer jeg inn i det sporet hvor jeg sjekker kalorier i salatblader, før jeg igjen starter tvangsspisingen..... Er det flere her inne som også har det på denne måten? Jeg blir litt misunnelig på dere som er så flinke og aldri spiser usunt, men jeg kan ikke gjøre det sånn Kanskje du skulle ta tak i dette problemet med en profesjonell? Det er jo flott at du forstår selv at du har et problematisk forhold til mat. Det er en viktig brikke i veien til å bli frisk. Og jeg tror det er lurt av deg å spise litt usunt i blandt som du sier, slik at du ikke blir helt kalorinazi. Kanskje det er lettere for deg å holde en sunn og frisk livsstil i det lange løp om holder deg på en gylden middelvei. -Allima Anonymous poster hash: aeb14...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 26. april 2014 #224 Del Skrevet 26. april 2014 Jeg kjenner jeg blir en smule misunnelig på de som veier 60 og skal ned til 57...Hvorfor er ikke det meg? Du må jo begynne et sted da. Jeg vet at en del av oss som ligger på rundt 60 når har gått ned ganske mye i forkant av tråden. For to år siden var jeg i BMI-klassen fedme, nå veier jeg 58 og vil ha bort se siste kiloene. Og en vakker dag så er det du som blir med i slike tråder og sier "skal bare ned en kilo eller to til" - tenk på det på den måten og bruk det som motivasjon! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liten pike Skrevet 26. april 2014 #225 Del Skrevet 26. april 2014 Da slenger jeg meg med Blir så mye mer forpliktende når man deler resultatene sine med flere og mer motiverende. Jeg har gått litt opp og ned i vekt de siste 6 årene. På mitt letteste veide jeg 62 kg, men så ble jeg gravid igjen og vekten økte mye. Byttet også fra en aktiv jobb til en stillesittende en i 2011. Startvekt fra tidligere: 87,5 kg ( 01.03.14) Høyde: 171 cm Startvekt for denne tråden: 83,2 kg Mål før sommeren: 75 kg April 2014 25. april, uke 17 (1): 83,2 kg Mai 2014 2. mai, uke 18 (2): -- (-kg) 9. mai, uke 19 (3): -- (-kg) 16. mai, uke 20 (4): -- (-kg) 23. mai, uke 21 (5): -- (-kg) 30. mai, uke 22 (6): -- (-kg) Juni 2014 6. juni, uke 23 (7): -- (-kg) 13. juni, uke 24 (8): -- (-kg) 20. juni, uke 25 (9): -- (-kg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #226 Del Skrevet 26. april 2014 Etter motivasjon fra denne tråden dro jeg på trening, selv etter en lang 9timers arbeidsdag. Nesten 1 time i strekk på ellipsemaskinen, tok med geografiboken og kom meg gjennom 4 kapitler der Multitasking altså Nå blir det jordbær og vannmelon i sånn mager vaniljekesam, aldri smakt før, satser på at det blir godt. Er det ikke bedre å trene når man trener, og lese når man leser? Du klarer vel neppe å trene så du blir svett hvis du samtidig leser? Og hvorfor ikke trene noe mer lystbetonet så du "slipper" å lese samtidig? Jada, nå bryr jeg meg med ting jeg ikke har noe med! En hver må gjøre det på sin måte, men... Jeg ville aldri ha klart til å opprettholde treningsvaner sånn. Anonymous poster hash: 7c6ce...17d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 26. april 2014 #227 Del Skrevet 26. april 2014 Jeg har "fridag" i dag, og har spist brød, godteri og drukket øl jeg har gått litt inn i meg selv, og funnet ut at jeg trenger en livsstilendring hvor jeg tar litt tak i tankegangen min:) jeg har et ganske problematisk forhold til mat.... Enten er jeg helt ekstrem og på sultegrensa i noen mnd, eller så fråtser jeg slik at jeg holder det hemmelig for andre hvor mye jeg spiser.... Jeg tror jeg rett og slett har en spiseforstyrrelse! Jeg har nå kommet ut av en fråtseperiode hvor jeg har lagt på meg ca 10 kg (som vanlig), og har funnet ut at jeg må fokusere på trening og sunne matvarer, men ikke minst å spise sakte og være bevisst mens jeg spiser.... Jeg tillater meg en dag i uken hvor jeg har lov å være usunn og kose meg, men prøver å være litt obs på mengde jeg MÅ slakke litt, hvis ikke kommer jeg inn i det sporet hvor jeg sjekker kalorier i salatblader, før jeg igjen starter tvangsspisingen..... Er det flere her inne som også har det på denne måten? Jeg blir litt misunnelig på dere som er så flinke og aldri spiser usunt, men jeg kan ikke gjøre det sånn Jeg har det faktisk ganske likt. De siste 6-7 årene har jeg vært veldig enten/eller. Litt av problemet er at når jeg blir motivert så går jeg for hardt ut. Så jeg trener kanskje hver dag, og spiser sunt. I to mnd. Så går jeg "lei" og da går det over i fråtsing. Jeg har også overspist i det skjulte, og det er IKKE bra (men det klarte jeg å slutte med for et par år siden). Har Cyklotymi, og i nedeperiodene mister jeg all tro på meg selv. Nå har jeg en god periode, og det er derfor jeg tør å si det Nå har jeg også innsett at jeg kan ikke ha det sånn mer. Har gått sporadisk i behandling før hos psykolog, men jeg følte aldri det hjalp. Nå skal jeg prøve igjen. Og jeg har også innsett at jeg fortjener å ha det bra, jeg også! jeg har en kjæreste som ville gjort alt for meg, så han fortjener også at jeg har det bra! Er på fjerde dag uten sukker nå. Skal ha jordbær som lørdagskos i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuksia Skrevet 26. april 2014 #228 Del Skrevet 26. april 2014 Jeg måtte begynne å lage all mat selv og legge om for snart ett og et halvt år siden pga matintoleranser. Det gikk faktisk greiere enn jeg hadde sett for meg på forhånd, selvfølgelig blir det noen bommerter her og der, men det har ikke vært så mye arbeid som jeg var redd for på forhånd Jeg er overhodet ingen mesterkokk, men begynner å fa litt erfaring på mat-problemløsing etter hvert, om ikke annet. Så om du trenger tips på veien kan jeg prøve å hjelpe det er alltid greit med andres erfaringer synes jeg jeg har jobbet som kokk i noen år, så matlagingen i seg selv er egentlig ikke noe problem, det er mer det at jeg ikke er så flink til å spise regelmessig nok, og derfor spiser feil ting og for mye av de fordi jeg blir skrubbsulten. men det burde jo ikke være noe stort problem og forandre på dette (er ihvertfall det jeg prøver å overbevise meg selv om ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 26. april 2014 #229 Del Skrevet 26. april 2014 Jeg kjenner jeg blir en smule misunnelig på de som veier 60 og skal ned til 57...Hvorfor er ikke det meg? Om du vil så kan det bli deg det også Jeg husker jeg var supermisunnelig på alle som veide under 90 kilo, men nå er jeg der selv :D 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 26. april 2014 #230 Del Skrevet 26. april 2014 Jeg går sånn ca 600 kcal over idag, men har vært på peppes. Spiste "bare" 2 stk pizza og litt eplepai. Skal nok spise et eple eller en banan før jeg legger meg( med i beregningen over). Føler jeg egentlig har blitt flink. Før kunne jeg spise flere pizzastykker + godteri og brus. Har ikke spist opp sjokoladen jeg kjøpte og har heller ingen planer om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepperbiff Skrevet 26. april 2014 #231 Del Skrevet 26. april 2014 Er det ikke bedre å trene når man trener, og lese når man leser? Du klarer vel neppe å trene så du blir svett hvis du samtidig leser? Og hvorfor ikke trene noe mer lystbetonet så du "slipper" å lese samtidig? Jada, nå bryr jeg meg med ting jeg ikke har noe med! En hver må gjøre det på sin måte, men... Jeg ville aldri ha klart til å opprettholde treningsvaner sånn. Anonymous poster hash: 7c6ce...17d Jo, vanligvis er det nok det. Men under eksamensperioden så tar jeg tiden jeg får Hadde på høy level slik at det var tyngre, og svetten rant av meg. Vil definitivt gjøre det igjen ved første mulighet jeg får! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 26. april 2014 #232 Del Skrevet 26. april 2014 Du må jo begynne et sted da. Jeg vet at en del av oss som ligger på rundt 60 når har gått ned ganske mye i forkant av tråden. For to år siden var jeg i BMI-klassen fedme, nå veier jeg 58 og vil ha bort se siste kiloene. Og en vakker dag så er det du som blir med i slike tråder og sier "skal bare ned en kilo eller to til" - tenk på det på den måten og bruk det som motivasjon! Wow...det står det respekt av! Da har du stått på hardt de siste to årene! Hva er hemmeligheten din? Ja...en vakker dag er det jeg som bare skal ned en kilo eller to til...En svært vakker dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 26. april 2014 #233 Del Skrevet 26. april 2014 (endret) Om du vil så kan det bli deg det også Jeg husker jeg var supermisunnelig på alle som veide under 90 kilo, men nå er jeg der selv :D Bra jobba! Del gjerne noen tips på hvordan du gikk ned! Endret 26. april 2014 av Sequax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zinnia Skrevet 26. april 2014 #234 Del Skrevet 26. april 2014 Forresten, tenkte jeg skulle komme med en bokanbefaling; Audun Myskja - Sannheten om mat. Han er jo en person som man kanskje enten har sansen for eller ikke, jeg synes han er fantastisk! Nydelig bok om mat, både praktisk, filosofisk, historisk, sosialt og åndelig må man vel kunne si. Anbefales på det varmeste, spesielt kanskje til de (som meg) som til tider har hatt et litt småtrøblete forhold til mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 26. april 2014 #235 Del Skrevet 26. april 2014 Bra jobba! Del gjerne noen tips på hvordan du gikk ned! Ikke noe hokuspokus akkurat. Endringer i kostholdet bare. Gikk over på lavkarbo. Kan ikke trene særlig, iallefall ikke nok til å gå ned i vekt, så derfor måtte jeg gjøre endringer i kostholdet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 26. april 2014 #236 Del Skrevet 26. april 2014 Ikke noe hokuspokus akkurat. Endringer i kostholdet bare. Gikk over på lavkarbo. Kan ikke trene særlig, iallefall ikke nok til å gå ned i vekt, så derfor måtte jeg gjøre endringer i kostholdet Følger du Atkins eller annen lavkarbo? Har vært på det før jeg også, men etter at jeg hadde gått ned og begynte å spise vanlig mat igjen, kom vekta tilbake...med renter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plix Skrevet 26. april 2014 #237 Del Skrevet 26. april 2014 (endret) Startvekt fra tidligere: -- Høyde: 162 cm Startvekt for denne tråden: 54,5 Mål før sommeren: Mage 80cm? Midje 70cm? (Må finne ut hva som er realitisk... Tips noen? ) April 2014 25. april, uke 17 (1): 54,5 kg, Mage 84cm Midje 74cm Mai 2014 2. mai, uke 18 (2): -- (-kg) 9. mai, uke 19 (3): -- (-kg) 16. mai, uke 20 (4): -- (-kg) 23. mai, uke 21 (5): -- (-kg) 30. mai, uke 22 (6): -- (-kg) Juni 2014 6. juni, uke 23 (7): -- (-kg) 13. juni, uke 24 (8): -- (-kg) 20. juni, uke 25 (9): -- (-kg) Begynte å forandre livsstil litt og litt da jeg fikk en tankevekker for ca en uke siden, så denne tråden passer meg veldig som en ekstra motivasjon. Det kommer nok en dag jeg trenger all støtte jeg kan få, også på KG Min strategi og motivasjon er å fokusere på helsen min, jeg går stadig mer ned i vekt, mens kroppen blir flatere og større. Jeg skal spise regelmessig, maten jeg spiser inneholder ikke lengre mat jeg ikke tåler. Nå er lørdagen hentet tilbake, og ikke en dag som gjentas fra torsdag til mandag. Har vært mer aktiv denne uken sammenlagt, sammenlignet mot de to siste årene. Helt alvorlig, det føles godt å kjenne at kroppen fungerer. Men fy hvor utmattet og sliten jeg også er Jeg har ikke hatt noen harde treningsøkter ennå, jeg ville ha en uke hvor jeg tilvendte kroppen litt først. Endret 26. april 2014 av plix Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimalaya Skrevet 26. april 2014 #238 Del Skrevet 26. april 2014 Så bra! Jeg blir alltid i godt humør av å se stjernegrisavataren din. Ville savnet å ikke se deg (den) hver uke Hehe, grisen skal erstattes med en gaselle snart! I promise! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeBr Skrevet 26. april 2014 #239 Del Skrevet 26. april 2014 Jeg har "fridag" i dag, og har spist brød, godteri og drukket øl jeg har gått litt inn i meg selv, og funnet ut at jeg trenger en livsstilendring hvor jeg tar litt tak i tankegangen min:) jeg har et ganske problematisk forhold til mat.... Enten er jeg helt ekstrem og på sultegrensa i noen mnd, eller så fråtser jeg slik at jeg holder det hemmelig for andre hvor mye jeg spiser.... Jeg tror jeg rett og slett har en spiseforstyrrelse! Jeg har nå kommet ut av en fråtseperiode hvor jeg har lagt på meg ca 10 kg (som vanlig), og har funnet ut at jeg må fokusere på trening og sunne matvarer, men ikke minst å spise sakte og være bevisst mens jeg spiser.... Jeg tillater meg en dag i uken hvor jeg har lov å være usunn og kose meg, men prøver å være litt obs på mengde jeg MÅ slakke litt, hvis ikke kommer jeg inn i det sporet hvor jeg sjekker kalorier i salatblader, før jeg igjen starter tvangsspisingen..... Er det flere her inne som også har det på denne måten? Jeg blir litt misunnelig på dere som er så flinke og aldri spiser usunt, men jeg kan ikke gjøre det sånn Jeg vet helt hvordan du har det, for det har jeg slitt med leenge. Det var liksom ikke noe som het å skeie ut "litt", enten spiste jeg ingenting, eller så spiste jeg alt! Jeg sliter enda litt med dette, men jobber hardt for å endre tankegangen, for jeg vet jo den er feil! Jeg logger som regel alt jeg spiser og treningsøkter på appen "lifesum" bare fordi jeg syns det er interessant og greit å vite hvor mye jeg har fått i meg i løpet av en dag. Er ikke heelt fanatisk på det, så om jeg spiser kompliserte middager tar jeg det bare sånn hallveis. Jeg ligger på ca 1600 kcal til dagen, generelt 1500-1700. De dagene jeg trener logger jeg også dette, slik at de kaloriene blir lagt på, og det f.eks blir 2000 kcal jeg skal ha i meg. Problemet mitt er at jeg føler meg feit, ekkel og at jeg har ødelagt alt, dersom jeg ligger rett under dagsbehovet, eller går litt over. Dette er uansett om jeg bare har spist sunt, eller skeiet bittelitt ut. Selv om jeg vet at de 1600 allerede er i underskudd, så blir dagen på en måte mislykket om jeg ikke går enda mer i underskudd, og heller havner på 200-300 mindre enn det jeg skal. Jeg prøver virkelig å fokusere på å fortelle meg selv at det er greit, og at jeg trenger de 1600, og burde ikke få i meg mindre enn det. Det er jo allerede ca. 500 i underskudd fra det jeg skal ha for å ligge i vektbalanse. Og jeg vet jo selv at det er bedre for kroppen å få i seg litt mer enn de 1600, enn litt mindre, men allikvel er det noe med den gleden av å på kvelden se at jeg har klart å holde meg lavere enn det jeg trengte. Det som har hjulpet meg med å holde ut dette året er å ha lørdagen som en "alt er lov"-dag, men med moderasjoner. Jeg spiser frokost og lunsj som vanlige dager, og fokuserer på mest grønnsaker og sunne alternativer under middagen. Men så spiser jeg sjokolade, smågodt, tar meg en bolle, drikker 1 liter brus om jeg vil eller spiser en halv pose ostepop, - egentlig alt jeg føler frister, men i begrensede mengder. I tillegg logger jeg ikke maten på lørdagene, og nekter å veie meg før det har gått noen dager etter helgen. Man legger jo ikke på seg av å spise snop en dag, men kroppen min er glad i å samle vann, så jeg kan gjerne ha gått opp 1-2 kg søndagsmorgen! Det er viktig at du hele tiden forteller deg selv at det du gjør er greit, og at du prøver å la fornuften ta overhånd. Du vet nok selv at verken fråtsing eller sulting er bra for deg, så prøv å fortelle deg det, hver gang tanker om dette kommer. Si til deg selv at det går fint om du har skeiet ut, og at det ikke er verdensundergang, men si også til deg selv at du må skjerpe deg, om du en dag ligger alt for lavt på kaloriene. Motivasjonen kommer med framgangen, og du er absolutt ikke nødt til å bare spise sunt for å merke noe til den. Det er sunt å spise usunt en gang i blant også Haha, hjelp, sorry for at dette ble så langt, men har så mye på hjertet sent om kvelden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 26. april 2014 #240 Del Skrevet 26. april 2014 Jeg datt litt av på forrige tråd, men blir gjerne med videre på denne! skal veie meg i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå