Gå til innhold

Finnes ekte kjærlighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinneline

du ville gjort alt sier du? i gode og onde dager.. eller bare i de gode? hva om han blir dømt for en forbrytelse, gjør du alt for han da også?

Også i onde dager ja. Vi har vært gjennom noen tøffe år etter en ulykke min mann ble utsatt for, og det har vært mange, "onde" dager. Når jeg legger meg om kvelden i armkroken hans, tenker jeg kun på at jeg alltid vil støtte han, uansett.

Nå kan jo du komme og si; men hva om ditt og hva om datt, men det blir for mange spekulasjoner. Min mann er min mann, og jeg har kjent denne personen lenge før vårt voksne liv. Om du sikter til en slik forbrytelse som er av verst tenkelige sort, (i mitt hode, forbrytelser mot barn), er svaret nei. Nei, jeg hadde aldri stått bak et menneske som hadde vært i stand til å skade et barn med hensikt til det. For uten slike forbrytelser, vil jeg være der i både gode og onde dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coolaid

Spørsmålet mitt er egentlig: Finnes det virkelig ekte kjærlighet? Og hva er egentlig ekte kjærlighet?

Er det noen her som har opplevd det?

Anonymous poster hash: a3313...853

Vet ikke om den finnes uten at man "lager" den selv. Med det mener jeg at den utvikles av to mennesker.

Jeg tror på ekte kjærlighet og opplever det selv med min kone. Jeg kan se at både hun og jeg er oppriktig glad i hverandre. Det samme går for ungene. Syns selv jeg er veldig heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke tro på at en såkalt ekte kjærlighet finnes. Det blir litt hva du gjør det til.

Anonymous poster hash: 9b87b...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også i onde dager ja. Vi har vært gjennom noen tøffe år etter en ulykke min mann ble utsatt for, og det har vært mange, "onde" dager. Når jeg legger meg om kvelden i armkroken hans, tenker jeg kun på at jeg alltid vil støtte han, uansett.

Nå kan jo du komme og si; men hva om ditt og hva om datt, men det blir for mange spekulasjoner. Min mann er min mann, og jeg har kjent denne personen lenge før vårt voksne liv. Om du sikter til en slik forbrytelse som er av verst tenkelige sort, (i mitt hode, forbrytelser mot barn), er svaret nei. Nei, jeg hadde aldri stått bak et menneske som hadde vært i stand til å skade et barn med hensikt til det. For uten slike forbrytelser, vil jeg være der i både gode og onde dager.

nettopp. i gode og onde dager MED forbehold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinneline

nettopp. i gode og onde dager MED forbehold

Og poenget ditt er? Ingen ved sine fulle fem elsker et menneske som gjør en forbrytelse som er så forferdelig at det egentlig ikke kan forstås.

Men hvem vet? Jeg har ikke opplevd at min mann har gjort en forbrytelse, så egentlig kan jeg ikke svare blindt nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Jeg elsker barnet mitt. Jeg elsker mannen min. Jeg elsker familien min. Forskjellig type kjærlighet, like ekte alt sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tror jeg svært lite på. når folk sier de ville gjort alt for sin kjære så tror jeg de egentlig mener "alt" med forbehold

Det jeg mener er at uansett hva som skjer har jeg aldri elsket ham noe mindre, selv om jeg har vært skuffet, sint, såret osv. Uansett hvordan jeg ser på ham etter hva han har gjort, er dessverre kjærligheten jeg føler det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og poenget ditt er? Ingen ved sine fulle fem elsker et menneske som gjør en forbrytelse som er så forferdelig at det egentlig ikke kan forstås.

Men hvem vet? Jeg har ikke opplevd at min mann har gjort en forbrytelse, så egentlig kan jeg ikke svare blindt nei.

Jo, mange foreldre elsker fremdeles barna sine etter grusomme forbrytelser selv om de tar avstand fra handlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener er at uansett hva som skjer har jeg aldri elsket ham noe mindre, selv om jeg har vært skuffet, sint, såret osv. Uansett hvordan jeg ser på ham etter hva han har gjort, er dessverre kjærligheten jeg føler det samme.

* applaudere* du har faktisk forstått noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinneline

Jo, mange foreldre elsker fremdeles barna sine etter grusomme forbrytelser selv om de tar avstand fra handlingen.

Og mange elsker sin parter etter de har gjort grusomme forbrytelser.

Det går vell ikke an å si hvordan man vil reagere før det eventuelt hadde skjedd. Vet at det jeg føler for min mann er så ekte som det kan bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mange elsker sin parter etter de har gjort grusomme forbrytelser.

Det går vell ikke an å si hvordan man vil reagere før det eventuelt hadde skjedd. Vet at det jeg føler for min mann er så ekte som det kan bli.

Om kjærligheten plutselig skulle forsvinne som dugg fra sola i det øyeblikk han gjør noe forferdelig så vsr vel ikke kjærligheten så sterk i utgangspunktet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinneline

Om kjærligheten plutselig skulle forsvinne som dugg fra sola i det øyeblikk han gjør noe forferdelig så vsr vel ikke kjærligheten så sterk i utgangspunktet

Nei, og nettopp derfor vet jeg at det er ekte. Det er forskjell på å elske og støtte noen. Jeg hadde vell alltid elsket han uansett, men ikke lengre stått bak ham og støttet en sak jeg var sterkt i mot

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, og nettopp derfor vet jeg at det er ekte. Det er forskjell på å elske og støtte noen. Jeg hadde vell alltid elsket han uansett, men ikke lengre stått bak ham og støttet en sak jeg var sterkt i mot

Nettopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinneline

Nettopp

Men igjen, hvem vet om jeg hadde støttet han eller ikke. Umulig å si, selv om jeg liker å tro at jeg ikke er den type kvinne som ville støttet en mann om han gjorde noe forferdelig. Det er umulig å vite på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om kjærligheten plutselig skulle forsvinne som dugg fra sola i det øyeblikk han gjør noe forferdelig så vsr vel ikke kjærligheten så sterk i utgangspunktet

Nå må du huske at hat og kjærlighet er nært beslektet. Du vil ikke gå fra å elske noen til å følge likegyldighet hvis de gjør en alvorlig forbrytelse.

Men antageligvis vil du føler en form for hat..

Anonymous poster hash: deff2...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kjærligheten plutselig skulle forsvinne som dugg fra sola i det øyeblikk han gjør noe forferdelig så vsr vel ikke kjærligheten så sterk i utgangspunktet

Nå må du huske at hat og kjærlighet er nært beslektet. Du vil ikke gå fra å elske noen til å følge likegyldighet hvis de gjør en alvorlig forbrytelse.

Men antageligvis vil du føler en form for hat..

Anonymous poster hash: deff2...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kjærligheten plutselig skulle forsvinne som dugg fra sola i det øyeblikk han gjør noe forferdelig så vsr vel ikke kjærligheten så sterk i utgangspunktet

Nå må du huske at hat og kjærlighet er nært beslektet. Du vil ikke gå fra å elske noen til å følge likegyldighet hvis de gjør en alvorlig forbrytelse.

Men antageligvis vil du føler en form for hat..

Anonymous poster hash: deff2...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men igjen, hvem vet om jeg hadde støttet han eller ikke. Umulig å si, selv om jeg liker å tro at jeg ikke er den type kvinne som ville støttet en mann om han gjorde noe forferdelig. Det er umulig å vite på forhånd.

å støtte noen er ikke nødvendigvis det samme som å elske noen. man kan godt elske noen uten å støtte opp om handlinger de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...