Gå til innhold

På kryss og tvers


Krysanti

Anbefalte innlegg

Du vil ikke ha filmtips av meg akkurat i dag - jeg og en venninne så Crossroads, den gamle Britney Spears filmen, mest for å ha noe å fnise av :fnise: Men hvis du ikke har sett The Help eller Secret Life of Bees, er det filmer jeg liker å se når jeg ikke skal se noe sammen med mannen. Ellers er jeg veldig glad i både action og krim egentlig jeg ... Æsj, nå skulle jeg gjerne kommet med en hel flokk gode filmtips, men hodet mitt står fast. Jeg kan jo slenge ut min evige favoritt da - Boondock Saints (eneren). Beste filmen noen sinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det verste jeg vet er å leve i stillstand - altså at jeg ikke føler det går fremover, at jeg ikke har noe å strekke meg etter eller glede meg skikkelig til. Det føler jeg akkurat nå, men det henger nok mest sammen med at jeg søker og søker og søker på nye jobber, uten å få napp. Det er egentlig ikke så farlig, jo lenger jeg går med den jobben jeg har nå, desto lenger kommer jeg på masteren før jeg evt. må ta den på deltid, men ååå ... Jeg har så lyst på ny jobb og nytt liv! UNIVERSET!! GI MEG EN JOBB JEG VIL HA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av Kokkosnøtta vil jeg også lage et listeinnlegg, som kan være en litt mer positiv motvekt til all sytingen jeg generelt sett bedriver i denne dagboken:

Ting jeg liker:

- Soldager, hvor jeg våkner av sol i øynen, lunter ut på verandaen i shorts, griller og drikker hvitvin på ettermiddagen, går på fest i kjole og sandaler på kvelden, og tusler hjem fra fest med sandalene i hånden og all verdens tid.

- Storm

- Lakris og smågodt

- Når kjæresten ler høyt av ting jeg sier

- Når kjæresten og jeg er på tur på heia, bare oss, hele dagen

- Uforpliktende vennetid, hvor vi egentlig bare skal møtes helt kort men ender med å være sammen i timesvis mens vi skravler, drikker te, går en tur og bare er sammen

- Skyting (selv om jeg ikke er så veldig god)

- Jordbær

Ting jeg har lyst til å gjøre:

- Få barn

- Få en jobb hvor jeg kan drive med informasjonsformidling og kunnskapsoppbygging innenfor temaer som engasjerer meg, for eksempel barn som pårørende til rus og psykiatri og hvordan vanlige mennesker kan gjøre en forskjell i deres liv. Kompetansesenter må være drømmearbeidsplassen.

- Kjøpe hest igjen

- Flytte tilbake til Rogaland, men det innebærer et brudd med kjæresten, så det er ikke akkurat noe jeg jobber aktivt for å oppnå

Ting jeg ikke liker

- Skalldyr (de er jo insekter!!)

- Høyder

- Sure mennesker som ikke klarer å inngå kompromisser

- Krangler som ikke fører til noe annet enn dårlige følelser og dårlig stemning

- Snø

- Dårlig kiosklitteratur

- Flyvedyr - møll og sånt - som er ute etter å drepe meg sakte mens jeg sover

Gode minner

- Festivalsommeren da jeg og min beste venninne begge var single, blakke og lykkelige

- Første langkjøring alene i bil

- Lange sommerdager på hytta med familien

- Da jeg leste Harry Potter for første gang ( :fnise: )

Ting jeg er redd for

- Å bli bedratt og såret igjen, for jeg lurer på hva slags menneske jeg blir etterpå

- Mennesker som er grusomme mot barna sine

- Å miste de jeg er glad i

- Å få rabies

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Hahaa, nå fikk du meg faktisk til å le høyt, her jeg sitter helt alene!! Leste litt feil, ser du.. I lista under "Ting jeg liker" så leste jeg nemlig SOLDATER! Våkne med sol i øynene.. osv.. Hæ? tenkte jeg, og lurte på om kjæresten din var soldat..?! Så jeg måtte lese en gang til, og da var det jo en G der og ikke T.. :ler:

Men altså, først. Filmtips; - takk! Har sett både the Help og Secret life of Bees, og begge deler ligger vel på topp 10 over favorittfilmer. Crossroads måtte jeg le når du nevnte, har ikke sett den, men tenkt at den er sikkert gøy en dag jeg er i "fjortis-humør" :fnise: (Ikke at det skjer så ofte, men) Men altså, da skal jeg hvertfall sjekke ut Boondock Saints! :D

Lister er gøy! :)

Beste medisin faktisk mot sånn stillstand-følelse, å fokusere på det som faktisk er bra. Kos deg der du er, så plutselig er du der du vil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Hahaa, nå fikk du meg faktisk til å le høyt, her jeg sitter helt alene!! Leste litt feil, ser du.. I lista under "Ting jeg liker" så leste jeg nemlig SOLDATER! Våkne med sol i øynene.. osv.. Hæ? tenkte jeg, og lurte på om kjæresten din var soldat..?! Så jeg måtte lese en gang til, og da var det jo en G der og ikke T.. :ler:

Soldater kunne igrunn godt stått på listen de også! Fy søren - snacksy med menn i uniform :P

Ellers :fnise: av lesefeilen. Morsomt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsettelse på listeinnlegg:

5 steder jeg liker å være:

- Hjemme (særlig i ferier, jeg kjenner litt ekstra på feriefølelsen når jeg er hjemme og har fri!)

- Hytta på fjellet og hytta i skogen (skilt familie, derfor to hytter. Jeg bor dessverre langt fra begge og får ikke vært der så mye lenger)

- På heia "vår". Vi har skogen rett utenfor døren, og jeg må ha minst en tre-fire turer i skogen i løpet av uken. Der får jeg trampet av meg frustrasjon, løst opp muskler, snust inn skogslukt ( ... og pollen) og trent samtidig.

- På kafé - elsker å sitte en hel formiddag på kafé med en god bok, kikke på folk, møte venner og spise masse karbohydrater!

- I huset til venninnen min! Gammelt, gammelt hus som er nyrestaurert i gammel stil, med nydelig beliggenhet, jacuzzi i vinterhagen og stemning over alt.

5 ord som beskriver meg:

- Livlig

- Grublende

- Sosial/utadvent - omtrent like sjenert som en Golden Retriever

- Veltalende/god til å snakke for meg (manipulerende sier mannen - men det er ikke min feil at andre taper diskusjoner mot meg fordi jeg snakker bedre for min sak enn de gjør .. :P)

- Temperamentsfull

1 ord jeg skulle ønske beskrev meg:

- Tålmodig

Ting som gjør meg glad:

- God mat

- God drikke

- God musikk

- Gode bøker

- Tordenvær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fantastisk fine lister! Den ideen kommer jeg rått og brutalt til å kopiere. I :hjerte: lister!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en morsom telefon i går kveld - "vil dere ha makrell?" Ja, det vil vi jo, selv om jeg ikke kan huske å ha spist makrell noen gang - vet ikke om jeg liker det ... Det er uansett verdt et forsøk, sprellende fersk fisk, nypoteter og agurksalat - mmm!

Dessuten har jeg søkt på en utrolig spennende jobb i dag, kryss alle fingre for meg a folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! "Dessverre" ikke på den jobben jeg helst vil ha, men der har ikke søknadsfristen gått ut enda, så jeg får kanskje være bittelitt mer tålmodig :fnise: Uansett deilig å kjenne at kompetansen ikke er helt uønsket, og at jeg fremdeles klarer å skrive ok søknader!

(Makrellen var god)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattifnatten

Grattis med jobbintervju! Krysser fingrene for at du får intervju på den jobben du helst vil ha også. Regner med at du sjarmerer dem i senk på selve intervjuet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Androide forresten! Hyggelig med besøk!

Katti, takk for kryssing! Jeg håper jeg også!! Generelt pleier intervjuer å gå bra, bare jeg får lov til å komme og snakke for meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Konfirmasjonshelg med reising til andre siden av landet og tett program både lørdag og søndag. Nå er vi hjemme igjen, og jeg er så trøtt at jeg er helg kvalm etter å ha sovet dårlig og stått opp klokken fem i dag morges. Men helgen har vært fin - deilig med påfyll av familiekos, jeg bor så langt borte og ser de så sjelden så det er godt å føle at "lagrene er fylt". Det har vært så koselig å ha med samboeren også, vi har hatt det så fint og kost oss masse! Føler meg helt nyforelsket igjen ;)

Håper dere alle har hatt fine helger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen i morgen - og jeg er fryktelig lite forberedt. Tar altfor lett på dette faget, jeg tror jeg lurer meg selv til å tro at det er lett mens det egentlig ikke er det. Men - jeg koser meg litt akkurat nå likevel! Sitter i tomt hus mens regnet PØSER ned utenfor, skriver notater av fagstoff som er lett forståelig mens jeg hører på fiiiin klassisk musikk! Jeg liker å ikke ha det helt stille når jeg leser, men klarer ikke høre på musikk med tekst - da blir jeg så distrahert. Klassisk musikk funker veldig bra derimot, og jeg fant en fin gjeng med sanger på Spotify under navnet "Classical Study Music" - anbefales til alle andre som er som meg!

(Canon in D - jeg vet, fryktelig mye brukt, men jeg elsker det stykket!)

(Å høre på klassisk musikk får meg til å huske alt jeg savner på en fin måte. Barndommens uendelige sommerdager, høstkvelder søsknene samlet seg rundt pianoet i stua for å høre mamma spille, min egen pianospilling, ensomme gode stunder med penn, papir og musikk på øret - fine, fine, fine livet. Hvordan kan man synes livet er vondt når man hører vakker musikk?)

(Herregud, nå ble jeg klissete nå!!)

(Håper alle har en bra dag!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Kokkosnøtta! Vi får starte for oss selv en dag da vet du - vi hadde rulet bransjen!

Jeg har en observasjon ang. klassisk musikk. Nå hører jeg på famous piano pieces mens jeg leser til eksamen på tirsdag (den forrige uke gikk greit nok tror jeg, vi får se når karakteren kommer, men jeg er så trygg som man kan være på at jeg har stått i alle fall), og jeg sliter med at jeg stadig får bilder i hodet av biler, meierismør, klær eller kattemat - alle stykkene har blitt brukt/oppbrukt av reklamebransjen jo!

---

Kvantitativ metode. Nå koser jeg meg ass. *stivt smil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk søtnos!!

Eksamen-eksamen-eksamen - helt og holdent i studentmodus. Vi sees på andre siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg bli litt flinkere til å oppdatere denne dagboken - jeg er nemlig ferdig med De Grusomme Eksamenene - de to skoleeksamenene jeg har hatt i år!! :danse: Jeg har en hjemmeeksamen igjen, men det teller liksom ikke - det er stresset rundt puggingen som tar knekken på meg.

I og med at eksamen er overstått er også unnskyldningenes tid over. :opplyser: Nå skal jeg bli Sunn, Sprek og Slank - tidenes kostholdsregime er begynt. Neida. Ikke fullt så strengt. Målet mitt nå er å komme inn i den gamle rutinen min med:

- Godteri i helgen og ikke ellers

- Kutte kraftig ned på brød og pasta

- Være i fysisk aktivitet hver dag; trening minst tre dager i uken og ellers tur med hundene :ball:

For å bli litt mer bevisst på hvordan jeg spiser og hva jeg spiser skal jeg bruke dagboken til å føre en oversikt en ukes tid tenker jeg. Jeg tar gjerne imot tips og lure tanker fra dere også :)

Forresten var jeg på jobbintervju i går, rett etter eksamen. Det var ikke den mest heldige timingen, jeg var ganske utladet og er ikke helt sikker på om jeg var overbevisende da jeg sa at mine beste egenskaper som medarbeider var at jeg var så blid og positiv og et friskt pust :P Jeg tror jeg så mer ut som et vissent salatblad. Men jobben har jeg lyst på, så jeg krysser fingrene! Dessuten skal jeg kjøpe ny bil! Dette er mye på en gang for et rutinemenneske som meg :fnise: Føler meg som Sheldon som må dra ut på En Lang Reise for å tenke over alle forandringene.

Ha en fin dag søtnoser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...