Gå til innhold

Kos og kaos


Mazilla

Anbefalte innlegg

Håper julen har vært kjempefin så langt, og at nyttårsaften blir fantastisk. OG at 2016 bringer med seg masse glede, litt mer flaks og fremgang på helsefronten og ellers bare gode ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei du forsømte dagbok! :vinke: 

Dette har sannelig vært min lengste kg-pause siden starten i 2008. 2008?! Det er helt vilt.... 8 år, det er jo mer enn 1/4 av livet mitt, tilbrakt her inne sammen med dere.. :bond: Har lurt litt på å slette hele brukeren min, men det sitter litt langt inne. Kom inn her nå, og så at Neferet hadde gjort nettopp det. Skjønner tankegangen, har jo mange kjente herfra i andre kanaler.. Men tror jeg drøyer det litt til! :)

Nå sitter jeg på jobb og venter på at neglelakken skal tørke... :plystre: Det er jobbfest i kveld, og jeg gadd ikke kjøre hjem i mellomtida, så da ble det sånn. Tror jeg tuster meg en tur ned til byen her etter hvert.. Kan ikke komme dinglende til fest direkte fra kontoret heller ;) 

Hjemme er ting omtrent som de pleier. Han godeste er over på arbeidsavklaringspenger, men har fremdeles som mål å komme tilbake i 100 % jobb med tida. Heldigvis har han gode forsikringsordninger, så økonomien påvirkes ikke noe særlig. Og det er jo bra, for jeg har sett et utrolig fint hus i et område jeg veldig godt kan tenke meg å bo i på Finn....... Meeeen, det er vel ikke helt tida for kjøp og salg av bolig akkurat nå.... :sukk: (Men når er det det, egentlig??!) Uansett, han er på gli, og har sagt seg villig til å avtale et møte med bankmannen vår, for å høre hvor mye vi kan få i lån osv. Det var fellesvisning i går, og ingenting har skjedd foreløpig ihvertfall. Det er det første huset jeg har sett siden vi flytta i 2012 som jeg faktisk har mer lyst på enn vårt eget.... :bond: 

Jentene vokser til. R er sitt vanlige blide, skravlende jeg, men har blitt en utfordring å legge. Vi måtte ta av den ene langveggen på sprinkelsenga for et par uker siden, for hun begynte å klatre ut. Et par dager senere fant hun ut hvordan hun åpner døra fra rommet sitt, så nå er det bare løping, herjing og massevis av lure glis om kvelden, med mindre vi sitter på rommet hennes til hun har sovna. Hun krever egentlig at vi skal ligge ved siden av henne, stryke på kinnet og synge akkurat de sangene hun ber om, men ett sted går grensa!! I går sovna jeg ved siden av senga hennes, mens hun løp fornøyd rundt og sa "mamma sove, mamma sove".. :ler: 

S er egentlig veldig grei for tida, men får noen raptuser hvor hun blir helt gal, og bare hyler, skriker, sparker og slår. Heldigvis går de som regel fort over, men det er bare å glede seg til den jenta blir 14.... :sjenert:   Hun elsker å spille brettspill, men hater (og takler veldig dårlig) å tape, så det jobber vi en del med. Hun får bare lære seg at man ikke alltid kan vinne eller trekke seg i siste lita fordi man skjønner at man snart har tapt...... 

Ellers har vi uhorvelige mengder med snø. Jeg misliker det meget sterkt, og forstår ikke at noen kan like det.... Men, jeg biter tennene sammen, og det blir forhåpentligvis vår i år også.. 

På jobb er jeg involvert i mange forskjellige prosjekter, og har det egentlig ganske travelt. Liker det sånn! :jepp: I februar skal jeg på konferanse i Oslo. Kan reise inn på søndagen hvis jeg vil, og jeg må ærlig innrømme at to netter på hotell ikke akkurat er lite fristende..... Men må vel høre litt med de der hjemme også! ;) Én hotellnatt blir det uansett! :nigo: 

Nei, nå er neglelakken tørr, så jeg kan ta en tur ut herfra før festlighetene begynner :fnise: 

 

Uansett - I'm back! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du er tilbake :Nikke:

Har ikke brukt dagbok på år og dag, men opprettet en blogg i fjor for å lufte litt. Men år se om det ikke blir mer skriving på meg etterhvert ;) 

Høres ut som om dere har mye å glede dere til etterhvert som S blir eldre :nigo: Mannen har begynt å snakke om nummer to for oss (jeg har vært klar siden E ble født :ler: ) så får se hvordan det blir på den fronten fremover. Ingen tvil om at E hadde hatt godt av søsken, for hun er så glad når hun får være med andre barn. Ene niesen min fikk en gutt i september, og E går rundt og sier at han er hennes lille gutt :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så koselig å se deg her igjen! Snø ja, massevis ... Men jeg synes uansett det er bedre enn en plussgrad, sluddregn og sidelengs vind altså. Snart er det vår! 

Høres ut som dere har det bra, ting tatt i betraktning. Deilig med hotellovernatting, det er skikkelig luksus i hverdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Småkjekset skrev:

Koselig at du er tilbake :Nikke:

Har ikke brukt dagbok på år og dag, men opprettet en blogg i fjor for å lufte litt. Men år se om det ikke blir mer skriving på meg etterhvert ;) 

Høres ut som om dere har mye å glede dere til etterhvert som S blir eldre :nigo: Mannen har begynt å snakke om nummer to for oss (jeg har vært klar siden E ble født :ler: ) så får se hvordan det blir på den fronten fremover. Ingen tvil om at E hadde hatt godt av søsken, for hun er så glad når hun får være med andre barn. Ene niesen min fikk en gutt i september, og E går rundt og sier at han er hennes lille gutt :hjerte: 

Leste bloggen din i fjor. Håper du med tida finner veien inn i graviditetsbøkene igjen :lur: Det er veldig koselig med to, altså! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, lille_frosk skrev:

Hei! Så koselig å se deg her igjen! Snø ja, massevis ... Men jeg synes uansett det er bedre enn en plussgrad, sluddregn og sidelengs vind altså. Snart er det vår! 

Høres ut som dere har det bra, ting tatt i betraktning. Deilig med hotellovernatting, det er skikkelig luksus i hverdagen!

Jeg vil aller helst ha enda flere plussgrader og regn jeg da... :nigo: Men men, akkurat været er heldigvis utenfor vår kontroll! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Mazilla skrev:

Leste bloggen din i fjor. Håper du med tida finner veien inn i graviditetsbøkene igjen :lur: Det er veldig koselig med to, altså! :jepp: 

Håper det ikke tar for lang tid før jeg får starte opp igjen med dagbok :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Androide skrev:

Bra du bestemte deg for å holde deg her :5::klemmer:

Enig i det.. Vi liker deg her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig så se deg tilbake her :) Velkommen tilbake!

Det er rart hvordan det blir. Jeg digget hotell før når vi skulle på ferie og sånt. Nå som det er mye overnatting i jobben i perioder er det ikke like kult lenger :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, så hyggelig det var å komme hit igjen da! :nigo:

Har ikke allverdens å skrive om, så det spørs hvor vellykket dette comebacket blir da.... :sjenert:  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææ, visning i morgen og bankmøte til mandag! :bond: Håper egentlig jeg ikke liker huset, for det vil jo være dødskjipt å finne drømmehuset og se det gå til noen andre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mazilla skrev:

 

Har ikke allverdens å skrive om, så det spørs hvor vellykket dette comebacket blir da.... :sjenert:  

 

28 minutter siden, Mazilla skrev:

Uæææ, visning i morgen og bankmøte til mandag! :bond: 

Disse to sitatene er vel rake motsetninger?! :fnise:

Men, nytt hus? :klo: Bygget ikke dere nytt for et par tre år siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bygde ja, i 2012. Tingen er bare at vi trenger mer plass med tida, og jeg ser egentlig for meg at det beste er å flytte før S begynner på skolen. Vi har ingen hast sånn egentlig, men begynner i det minste å kikke litt sånn i det små. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, Mazilla skrev:

Blæ, typisk nok så likte jeg det veldig godt! :sukk::hoho: 

:hoho: men møte med banken på mandag? Dette kan jo bli litt spennende rett og slett :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...