Gå til innhold

Kos og kaos

Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk i like måte! Nå skal jeg snart avsted på lunsj i sola :nigo: Hvis du skal i denne retningen en gang, har jeg et knakende godt lunsjstedtips! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk i like måte! Nå skal jeg snart avsted på lunsj i sola :nigo: Hvis du skal i denne retningen en gang, har jeg et knakende godt lunsjstedtips! :lur:

Skal jammen ta deg på ordet en dag! Jeg elsker lunsj. Lunsj kunne fort blitt mitt favorittmåltid! Og middag. Og kvelds. Noen ganger frokost, hvis man er på hotell. Mellommåltid er også fine.

Jeg er sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Jeg er definitivt ikke noe frokostmenneske, men tyner i meg litt gresk yoghurt med granola eller et par knekkebrød. Lunsj og middag derimot! :sikle:

Jeg og han godeste har faktisk meska oss med lunsj ute både i går og i dag, mens jentene hadde sine siste dager i bhg på denne siden av sommeren. Digg! :flau::hjerte: Nå er det ferie på alle mann, og det blir helt topp! I morgen tidlig skal vi levere jentene hos hver sin barnevakt, og så bærer det avsted til bryllup et par timer unna, med påfølgende hotellnatt. :nigo: S drar på direkten videre til besteforeldreferie, så hun ser vi ikke igjen før til torsdag, mens R er for liten til å være med, så hun blir med oss på miniferie på østlandet istedet :) Vi har faktisk fått låne huset til ei jeg har studert med, og der er både leker, sprinkelseng og alt annet R måtte ønske seg, så det er jo bare helt fantastisk! :jepp: 

Nå er R på vei i seng, mens vi andre skal teste ut den nye pizzasteinen til grillen. Det blir spennende! Håper det blir spiselig, for det begynner å bli noen timer siden lunsj.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres herlig ut! Kos dere masse!!

P.S. Frokost er bare bra på hoteller, når man har fått sovet lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dere koste dere med bryllup og hotellnatt :jepp: og at miniferien til østlandet blir koselig :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupet var utrolig moro, og vi storkoste oss!! :jepp:

Her er dagene så hektiske at jeg knapt rekker å tenke. I dag nådde jeg et ørlite bristepunkt, og måtte ha meg et par minutter alene på trappa utenfor da jentene var i seng... :sjenert:

Apropos jentene mine, så er de i grunnen verdens skjønneste ;) S er så stor og fin (og veslevoksen), fremdeles den mest omsorgsfulle og oppmerksomme storesøsteren jeg har sett, og sier så mye rart og fint og tullete at noen og enhver kan bli tullete.. :fnise:

R prater som en foss for tida, og har så smått begynt å sette sammen flere ord. Hun har så mye vilje at det nesten er skummelt (hvis ikke brødskiva er delt og bretta på riktig måte, så kan det være det samme med hele skiva). Hun er den blideste jeg vet om, og utrolig sosial og glad i både kjente og fremmede.

Søskenkjærligheten er i aller høyeste grad til stede. S er helten, og R dilter etter og vil gjøre akkurat det samme. De var fra hverandre noen dager tidligere i uka, og R spurte stadig etter søstera (eller Sesse som hun sier). Da de møttes igjen var begge så glade at de ikke visste hvor de skulle gjøre av seg :rodmer:

Alt i alt er det jo aller mest herlig, morsomt og utrolig spennende dager, men du så slitsomt! Huset er til tider litt bomba, men jeg vil heller ha lykkelige barn enn en steril bolig som ikke er et "hjem" :) Så får jeg heller felle en ørliten tåre over fjellet av rent tøy som faktisk ikke bretter seg av seg selv, mens jeg drømmer om å få litt tid alene uten å løfte en finger.

Rett etter mini-meltdownen min i dag måtte jeg opp til S. Hun hadde lagt seg og funnet ut at hun skulle rydde rommet sitt, og var såå stolt. Jeg ga henne en gooood klem, og da sa hun "mamma, du er den vakreste mammaen i hele Norge!" :rodmer: ...og så fulgte hun opp med "men hvis jeg hadde hatt flere mammaer, så hadde jeg vært glad i de og, altså" :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, unger er søte! Og sånn søskenkjærlighet får jo enhver til å smelte :rodmer: Men R prater altså? Hun ligger milevis foran junior her hvertfall. Han kan sier hei, sutrer mamma og sier pappa (eller dada). Ellers sier han bare da (der) og babler. Har nesten lært å si is da :fnise: Sender han på treningsleir hos dere jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin oppdatering!! Ærlig og koselig og morsom og alt på en gang :) Ungene dine høres helt herlige ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Oi oi, her var det sannelig dødt! :daane: Blir sikkert mer liv her fremover, for nå er jeg tilbake på jobb, og her er det foreløpig ganske stille ;)  

Sitter her og ser på fritidsaktiviteter til S. En del av meg sier at det er fullstendig unødvendig/altfor tidlig, mens en bitteliten stemme sier det snart er på tide. Mange av de jevngamle i bhg går på turning, og jeg vet jo at flere av 2011-barna her på KG går (har gått?) på dansing. Det står mellom 1) ingenting, 2) turning/gymlek eller 3) barneballett. Prisen for de to siste alternativene er nokså lik. Vet ikke helt hva hun ville likt best, og tør ikke å spørre, for hun er jo ikke garantert plass selv om vi skulle meldt henne på. Et fjerde alternativ er forsåvidt å gå på åpen gymsal en gang i uka. Det koster 200 kr/halvåret eller deromkring. Vi var på det en gang, men det virket veldig "lukket" - foreldrene var med, og alle snakket bare med folk de kjente fra før. Litt av poenget er vel også å la S utfolde seg på egenhånd, i trygge omgivelser, men uten mamma eller pappa til å holde seg i hånda... 

Noen innspill?

:bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du! Ah, det er ikke bare enkelt med fritidsaktiviteter og sånt. På den ene siden trives jo unger ofte veldig godt med å drive med noe på fritiden, samtidig tror jeg ofte at når man starter med det veldig tidlig blir det litt "unødvendig stress" for familien, fordi ungene strengt tatt ikke har det behovet for det enda. Samtidig har både jeg og søstrene mine begynt tidlig på organisert aktivitet, og elsket det alle sammen - og jeg fortsatte med den aktiviteten hele livet frem til nå ... Men jeg trooor, uten å være en erfaren mamma i det hele tatt, at jeg ville valgt barneballett hvis jeg skulle valgt en organisert aktivitet. Litt fordi jeg alltid ønsket at jeg kunne danse ballett selv, og litt fordi gymlek/turning på en måte er lettere å ordne mer av på egenhånd ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo hatt A på organiserte greier siden hun var 3, og det har vært kjempegøy for henne altså. :jepp: Vi har ingen planer om noe denne høsten bortsett fra miniklubb, som er litt type babysang først (bare for større barn selvsagt), og så er det vill bonanza i gymsalen etterpå. :ler: Vi droppet dansen dette semesteret, siden hun er i en mellomfase nå. Hun synes det blir for kjedelig på danselek med de minste barna, mens hun enda ikke er helt klar for å være med 5-åringene helt alene. Men dans er definitivt noe vi skal fortsette med altså, for hun elsker det. Og så synes jeg hun er veldig flink, men jeg vet ikke om det er mammabrillene som ser det. :ler: Så jeg hadde valgt barneballett. Det skal A få begynne på når hun blir gammel nok. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..vi gikk på danselek med Liten i vår og kom vel frem til at det var penger ut av vinduet :sjenert: Det var greit nok med danselek altså, men Liten hadde nok mer lyst å springe galmann rundt i salen og gjøre ablegøyer foran speilet sammen med Belle sin A enn å gjøre det danselæreren sa :hoho: Når jeg ble streng med henne og sa hun måtte høre på danselæreren så hadde hun ikke lyst å gå der mer..Så da slutta vi før avslutningen! Litt stressmoment var det også, for siden det kosta såpass mye for så få timer så ble det litt sånn ekstra blargh hvis hun f.eks var syk på en onsdag eller noen skulle ha bursdagsselskap..Jeg har vel bestemt meg for å heller gjøre kjekke ting på sparket sammen med venner som har jevnaldrede unger; gå tur, dra i svømmehallen eller lekeland f.eks og playdates..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja..vi gikk på danselek med Liten i vår og kom vel frem til at det var penger ut av vinduet :sjenert: Det var greit nok med danselek altså, men Liten hadde nok mer lyst å springe galmann rundt i salen og gjøre ablegøyer foran speilet sammen med Belle sin A enn å gjøre det danselæreren sa :hoho: Når jeg ble streng med henne og sa hun måtte høre på danselæreren så hadde hun ikke lyst å gå der mer..Så da slutta vi før avslutningen! Litt stressmoment var det også, for siden det kosta såpass mye for så få timer så ble det litt sånn ekstra blargh hvis hun f.eks var syk på en onsdag eller noen skulle ha bursdagsselskap..Jeg har vel bestemt meg for å heller gjøre kjekke ting på sparket sammen med venner som har jevnaldrede unger; gå tur, dra i svømmehallen eller lekeland f.eks og playdates..

:hoho: Galmann, ja, der har du det. :ler: Det ble nok for kjedelig for dem på slutten der, ja. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke utfordrende nok rett og slett..til den prisen burde det vært mer variasjon spør du meg :dry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke utfordrende nok rett og slett..til den prisen burde det vært mer variasjon spør du meg :dry:

Enig! Men det var jo det før jul. Da hadde de egne timer for 2-åringene og 3-åringene separat liksom. Da kjedet hun ikke seg, men så snart de slo sammen og foreldrene ''måtte'' være med, ble det visstnok gørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa gikk både på dans og turn, men det fenget henne ikke så veldig, så hun gikk bare et halvt år på begge deler.

Er det mulighet for å komme og se hvordan det er, uten å binde seg til noe? Er det noen hun kjenner som går på noen av aktivitetene? Det hjelper jo ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...