Gå til innhold

Kos og kaos

Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Puh, endelig tid til å sette meg ned med pcen i noen minutter, forhåpentligvis ;)

Han godeste sover på sofaen, S leker med togbane og R sitter i vippestolen og ser på henne. Duploen ble ryddet vekk til fordel for Briotog i dag, og det var veldig stas! :jepp: Jeg hjalp S med å få bygget en ordentlig fin bane, og fikk verdens mest takknemlige og høflige unge som takk. "Bra jobba, mamma! Det var veldig hyggelig at du ville hjelpe meg. Tusen takk!" :hoho::rodmer:

Han godeste har fått påvist krystallsyke. Mot alle odds, i og med at det stort sett rammer damer på 50+... Sannsynligvis en ettervirkning av kyssesyken.. :( Nå krysser vi fingrene for at en fysioterapeut som er god på denslags klarer å få hjulpet ham :Nikke:

De siste nettene med R har vært litt bedre. Mat i 1830-19-tida, sover til rundt 23/midnatt, mat igjen i 3-tida og så morgen en gang mellom seks og åtte, som oftest ca sju.. Fremdeles litt å gå på, men absolutt bedre enn det har vært!! :Nikke: Ellers begynner hun å bli mer mobil, så her har daglig mopping av gulvet blitt en nødvendighet så mye hår som både jeg og S mister for tida. Hun åler seg rundt, og kommer seg faktisk helt opp på knærne. Bare synd at armene henger igjen under henne, så når hun sparker ifra med beina går hun med hodet først rett i gulvet.. :hoho: Vi fikk forresten en stor treningsmatte av naboen her om dagen, og den er kjempepraktisk som "base" for babyleker og denslags. Jeg fant tilsvarende matte på nettet til ca 1500 kroner! :daane: Vi har virkelig verdens beste nabo altså! :strix:

Ellers er det et bedrøvelig vær om dagen. Synd, for i dag er det jo Kom deg ut-dagen og allting... Det spørs om vi (jeg) orker å være inne hele dagen, så vi må nok ut i løpet av en time eller to. Håper noen vil ha besøk av oss! :fnise:

Nå er det visst slutt på tålmodigheten til R... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var visst bare et bleieskift som skulle til, så var solstrålen tilbake :)

Nå reiste hun seg nettopp helt opp i krabbestilling! :overrasket: Det er nok en stund til hun krabber, men hun er definitivt i ferd med å knekke en kode :Nikke: Hun var litt tregere med å rulle enn S var, men nå er hun i ferd med å få like dårlig tid som storesøster hadde... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er litt bedring hos deg på nattestid, det har du virkelig fortjent!!! :daane: Håper trenden fortsetter og at det blir endra bedre litt om litt! :jepp:

Kjære har også hatt krystallsyke, og jeg vet om flere andre også sånn rundt slutten av 20-åra/begynnelsen av 30-åra. Så jeg vet ikke helt om den dame over 50-teorien holder mål. :sjenert: Det finnes en supereffektiv øvelse som kjære fikk da hun gikk til behandling, så håper den hjelper han godeste snart også! :jepp: Det som er kjipt er at det er lett å få den igjen da, sånn særlig hvis man har vært forkjøla, eller kjørt heis eller fått sjøgang i beina. Det som er bra er at den samme øvelsen da bare kan brukes igjen, og da retter det seg fort (ihvertfall for kjære). Lykke til! :blomst:

Og så må jeg jo bare si vel gjennomført i går!! :hoppe: Du er flink! Og vel gjennomført til R også, som driver og knekker koder (om enn med fare for en blåveis eller tre... :ler: )

En god søndag til dere alle sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at nettene begynner å bli bedre, og ikke minst at mannen har fått en diagnose. Og som attpåtil lar seg behandle :jepp: Da blir nok hverdagen mye enklere for alle sammen etter hvert, med unntak av at en må løpe etter R når hun begynner med krabbing da :fnise: Lillemann gidder såvidt å rulle én gang om dagen så her er det lenge til det blir noe krabbing. Han holder seg til hopping i fanget i stedet (jeg begynner å få sterke armer).

Håper dere får en fin søndag og at dere kommer dere litt ut. Her at mannen malt boden mens jeg har ordna i kjøkkenhagen, og lillemann satt i vippestolen og så på. Nå sover lillemann, og så skal jeg ordne ferdig kjøkkenhagen etterpå. Her er det litt sol da, så deilig å være ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange unge som får krystallsyken, jeg kjenner flere. Håper han ikke blir så veldig plaget, noen får det tilbake flere ganger. Skal ikke være så veldig vanskelig å bli kvitt :)

Mini var oppe i krabbestilling i flere mnd før han krabbet. Han kan krabbe nå men gidder ikke så ofte, han foretrekker å krype :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hah, jinxa visst alt ved å skryte av bedre netter... :roll: I natt var hun våken 24, 2, 4 og 6...

Han godeste var hos fysioterapeut i dag for å starte med behandling, men reagerte så kraftig at de måtte avbryte, for han holdt på å besvime.. Og visstnok syntes fysioterapeuten det var rart at han hadde krystallene der de var, for det var mest vanlig etter hodeskader... :(

For å snakke om noe mer positivt: I dag var vi både på babysang og babysvømming. Var redd det skulle bli litt mye, men det gikk fint. Begge deler er jo veldig rolige aktiviteter, selv om det er slitsomt nok for de små ;) Det er uansett gøy å se at hun blir stadig mer sosial og opptatt av andre babyer. Ålinga går så det suser, hun har virkelig knekt koden og skjønt at hun kan bevege seg rundt på egenhånd. Enn så lenge er det bare gøy, men det blir nok snart litt stress også :fnise:

Trilletur med ei venninne ble det også tid til. Utrolig deilig sommervær igjen i dag, så det var godt jeg ikke hadde pakket vekk sommertøyet ennå :bolledeig::sol:

I morgen har vi ingen planer, for første gang på lenge. Jeg har vært mer sosial enn noen gang i denne permisjonstida, så det skal egentlig bli litt godt også å bare ta ting litt på sparket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snipp, snapp, snute, så var det umulig for R å bli storesøster, med mindre vi bruker en halv formue på det. Han godeste sitter i sofaen og gruer seg til neste gang han må på do :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel, jeg også, på et vis. Samtidig var det helt smertefritt, med unntak av da bedøvelsen ble satt. Han skulle ta det med ro i dag, og være litt forsiktig i morgen. Med andre ord ingenting sammenliknet med hvor maltraktert jeg følte meg nedentil i ukesvis etter den første fødselen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min fulle sympati Mazilla :kose:

Synes det er flott at dere endelig har fått en diagnose på han godeste, og håper videre behandling gjør at han kommer seg, og at førstegangs bare var ett engangstilfelle :jepp:

Ellers må jeg si det er sprekt av han godeste å gjennomføre inngrepet! Det står det respekt og god gjennomtanke av :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann har brukt tre år på å tenke på at det inngrepet skulle han og gjort.

Før legetime bestilles går det nok tre år til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper også han blir frisk snart... :sukk:

Ang inngrepet så var det fort gjort. Total tid inne hos legen var bare 45 min, inkl forundersøkelser, venting på at bedøvelsen skulle virke og litt sikkerhetsventing etterpå :)

I går fikk jeg en melding på facebook fra ei jeg kjenner litt som lurte på om hun kunne prøve å hjelpe litt med søvnen til R. (Hun driver med en ganske stueren form for alternativ medisin.) Det kunne godt ta en dag eller to før vi merket noen effekt, men allerede denne natta har vært litt bedre. Hun har våknet like ofte, men sovna greit igjen etter litt mat. Natt til i går var hun den ene gangen våken i nesten tre timer... For tidlig å si om det skyldes behandlingen, men jeg må innrømme at jeg har litt mer troa i dag enn i går... (Jeg er litt skeptisk, og så ikke for meg noen effekt what so ever, men nå er jeg villig til å prøve hva som helst som kan tenkes å hjelpe..) Som hun sa; med de minste er det jo ikke snakk om placebo ;)

Nå er det visst morgen, men det får jeg heller leve med :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om det så hadde vært placebo, men fungert likevel, så hadde vel det også vært greit eller? :sjenert: Alt annet må jo være bedre enn å ha det sånn du har hatt det lenge nå!! :klemmer: Håper det blir bedre og bedre for hver natt som går!

God sammenligning av hva han godeste måtte gjøre vs hva du måtte gjøre forresten :ler: Har han kommet seg igjen etter inngrepet? Og har han fått gjennomført noen behandling ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, for all del, her tas alt som kan funke imot med takk! :jepp:

Har har kommet seg på et vis. Han går litt rart, men det er visst mest fordi han er redd for å slå opp noe enn fordi det gjør vondt.. :ler:

Ingen ny behandling foreløpig nei. Han skulle egentlig vært til fredag, men da skal vi reise innover til Oslo om morgenen. Jeg må jo hente startnummer til lørdag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med noe som kanskje kan funke! :hoppe: Hvilken form for alternativ medisin er det? Jeg er skeptiker av rang, men i lite-søvn-sitasjoner kunne jeg ofret høyrehånda mi på et bål til ære for djevelen om det funket. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akupunktur :) Det er vel nesten ikke for alternativ medisin å regne lenger..? :vetikke: Hun klistra magneter (såkalte ørefrø) i begge ørene til R, og stakk med babynåler kjapt og enkelt på seks forskjellige steder. Magnetene skal sitte der i inntil en uke. Så nå får vi bare vente og se :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akupunktur :) Det er vel nesten ikke for alternativ medisin å regne lenger..? :vetikke: Hun klistra magneter (såkalte ørefrø) i begge ørene til R, og stakk med babynåler kjapt og enkelt på seks forskjellige steder. Magnetene skal sitte der i inntil en uke. Så nå får vi bare vente og se :sjenert:

Spennende! I mitt skeptikerhode anser jeg akupunktur som en av de mindre alternative medisinene ihvertfall! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, krysser fingrene for at det fungerer! Gråter hun, eller er hun bare våken?

Og så godt at mannen har fått en diagnose, og at den er mulig å behandle. Håper det ordner seg for dere snart, det høres litt slitsomt ut for tiden.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...