Diddles Skrevet 29. august 2014 #441 Del Skrevet 29. august 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 29. august 2014 #442 Del Skrevet 29. august 2014 Hvordan gåår det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 30. august 2014 #443 Del Skrevet 30. august 2014 Om 18-20 år flytter hun hjemmefra, da kan du sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 30. august 2014 Forfatter #444 Del Skrevet 30. august 2014 Hvordan gåår det? Tja... Det er ikke så stor endring her, bortsett fra at vi trener på å la det gå mer enn to timer mellom måltidene om kvelden/natta. Det går betraktelig bedre når han godeste går inn til henne, så det er egentlig formen hans det står på... Og i kveld er vi invitert på pokerlag til naboen, så da er han neppe særlig interessert i å fly ut og inn på barnerommet Fremover går det vel ubønnhørlig uansett, for min lille jente er sannelig ikke så liten lenger! I dag bytta vi til sittedelen på vogna, for i det siste har hun nesten satt seg opp selv i bagen. Jente som vil opp og frem, dette her. Amming har forresten blitt et styr, for omgivelsene er så interessante at det kun kan foregå hjemme og i absolutt tystnad... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 30. august 2014 Forfatter #445 Del Skrevet 30. august 2014 Om 18-20 år flytter hun hjemmefra, da kan du sove. Hun kan forhåpentligvis klare seg en natt uten mamman sin lenge før det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 31. august 2014 Forfatter #446 Del Skrevet 31. august 2014 S er hjemme igjen fra helgetur med svigers. Hun har bare spist drittmat hele helga, og spydde i stad. Håper det bare var pga maten i helga, og at vi ikke har fått omgangssyke i hus... Men tror egentlig mest på det første, det er nemlig ikke første gang hun spyr etter å ha vært med svigers... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 31. august 2014 #447 Del Skrevet 31. august 2014 Usj, og derfor kvier jeg meg for å ha svigers til barnepass, men også pga avstanden. Har hun noen allergier? Bare lurer generelt, ikke fordi hun spydde God bedring til snuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 31. august 2014 #448 Del Skrevet 31. august 2014 Så dårlig av svigers da! Man trenger jo ikke gi ungene drittmat for at de skal ha det bra. Håper formen hennes bedres raskt Amming er blitt litt styrete her også. I dag begynte jeg å lure på om jeg begynner å få litt lite melk, for jeg synes han er så mye sur og skal ha mat hele tiden. Tror jeg skal prøve MME en dag bare for å se om han egentlig er mer sulten etter puppen. Når han skal sove tømmer han begge puppene. Har jo begynt å introdusere smaksprøver, men foreløpig er det for lite til å mette noe. Dette med mat er plutselig blitt vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 31. august 2014 Forfatter #449 Del Skrevet 31. august 2014 Usj, og derfor kvier jeg meg for å ha svigers til barnepass, men også pga avstanden. Har hun noen allergier? Bare lurer generelt, ikke fordi hun spydde God bedring til snuppa! De irriterer meg litt med å proppe henne full av godteri, is osv...Vi har sagt ifra, men det hjelper ikke. De skjønner ikke at hun faktisk foretrekker frukt og bær over godteri... Hun har ingen allergier såvidt vi vet. Hun er sjekket for cøliaki, men blodprøven ble negativ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 31. august 2014 Forfatter #450 Del Skrevet 31. august 2014 Så dårlig av svigers da! Man trenger jo ikke gi ungene drittmat for at de skal ha det bra. Håper formen hennes bedres raskt Amming er blitt litt styrete her også. I dag begynte jeg å lure på om jeg begynner å få litt lite melk, for jeg synes han er så mye sur og skal ha mat hele tiden. Tror jeg skal prøve MME en dag bare for å se om han egentlig er mer sulten etter puppen. Når han skal sove tømmer han begge puppene. Har jo begynt å introdusere smaksprøver, men foreløpig er det for lite til å mette noe. Dette med mat er plutselig blitt vanskelig Hun sovna med en gang hun la seg, og har sovet siden. Krysser fingrene for at det var mat og lite søvn som tok litt knekken på henne! Jeg har også lurt på om jeg har mindre melk, men helsesøster og resten av barselgruppa bare lo av meg da jeg nevnte det. R er jo ganske god og rund pr i dag, men det betyr jo ikke at ikke melkemengden min kan gå ned og at hun derfor kan være misfornøyd og kavete ved puppen! Mat er vanskelig, punktum. Selv om det bare er små smaksporsjoner er det jo ikke så mye som skal til for å fylle litt opp i de små magene da Har du funnet noe han liker ekstra godt, eller noe han absolutt ikke vil ha? R sin favoritt hittil er pære- og pastinakkmos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 31. august 2014 #451 Del Skrevet 31. august 2014 De irriterer meg litt med å proppe henne full av godteri, is osv...Vi har sagt ifra, men det hjelper ikke. De skjønner ikke at hun faktisk foretrekker frukt og bær over godteri... Hun har ingen allergier såvidt vi vet. Hun er sjekket for cøliaki, men blodprøven ble negativ Så bra at hun ikke har noen allergier Ja man må faktisk ikke spise is og sånt for å kose seg, er sånn svigermor er. Prøver å prakke på oss voksne masse snop og kake hver gang vi er der. Og hun kom med en pakke kjeks til mini når han var 6 mnd så han kunne kose seg! Og ble sur når jeg sa at han ikke kunne spise kjeks ennå. Er veldig glad for at han er så glad i frukt, han er i ekstase når han ser at han skal få frukt Jeg spyttet bare ut frukt når jeg var på hans alder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 31. august 2014 #452 Del Skrevet 31. august 2014 Etter helsestasjonen og den obligatoriske barnevognmafiaturen i byen, var det duket for babysvømming. Jeg kom aldri så langt med S, men hoppa på et kurs denne gangen. Jeg hadde, som seg hør og bør, endeløse bekymringer på forhånd. Hvor gjør man av babyen mens man dusjer, hva hvis man mister ungen fordi den blir glatt, tenk hvis man ramler på de glatte flisene, tenk hvis ungen bare skriker, hvordan er det å gå i badetøy foran så mange andre osv osv... Jeg er god på å ta sorgene på forskudd! Hvor gjorde du av babyen når du dusjet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 31. august 2014 Forfatter #453 Del Skrevet 31. august 2014 Hvor gjorde du av babyen når du dusjet?? Hun dusjet med meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 31. august 2014 #454 Del Skrevet 31. august 2014 Gah, kjenner til svigermorproblemet. Vår har heldigvis skjerpa seg litt,men det er fortsatt mye drittmat i omløp. Jeg er helt for litt ekstra kos hos besteforeldrene,men ikke fri tilgang på kjeks og is. Hadde blitt rimelig irritert dersom L kom kvalm hjem derfra og måtte kaste opp pga for mye snop. Så unødvendig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 1. september 2014 Forfatter #455 Del Skrevet 1. september 2014 Uff, jeg vet det.... Men vanskelig å si noe også, når vi ikke vet om det er derfor. Men litt mistenkelig er det jo.. Nå står jeg i gangen utenfor rommet til R. Hun har sovet siden halv åtte uten mat, og bare vært såvidt våken ca halv elleve, da gikk han godeste inn, og ca to, da sovnet hun igjen før jeg rakk inn. Puppene mine er en smuuuule sprengt, for de er jo vant til å bli tømt med maks tre timers mellomrom Jeg var nettopp inne hos S og la dyna hennes på plass, og ble stående her fordi R er våken. Jeg har såå lyst til å gå inn og stappe puppen i munnen hennes, men det er vel best å vente til hun krever det selv Men altså, seriøst, wtf?! 8 timer uten mat! Jippi, nå griner hun! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 1. september 2014 Forfatter #456 Del Skrevet 1. september 2014 R brukte litt tid på å sovne igjen etter mat, men sovna til slutt inntil meg mens jeg holdt henne i hånda Da var vel klokka ca fire. Jeg tenkte hun sikkert kom til å våkne hver time etter det, men neida, hun våkna ikke før nå nettopp! Det verste med denne natta er at den er over. Tør ikke håpe på at det er en ny trend, selv om jeg naturligvis innerst inne håååper dette er begynnelsen på nye og bedre tider. Men én ting har jeg lært etter å ha vært mamma i noen år, og det er at en enkeltstående god natt ikke behøver å bety noen verdens ting! Så her takker og bukker jeg for natta som har vært, og forbereder meg på en "vanlig" natt igjen til natta. Da kan jeg heller bli positivt overrasket, og slipper den enorme skuffelsen og frustrasjonen hvis alt er som før Etter ei uke eller deromkring med gode netter, kan jeg heller begynne å senke skuldrene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 1. september 2014 #457 Del Skrevet 1. september 2014 Min slutta å spise på natta når han var ca en mnd, men det gikk over etterhvert, og nå er han der igjen, ganske godt Men kanskje ikke så bra for ammingen? Håper det er en ny trend da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 1. september 2014 Forfatter #458 Del Skrevet 1. september 2014 Tja, de skal jo egentlig ikke trenge nattmåltid etter fylte seks måneder hvis de spiser litt fast føde, og mange ammer jo til ungen er mye eldre enn det.. Men det er jo klart at produksjonen går litt ned etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 1. september 2014 #459 Del Skrevet 1. september 2014 Mat er vanskelig, punktum. Selv om det bare er små smaksporsjoner er det jo ikke så mye som skal til for å fylle litt opp i de små magene da Har du funnet noe han liker ekstra godt, eller noe han absolutt ikke vil ha? R sin favoritt hittil er pære- og pastinakkmos. Har foreløpig prøvd banan, avokado og grøt. Grøt var godt, men fikk så vondt i magen. Avokado var godt den ene dagen men ikke den andre. Banan er sånn passe. Ser ut som om han tenker fælt og så kommer det noen usikre lyder Skal prøve meg på eplemos en dag, må bare surre meg til å få kokt det eplet.... Krysser fingrene for en god natt til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 4. september 2014 Forfatter #460 Del Skrevet 4. september 2014 (endret) . Endret 4. september 2014 av Mazilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå