Gå til innhold

"I denne leiligheten skal det ALDRI inn noe katt!"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han er veldig rigid på andre områder også, f.eks kjøper han alltid det samme brødet, og de samme påleggstypene. Han har kun 2-3 alternativer han spiser til middag (hjemme hos seg selv), og kjøper kun en type saft. Kun 2 buksemodeller, kun svarte klær.. I byen skal han parkere i det samme parkeringshuset alltid, selv om det betyr at han må gå gjennom halve byen.. Kunne ramset opp mange flere ting, men som dere skjønner er det ikke bare "aldri skal en katt inn hit" det eneste han er vanskelig på.. Dessverre!



Anonymous poster hash: f10f7...a7f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er veldig rigid på andre områder også, f.eks kjøper han alltid det samme brødet, og de samme påleggstypene. Han har kun 2-3 alternativer han spiser til middag (hjemme hos seg selv), og kjøper kun en type saft. Kun 2 buksemodeller, kun svarte klær.. I byen skal han parkere i det samme parkeringshuset alltid, selv om det betyr at han må gå gjennom halve byen.. Kunne ramset opp mange flere ting, men som dere skjønner er det ikke bare "aldri skal en katt inn hit" det eneste han er vanskelig på.. Dessverre!

Anonymous poster hash: f10f7...a7f

Kan jeg spørre hvorfor du er i lag med en mann som er så sær på så mange måter?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvorfor du er i lag med en mann som er så sær på så mange måter?

Nå har jeg bare beskrevet det som er sært og problematisk. Og ikke trukket frem hans positive egenskaper, som han naturligvis også har :) Han er pålitelig og forutsigbar. Han er flott å se på og lett å prate med. Vi har god sex og har det veldig hyggelig når vi er sammen. Vi er dessuten begge enige om at vi ønsker å bo hver for oss.

Anonymous poster hash: f10f7...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får han få ut fingeren, oppsøke familievernkontoret og kreve at eksen blir med på en ny samværsavtale istedenfor at du skal sitte barnevakt for han hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det blir rett å ta barna hit. Må være nok å bli flyttet mellom mor og far, og ikke fars nye kjæreste i tillegg..

Anonymous poster hash: f10f7...a7f

Greit nok, men så lenge det er en gang i blant, kan det jo bare være morsomt for barna å dra på "feriehelg" hos deg? Det trenger jo ikke være noe negativt? For det er vel ikke snakk om et par ganger i måneden, liksom?

Anonymous poster hash: 5c591...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og er det snakk om en ettermiddag/kveld i ny og ne, greier jo katten din seg selv.

Ellers - jeg synes han virker veldig lite raus...



Anonymous poster hash: 5c591...7d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at katten din har det bedre hjemme den helgen du passer barna hans. Det blir jo et stress for katten å være med til et nytt sted hvor den ikke er kjent. Katter trenger jo tid for å klare å omstille seg fra et sted til et annet. Og om du reiser hjem og ser etter den i løpet av helgen så lider den absolutt ingen nød :-)

Mye bedre for katten å være hjemme å kose seg i stedet for å bli utsatt for unødvendig stress.



Anonymous poster hash: af7e2...7ed
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er, hva hadde han gjort disse samværshelgene han ikker er hjemme om han hadde vært singel? Hvem hadde passet ungene da? Selv ville jeg nok prioritert katten over hans barn de helgene, men ikke så langt at jeg hadde slått opp med han av den grunn, spesielt når dere ikke har planer om å flytte sammen. Selv har jeg hund, så det ville blitt uaktuelt for min del siden en hund ikke kan levnes hjemme på samme måte som en katt kan.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir litt off-topic, men hvor ofte/lenge kan man forlate en katt? Jeg er hundemenneske, så jeg får helt vondt i meg bare av tanken på å forlate dyret hjemme alene en hel kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å se på og lett å snakke med, javel. Men nei, høres ikke ut som noe å kaste bort tid på. Synd å si men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har barn og katten er ditt "barn". For meg er det ikke så vanskelig da jeg har katter selv. Men har datet menn så har sagt de eller kattene. Jeg ber de ikke velge meg eller barna sine. Fikk beskjed at vi skulle flytte sammen så måtte kattene ut. Så for meg er det enkelt, jeg har kattene men ingen mann. :)



Anonymous poster hash: f4ac4...69a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir litt off-topic, men hvor ofte/lenge kan man forlate en katt? Jeg er hundemenneske, så jeg får helt vondt i meg bare av tanken på å forlate dyret hjemme alene en hel kveld.

Avhenger nok av katten, men de klarer seg greit et par dager så lenge de har mat skulle jeg tro. Men selv om katter ikke er like selskapssyke som hunder så må man huske at de også kan bli utrygge og ensomme alene.

Sånn ellers ser jeg ikke helt problemet egentlig. Katten har sikkert ikke spesielt lyst til å bli dratt med til et nytt og fremmed sted med skrålende unger et par ganger i halvåret uansett, den har det nok helt fint hjemme.

Anonymous poster hash: bd6ff...d1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flykt mens du ennå kan. En person som ikke kan se hvorfor du ønsker det er en vanskelig person!



Anonymous poster hash: 7a517...081
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv sagt setningen: "det blir ingen katt i min leilighet". Skal sies at jeg var litt ung og høy på pæra med egen leilihet... Men resultatet ble to brudd, det var nok ikke bare kattenes feil, men likevel.. Har aldri vært spesielt begeistret for dyr, men ikke hatt noe særlig i mot de heller. Jeg tror kanskje dette kan forklares med at vi aldri hadde det da jeg var liten.

Skal sies at jeg har vært alergisk mot katter/generelt dyr med pels. Dette har blitt bedre med årene, så nå har det blitt en grei indikator på hvor mye jeg liker dama. Aksepterer jeg katt i min leilighet elsker jeg henne, hvis ikke er jeg ikke så interessert.

Er med en fantastisk dame nå, og det ser ut til at jeg kommer til å få en katt på kjøpet :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...