Gå til innhold

Hvilken hobby har du og hor mye koster den deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hekler, strikker, broderer og syr. Pris varierer ut i fra prosjektet. Jeg har symaskin og det meste jeg trenger av annet utstyr, men materiale må kjøpes inn innimellom. Jeg vil tippe 150-200 kr i mnd i snitt. Hittil i år har jeg kjøpt en del garn og stoff, men nå har jeg litt å holde på med noen mnd.

Min største hobby er nok forum, og det koster meg ingenting siden jobben betaler både pc og Internet.

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seiling. Varierer fra år til år. Utstyr er forholdsvis dyrt og det avhenger ellers hva en vil være med på og hva slags tilbud man får.



Anonymous poster hash: 84c07...9fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mellom en 10-25 tusen i året. Holder på med mye forskjellig, så totalprisen blir ganske stor. Går gjerne et par måneder mellom utgifter, men det er mye stort inn i der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker planter. Har ikke peiling på hvor mye det koster. Største utgiftene er vel ny jord og store potter.

Tar vare på frø og bytter med andre.

Og så holder jeg på med hund. Vil ikke tenke på hvor mye det koster hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seilbåt: 3000 pr mnd. Rikmannshobby som kan forsvares med at boligutgiftene forsvinner når jeg snart flytter inn i båten på heltid

Strikking: ca 800 i mnd. Planen er å selge litt mer gensere etterhvert, fremfor å beholde selv eller gi bort i gave.

Fotografering: gratis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mellom en 10-25 tusen i året. Holder på med mye forskjellig, så totalprisen blir ganske stor. Går gjerne et par måneder mellom utgifter, men det er mye stort inn i der.

Det blir da ikke mer enn toppen 2.000 i måneden, jeg synes ikke det var så mye. I snitt ca 1.400.

Anonymous poster hash: 6ac9f...485

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hund: her går det en del i utstyr, kurs og bøker, men det er engangsutgifter siden hunden er ny... Men jeg regner med at vi har brukt 20000 på ham i løpet av 2014, med tanke på at vi trenger et skikkelig bilbur, potesokker når vi etterhvert skal opp i fjellet osv... Pluss en heftig veterinærregning nå nettopp og innkjøp av hunden. Så ikke gratis!

Strikking: dette varierer med prosjekt. En genser koster fort 500 kr i garn og pinner, men etterhvert har jeg jo bygget meg opp et lager av ulike pinner. Et sokkepar kostermnesten ingenting i garn, spesielt ikke når det er restegarn. Så mellom 15-500 kr per måned, ca.

Det er vel de dyre hobbyene jeg har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hus og hage. Tenker å få satt opp et drivhus om ikke alt for lenge. Dyrt i seg selv og ikke gratis å drive. En annen dille er svømmebasseng. Der er det neste ingen øvre grense om man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil skrive hvilken hobby du har, så oppgi kun sum per måned eller år :)

Anonymous poster hash: 6ac9f...485

Nyter naturen. Gratis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir da ikke mer enn toppen 2.000 i måneden, jeg synes ikke det var så mye. I snitt ca 1.400.

Anonymous poster hash: 6ac9f...485

Sant skal sies, så sprengte jeg det "budsjettet" ganske kraftig for ikke så veldig lenge siden. Trengte en del spesial verktøy og tre. Som sagt, veldig varierende utgifter og ikke så høy inntekt i tillegg.

På topp av det så er hunden, men han er en del av familien, så regner ikke på sånt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopping

Anonymous poster hash: 705bd...6a7

Hvor mye bruker du på det da?

Anonymous poster hash: 6ac9f...485

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopping ja :D da har jo til og med jeg en hobby.

Bruker vel rundt 100 000 i året, mer om reiseutgiftene også skal regnes med.

Anonymous poster hash: 076c8...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shopping ja :D da har jo til og med jeg en hobby.

Bruker vel rundt 100 000 i året, mer om reiseutgiftene også skal regnes med.

Anonymous poster hash: 076c8...812

Wow, god lønn?

Anonymous poster hash: 6ac9f...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, god lønn?

Anonymous poster hash: 6ac9f...485

Både jeg og mannen tjener godt ja

Anonymous poster hash: 076c8...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Har en hobby som kostet meg ca 8000kr det første året, og ca 1500kr hvert år etter det.

Også har jeg en hobby som koster meg ca 200kr pr mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Driver med bueskyting. Betaler:

10.000 i utstyr (engangsinvestering)

Påfyll av ustyr (nye piler, litt oppgradering etc. Kanskje et par tusen i året)

Klubbmedlemskap/treningsavgift: 1500

Ja, det er vel egentlig det. Konkurranser koster jo endel da, med reise, hotell og alt. Må reise langt, for det arrangeres lite stevner. Så reiser man mye på konkurranser flyr jo tusenlappene fort. Har ikke noe tall på det, desverre. Heldigvis kan man tilpasse det etter økonomien. Man må jo ikke konkurrere hver helg! Jeg gjør hvertfall ikke det :)

Fantastisk hobby, forresten.



Anonymous poster hash: a82a8...e9c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye bruker du på det da?

Anonymous poster hash: 6ac9f...485

Jeg bruker alt fra 10000 til 15000 på det i måneden.

Anonymous poster hash: 705bd...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som driver med shopping og bruker 100 000 ++ pr år, hvordan har dere plass til alt etter hvert. Selger dere unna det som ikke blir brukt? For da blir jo kostnaden mindre

Anonymous poster hash: cba4b...6c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...