Gå til innhold

Hvor mye bruker du i "lommepenger" hver måned?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror de aller fleste bruker mer enn de tror.. Jeg fikk meg ihvertfall en vekker etter at jeg begynte å bruke en personlig økonomi-app som gir diagrammer over utgiftene. Alt i alt, så bruker jeg ca 6000 kr på ting som ikke er mat, bil, regninger og bolig. Det inkluderer en ganske dyr hobby

Toshl er fantastisk! Jeg bruker den og har nøyaktig tall etter at jeg begynte med den - men jeg tror jeg brukte dobbelte før!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig, veldig lite. Noen ganger ingenting. Sånn går det når man er i en dårlig betalt jobb! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skiller ikke ut "lommepenger" fra resten, alt går på kredittkortet. Men vil anta at hvis jeg regner med kino, teater og denslags så blir det vel en tusenlapp. Skal jeg ta med godteri og reiser blir det vesentlig mer :P



Anonymous poster hash: bd13c...58a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg får inn ca 17000.

Husleie+strøm: 4500
Spotyfi/netflix/trening/: 400
Mat: Kanskje 2000 for det grunnleggende.

Lommepenger: Alt det andre.



Anonymous poster hash: 6eefd...75d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Ingen aning.

Det kan umulig være snakk om mye penger iallefall.

Kjøper kanskje 1 kryssordblad i mnd. Det blir vel max 50 kroner.

Så kan man vel kanskje legge på en hundrelapp ekstra til andre småting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror de aller fleste bruker mer enn de tror.. Jeg fikk meg ihvertfall en vekker etter at jeg begynte å bruke en personlig økonomi-app som gir diagrammer over utgiftene. Alt i alt, så bruker jeg ca 6000 kr på ting som ikke er mat, bil, regninger og bolig

. Det inkluderer en ganske dyr hobby

Hvilken en bruker du?? Jeg bruker Toshl og er storfornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VIl tippe ca 2000, men det varierer fra mnd til mnd (en frisørtime kan jo lett komme opp i den summen).

Er student, men jobber mye. Er jeg ekstra flink å jobbe, unner jeg meg som regel litt ekstra også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men akkurat dette halvåret prøver vi å spare litt til oppussing så vi prøver å begrense oss litt, vi har spart opp nesten 200 000 på 4 mnd.. så vi har jo endel til overs etter regninger hver mnd

200.000 kr på 4 mnd? Det er det sykeste. :sjokkert:

Jeg bruker ca. 1000 kr/mnd på en hobby, medisiner, utstyr til hunden og klær. Da har jeg ikke regnet med de få helgeturene jeg er på i løpet av et år. Går aldri på kino, kafé, restaurant, treningssenter eller til frisør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200.000 kr på 4 mnd? Det er det sykeste. :sjokkert:

Jeg bruker ca. 1000 kr/mnd på en hobby, medisiner, utstyr til hunden og klær. Da har jeg ikke regnet med de få helgeturene jeg er på i løpet av et år. Går aldri på kino, kafé, restaurant, treningssenter eller til frisør.

jepp, med 1 inntekt...

Har en veldig flink mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken en bruker du?? Jeg bruker Toshl og er storfornøyd.

Moneylover :nigo: Mest fordi jeg liker navnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er jo ikke så sykt å kunne klare å spare opp 200.000 på fire måneder med den høye inntekten de har (mannen har). Det ville vært en simpel sak for enhver med så høy lønn.



Anonymous poster hash: 3bc40...813
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jepp, med 1 inntekt...

Har en veldig flink mann

En flink rik mann.

Anonymous poster hash: 3bc40...813

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg får inn ca 17000.

Husleie+strøm: 4500

Spotyfi/netflix/trening/: 400

Mat: Kanskje 2000 for det grunnleggende.

Lommepenger: Alt det andre.

Anonymous poster hash: 6eefd...75d

Du har jo et enormt sparingspotensial. Med så liten/dårlig lønn, men også så lave faste inntekter, sikker på at du burde kaste bort 10 000 kr i måneden?

Anonymous poster hash: eaf77...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøper aldri noe til meg selv, et par sko i fjor da. Og en genser sist sommer.

Oi, aldri? Ikke en liten sjokolade i ny og ne? Brus? Blader? Stearinlys til helgekosen? Hårpynt? Sminke? DVD? Spotify? Takeawy?

Det er lett å gleme slike småting, eller putte de inn i andre poster som mat TV, klær etc.

Anonymous poster hash: 3bc40...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt av 4000 til forbruk, men da dekker det også lege, medisiner, tannlege, veterinærutgifter, spotify, treningsstudio, lunsj på jobb, kafé, restaurant, sminke, hudkremer, sjampo, dusjsåpe og balsam, frisør, kino, LP plater, og klær/sko/smykker.

Det varierer veldig fra måned til måned om jeg bruker alt. Det som blir til overs, går til sparing - sammen med de 18 000 jeg allerede sparer hver måned.

Anonymous poster hash: 71ee2...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 7000,- Bor hjemme så har ingen utgifter



Anonymous poster hash: 37705...980
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...