Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

spillet mitt fungerer fortsatt ikke har prøvd og avinstallere og installere på nytt. Men fungerer ikke :grine:

Noen som har noe råd ?

frustrert :(

Har akkurat sett the tudors og fikk lyst til å lage kong Henry og de 3 barna hans og kansje noen av de døde dronningene som spøkelser :fnise: men får jo ikke gjort noooe :vetikke::grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

spillet mitt fungerer fortsatt ikke har prøvd og avinstallere og installere på nytt. Men fungerer ikke :grine:

Noen som har noe råd ?

frustrert :(

Har akkurat sett the tudors og fikk lyst til å lage kong Henry og de 3 barna hans og kansje noen av de døde dronningene som spøkelser :fnise: men får jo ikke gjort noooe :vetikke::grine:

Jeg vet ikke om dette vil hjelpe deg, men jeg fikk mitt til å virke igjen ved å klippe ut hele "save"filen fra Sims4 mappen, og legge den en annen plass på pc'n. Så åpna jeg spillet, og det virket igjen :)

Mistet så klart alle saver da! :/ Hvis du orker kan du gå igjennom alle save filene dine. Ta en og en fra "save" mappa du flyttet, og flytt tilbake til den nye mappa som opprettes av seg selv når du starter spillet på nytt. Har lest at mange har problemer med at en save fil blir korrupt, så vil ikke spillet virke :) (husk å slå av spillet mellom hver fil du tester).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller legacy challenge, så jeg måtte fortsette å spille med den førstefødte. Han har en enorm ørnenese og er en ond og lat perfeksjonist. Nå har han fått kone og barn, som han konstant skriker til og han ødelegger dukkehuset til datteren hver dag. Snill kar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstrapakken med spøkelser, kan de kjøpes på cd, eller må jeg laste den ned? Litt dumt å laste ned hvis jeg feks må bytte maskin og legge inn spillet på nytt er det ikke?



Anonymous poster hash: 5e0b9...4a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstrapakken med spøkelser, kan de kjøpes på cd, eller må jeg laste den ned? Litt dumt å laste ned hvis jeg feks må bytte maskin og legge inn spillet på nytt er det ikke? Anonymous poster hash: 5e0b9...4a3

Det er bare en oppdatering som gjør at det har kommet spøkelser. Har ikke kommet noen Ekstrapakken enda. Så bare å. Sørge for at du har installert siste oppdatering og du har spøkelser

Anonymous poster hash: 8d62f...7c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dette vil hjelpe deg, men jeg fikk mitt til å virke igjen ved å klippe ut hele "save"filen fra Sims4 mappen, og legge den en annen plass på pc'n. Så åpna jeg spillet, og det virket igjen :)

Mistet så klart alle saver da! :/ Hvis du orker kan du gå igjennom alle save filene dine. Ta en og en fra "save" mappa du flyttet, og flytt tilbake til den nye mappa som opprettes av seg selv når du starter spillet på nytt. Har lest at mange har problemer med at en save fil blir korrupt, så vil ikke spillet virke :) (husk å slå av spillet mellom hver fil du tester).

Takk for hjelpen :) Det fungerte ikke da :/ fant ikke den mappen jeg, kansje det er fordi jeg har origin og da ligger det ikke direkte på pcen men "der inne" kansje? Husker før når jeg hadde sims 3 på cd rom da var det sånne mapper på pcen. Så er sikkert ikke sånn med origin. Håper det kommer en oppdatering eller noe som fikser det snart. Takk for at du forsøkte :helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg ikke misforstår hvilke mapper det er snakk om, så skal de finnes selvom du har lastet det ned via origin. Tror det ligger under en Electronic Arts mappe om du finner den. Er ikke hjemme nå, så får ikke sjekka på min egen pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen :) Det fungerte ikke da :/ fant ikke den mappen jeg, kansje det er fordi jeg har origin og da ligger det ikke direkte på pcen men "der inne" kansje? Husker før når jeg hadde sims 3 på cd rom da var det sånne mapper på pcen. Så er sikkert ikke sånn med origin. Håper det kommer en oppdatering eller noe som fikser det snart. Takk for at du forsøkte :helen:

Jeg har det via Origin, men har fortsatt mappene under "dokumenter". Let mer! :nigo:

Edit: Hvis det ikke kom klart nok frem, så ligger Sims 4 inne i mappa "Electronic Arts"!

60319.jpg

Trykk for større bilde

Endret av boblesaft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten frista til å prøve The Sims 4 etter å ha lest hele tråden... Hilsen hun som enda har familiene sine på The Sims 2 fra 2010.. :sjenert:

Prøvde aldri The Sims 3, det virka for.. dårlig i forhold til 2!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten frista til å prøve The Sims 4 etter å ha lest hele tråden... Hilsen hun som enda har familiene sine på The Sims 2 fra 2010.. :sjenert:

Prøvde aldri The Sims 3, det virka for.. dårlig i forhold til 2!

Åååå, jeg hadde sim2 familiene mine i mange år, helt til spillet kræsja! Prøvde sim3 men likte det aldri noe særlig...:P

Så nå er det sim4, liker det bedre enn det forrige men håper de kommer med slektstre snart...

Anonymous poster hash: 5e0b9...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Takk for at dere prøver å hjelpe :blomst: skal ta en titt i morgen. Da må den jo finnes hos meg og :kyss2::Nikke:

Da jeg avinstallerte spillet gikk jeg inn i den mappa og fjernet alt inkludert alle save-filene (for det gjør ikke programmet selv når man avinstallerer). Hvis man har en korrupt fil som ligger der er den fremdeles en del av spillet selv om man installerer på nytt, så har man trøbbel må man som oftest fjerne alt manuelt og starte helt på nytt uten gamle spillfiler.

Håper du finner filene og får spillet til å virke igjen :)

Noen som har skjønt hvor ofte man må mate kuplantene før de dør? Siste simmen min hadde en kuplante og den daua veldig fort. Rett før jeg skulle til å mate den på nytt (ca et halvt døgn etter siste mating) daua den og ble til et skjelett. Synes det var litt for kjapt men mulig man må mate den mange ganger i døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!
Vet ikke om dette har blitt spurt om/svart på dette før; simmen min er astronaut, og for å få en forfremmelse må hun peke ut et stjernebilde for en annen sim. Dette må skje om natten, og skal ligge under "vennlig"-kategorien. Har prøvd mange ganger til ulike tider om natten, men et slikt forslag kommer ALDRI opp. Noen som vet hva jeg må gjøre?

Oppdatering: fikk det til! Måtte bare snakke lenge med den andre simmen.. :)

Endret av Aviendha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg fått et nytt problem, jeg har bursdagsselskap for eldstesønnen, og et av målene er at en av de voksne skal holde en tale. Hvordan får jeg til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Noen som har skjønt hvor ofte man må mate kuplantene før de dør? Siste simmen min hadde en kuplante og den daua veldig fort. Rett før jeg skulle til å mate den på nytt (ca et halvt døgn etter siste mating) daua den og ble til et skjelett. Synes det var litt for kjapt men mulig man må mate den mange ganger i døgnet.

Fant det ut. Når kuplanten rekker ut kakestykket må den enten få kjøtt eller spise en sim innen 12 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg avinstallerte spillet gikk jeg inn i den mappa og fjernet alt inkludert alle save-filene (for det gjør ikke programmet selv når man avinstallerer). Hvis man har en korrupt fil som ligger der er den fremdeles en del av spillet selv om man installerer på nytt, så har man trøbbel må man som oftest fjerne alt manuelt og starte helt på nytt uten gamle spillfiler.

Håper du finner filene og får spillet til å virke igjen :)

Noen som har skjønt hvor ofte man må mate kuplantene før de dør? Siste simmen min hadde en kuplante og den daua veldig fort. Rett før jeg skulle til å mate den på nytt (ca et halvt døgn etter siste mating) daua den og ble til et skjelett. Synes det var litt for kjapt men mulig man må mate den mange ganger i døgnet.

Redd for å ødelegge spillet med å tukle for mye med det jeg da :/ prøvde det som sto lenger opp for jeg fant save fila men det fungerte ikke da heller. Du gikk altså fysisk inn og fjernet alt som var i mappene, eller fjernet du hele mappene, deretter avinstallerte du og så fungerte det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blubberella

Redd for å ødelegge spillet med å tukle for mye med det jeg da :/ prøvde det som sto lenger opp for jeg fant save fila men det fungerte ikke da heller. Du gikk altså fysisk inn og fjernet alt som var i mappene, eller fjernet du hele mappene, deretter avinstallerte du og så fungerte det ?

Jeg avinstallerte på vanlig måte via kontrollpanel og da så jeg etterpå at alle save-filene fremdeles var igjen i The Sims 4-mappa. Så da slettet jeg alt av de gamle filene manuelt før jeg installerte spillet på nytt. Nå funker det helt utmerket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd for å ødelegge spillet med å tukle for mye med det jeg da :/ prøvde det som sto lenger opp for jeg fant save fila men det fungerte ikke da heller. Du gikk altså fysisk inn og fjernet alt som var i mappene, eller fjernet du hele mappene, deretter avinstallerte du og så fungerte det ?

Beklager seint svar, og eksepsjonelt dårlig forklaring :P

1: Klipp ut hele save mappa og lagre en annen plass på PC'n.

2: Start spillet

3: Lag en ny sim, og flytt denne inn i et hus

4: Lagre spillet

5: Avslutt spillet

Nå skal spillet fungere, men du har mistet alle savene dine.

Du kan videre forsøke å:

6: Gå inn i save mappa du klippet ut tidligere, og velg den nest siste saven (f.eks. save3 etc. Velg det nest høyeste nr.)

7: Klipp ut denne saven og legg i save mappa som har opprettet seg selv på nytt inne i Sims4 mappa.

8: Start spillet.

Jeg har ikke prøvd trinn 6-8 selv, men har hørt at det har fungert for mange :) Hvis det ikke virker kan du gå tilbake til trinn en igjen. Kan være vanskelig å få de gamle save filene til å virke, men spillet fungerer i allefall bra igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Kjøpte sims 4 i dag! men selvfølgelig, når jeg nå har kommet hjem og installert det virker ikke origins. Har installert origins, men det går ikke ann å åpne det. Hva er greia? Flere som har opplevd dettte? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Jeg er nesten frista til å prøve The Sims 4 etter å ha lest hele tråden... Hilsen hun som enda har familiene sine på The Sims 2 fra 2010.. :sjenert:

Prøvde aldri The Sims 3, det virka for.. dårlig i forhold til 2!

HAHA samma her! Spilte sims 2 senest i går kveld, og ble sims 4 spontanshopping i dag... Har også skippa sims 3, så på ei venninne som spilte det en gang og det så for komplisert ut :) Får se hvordan sims 4 blir nå da, hvis det bare vil la seg innstallere snart :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...