Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Vevila skrev:

Det kommer helt an på hvilke trekk leiligheten har. Man kan redigere trekkene(enkelte kan ikke fjernes) når man bygger på eiendommene i verdensskaperen. :)

Åja.. hm, trekket er at leiligheten trenger omtanke :fnise: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg fikk Livet i byen av venninna mi i bursdagsgave i går. Har spilt det i dag også. Jeg liker den pakken veldig godt, spesielt karaokemaskinen. Syns det er litt moro når simmene synger falskt xD Også er det loppemarked, nerdemarked, spillmarked osv. i byen sånn innimellom. Da kan simmene utvikle ferdigheter og møte profesjonelle simmer. Det er mye å se på da, musikk underholdning og ting de kan kjøpe. Ser også politiske demonstasjoner utenfor blokka mi noen ganger. Siste pakken gir litt mer liv i spillet, føles litt mer som virkeligheten. 

Jeg liker at vi fikk mye nye møbler. Fulgte blant annet med et stilig vindu med trekant mønster. Minner meg om den hvite nye blokka foran Oslo S. Flott utsikt fra toppleilighetene, store vinduer. Men det er kun de øverste etasjene i blokkene som er tilgjengelig å bruke. 

Jeg syns det er trist at ikke vi har mulighet til å fritt velge hvor vi vil ha leilighetsblokkene, og ikke minst at vi ikke kan bygge blokkene selv. 

I kjøpeleilighetene har vi mulighet til å bygge og rive, det er altså kun øverste delen av blokka. Selve blokka får vi ikke gjøre noe med... I leie-leilighetene kan vi kun endre inventar, ikke endre vinduer eller utgangsdører eller vegger.. 

Simmen min skaffet seg leie-leilighet i går. Da kom brått en sint nabo og klagde over at hun bråkte? To ganger fikk jeg en stygg melding.. Hun skulle bare gå til boblebadet, og deretter til speilet for å skifte stil. Da fikk jeg høre at jeg gjorde noe utilgivelig, og er verdens verste nabo..

I kjøpe-leilighetene er det ingen naboer, og vi kan gi nøklene til andre simmer. Da blir leiligheten tilgjengelig for flere, og de kan komme og gå når dem vil.. Noen kommer og er sultne og vil lage mat.. andre vil ha spillekveld i kåken din. Simmene kan komme flere ganger om dagen på besøk, men vi kan ta tilbake nøklene igjen, dersom vi blir lei av det.

Endret av FlyvendeBie
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjenner at jeg har blitt ganske skuffet av Sims 4 egentlig. Jeg likte det i starten, var ganske gøy med mye fokus på følelser og at man kan bli forfremmet uten så og så mange venner slik som i Sims 2. Liker også godt hvordan man lager simmene, men man kunne godt valgt egne farger på klær. Byggingen og møbleringering er også veldig bra.

Men jeg kjenner også at jeg blir så oppgitt over alle småpakkene. Halloween stæsj, veranda stæsj, kjøkken stjæsj. Så betaler man så mye for så lite, etter min mening. Jeg kjøpte På Jobben, den var også gøy i starten, men så dabber det jo av når man har spilt en stund.. Går så mye i de samme oppgavene. Sjekk åstedet. Arkiver beviser. Test frysestrålen. Også så få karrierer. Jeg går i hvert fall lei ganske fort. 

Håper de kommer med kjæledyr og ferie snart. Det tror jeg kanskje hadde fått litt fart på sakene :) I hvert fall for min del. Foreløpig så spiller jeg Sims 2 og storkoser meg!

Ikke misforstå, jeg liker Sims 4, men det gir meg ikke den spillopplevelsen jeg er ute etter. Jeg kan forstå at de har lagd et nytt grunnspill, men samtidig så tror jeg at de kunne ha fått til mye mer. 

• Liker 2
Skrevet

Laster ned city living nå, ble syk (juhu :P ) og skal prøve å slappe av så jeg er frisk til ny stressuke.

Macen min kan bare spille én utvidelsespakke av gangen uten å lagge, så nå er denne "utvalgt". Ah, gleder meg til jeg er ferdig utdannet og kan bruke penger på en macbookpro bare så jeg kan spille sims med alle utvidelsespakkene :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Flere som har problemer med "social media" karrieren? Får bare opp symbol, og ikke skrift når jeg skal utføre jobber på pcn, så trykker på måfå.

Skrevet

Jeg finner ikke leksene til Simmen min. Hun gjorde der i nabolaget på et av bordene, men de flytter seg jo,  avhengig om det er festival eller ikke, så nå er de borte :( 

Anonymkode: 1fcab...669

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg finner ikke leksene til Simmen min. Hun gjorde der i nabolaget på et av bordene, men de flytter seg jo,  avhengig om det er festival eller ikke, så nå er de borte :( 

Du kan kjøpe nye lekser via bokhylla 😊

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det med flytting av bord er litt merkelig. Jeg fikk som arbeidsoppgave å teste ut tre smaker på bobleblåseren, men da jeg kom ned til byen gikk den ikke an å bruke fordi det plutselig sto tre benker klint oppi den.

Jeg opplevde at husverten kom og fikset strømanlegget, men rett etter at hun hadde gått igjen, gikk strømmen helt. Jeg fikk ikke gjort noenting og det gikk heller ikke an å klikke på strømskapet for å ringe etter husvert eller reparere. Jeg ga opp og flyttet simmen min til en bedre leilighet :P

Og simmen min driver fremdeles og tar rennafart gjennom veggene med ujevne mellomrom :ler:

Skrevet

Kan dere si hva dere pleier å gjøre når dere spiller sims? Har dere en challenge - isåfall hvilken og hva går den ut på? Hva gjør dere for at det blir gøy å spille og at dere sitter lenge og spiller?

Anonymkode: feefe...087

Skrevet (endret)

Jeg har så lyst på City living, men vet ikke om mac`n min har plass. Har macbook air. 

Jeg har selvfølgelig basisspillet sims 4, og sims 4 På jobben. Har lyst til å kombinere city living med på jobben. Hvor mange spill har dere installert samtidig? Tror det går med to tilleggsspakker sammen med hovedspillet før det går sakte, men er city living som en tilleggspakke eller er den mye større? :)

Edit: Det jeg gjør er å ta av aldring og begynne på bunnen. Jobbe meg oppover og skaffe kjæreste osv. deretter tjene penger sammen og kjøpe et fint hus, få barn osv. City living høres gøy ut fordi man kan leie først. Det er mer realistisk. 

Endret av Rakelmaki
Skrevet

Jeg har alle pakkene installert jeg+ at jeg har sims 3 med alle pakker også- university som jeg aldri fant igjen. Fungerer fint på pcen min :)

Skrevet
3 minutter siden, -Missi- skrev:

Jeg har alle pakkene installert jeg+ at jeg har sims 3 med alle pakker også- university som jeg aldri fant igjen. Fungerer fint på pcen min :)

Da slår jeg til! Sims er gøy! Hadde de bare gitt oss småbarn hadde alt blitt bedre. 

Skrevet
4 minutter siden, Rakelmaki skrev:

Da slår jeg til! Sims er gøy! Hadde de bare gitt oss småbarn hadde alt blitt bedre. 

Har en asus pc som er et par år gammel om det er relevant :) mm spesielt city living har fått opp interessen min igjen. Jeg har heller ikke gitt opp håpet på småbarn og dyreliv.

En ting som irriterer meg i cityliving er at når du skal besøkte naboen i samme blokk må du gjennom en lasteskjerm:dry:altså DET kunne de spart seg for!

• Liker 1
Skrevet (endret)
10 minutter siden, -Missi- skrev:

Har en asus pc som er et par år gammel om det er relevant :) mm spesielt city living har fått opp interessen min igjen. Jeg har heller ikke gitt opp håpet på småbarn og dyreliv.

En ting som irriterer meg i cityliving er at når du skal besøkte naboen i samme blokk må du gjennom en lasteskjerm:dry:altså DET kunne de spart seg for!

Åh, det er ganske usaklig, men er det ofte lasteskjerm når man skal bevege seg i byen eller er det slik som sims 3 der du kan gå rundt og se hele byen uten lasteskjermer?  For det er viktig for hele byopplevelsen synes jeg. Egentlig synes jeg sims 3 er bedre der, men liker godt hvordan man kan lage simmer i firern. 

Hvis jeg ser på riktig plass (systeminstillinger og lagring) står det at det er totalt 120 GB kapasitet og tilgjengelig er 77.8 GB. Sims 4 bruker 11 GB og på jobben bruker 3 GB, men må ha minst 14 ledig for å spilles med sims 4 basispakke. Og City living krever 4 GB pluss 14 GB ledig sammen med sims 4 basis. Så da burde det gå bra. 

Endret av Rakelmaki
Skrevet
25 minutter siden, Rakelmaki skrev:

Åh, det er ganske usaklig, men er det ofte lasteskjerm når man skal bevege seg i byen eller er det slik som sims 3 der du kan gå rundt og se hele byen uten lasteskjermer?  For det er viktig for hele byopplevelsen synes jeg. Egentlig synes jeg sims 3 er bedre der, men liker godt hvordan man kan lage simmer i firern. 

Hvis jeg ser på riktig plass (systeminstillinger og lagring) står det at det er totalt 120 GB kapasitet og tilgjengelig er 77.8 GB. Sims 4 bruker 11 GB og på jobben bruker 3 GB, men må ha minst 14 ledig for å spilles med sims 4 basispakke. Og City living krever 4 GB pluss 14 GB ledig sammen med sims 4 basis. Så da burde det gå bra. 

Nei det er ikke som sims 3, du velger et sted du vil dra, feks krydderfestivalen eller et utested så kan du gå litt rundt der men der er absolutt ikke åpen verden. Blitt litt mer vant til det så savner det ikke så mye, men husker i sims 3 når man kunne ri rundt på hesten sin overalt, savn:hjerte: sims 4 er liksom en helt annen måte å spille på syns jeg. Håper sims 5 blir en kombinasjon av det beste fra 4 og 3. Om det blir en  5 er da :P

Ja det høres ut som du har bra med plass da, da skal det nok fungere fint :)

Skrevet

Hvilket er mest verdt pengene av City living og get together? :D 

Anonymkode: 0eda1...254

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

City living, men det sier jeg kun fordi det er nytt og veldig gøy å utforske. Man har også masse grunner til å komme seg ut i City Living, mens med de andre tilleggspakkene/utvidelsene har jeg bare alltid blitt hjemme uansett. Husker jeg gikk veldig lei av Get Together med en gang jeg hadde spilt ferdig alle karrierene, og etter det har jeg ikke rørt dem.

Anonymkode: a15cc...f45

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

City living, har spilt det vær dag etter det kom ut og enda ikke lei, mye for pengene! Mange nye familier,leiligheter å fylle opp med simmer, masse objekter, nye karrierer. Har fortsatt ikke utforsket alt :)

get together spilte jeg et par dager så gikk jeg lei, hender jeg bruker det innimellom, feks om simmen min er en gartner sim er det praktisk å ha en klubb som kan komme å luke sammen, noen av elementene som ble tilført spillet ga det noe mer, men city living er på et helt annet nivå der.

Skrevet

Åh, det tar så lang tid å installere spillene! Hadde vist avinstallert både sims 4 og Get to work, så må installere de før jeg kan installere City Life. Tar sikkert 5 timer :( 

Skrevet
3 minutter siden, Rakelmaki skrev:

Åh, det tar så lang tid å installere spillene! Hadde vist avinstallert både sims 4 og Get to work, så må installere de før jeg kan installere City Life. Tar sikkert 5 timer :( 

Måtte nylig gjennom det der selv, sleit litt med city living som ikke ville laste ned. Måtte avinstallere sims 4 og installere alt på nytt. Deretter funket det. Utrolig irriterende:dry:men gikk ganske fort da jeg hadde alt på origin :) tok maks 1t tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...