Gå til innhold

Solbriller


philippa starck

Anbefalte innlegg

Må innrømme at jeg har litt solbrilledilla, og kjøper meg minst 4 par hver sommer.... Kjøper ikke alltid dyre briller - jeg mister mine så ofte....!

Har nettopp anskaffet meg et par store "divabriller" med Burberryruter på stengene.

Hvilke briller har du, og hva er viktig når du kjøper solbriller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Jeg har det motsatt; skal vi slå oss sammen? jeg bruker fortsatt mine gamle Oakleys til tross for at jeg har veldig lyst på nye briller. Men jeg finner ingen som passer :( Jeg har lite ansikt, og de fleste briller ser enorme ut på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg melder meg inn i solbrille-klubben! :wink:

De siste jeg kjøpte var fra Chanel, kafé-brilleglass, og mange strassdiamanter i logoen. Kjøpte dem fordi jeg følte meg veldig feminin, pyntet selv med jeans - i det hele tatt!

Men ønsker meg nye briller allerede....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett par jeg har hatt i 4 år og aner ikke engang hvilket merke det er. Jeg vil ha solbriller som ser OK ut og som selvsagt beskytter øynene mine. Merke er totalt uvesentlig, og mer enn ett par trenger jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Et av mine favorittemaer!

Husker ikke alle. Har i allefall:

- 3 par Dior

- 5 par Gucci

Disse er mine favorittmerker.

Og jeg har:

- 1 par Rochas

- 1 par Chanel

Og flere par som ikke er shades el. cafebriller. De har mørkere glass for annet bruk. Sportsbruk og fritidsbruk og i sterk sol.

Samt flere par billige.

Det som er viktig er at de er store og divaaktige. Har alltid vært slik, lenge før det ble in. De må se kule ut.

Mer krever jeg ikke. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Det viktigste for meg når jeg kjøper solbriller er at de beskytter øynene og at jeg synes de er kule.

Har to par jeg bruker, begge Chanel. Det ene er litt sånn café-brille aktig med relativ lyse grønn/orange glass, de andre er "diva-briller", ganske firkanta tykk sort ramme med strass-logo. Det første paret har jeg hatt i 3-4 år, er litt lei, så bruker stort sett bare diva-brillene som jeg kjøpte i vår.

Har lyst på noen cheapo briller også, så jeg har litt å variere med, men det er så vanskelig å finne kule briller som passer til ansiktsformen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Phair
Det viktigste for meg når jeg kjøper solbriller er at de beskytter øynene og at jeg synes de er kule.

Har to par jeg bruker, begge Chanel. Det ene er litt sånn café-brille aktig med relativ lyse grønn/orange glass, de andre er "diva-briller", ganske firkanta tykk sort ramme med strass-logo. Det første paret har jeg hatt i 3-4 år, er litt lei, så bruker stort sett bare diva-brillene som jeg kjøpte i vår.

Har lyst på noen cheapo briller også, så jeg har litt å variere med, men det er så vanskelig å finne kule briller som passer til ansiktsformen min.

Åååå, de Chanel så jeg på også, de er fantastisk lekre. Hva var prisen på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååhhhh solbriller elsker det!

Jobbet hos optiker får, stod å prøvde solbriller hele tiden 8)

Men må si at jeg holder er liten knapp på Gucci, men det er jo masse annet fint ogda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

Jeg har et par Gucci.

Har hatt dem siden i fjor, liker dem fortsatt kjempegodt, men er alltid på utkikk etter nye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dixie i.i

Jeg også elsker å kjøpe solbriller, men finner ikke noen jeg har lyst på om dagen :-(

På hode akkuratt nå er et par D & G, tofarget plastinfatning, litt firkanta. Har hatt de en stund men de er fortsatt yndlingsbrillene mine!!!

Også har jeg ett par D & G i sort stålinfatning, smale. Passer vedlig fint til jobb bruk (dvs. sammen med dress)

De store Gucci cafebrillene, (som "alle" kjøpte for et par år siden.)

Et par Polo Sport briller, greit å ha når man er i aktivitet, er ikke så redd for de.

Et par Oakely eye jackets, mine første "dyre" solbriller, har hatt de i 9 år. + et par leopard fargede

Et par store chanel briller.

Et par mere sporty Chanel briller, men disse stjeler sambo hele tiden, da han allerede har mistet Polo Sport brillene jeg kjøpte til han i fjor....

Også noen syke, syke briller jeg kjøpte i London for noen år siden. Aner ikke merket, men de var dyre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Åååå, de Chanel så jeg på også, de er fantastisk lekre. Hva var prisen på de?

Begge kostet vel et sted mellom 1500 og 2000, husker ikke helt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW!, sier nå jeg. Dæsken så mye peng dere bruker på solbriller. Jeg er litt sånn nå.. :o :o .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte meg for første gang dyre solbriller i fjor, av merket Arnette. De kostet mellom 900-1000 kroner. Og er kule... Skal ikke kjøpe meg nye på et par år nå nei...

Tidligere har jeg alltid brukt solbriller fra H&M og sånn...Jeg bruker de gamle h&M brillene mine når jeg sover om natta, når pollenallergien er altfor plagsom, slik at jeg er bevisst at jeg ikke skal klø om natta! :hoho: Da er jeg selvfølgelig dritlekker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral

Jeg er glad i solbriller, og har flere par. Om jeg finner noen stilige til en billig penge så kjøper jeg gjerne de. Av dyrere merker har jeg ett par fra dior, og et fra gucci - disse var dyre men har brukt begge parene mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW!' date=' sier nå jeg. Dæsken så mye peng dere bruker på solbriller. Jeg er litt sånn nå.. :o :o .[/quote']

Jeg også, det kunne aldri falle meg inn å bruke så mye på solbriller. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ethereal

Jeg skulle gjerne hatt et par nye solbriller, men det kunne ikke falt meg inn å kjøpe dyre kafébriller. Da vil jeg heller bruke pengene på et par mer sporty og funksjonelle briller, og kjøpe billige kafébriller. Moten forandrer seg uansett for raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...har lenge vært på leting etter solbriller jeg. (Siden sintrynken begynner å gjøre seg gjeldende mellom øynene :-x ) Men til tross for alle parene jeg har prøvd finner jeg ingen som jeg er 100% fornøyd med. Men jakten fortsetter nok utover sommeren :ler:

Noen som har noen tips om hvilke form/fasong jeg bør velge til et firkantet ansikt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...