Gå til innhold

15 år og gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I mine øyne er abort greit så lenge fosteret ikke har fått et hjerte :)

Det begynner å slå ca 5+4 så det er ganske tidlig.

Anonymous poster hash: 6e030...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg tror det ikke selv. Jeg får høre det titt og ofte av fagfolk. Så jeg vet det faktisk selv :) Dette er ikke noe jeg går og annonserer om det er det du tenker. Jeg inkluderte det her, med tanke på å få ett barn. Jeg har i mange år slitt med både det ene og det andre. Har vært innlagt på psykiatrisk, og går til psykolog jevnlig. Har vært frisk i ca 1 år nå. Er kanskje i mange's øyne derfor for ustabil til å ha ett barn. Er lenge siden jeg var innlagt, men har slitt med traumer av ting som har hendt i fortiden- derfor går jeg fortsatt til psykolog. Men nå går jeg bare til psykolog 2 ganger i måneden for å fortelle hvordan det går, ikke for å snakke om hvor vanskelig ting er. Har bare toppkarakterer på skolen, er nestleder i både elevråd og undomsrådet her i kommunen. Så jeg har snudd hele livet mitt på hodet, noe jeg er veldig stolt over.

Vet du...til å være bare 15 år så tenker jeg at du fremstår som ganske oppegående og moden. Du skriver blant annet bra ( setningsoppbygning og gramatisk). Jeg tenker derfor at du må være en elev som har klart deg ganske bra på skolen. Om jeg har riktig i mine antagelser, så tror jeg at du fint vil klare å fullføre utdanning og å skaffe deg en ok jobb der du kan forsørge deg og barnet, dersom du går inn for det.

Husk bare på at det faktisk er mange av de som blir gravide når de er 20-24 år, som ofte heller ikke har fullført videregående eller tatt noe utdanning utover videregående. Og de har kanskje bare ufaglærte jobber. Hvor ofte er det at "samfunnet" anbefaler disse å ta abort??? Jeg ser ikke helt for meg at samfunnet i like stor grad, ville ha anbefalt en kvinne på 24 år å ta abort, selv om hun aldri hadde fullført videregående.

Du vil klare å ta deg av en baby. Men for at livssituasjonen din skal bli mest mulig god for deg, er du helt avhengig av å få hjelp av de rundt deg. Dine foreldre er sikkert fortsatt noenlunde unge, slik at de vil kunne ha mye energi og krefter til å hjelpe deg. Sitte barnevakt om kveldene og i helgene, feks. I tillegg synes jeg at foreldrene til barnefaren også bør komme på banen her. Disse vil tross alt bli besteforeldre til den lille babyen. Jeg synes det er rett og rimelig, at de stiller litt opp og feks kan avlaste deg i fremtiden med å være barnevakt, ect. Samtidig vil den lille babyen også ha godt av å få kontakt med sine besteforeldre på farsiden. Om barnefar ikke ønsker å stille opp, så synes jeg at foreldrene til gutten bør kunne stille opp. Og i alle fall være barnevakt når babyen har sluttet å amme, ect.

Lykke til med valget ditt!:-) Husk at det også er mange mennesker som aldri kan få barn..... mange av dem savner det sikkert utrolig mye. Det er sikkert enkelte av disse som skulle ofret mye for bare det å få barn, selv om de fikk det som 15-åring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her! Er over uke 12 nå, og valget er tatt.. Babyen har det fint, jeg også :icon_lol: Vet dette kommer til å være skikkelig vanskelig, men jeg er villig til å ofre alt for barnet mitt. Utdanning er mye viktigere for meg nå som jeg ikke bare kan tenke på meg selv. Fast jobb med ok lønn skal jeg ha! Tiden som er i vente er ikke noe dans på roser, heller på torner.. Men jeg har mange som stiller opp for meg.

Og nei, dere kommer ikke til å se noe populær ung-mamma blogg ;) Har aldri vært i tankene mine.



Anonymous poster hash: e7e80...75e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kommer til å klare dette fint, du får jo som du sa masse støtte fra mammaen din og barnefar :) Syns du høres ut som en veldig ansvarsfull og reflektert jente, så denne oppgaven tror jeg du fint kommer til å takle :hug:
Hva andre angår, så ikke bry deg om hva de tror og mener. Hva de mener om deg, sier langt mer om de enn deg. Masse lykke til og gratulerer så masse :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff… Men du må huske at du ikke er den eneste 15-åringen som har blitt gravid, dette kan skje med alle. Du har ikke gjort noen ting galt og du virker som om du er veldig fornuftlig med beskyttelse og sex generelt. Jeg er selv på din alder og klarer kanskje ikke helt og sette meg inn i din situasjon, men jeg vet at jeg ville vært redd.

Absolutt ingen skal få kalle deg en hore, for det er du ikke! Du hadde tydeligvis sex av kjærlighet som uheldigvis fikk en komplikasjon.

Uansett hva du velger å gjøre, så ønsker jeg deg lykke til videre!

EDIT: Ser nå at du har valgt og beholde barnet og det er jo strålende! Ståå på, bli en god mor!

Endret av hmws
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...