Gå til innhold

Smerter på venstre side av rompa og litt ned bak på låret.. Hva er dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har de siste ukene hatt smerter på venstre side av rompa og litt ned bak på låret. Smertene starter ganske høyt opp på rompa. Det blir ikke bedre av å holde seg mye i ro heller - smerten er mer eller mindre konstant uansett om jeg er aktiv eller rolig. Har ikke vondt i ryggen. Smertene er noe verre på morgenen når jeg står opp. Noen som vet hva dette kan være???



Anonymous poster hash: 1c118...ac5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være noe muskulært? En knute som skaper litt stråling?



Anonymous poster hash: 71014...a67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det jeg har gått med i flere uker, muskulært. Prøv å gå i ulendt terreng. Du kan og ligge på gulvet og forsiktig dra beina opp mot magen og vri beina over på mottsatt side. Da tøyer du forsiktig. Dette sa fysioen til meg.



Anonymous poster hash: a6888...134
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er isjas, jeg har det samme. Smerten starter akkurat under rumpa, klarer ikke å bøye meg langt fremover for det "strammes" veldig.

Spesielt ille når jeg har periode med vond prolaps, da nerven klemmes der..

Eneste som hjelper meg er å holde meg i aktivitet, myye, tar kanskje uker, men det løsner hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles falsk isjias. Muskulært og går over av seg selv med bevegelse i ulendt terreng og hvile



Anonymous poster hash: 942b6...9c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Piriformissyndrom kanskje?



Anonymous poster hash: 5f1db...927
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen - har googlet litt og ja - kan se ut som det stemmer med isjias eller "falsk isjias". Men hvordan kan legen finne ut at dette? Og hva annet enn å gå i ulendt terreng og strekke ut kan hjelpe? jeg fungerer nesten ikke uten smertestillende..



Anonymous poster hash: 1c118...ac5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...