Gå til innhold

Norge år 2020, Nødvendig Kontrovers?


Haru

Anbefalte innlegg

Det er nettopp en slik reaksjon jeg vil starte hos publikum. Diskusjon, muligens nervøsitet eller aggresjon. Ikke bare hjelper det for å skape en kraftig film/spill/bok - opplevelse, men kan også by på viktige diskusjoner og tanker.

Samtidig så får den som er sci-fi digger, kanskje en god stimuli ;)

Har drevet med spilldesign og writing siden 2009 på hobbybasis nå.

Av og til så tar jeg en pause fra det, og setter meg heller ned å skriver fortellinger, slik som dette.

Endret av Haru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At en mob knuser ruter og brenner bildekk, er ikke urealistisk fordi de kommer til å føle seg behandlet som annenrangs borgere. Borgerkrig er vel å dra den litt langt. Ikke alle muslimer er vel tilhengere av Gadaffis visjoner om å føde oss ut. Dessuten er det nå for tiden så mye annet som skjer i verden som kan amputere en eventuell storkonflikt mellom kristne og muslimer. Jeg vil tro at vi får det travelt med å tenke på andre ting.

Anonymous poster hash: a06c1...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en mob knuser ruter og brenner bildekk, er ikke urealistisk fordi de kommer til å føle seg behandlet som annenrangs borgere. Borgerkrig er vel å dra den litt langt. Ikke alle muslimer er vel tilhengere av Gadaffis visjoner om å føde oss ut. Dessuten er det nå for tiden så mye annet som skjer i verden som kan amputere en eventuell storkonflikt mellom kristne og muslimer. Jeg vil tro at vi får det travelt med å tenke på andre ting.

Anonymous poster hash: a06c1...75b

De fleste muslimer har nok mer enn nok med å leve livet sitt. Det er det folk flest gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dessverre. De lever livet sitt, stopper ikke opp for å ta tak i det som er i ferd med å skje. Kanskje pga følelsen av avmakt. Forøvrig er vi vel for avhengig av oljen fra araberverdenen til at det vil lønne seg med noen konflikt. Petroholikere som vi er. Nei, jeg tror TS bør skifte til en annen sci- fi fortelling.

Anonymous poster hash: a06c1...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste muslimer har nok mer enn nok med å leve livet sitt. Det er det folk flest gjør.

Sa lektortrollet...

Anonymous poster hash: ff22c...f82

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er interessant blir å se hvordan de distriktene som i dag har over 90% fremmedkulturelle på barneskolen kommer til å se ut om f.eks 20 år. Det vi vet er at jo lavere utdanning man har, jo mer stedsbunden blir man og desto dårligere sosiale kår får man. Utdanning er altså utrolig viktig for å motvirke såkalt "gettofisering".



Anonymous poster hash: 49703...375
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er interessant blir å se hvordan de distriktene som i dag har over 90% fremmedkulturelle på barneskolen kommer til å se ut om f.eks 20 år. Det vi vet er at jo lavere utdanning man har, jo mer stedsbunden blir man og desto dårligere sosiale kår får man. Utdanning er altså utrolig viktig for å motvirke såkalt "gettofisering". Anonymous poster hash: 49703...375

Ja,ærlig...

Venstresiden er flink å gjøre enkle ting overkomplisert. Gettofisering skjer fordi folk trekker mot sine egne. Hvilken utdannelse de har eller hva de har på bok har for de fleste nada betydning i den sammenhengen.

Anonymous poster hash: ff22c...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,ærlig...

Venstresiden er flink å gjøre enkle ting overkomplisert. Gettofisering skjer fordi folk trekker mot sine egne. Hvilken utdannelse de har eller hva de har på bok har for de fleste nada betydning i den sammenhengen.

Anonymous poster hash: ff22c...f82

Det stemmer ikke nødvendigvis. Innvandrerne har klumpet seg sammen i de billigste bydelene, men etter hvert som de får bedre råd, så flytter de på seg. Hvorfor det? Fordi alle vil bo så bra som de kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke nødvendigvis. Innvandrerne har klumpet seg sammen i de billigste bydelene, men etter hvert som de får bedre råd, så flytter de på seg. Hvorfor det? Fordi alle vil bo så bra som de kan.

Er dette noe du kan belegge med data fra undersøkelser, eller må vi ta ditt ord for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe du kan belegge med data fra undersøkelser, eller må vi ta ditt ord for det?

Til jeg husker nøyaktig hvor jeg leste det, så er det noe du bare får ta mitt ord for.

Men hvorfor skulle innvandrere være så mye forskjellige fra andre folk når det gjelder ønsket om å bo bedre, i en roligere del av byen, kanskje tilogmed med bedre skoler?

http://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/innvandrernes-bosettingsmonster-i-oslo

This just in:

Ovenstående link går til en pdf av en rapport fra SSB om temaet. Enjoy.

En av de positive påstandene i rapporten er at man kan forvente at innvandrere og norske vil blandes mer når innvandrernes inntekter går opp, slik at de har råd til å flytte ut av de billigste bydelene til boliger med en høyere standard.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til jeg husker nøyaktig hvor jeg leste det, så er det noe du bare får ta mitt ord for.

Men hvorfor skulle innvandrere være så mye forskjellige fra andre folk når det gjelder ønsket om å bo bedre, i en roligere del av byen, kanskje tilogmed med bedre skoler?

Og ikke glem at mange nok elsker grønn natur, frisk luft og muligheten for å fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke glem at mange nok elsker grønn natur, frisk luft og muligheten for å fiske.

Sant nok. Og det er mange innvandrere som har hevet seg på bølgen av utflyttere fra Oslo til de omkringliggende kommunene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...