Gå til innhold

Å planlegge et bryllup når en ikke vet hva en vil ha


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du får holde oss oppdatert når dere har bestemt dere for "formen" på bryllupet (tapaskoldtbord, vanlig koldtbord, buffet, 1/2/3/4/5 retters middag, hagefest m. grilling?). Gleder meg til å høre hva dere går for :-)

Vi har nå satt dato, i midten av juni. Vielsen vil vi ha på tinghuset, og vi har bestemt oss for koldtbord med tapas om vi skal ha så mange gjester. Jeg vil fremdeles at vi skal kutte ned på gjestelisten, men det er ikke han helt enig i. Så vi får jobbe litt mer med akkurat den saken slik at vi kan se på lokale. :)

Begynner å finne litt mer ut hvordan vi kan planlegge ting og tang.

Det eneste er at foreldrene våres tydeligvis har helt andre planer. Foreldrene hans vil at vi skal ha et enormt bryllup, mens mine foreldre mener at vi skal ha det lite. I tillegg er ikke de enige med oss om at vi skal ha det på mitt hjemsted. Oh happy family!

Og de er ikke så glad i type tapas.

Har dere flere middagsrettforslag? Til koldtbordet altså :)

Anonymous poster hash: 7d32c...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hjertesukk

Tenker du å ha buffet eller koldtbord? :-) Koldtbord inneholder hovedsaklig kalde retter (med unntak av varme karbonader o.l.) mens en buffet kan ha varm kylling/biff/lam, saus, poteter/ris/pasta etc. :-)
Middagsretter er veldig typisk for buffet mens koldtbord pleier å være litt eksklusiv "brødmat" (eller tapas da:-).

Retter for koldtbord som kan være aktuelle:
Eggrøre
Varme/kalde karbonader m. løk
Røkt laks
Kald helstekt fisk (laks/ørret)
Potetsalat
Kaldt lammelår
Roastbeef
Kald skinkestek
Hummer/reker (kan bli litt grisete da)
Blåskjell
Pastasalat
Eggesalat
Tunfisksalat
Varme/kalde kyllinglår
Osteseksjon (brie, camembert, chevre, blåmugg, cheddar etc. + kjeks, valnøtter og druer)
Spekemat (fenalår, spekeskinke, ulike spekepølser, rømme, flatbrød)
Pent oppskjært greddost.
Salatbar med paprika, tomat, agurk, rødløk, salat, fetaost, dressing/oljer og krutonger.
Pent lagt opp "vanlig" på legg som kokt skinke, brunost, hvitost, hardkokt egg, salami, syltetøy etc. (Er alltid noen som ikke liker fancy mat.. hehe).
Ekte meierimør
Vanlig smør
Majones
Remulade
Sprøløk (til roastbeefen.. nom!)
Loff & grovbrød

Tadisjonelt pleier det vel også å være aspik på bordet.. men det syntes jeg ser så udelikat ut.. :-P hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker vel egentlig litt type buffet da, jeg vil ikke bare servere kaldretter! Men tapas funker jo som litt varm mat? Huff. Ble litt usikker jeg. Er mange som kommer til å reise langt. Så da må de nesten få noe varmt tenker jeg.

Tenker du å ha buffet eller koldtbord? :-) Koldtbord inneholder hovedsaklig kalde retter (med unntak av varme karbonader o.l.) mens en buffet kan ha varm kylling/biff/lam, saus, poteter/ris/pasta etc. :-)

Middagsretter er veldig typisk for buffet mens koldtbord pleier å være litt eksklusiv "brødmat" (eller tapas da:-).

Retter for koldtbord som kan være aktuelle:

Eggrøre

Varme/kalde karbonader m. løk

Røkt laks

Kald helstekt fisk (laks/ørret)

Potetsalat

Kaldt lammelår

Roastbeef

Kald skinkestek

Hummer/reker (kan bli litt grisete da)

Blåskjell

Pastasalat

Eggesalat

Tunfisksalat

Varme/kalde kyllinglår

Osteseksjon (brie, camembert, chevre, blåmugg, cheddar etc. + kjeks, valnøtter og druer)

Spekemat (fenalår, spekeskinke, ulike spekepølser, rømme, flatbrød)

Pent oppskjært greddost.

Salatbar med paprika, tomat, agurk, rødløk, salat, fetaost, dressing/oljer og krutonger.

Pent lagt opp "vanlig" på legg som kokt skinke, brunost, hvitost, hardkokt egg, salami, syltetøy etc. (Er alltid noen som ikke liker fancy mat.. hehe).

Ekte meierimør

Vanlig smør

Majones

Remulade

Sprøløk (til roastbeefen.. nom!)

Loff & grovbrød

Tadisjonelt pleier det vel også å være aspik på bordet.. men det syntes jeg ser så udelikat ut.. :-P hihi.

Anonymous poster hash: 7d32c...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...