Gå til innhold

Eponines dagbok


Eponine

Anbefalte innlegg

Da er kalkunen inn i stekeovnen ;) og jeg skal sette i gang med å dekke bord og gjøre istand det andre praktiske :)

Jeg blir fryktelig stolt om dette går. ;)

:sjarmor:

Jeg har langt rykte på meg for å være udugelig med matlagning.

Det hele begynte vel da jeg og sambo fikk vårt første krypinn, lommeboka var passe tom, og det vi hadde var poteter , mel og buljong.. :sjenert:

Så jeg satte igang og lage poteter i klumpete melbuljong saus :ler:

Etter det så fikk jeg ikke lov til å lage mat, og måtte klare meg uten poteter i syv år :overrasket:

I det siste året som har vært nå har jeg stekt bort 3 stekespader, fått flammer fra kjøkkenet to ganger. *klemme på hafslund brannalarm* :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

ååå, har sånnt enormt reisesug!

Trenger ikke å være så langt avgårde heller! Men en tur til paris, eller enda bedre : varmere strøk hadde ikke vært dumt heller ;):sjarmor:

Mulig jeg bare planlegger en lengre heisa/loffe tur med telt på ryggen til sommerhalvåret , det kan jo bli gøy! Desverre så fyller jeg 26 nå i vår, så jeg får neppe noen interail billet :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei Sukkerert! :):vinke:

Tusen takk for hilsen ,varmende ord og komplimenter!:) :-D

Søndagen i dag har vært veldig søndag:) Sovet altfor mye :overrasket: Men jeg trengte det vel ;)

Sitter fortsatt og drømmer om å reise, men regner med at jeg skal få det til i løpet av sommerferien :hoppe:

Det jeg dog ikke har noe peiling på ennå er når og hvor. Har fryktelig lyst til å se hellas egentlig! Spesiell en veldig søt liten landsby, hmm er litt usikker på hvor denne var.. Uansett så kunne det kanskje vært en god ide med rundtur i hellas og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei Mrs.Potter! :vinke::)

Mer reisesnakk! :ler:

Fant dette bildet fra Carmona , sevilla : http://www.alovelyworld.com/webesp/gimage/esp07.jpg

http://www.legadoandalusi.com/legado/conte...24/HIP18208.jpg

http://www.saraphina.com/moseyesp/010399/0...e%20Sevilla.JPG

Ganske så sjarmerende må jeg si! :) Skulle gjerne ha luftet kameraet mitt her ;)

Er flere steder jeg har lyst til å dra tilbake igjen også.

Blandt annet Piran i slovenia, en superkoslig by. Ganske så romantisk med den herlige blandingen av venetsiansk arkitektur, romersk og ja litt sånn forskjellige stiler :) Samt havet rett utenfor, med deilige strender, billig restauranter og mat på den hyggelige plassen i sentrum eller rett ved sjøkanten :) Hotellet som ligger i strandkanten var ikke såååå dyrt heller, litt slitt standard, men tålelig bra. Kostet noe slikt som 800 pr natt for et dobbeltrom tror jeg..

http://www.uvi.si/img/photo/slovenia/large/084.jpg

http://www.turistbiro-ag.si/slike/piran/piran_rt.jpg

http://www.drnis.com/home/datenbank/slike/6/Piran%20copy.jpg

http://home.planet.nl/~bakke563/images/Hav...van%20Piran.JPG

http://www.chorvatsko.cz/vylet/pict/piran.jpg

Det er liksom et lite storby sus/preg over piran i forhold til arkitektur, mens den egentlig er ganske liten :) Sånnt er sjarmerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk.. min mormor som jeg vokste opp hos er lagt inn på sykehus :(

Men det går nok bra, så fort hun får hjelp og medisiner..men hun er jo 90, så er litt bekymret nå :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjesta
Slutter å røyke! Nå er det slutt :) I dag :) egentlig i går!

Og ja, sukk, lese til eksamen  :forvirret:

Så bra!!! Gratulerer!!!

Må innrømme at jeg ikke har lest dagboken din før. Jeg ser at du har båret på en stor sorg lenge.

Vil gi deg en kjempeklem :kose::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!!! Gratulerer!!!

Må innrømme at jeg ikke har lest dagboken din før. Jeg ser at du har båret på en stor sorg lenge.

Vil gi deg en kjempeklem :kose::klem:

:klem: Kjempeklem tilbake! :) Tusen takk for klemmen! :-D

Sorgen er stor, men savnet er det som sitter lengst og dypest nå.

Likevel, en av grunnene til at jeg tok opp denne dagboken igjen etter et så langt avbrekk et eller annet sted i boken her var for å egentlig utrykke utviklingen og hvordan livet vender tilbake etterhvert til det mer normale. Da jeg begynte på boken så ser jeg at jeg var kun fire små måneder ute i sorgen :forvirret: Og ser jo tydelig hvor sår og skrikende sorgen var på det punktet, og kanskje ikke minst sjokket. På mange måter så er det godt på en rar måte å se hvor mye bedre ting er i dag! :)

Og det var jo dette jeg hadde tenkt til å utrykke via denne dagboken, da mitt siste innlegg i dakboken for 3 mnd la rammen rundt enda en tankevekker (ironisk nok). og fikk liksom ikke tid til å skrive noe mer før nå. :forvirret:

Så ja.. Jeg får vel egentlig føye det hele litt sammen sånn etterhvert ;)

Men, over til noe annet intill videre!

Jeg har de rareste påfunn. Jeg sluttet altså å røyke i går, og det er ingen vei tilbake. Dette fant jeg på dagen før en viktig universitets innlevering ;) Så det har vært en lang natt ...med kaffe, og kaffe, brødskiver med masse kaviar og kaffe. Ingen røyk! :hoppe:

Ettersom jeg ikke har hatt noe særlig tid til å skrive denne oppgaven før i natt, så gjorde jeg den likesågodt på en natt (hadde lest på forhånd da). Jeg kommer nok muligens til å stryke, men forrige gang jeg dro denne løsningen hvor jeg også hadde for mye å gjøre, så sto jeg faktisk! :sjarmor:

Helt utrolig flaks! Men eksamen er om noen små to uker, og da må kunnskapen være innabords :)

Etter dette så ser livet roligere ut fremover, så da kan jeg ta meg litt bedre tid til universitets syssler fremover! ;)

Og drømme om å reise til Japan... :mrgreen: Helst en vår, når kirsebærtrærne blomster overalt, har sett bilder, og det er helt fantastisk og egentlig ganske magisk! Blir helt mo i knærne jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mer eksamner ;)

Og nå skal jeg straks opp på UIO for å lese mer! :)

Innemellom så prøver jeg å se på noen gamle morsomme videor fra mad tv :ler:

Fant ut at å le mellom lesinga er kjempe effektivt for å sette igang hjernen, og ikke minst motivasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye som skjedde i dag :)

Fikk en telefon fra den ene svigersøstern, og ser ut til at hun kommer til å flytte inn hit hos meg for en liten tid :)

Kommer til å bli koslig, da vi er gode venniner!

Blir nok mye skrål og latter utover sene kveldstimer tenker jeg :ler:

Etter at Morten døde har nærmest hele familien hans bodd hos meg..først mellomste søstern, så moren og stefaren, og nå minste søstern :)

Veldig hyggelig å ha et såpass nært forhold til svigerfamilie etter dødsfall, ettersom jeg ser hos andre enker hvor mye splittelse og splid som kan oppstå etter slikt. Men jeg tror det er viktig og sunnt å komme nærmere hverandre etter noe sånnt :)

Og jeg går ellers rundt og tripper og venter på vårtegn ;) Da våkner jeg til live med en gang. Jeg elsker våren! :hjerter_rundt: Den er jo nesten helt magisk.. lukten, tempraturen, blomstene, når det vokser og blir til liv og spirer. Åhh, det er så nydelig! :-D

Og jeg bor i en superfrodig gate, hvor det blir knallgrønnt hver vår, og jeg sitter ofte ute på gresset her og koser meg :) Blir så utrolig lykkelig av det- den impulsive lykkefølelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shoppa fire nye dvder i dag :) Så har jeg noe å kikke på i påsken :) Er så koslig å se film, hele settingen rundt det. Langflat på sofan , med popcorn og brus ;) Skikkelig kos er det :)

Ellers så funderer jeg litt på hvordan jeg skal pusse opp badet :forvirret: Badekaret er sånnt gammelt slitt, og det er svinedyrt å pusse det opp! Så vi får se om det ikke blir en omlegging til dusj istedet :tristbla: Selv om jeg simpelten elsker å ligge i badekaret etter en stressende dag :) Med masse deilige badeoljer osv. Her har vi jo masse varmtvann hele tiden også!

Skulle ønske det var en billig måte å sette det istand på!

Pappa den heldige grisen har et av de beste badekarene jeg vet om. Et gammelt badekar av porselen fra tidlig 1900. Diiiigert og deilig! :D Men tar MYE varmt vann da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ha fiskepudding til middag i dag, men den luktet så sinnsykt vondt! :forvirret: Er det meningen at den skal det? ;):ler:

Blir istedenfor enkel middag i dag, fjordlands here we go! :ler:

Så blir det mer lesing på antikken og romersk tid utover kvelden :) Ganske spennende, når man tenker på hvor mye antikken har hatt betydning for senere tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg verdens rareste ide for oppussing av det bitte bitte lille badet mitt med akkurat plass til et antikk badekar med løveføtter, og en vask.

Lysestake-lysekrone i taket! :ler:

:sjarmor:

Kunne blitt fancy da? :)

Tenkte på å flislegge hele badet i hvite fliser, med da denne smijerns lysestake lysekrona som et slags kirsebær.

F.eks en som denne denne... eller...denne kanskje, hmmm ellleeeer denne var egentlig favoritten!

Lurer på hvordan det ville sett ut i et knøttlite bad :ler:

Men det kunne jo sett litt orginalt ut kanskje ;)

Får høre med romvennina om hva hun sier til dette kanskje :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg hater dataen min! :grine:

Den bare skrur seg av og på hele tiden!

Grunnen er visst fordi vifta ikke virker. Og en kamerat sier så kjekkt at jo denne vifta er det jo bare å skifte ut selv . :tommelsmil::idesmil:

Det han glemmer er at jeg ikke har peil overhodet! :ler:

Er jeg trassig nok, så tar jeg med meg pcen på trikken og drasser den ned til byen og inn på butikken hvor jeg kjøpte den og slenger den på bordet :sjarmor:

Men da må jeg jo bære den selv.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, nå er jeg forvirra :tristbla:

Legen til mormor fortalte oss i går at hun kunne ha flere måneder igjen, og jeg ble jo veldig lettet egentlig. Mens i dag fikk vi beskjed om at hun kunne dø nårsomhelst og muligens i dag, eller i morgen eller vi vet ikke.

Er veldig forvirrende alt dette..

Eneste jeg vet er at hun er veldig veldig veldig dårlig akkurat nå, og veldig gul i huden. Noe som kan lett tyde på at kreften har spredt seg til levern.

MEN! hun har jo vært så dårlig før... rett etter jul, så var hun kjempesyk og det var jo da vi faktisk trodde at hun kom til å dø første gangen. Men så skjedde jo det nesten et mirakel da vi ENDELIG fikk kjempet oss til sykehus opphold og smertebehandling, og da kom hun seg jo noe veldig og utrolig mye og var så utrolig sprek! Så jeg vet jo liksom ikke.. Er dette en midlertidig ting, at hun kommer til å komme seg igjen og leve mange måneder til i god form.. eller "is this it".

Merker at jeg har en nervebylt i magen. Har virkelig IKKE lyst til å miste henne nå overhodet, vel, har vel aldri egentlig lyst til å miste henne.. men urk.

Jeg vet jo, at for hennes del, så er det jo godt å få slippe..og jeg vil jo det hun vil på mange måter. Det er bare det at jeg "lures" av den spreke perioden, hvor hun hadde det så godt og vi hadde så mange utrolig fine stunder.

Tenkte også litt over alt vi har opplevd. Og ikke minst hvor tøff hun har vært. Ikke bare nå, med tanke på sykdommen , men gjennom hele livet.

Da hun tok over foreldreansvaret for meg, hadde hun nettop mistet mannen sin, og med en datter som var alvorlig syk og innlagt for lang tid. Jeg var nettop fyllt tre år. Men vi hadde det bra sammen , mormor og jeg :) Hun stillte opp på alle mulige måter igjennom oppveksten, tok alt med humor og humør. Det kan umulig ha vært lett å holde på meg da jeg etterhvert ble tenåring, i opprør med røyk i lomma og frekke venniner, sminke og gutter og hele det styret der. ;) Især ikke i en alder av 78. Men selv det fikset hun ganske så bra :)

Mamma forteller også, at når hun skulle ha fester med venner, så var mormor med, og tok med seg bløtekake! :sjarmor:

Jeg liker henne så godt som person, ikke bare fordi hun er mitt eget kjøtt og blod, men som personen hun er. Hun har alltid vist forståelse og toleranse , varme og kjærlighet til alle mennesker. Det syns jeg er veldig viktige egenskaper selv og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

:klem:

Takk for klemmen fakse! :)

:-D

Mormors situasjon er fortsatt på "vet ikke", hun sover hele tiden nå, og det er ikke så mye kontakt å få.

Jeg håper i mitt stille sinn at det betyr at hun sover av seg noe av sykdommen, og at hun kan komme tilbake sterkere for en liten tid igjen.

Hver gang telefonen ringer får jeg et lite støkk nå.

Ellers kommer svigersøs på besøk i dag, så det blir veldig koslig :) Vi skal diskutere innflyttinga hennes hit, osv, så får vi se hvordan det går :)

Har kjøpt inn snop, chicken tandoori og tortilla chips! :sikle: Og har noen dvder som vi kan kikke på også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...