Gå til innhold

Eponines dagbok


Eponine

Anbefalte innlegg

Hei chrissy! :) Hyggelig å høre fra deg igjen.

Takk for komplimentet, er nok endel jobb igjen med det:)

Nå har jeg kommet meg hjem etter bryllupet til min onkel.

Et eventyrlig bryllup kan man trygt si at det var :) Det hele tok sted på Lyngør, hvor min familie kommer ifra. Man kan jo si at settingen var perfekt:) De som har vært på Lyngør selv vet nok hva jeg snakker om:)

Lyngør har vunnet verdens kultur arv pris som et av verdens best bevarte tettsteder :klappe: , og jommen er det godt bevart også.

Her har jeg tilbragt alle mine somre siden jeg bare var et lite knøtt, og føler meg priviligert for det.

Tilbake til bryllupet, vielsen fant sted i dybvåg kirke. En nydelig gammel kirke...deretter ble det brudeferden i hardanger nærmest i en gammel lyngørsk ferge rundt om lyngør. Festen ble holdt i et lyst og herlig gammelt bedehus. Her ble vi servert fersk fisk på grillen og steik med herlige salater og hjemmelaget guacamole :sikle:

Utenfor kunne man se hele stjerneteppet, og tro det eller ei så så jeg massevis av stjerneskudd...Magisk:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt en rolig og stille helg, deilig. Nå har jeg nettop satt på rent sengetøy og rydda opp alt smårot rundt omkring, snart tid for å koste opp og vaske gulvene;)

Elsker å legge meg ned i rent sengetøy, er skjønt:D Tror jeg har en liten sengetøy fetish :ler: Ihvertfall så har jeg ganske mange eksemplarer av dette. Jeg har det med å gå berserk på sengetøy og har i alle mulige farger og mønstre.

For tiden bruker jeg et hvitt deilig damask sett med liljekonvaller på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intet er som duften av rent sengetøy, ja, særlig når det har hengt ute til tørk :wink:

Innom og ønsker deg en riktig flott uke videre

:klem: fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse er luftørket Betty, og de er helt nydelige :sjarmor: Tok meg selv i å snuse inn lukta før jeg sovna i går :ler:

I dag har jeg forsøkt å rydde opp litt av flytterotet, sortert endel.

Sorterte bort noe av klumpens klær også, er vel på tide å gi slipp på noe av det sakte men sikkert.

En av de gamle t-sjortene hans vil jeg likevel beholde lengst mulig, den første bursdagsgaven jeg ga til han :) vi hadde vært sammen 1 mnd da, og jeg ga han en per ulv t-sjorte (vi pratet masse om per ulv da vi møttes første gangen) og han ble kjempeglad:)

Han brukte den igjennom alle de 7 årene vi var sammen, selv om den var slitt som søren og jeg hadde sydd den opptill flere ganger, så den har en god slump affeksjons verdi :)

Jeg har i det minste sluttet å bruke t-sjorta hans som hodepute og det er jo et skritt frem...

La merke til litt skremt at bryllupet til min onkel gikk innpå meg.Ikke fordi jeg ikke er kjempeglad på deres vegne, men fordi det var en påminner på bryllupet vi aldri fikk...kanskje en litt egoistisk tanke, men det er nå slik det er.

Jeg kom meg ihvertfall igjennom det og begynner å komme til hektene nå.

Det var jo ikke bare bryllupet, også det at det var en kjempestor familiesammenkomst hvor han naturligvis ville vært med.

Savner han masse, hver dag...Men , et skritt av gangen, og vet det kommer lysere tider i møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det var noe egoistisk ved det at din onkels bryllup gikk inn på deg.

Det må jo være kjempevondt og stille i bryllup så kort tid etter at du mistet din kjære.

Det er jo også i sanne anledninger at savnet kommer enda mer til overflaten, stunder det hadde vært naturlig og dele med din kjære.

Synes du er en kjemptøff jente som greier og komme deg videre, det er mange som ikke ville ha greid det like bra :blomst_opp:

Nei, ta vare på både minner og Per ulv T-skjorta hans og stå på videre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Betty :):klem:

Så er det fredag igjen! Og jeg er blakk 8)

Men heldigvis har jeg noe godt i frysern :sjarmor:

Blir nok en dvd og litt biffsnadder på meg ikveld.

Men i morgen er det bursdagsfest, bare det at jeg er blakk og ikke vet hva jeg skal gi :-?

Men man finner vel på noe med sitt kreative hode :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har møtt veggen helt den siste uken...

savner elsklingen min ekstremt mye, klarer ikke å tenke på noe annet...

Har blitt en god del tårer og funderer på hvorfor de aldri tar slutt..

har selfølgelig selvpint meg selv litt ved å se på bilder av han, da han var frisk og glad...og så ble det hele forandret til en slik uendelig lidelse med et så tragisk utfall....som kunne vært ungått? hvis legevakten hadde sagt ifra om kreften...

det er så frustrerende....

i begravelsen holdt jeg min far i armen da vi gikk ned til første rad...litt ironisk med tanke på at drømmen var at han skulle følge meg ned kirkegulvet til samme person, men i en heeelt annen sammenheng...

akkurat nå vet jeg ikke hvordan jeg skal komme over dette..jeg vet jeg ikke er den eneste som har blitt enke, eller som har hatt et så nært forhold som dette og så mistet, men gud hvor tungt det føles...

Jeg tror det er drømmen jeg hadde forrige natt som spiller inn og, jeg drømte at han kysset meg...og når jeg våknet opp så var han jo ikke der. På en måte er jeg smertelig klar over at han aldri kommer tilbake, men en fullstendig håpløs del av meg håper likevel, selv om det er KOMPLETT umulig:S Han er jo død, tross alt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Eponine,

Tenkte jeg skulle besøke dagboka di. Et tips: du mangler en / i url'en på signaturen din, så det går ikke bare å klikke på den for å komme til dagboka di.

Skjønner godt at du tenker mye på samboeren din og alt du har mistet. Det er utrolig tøft, og noen dager er bra og andre er bare tunge, tunge, tunge. Jeg mistet selv søsteren min for 3 1/2 år siden (da hun var 33 og jeg 27), også til kreft, og jeg hadde mange av de samme tankene som deg: Hva hvis hun hadde blitt operert raskere (hun hadde livmorhalskreft, ble operert 2 1/2 mnd etter at de fant det ut), hadde gjort ditt eller datt. Det er mange sånne spørsmål, og det er klart man blir forbanna på det norske helsevesen når man opplever noe slikt som det du har. Min erfaring er likevel at sinnet som man føler er en måte å uttrykke sorgen og tapet sitt på, for uansett hva man gjør nå får du ham aldri tilbake.

Selv gikk jeg inn i en depresjon over et år etter jeg mistet søsteren min, selv om det første året ikke var spesielt lett det heller. Det var en utrolig tung vår for meg og jeg snakket ikke med noen om det heller, fordi det liksom var "så lenge siden". Det endte med at samboeren min trodde jeg var utro (!) fordi jeg var så fjern og vi holdt på å gjøre det slutt, men så løsnet det hos meg og jeg fortalte alt sammen. I ettertid skulle jeg ønske at jeg hadde mot nok til å søke profesjonell hjelp, det kunne spart meg og mine nærmeste for mye. Så var jeg deg ville jeg virkelig vurdert å få hjelp (vet kreftforeningen også har støttegrupper), helst fra noen utenforstående, for å støtte deg gjennom tiden som kommer. Da vil du være bedre rustet til å takle sorgen, for den er en tung bør å bære.

Ville bare gi deg en skikkelig klem, og jeg håper studier og leilighet er bra. Husk å finne lyspunkter i hverdagen selv når alt ser mørkt ut. Er det en ting man lærer av å miste noen, så er det å sette pris på små gleder i hverdagen.

Si fra hvis du trenger en å snakke med. Jeg er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler virkelig med deg, det er ingen lett sak og bearbeide sorg. Og alle har forskjellinge måter og komme gjennom det på.

Mitt råd som jeg føler har hjupet meg gjennom sorgen av og miste både mamma og pappa, er og la seg selv få lov til og sørge.

Det er lov og være trist i lang tid hvis det kjennes riktig.

Man må ikke ta seg sammen selv om andre karnsje mener at nå er det lenge siden ting skjedde og at man må komme over det.

Det er ikke rart at du er trist og deprimert, du har opplevd noe som er en kjempestor psykisk belastning både i og med at han var syk lenge og at du mistet han.

Det tar tid for menneskesinnet og lege slike sår.

Ta vare på deg selv, og ta tiden til hjelp, det er det eneste rådet jeg kan gi deg.

En stor :klem: fra Betty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Ja, nå har jeg ikke vært på KG på en stund :tristbla: Begynte så smått for over et år siden, men ble plutselig så opptatt så fikk liksom ikke tid til å komme tilbake hit :tristbla:

Men, jeg er fortsatt glad i å skrive, så kunne godt tenkt meg å fortsette på min lille dagbok her :)

Det har skjedd mye siden sist..og har utviklet meg i en enorm fart. Ganske utrolig egentlig hvor mye en slik opplevelse kan forandre deg :overrasket:

Både på godt og vondt.

Syns snøen er uendelig vakker i år, og gleder meg over julelysene i bakgården, og glade mennesker som er ute og handler :)

I år har jeg derimot tenkt å feire jul ved å gjøre noe for andre, om jeg kan. vet at det er mulig å stille jeg frivillig til å levere ut mat til uteliggere, tiggere osv.

Feiring av jul for meg selv, syns jeg blir litt kjipt :/ savner Morten for mye, og syns det er så rart fortsatt etter 2 år og ikke skulle feire jul med sambo lenger.

Skal skaffe krans til graven hans, og sette ned lys på julaften:) Så sånn sett, så får jeg jo feiret litt med han?

Svigerforeldre har også tenkt til å dele ut mat til uteliggere, så da får jeg jo den ønskede kontakten med de også, forhåpentligvis :)

Det eneste som er kjedelig nå er kulda, og jeg er like irritert over at jeg må ha vinduet oppe på fullt fordi jeg røyker. Og jeg liker ikke røyklukt haha, ganske teit egentlig..røyker som ikke liker røyklukt, men jaja :) Sånn er det nå bare engang.

God jul til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker disse nettene midtvinters. Hvor jeg sitter og tygger på julenisser i sjokolade mens jeg bretter ut kreativitet på tegneark og andre steder.Undernevnte linker er to prosjekter som kom til verden for 2 dager siden :)

http://img.villagephotos.com/p/2003-8/340533/hihitree.jpg

http://img.villagephotos.com/p/2003-8/340533/flash1.jpg

Og mer skal det bli!

Føler liksom at jeg må skyndte meg å gjøre alt dette før studiene begynner igjen etter jul, og jeg blir altfor opptatt til å ta i en blyant bortsett fra å skrive notater.

Håper jeg får tid til å lage meg en personlig webside:) Lenge siden jeg har hatt en slik, og kunne vært morro å ha en :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde håpet på finvær i dag, for å komme meg ut og ta noen "lille julaften" bilder , med snø og det som er . Men det ser dårlig ut, med tåka og gråværet som er ute :(

Får håpe at romjula byr på litt vintersol og at jeg kan få med meg noen bra bilder da :hoppe:

Ellers så fikk jeg vite at mormor har tenkt til å steke rudolf til jul :forvirret:

Vi skal visst ha reinsdyrstek , er sikkert godt, men er jo helt feil sånn på julaften da :forvirret:

Hmm, sitter og lurer litt på om jeg skal skaffe meg julemiddag i fjordlandsutgaven :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen hjertlig takk :D :)

God jul til deg og!

Faktisk vært til innkjøp av kalkun, og skal prøve å lage istand det for første gang i livet. :overrasket: litt sånn kosemat til romjula :)

Får håpe at det ikke er så altfor komplisert :ler:

Jeg har gjort litt vill gjettning på det med stuffing, kjøpt noe loff, litt egg, rosiner, epler , bacon:S aner ikke om dette blir noe bra i det hele tatt. Men man må jo prøve og feile litt ;)

Er ihvertfall fryketlig glad i kalkunen andre lager, så håper at jeg kan gjenskape noe av det samme ved hjelp av egen evne! :hoppe:

Ellers skal jeg treffe min bohemske far om et par timer nedi byen, og da blir det sikkert noen glass rødvin før jeg stikker til bestemor for å spise rudolf ;)

Blir nok ganske så hyggelig tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julaften er vel overstått :)

Var ganske så hyggelig , og finnbiff var da ikke så halvgærent ;) Selv om jeg jo savnet gode gamle ribba :tristbla:

Er liksom noe med det med tradisjoner, og det blir liksom ikke heeeelt jul uten julematen..men, jeg skal ikke furte :P

Det viktigste er jo tross alt at vi har mat! :-D

Gruer meg så smått til i morgen med tanke på hva jeg har begitt meg ut på..

litt ala den jula jeg holdt, hvor jeg stekte ribba i microen :ler: Og ja, det høres sikkert grusomt ut, men det gikk ganske så bra! Har en nydelig micro da, den var dyr, men har et hav av funksjoner og dilledaller, og er i tillegg ganske så stor :)

Men kalkunen skal få lov til å kose seg i stekovnen ;)

Var jo litt flau jeg da, over at jeg er 25 og enda ikke stekt en kalkun :rodme:

Men , en gang må bli den første! :)

God romjul til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei smurf!!! Lenge siden sist! :)

Håper du har hatt en flott jul og! :-D

Nettop sett charlie sjokolade fabrikken, den fra 1970 :) Artig å se. Men kom til å tenke på hvor grassalt bøkene til Roald Dahl skremte meg som liten. Tok meg endel måneder etter å ha lest heksene, før jeg sluttet å løpe skrikende bort fra gamle damer med sorte skinnhansker :ler:

Det samme problemet opplevde jeg med kjempene, var livredd for at en kjempe skulle stikke hånda inn vinduet og lage lunsj av meg :overrasket:

Nå var jeg ganske liten da..og lot nok fantasien løpe litt løpsk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...