Eponine Skrevet 10. juli 2004 Forfatter #21 Del Skrevet 10. juli 2004 Jeg har fått totalt disney soundtracks dilla for tida :o Men nå i det siste har jeg bare fått superdilla på musikken og filmene, skal se hele samlingen her hjemme om og om igjen men det er jo kjempekos med disney når man er syk.... selv om man er 24 år hmm min 5 på top liste over favoritt disneyene (uten noen rekkefølge): snøhvit og de 7 dvergene- en klassiker som aldri vil falme en lama for et kongerike - syns denne er kjempegøyal Lady og landstrykern - den er jo sååå søt Mulan - syns bare mulan er veldig inspirerende Dumbo - en favoritt jeg har hatt leeenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eponine Skrevet 13. juli 2004 Forfatter #22 Del Skrevet 13. juli 2004 Jeg er nå i full fres igjen :-) Energien er tilbake etter influensan:D Nå er vi Ferdige med: Mitt soverom Kjøkken Gang samt at stua har nylagt gulv og vi har grunnet over 1 gang. Da gjenstår det bare soverommet til svigersøster samt badet. Badet er et større problem :-? badekaret er irriterende nedslitt og funderer litt på hva vi skal gjøre, det nytter ikke å flekke det, det trenger en helrenovering :-? Og ikke har vi mye penger igjen heller.... hmm hmm jaja, finner sikkert en løsning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. juli 2004 #23 Del Skrevet 13. juli 2004 Så bra at influensaen er borte! Oppussing er slitsomt, men også gøy, morsomt å se resultatene. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eponine Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #24 Del Skrevet 15. juli 2004 Hei arkana, takk for melding:D Klart det er morro ! Nå er stua ferdig også! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. juli 2004 #25 Del Skrevet 15. juli 2004 Hei på deg! Vil bare gratulere deg med "ny" dagbok (litt treig jeg da ) Og ønske deg liykke til med opppussing!! Står på hodet selv i malingsspann, er ikke mye gøy nei.. *klem-vist -du-vil-ha* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eponine Skrevet 17. juli 2004 Forfatter #26 Del Skrevet 17. juli 2004 Takk for dagbok hilsen becca! :-) Vi malte stua i lys toscana, ble kjempelekkert og den er nå ferdig som sagt. Har begynt å flytte ting inn i den. Kjøkken og mitt soverom malte vi i en veeeldig lyyys krem, mens gangen ble mørkere kremfarget og mer gul, men en skikkelig fin farge egentlig. Lærte noe nytt her om dagen om å male møbler også. Man skal vaske møblemanget med whitspirit etter at man har pusset det ned for da sitter malingen bedre jeg visste ikke det jeg Har en plan for soverommet mitt, interiør messig. Jeg har et gammelt hvitt, romantisk soverom sett fra min oldemor. Bestående av seng, toalettkommode med speil, kommode, skap og natt bord. Det har sånne utskjærte roser på. Disse har jeg malt og har hentet et kult antikkt bord hos pappa. Dette bordet har utskjærte hvitveis, med gullmaling i fyllingene(dette bordet er ganske slitt, men det blir jo litt shabby chict da ) så¨har jeg marokanske lanterner som jeg skal henge opp på veggen til dette. Tror det blir ganske fint Må si, til tross hvor fin den nye leiligheten blir, at det er tøfft å pakke ned hjemmet til meg og Morten. Det er som å innse ufrivillig at fremtiden vi planla sammen ikke kommer til å bli noe av. Jeg venter jo fortsatt på mange måter at han skal komme tilbake :-? selv om jeg VET at det kommer aldri til å skje. ¨Men det hele går opp for meg i små støt gjennom dagene, sakte men sikkert. Noen ganger får jeg bare panikk. Livet vi hadde, hverdagen, alt er fortsatt så nært på netthinnen, så klart. Det er så uvirkelig at dette nå bare er minner. Mange som sier at det kanskje var ekstra vondt nå at jeg og Morten var så nære, vi klarte aldri å være fra hverandre. Vi var borte fra hverandre kanskje 7 dager til sammen i løpet av disse 7 årene. I begynnelsen ville jeg bare bort fra Oslo, for overalt hvor jeg så(som jeg gjør fortsatt) så var det minner. Men jeg har lært meg å leve med det. Sørger over alle de tingene han går glipp av også. Han ble bare 23, han fikk aldri oppleve å fylle 24, fikk aldri barn. Han hadde så mange drømmer som aldri ble realisert. Og så i tillegg måten han døde.. :-? Ikke bli hørt av legene, leger som ikke fortalte han at han hadde blodkreft, at han led seg igjennom blodkreft uten å få behandling. Og så at en lege på sykehuset, når de til slutt ga han diagnosen sendte han av gårde for den siste ydmykelsen som tok livet av han...Aldri noen sjangs til å overleve, så bittert! Om han bare hadde hatt en sjangs! Man kan jo ikke kjempe mot kreft uten noen form for behandling, og ihvertfall ikke når legen sier at du har lumbago! Det var så mange feil og tragiske hendelser i forbindelse med Norsk helsevesen at jeg begynner å lure på om dette var uflaks eller om flesteparten av legestanden er så inkompetente :-? Nei nå må jeg fortsette og pakke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 17. juli 2004 #27 Del Skrevet 17. juli 2004 :trøste: Uff, jeg synes det er så trist og lese om hvordan du mistet din kjære Morten, kan rett og slett ikke greie og tenke meg inn i hvor vondt du må ha hatt det og sikkert har det ennå. Bra at du er igang med oppussing og kan glede deg på nytt over ting i livet. Du må jo være en sterk person som greier og se fremover igjen etter alt det du har opplevd enda du er så ung Tenker på deg og ønsker deg en fortsatt fin helg. Ps lys toscana er en vakker farge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eponine Skrevet 18. juli 2004 Forfatter #28 Del Skrevet 18. juli 2004 Var det innbildning eller var det faktisk sol i går??? Er sannelig ikke sikker ihvertfall så regner det nå Kaldt og vått, for en sommer! Her inne er det fullt av kasser...har fått flyttet over endel av møblene mine, men er mye igjen fortsatt da. Det var ingen som trodde at jeg og svigersøster ville klare dette, innenfor dette tidsrommet. La oss bare si at leiligheten ikke så veldig bra ut Kontrasten fra den nedslitte leiligheten til nå er stor :-) Jeg har faktisk bodd i denne leiligheten før, for mange år siden. (leiligheten tilhører familien) Det var her Morten og jeg møttes og på veggen inne på mitt rom har han skrevet til meg:jeg elsker deg! Deilig å ha det nå, så kan jeg se på det når jeg vil. Heldigvis er de minnene derifra vagere enn fra denne leiligheten her, så jeg ikke blir druknet i minner. Så snart har jeg 14 dagers ferie før jeg begynner på universitetet. La oss se om jeg klarer å sitte stille da tror ikke jeg kommer til å skje:p hmm utenom at jeg håper at det blir fint vær og at jeg kan dra ut på hovedøya med en bok og sole meg litt. Hadde det ikke vært for at jeg var i syden sammen med svigersene i april ville jeg sett ut som fargen på veggen i den nye leiligheten(hvit:P). Har fortsatt masse farge fra syden turen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 18. juli 2004 #29 Del Skrevet 18. juli 2004 Hei Eponine! Fryktelig trist å høre at du mistet mannen din på denne måten. Har selv mistet flere i løpet av det siste året. I løpet av tre måneder døde to som sto meg veldig nær. Tanta mi døde av kreft og jeg var hos henne under dødsleiet. Det var veldig spesielt. Vennen min begikk selvmord og hadde vært hos oss bare noen timer før. Det er tungt å miste noen man er glad i og vil nok alltid være det. Jeg venter fortsatt på at vennen min skal ringe på for å komme og ta en kopp kaffe(som gjerne ble fem) og tenker fortsatt at jeg kan ringe tanta mi. Men sånn er det ikke. Jeg sliter en del med sorgen etter dem begge, men prøver å la livet mitt gå videre. Jeg føler veldig med deg, Eponine. Det er godt å lese at du har god støtte hos gode venner og at du prøver å tenke på positive ting også. Lykke til med ny leilighet og med livet videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eponine Skrevet 19. juli 2004 Forfatter #30 Del Skrevet 19. juli 2004 Takk masse til optimist og betty for besøk! :-) Alltid hyggelig med besøk:) Nå er jeg oppe i regnværet, klar til flytte dyst! Nå blir det pakking av klær, ting og tang...hmm en ting er hvordan jeg skal få pakket ned serviset mitt, er litt sånn små bekymret for det... Må vel få tak i sånn bobleplast, det funker. Snart er det universitets tid og, det gleder jeg meg til! Syns det hele er litt sprøtt..da jeg var liten, så lenge jeg kan huske har jeg hatt lyst til å bli arkeolog. Da jeg ble 16-17 gikk jeg liksom bort fra det, helt til jeg ble 22. Da gikk det opp for meg at det er jo arkeolog jeg vil bli! Og da blir det det Morro! Gleder meg villt :-) Håper arkeolog yrket vil medføre endel reising og *drømme drømme om egypt og andre fjerne steder* S Vi er egentlig, etter hva jeg har fått intrykk av, ganske heldige her i Norge når det gjelder universitets utdanning. Det nye systemet hvor du er pålagt til å møte opp til undervisning tror jeg er en bra ting. Da er det ikke så lett å sluntre unna studiene :-) Er ikke alle som har like stor disiplin, dessuten så øker det jo den sosiale faktoren når man må sitte i et klasserom 4 timer r dag og høre på en foreleser. Er litt fan av menneskekontakt i forbindelse med studier, man får så mye igjen for det og lærer så mye av det :-) Kanskje litt ensomt å sitte på et hybelrom og studere for seg selv...ihvertfall kanskje ensformig. Jaja stas blir det ihvertfall for meg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eponine Skrevet 19. juli 2004 Forfatter #31 Del Skrevet 19. juli 2004 kan noen dytte rompa mi bort fra stolen og bort fra kg så jeg kan begynne å rydde og pakke? Jeg er en så laaaatsabb! at det går ann! Jeg har fastna helt jeg nå skulle begynt å rydde og pakke for 2 timer siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eponine Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #32 Del Skrevet 20. juli 2004 I dag ser det ut til at det er duket for herlig sommervær! Gud som det frister å legge seg ut på gresset med kald iste og en god bok nå Håper dette været varer da, det har jo ikke akkurat vært så supert vær i det siste... Nei på tide og jobbe og bære og løfte i finværet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 20. juli 2004 #33 Del Skrevet 20. juli 2004 Heisann. Taker for koselig hilsen i boken min . Tenkte jeg skulle komme innom deg med litt smågodt etter Harry-turen min igår *overleverer en stor pose godis til Eponine* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eponine Skrevet 21. juli 2004 Forfatter #34 Del Skrevet 21. juli 2004 :o en heeel stor pose til meg tusen takk! *dukker nedi posen og fisker frem en godbit* Håper du hadde en fin harry tur Betty! :D Er ikke så mye nytt her i gården...var og løfta og bæra masse saker og ting i går, men fikk meg en tur på hytta i sørum :-) Jeg har en hytte som ligger nede ved glomma, en gammel husmansplass fra ca 1860. Den er skeiv som søren, men veldig sjarmerende da :-) Var usedvanlig vakkert der i går, overgrodd, men veldig vakkert Blir ikke noe tid til å være der i år, meeen jeg skal til det andre stedet hvor jeg pleier å være mye om sommern, nemlig Lyngør! Er nemlig slik at min Onkel skal gifte seg der i år :-) Har bestemt meg for å lage et bilde til de, i litt collage stil... Skal først male de to, i akvarell. Dvs ansiktene deres, vendt mot hverandre, slik at de ser på hverandre. Deretter kle de inn i fjær (ekte fjær) som former et hjerte men som skal se ut som fugle kropper. hmm ja litt spes kanskje... På baksiden skal jeg ha et selvlagd dikt! Jeg har ikke så mye penger så er litt vanskelig å kjøpe noe dyrt.... men så tenkte jeg at jeg har alltid vært littegranne flink til å utrykke meg kreativt så kanskje de vil sette pris på dette også Hmm nei, jeg lager et bilde og gjør meg flid med den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 21. juli 2004 #35 Del Skrevet 21. juli 2004 Synes det høres ut som en kjempefin gave, jeg synes det er mye hyggligere og få noe som noen har laget hvertfall Lykke til med prosjektet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eponine Skrevet 22. juli 2004 Forfatter #36 Del Skrevet 22. juli 2004 Takk skal du ha Betty:) syns alltid det er hyggligst med hjemmelaga gaver selv :D Liker å pusle med slikt selv også,og legge masse tanke bak:) I går så jeg da enden på visa i hele oppussings sirkuset, malte det gamle soveroms møblemanget etter oldemor i kremhvitt. Det ble veldig pent:) men nå er det vel på tide å jobbe igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eponine Skrevet 23. juli 2004 Forfatter #37 Del Skrevet 23. juli 2004 Nå har vi flytta rubbel og rake (neeesten) opp i leiligheten. Dvs ingen sofaer ennå! Men..det er ikke så farlig Har "funnet" på en litt kalorifattig forfriskende sommerdrikk som jeg pøser nedpå med. En del iste 9 deler vann og en dæsj sitron, isbiter er et must (hilsen en som er veldig tørst etter å ha bært opp og ned trapper hele dagen ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlily Skrevet 23. juli 2004 #38 Del Skrevet 23. juli 2004 først, en :trøste: til deg. begynner du på 1.år arkeologi på UiO nå 10.august? for det gjør nemlig jeg! godt å vite at jeg ikke er den eneste som prøver meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eponine Skrevet 23. juli 2004 Forfatter #39 Del Skrevet 23. juli 2004 Hei! Ja det skal jeg :-) Så gøy å høre fra noen andre som skal begynne også! Da sees vi nok sikkert der 10 august :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlily Skrevet 23. juli 2004 #40 Del Skrevet 23. juli 2004 ja vi sees nok. se etter en liten blond ting med en småharry pønk/80-tallsfrisyre med hockeysveis du. som snakker hyridhaugesundsk/stavangersk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå