Gå til innhold

Hjelp! Har mine nye Dr Martens blitt ødelagt?


Dancingqueen

Anbefalte innlegg

På tirsdag denne uka fikk jeg meg et par etterlengtede Dr Martens, noe som jeg har siklet etter over en lengre periode! Kjøpte de i Oslo på NilsonGroup i Karl Johan, der hadde de nemlig docsene i blå - som jeg rett og slett falt pladask for!

Når jeg kjøpte de fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha skokrem til skoene, samt at jeg måtte jo selvfølgelig impregnere de. Fikk kjøpt en blank skokrem i butikken, men impregnering hadde jeg hjemme fra før. Damen i kassen fortalte meg at jeg bare skulle påføre skokremen som påvist på tuben, og deretter spraye de med impregneringsspray. Hele denne prosessen gjennomførte jeg i går; smurte de inn med skokrem på morgenkvisten, og sprayet de med impregnering på kvelden etter at jeg hadde kommet hjem fra jobb. Når jeg våknet i dag tidlig var det et sjokkerende syn som ventet meg i gangen, hvor jeg hadde latt skoene stå til tørk over natten. De har blitt helt flekkete, og det ser ut som om fargen har smittet av/forsvunnet flere steder.

post-35607-0-41423800-1397426979_thumb.j post-35607-0-43787400-1397427127_thumb.j

Vet ikke om det vises så godt på bildene jeg har prøvd å legge ved, men det er områder hvor det nesten ser litt sølvaktig ut. Det virker som det er "mønsteret" jeg har smurt skokremen i som har blitt veldig tydelig, og jeg skjønner ikke hvordan eller hvorfor dette har skjedd. Har ikke gjort noe annet enn jeg fikk beskjed om i skobutikken, og synes derfor dette er litt (ganske!!) kjipt. Det er jo ikke akkurat billige sko heller! Har tenkt å dra innom skobutikken i morgen og høre med de, det er veldig dumt å fortelle kunder at de må behandle nye sko sånn og sånn når det viser seg å ha en nesten ødeleggende effekt på skoen.

Når sant skal sies kunne det jo ha vært verre. De ble jo nesten litt stilige av det, men jeg vil jo helst at de skal se ut slik som de var når jeg kjøpte de - helt blåe og fine!

Er det noen som har opplevd noe lignende, eller har noen råd?! Synes dere jeg burde dra innom skobutikken, eller er det lost case? Kan legge til at jeg ikke har brukt skoene ute enda, og jeg fulgte henvisningene på både kremen og sprayen når jeg påførte!

Takker for svar :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ser jo ut som "fargen" har blitt skrapet skikkelig bort! Jeg ville tatt de med til butikken igjen, sammen med produktene du brukte på de.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jo ut som "fargen" har blitt skrapet skikkelig bort! Jeg ville tatt de med til butikken igjen, sammen med produktene du brukte på de.

Ja, jeg vet! Det er helt snålt! :frown:

Det er nok ikke dumt å ta med produktene jeg brukte, takk for det! Skal stikke innom med sko og produkt i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet! Det er helt snålt! :frown:

Det er nok ikke dumt å ta med produktene jeg brukte, takk for det! Skal stikke innom med sko og produkt i morgen!

Lykke til! Fortell gjerne hva de forklarer grunnen som. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Fortell gjerne hva de forklarer grunnen som. :)

Takk for det, håper ikke det blir en kranglete affære!

Skal nok oppdatere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jo ikke være sånn det skal være. Lykke til i morgen! :)

Nei, det har jeg veldig vanskelig for å tro selv også... Har jo tross alt ikke gjort annet enn hva jeg fikk beskjed om fra damen bak skranken! Takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg veldig vanskelig for å tro selv også... Har jo tross alt ikke gjort annet enn hva jeg fikk beskjed om fra damen bak skranken! Takk for det :)

Ikke sant! Hadde blitt lei meg om jeg var deg. Er ikke gøy når man har kjøpt seg nye dyre sko. Håper du får et nytt par, eller refundert beløpet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Skokrem på Docs?! Har aldri hørt om noen som har brukt skokrem på sånne.. :klo: Jeg har alltid kun brukt impregneringsspray på mine par, og det har funka fjell. Har aldri blitt anbefalt å bruke skokrem på noen av docsa mine heller - kan ikke skjønne hvorfor dama har ment at dét er en god idé her. Ville gått tilbake, og tatt med meg den skokremen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Skokrem på Docs?! Har aldri hørt om noen som har brukt skokrem på sånne.. :klo: Jeg har alltid kun brukt impregneringsspray på mine par, og det har funka fjell. Har aldri blitt anbefalt å bruke skokrem på noen av docsa mine heller - kan ikke skjønne hvorfor dama har ment at dét er en god idé her. Ville gått tilbake, og tatt med meg den skokremen!

Oi, er det sant? Det var da veldig rart... Nei, noe må jo ha gått galt her, og jeg føler på meg at jeg har blitt feilinformert. Ikke gøy! Det er ikke noen tvil om at jeg skal gå tilbake i hvert fall, håper det løser seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant! Hadde blitt lei meg om jeg var deg. Er ikke gøy når man har kjøpt seg nye dyre sko. Håper du får et nytt par, eller refundert beløpet! :)

Ja uff, jeg er litt trist nå. Har gledet meg sånn til å begynne å bruke de, og så skjer dette! Husker damen som jobbet der sa det var siste parte i blått som de hadde i str 38... hadde vært flott om jeg enten fikk et nytt par (i en anne farge i så fall) eller refundert beløpet! Får håpe på det beste :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke ment frekt, men brukte du riktig impregnerig? Det er mange forskjellige, ut i fra bruksområde. Kan være sprayen, og ikke skokremen, som ødela.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Altså. om skoa er i glattlær så må ein jo pusse dei om dei skal sjå bra ut... At det er vanleg å ikkje pusse dei forklarar vel heller berre kvifor ein ser så mange DMs som ser forjævlege ut... Men kva type skinn er det i støvlane?

Kan du ikkje prøve å pusse dei på nytt med vanleg skokrem, då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor. Bruke. Døde. Dyr!? Faen som jeg hater mennesker noen ganger.



Anonymous poster hash: c88b6...69e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påførte du skokrem uten å pusse med skobørste etterpå? Du må jo pusse!



Anonymous poster hash: f77aa...893
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva disse skoene er laget av, men en skal i utgangspunktet ikke impregnere skinnsko med mindre det er snakk om nubuck eller suede, og det er vel neppe det som er saken her.

Bruk skokrem i samme farge som skoene. Børst av, rens med eddik, påfør skokrem, vent, børst av og puss som en gal med en nylonstrømpe.

Endret av Maximillian Cohen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror det er impregneringen som har feilet her. Jeg impregnerte mine nye demonia boots med en impregnering som skulle passe alle sko. Det som skjedde var samme resultat som dine... Det gikk aldri mer bort.

Anonymous poster hash: 7ee33...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke ment frekt, men brukte du riktig impregnerig? Det er mange forskjellige, ut i fra bruksområde. Kan være sprayen, og ikke skokremen, som ødela.

Jeg tror det er rett impregnering, leste på flaska og det er samme bruksområde som skokremen - glatt skinn (som docsene er i).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lær (jeg har forsvarets boots, mer min smak) bruker jeg bare vaselin. Alltid gjort. Alltid fungert som smurt. I og med at det er lær så er det en naturlig "vann-avstøter". Vaselinen gjør at det blir veldig fett så det er helt naturlig "vann-avstøtende".

Jeg ville aldri aldri aldri ha brukt impregnering på lær. Samme hva det står på flasken.



Anonymous poster hash: 00e8f...9a8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er rett impregnering, leste på flaska og det er samme bruksområde som skokremen - glatt skinn (som docsene er i).

Kjøpte du den sammen med skoene da? For da har du jo ikke gjort noe galt, og bør få tilbake pengene / nye sko pga den ansattes blemme. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...