Gå til innhold

Hvem vil være septikktømmer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De er nok like overbetalte som alle andre ufaglærte manneyrker tenker jeg, men jeg ville nå tusen ganger heller jobbet med noe jeg interesserte meg for :)

Men selvfølgelig viktig yrke da, glad noen gidder :)

Anonymous poster hash: 6a636...1b4

Grunnen til at de er godt betalt er at ingen fisefine jenter som deg vil jobbe med det :laugh:

Overbetalt i forhold til hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at de er godt betalt er at ingen fisefine jenter som deg vil jobbe med det :laugh:

Overbetalt i forhold til hva?

Overbetalt i forhold til typiske ufaglærte kvinneyrker i helsevesenet med like mye vond lukt og tunge løft...

Anonymous poster hash: 6a636...1b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nesten litt lei meg på trådstarters vegne ved å lese innledningen på tråden her. Snakk om å være uviten og se på andre som mindreverdig. For det første er det jo slik at noen er nødt til å gjøre denne jobben også. Ser for meg trådstarter sitte der hjelpeløs med overfylt septiktank.

Når det er sagt, så er det slik at ikke alle er like heldige å få velge yrke. Noen velger ikke yrke pga. interesse og ønske om å utvikle seg og nå toppen karrieremessig. Noen velger yrke fordi de må forsørge familien sin, men det kan også være fordi de har fått liten opp-backing og anerkjennelse under oppveksten og dermed ikke ser viktigheten rundt det å strebe etter et høyt mål i karrieren. Mange årsaksfaktorer her.

En bekjent av meg sa fra seg stillingen som leder i en kommunal virksomhet, og i en midliertidig løsning fra kommunens side jobbet han som søppelkjører. Så det.. Livet blir ikke alltid slik man har planlagt ser du, trådstarter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg er ikke spesielt begeistret for den enorme lønnsforskjellen disse ufaglærte kvinne- og mannsdominerte yrkene har. Jeg ser ingenting som kan rettferdiggjøre (hvis det er sant det AB 58265...d72 skriver at de kan tjene opp til 40000 kr i mnd.) når ufaglærte kvinner i helsevesenet tjener så dårlig...

Anonymous poster hash: 6a636...1b4

Det er da ingen som hindrer kvinner i å bli septiktømmere de også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...