Gå til innhold

Hva er galt med meg? Er så utrolig passiv og klarer ikke å komme i gang med ting.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker ofte at jeg skal begynne med noe. Det kan være trening, lære et nytt språk, men også helt enkle ting som å lese en bok. Allikevel så kommer jeg aldri i gang med det, og blir sittende med pc eller mobil. Plutselig har mange timer gått og ingenting er blitt gjort.

Har slitt med depresjon i mange år, og går til behandling. Der blir det jo foreslått mange ting jeg kan gjøre på egenhånd, men problemet er jo at ikke kommer i gang. Virker ikke som behandler helt forstår at det er et stort problem.

Føler at lysten er der,men kanskje det er noe med å bryte ut av den trygge bobla eller at jeg tenker at jeg vil mislykkes. Men det forklarer jo ikke hvorfor jeg ikke kommer i gang med de enkleste ting. Jeg syns også at jeg fikk gjort mer før når jeg var singel, men aner ikke hvorfor.

Noen som kjenner seg igjen? Har råd til meg? Føles som livet flyr forbi uten at jeg får gjort noe.

Anonymous poster hash: 623b3...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ADHD

Har det selv, og er en mester i å utsette, selv ting jeg virkelig liker å drive med.

Nå kommer det sikkert en rad med poster som sier man ikke skal slenge om seg med diagnoser, men det får heller være. Jeg må nesten si det som ligger på tunga, selv i dette pottitlandet.



Anonymous poster hash: c9676...0dc
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er noe veldig mange sliter med. Teknologien opptar oss. De de periodene jeg bruker nettet og tvn mest er de periodene jeg er mest tiltaksløs. Så jeg legger fra meg ipaden og mobilen og lar vær å sette på tvn, tvinger meg ut selvom jeg har mest lyst til å surre på KG, vg, lokalaviser, facebook etc. Da får jeg plutselig gnisten tilbake. Har lært meg etterhvert at jeg ikke trenger mobilen til enhver tid. Hvor mange av 100 telefonsamtaler er livsviktige? Jeg nøler ikke med å skru av telefonen etter jobb og i helger :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måten og det viste seg til slutt at jeg har adhd. Den passive typen uten hyperaktivitet. Det blir ofte oversett, spesielt hos kvinner.



Anonymous poster hash: 17b24...b4d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg tok en ADHD-test,og scorte ganske høyt på den passive delen.

Foreldrene mine har alltid sagt at det tok lang tid for meg å få til ting,og jeg har ikke klart å fullføre studier på grunn av at jeg ikke klarer å holde oppmerksomheten på ting lenge nok og fokuset er ikke på det jeg skal gjøre. I tillegg føler jeg meg mindreverdig,og at jeg ikke klarer ting.

Foreldrene mine har egentlig aldri forstått meg,og har fått meg til å føle meg dum og at jeg bare må ta det jeg får.

Kan ikke si at jeg ble så oppløftet av å lese om jenter og adhd.Virker jo som man er dømt til å være et utskudd hvis man har det.

Har også diagnosen sosial angst,men man kan vel kanskje ha det i tillegg?



Anonymous poster hash: 623b3...2a5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg tok en ADHD-test,og scorte ganske høyt på den passive delen.

Foreldrene mine har alltid sagt at det tok lang tid for meg å få til ting,og jeg har ikke klart å fullføre studier på grunn av at jeg ikke klarer å holde oppmerksomheten på ting lenge nok og fokuset er ikke på det jeg skal gjøre. I tillegg føler jeg meg mindreverdig,og at jeg ikke klarer ting.

Foreldrene mine har egentlig aldri forstått meg,og har fått meg til å føle meg dum og at jeg bare må ta det jeg får.

Kan ikke si at jeg ble så oppløftet av å lese om jenter og adhd.Virker jo som man er dømt til å være et utskudd hvis man har det.

Har også diagnosen sosial angst,men man kan vel kanskje ha det i tillegg?

Anonymous poster hash: 623b3...2a5

Tok du en test på nettet, eller fikk du en henvisning fra legen din til spesialist og ble testet der? Var det en "hjemmetest" ville jeg tatt en prat med legen din, fortalt om resultatet på testen og om andre ting du strever med. Be om en henvisning til spesialist og få en utredning på det. Angst og depresjon er vanlige følgelidelser ja.

Her står det mer om voksen ADHD:

http://no.wikipedia.org/wiki/ADHD_hos_voksne

Anonymous poster hash: c9676...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts igjen.

Jeg tok en test på nettet,for jeg har egentlig aldri tenkt at jeg kan ha noe sånt.

Går allerede i behandling,men ADHD har aldri blitt nevnt selv om jeg mange ganger har forklart at jeg sliter med å begynne på ting og holde på konsentrasjonen.



Anonymous poster hash: 623b3...2a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du link til testen? Lurt på om jeg har det selv.



Anonymous poster hash: bc242...339
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om jeg skulle lese om meg selv. Fikk aldri noen endelig diagnose hos psykiater, men testene viste at jeg hadde mange av symptomene, og at jeg definitivt hadde konsentrasjonsproblemer. Hvorfor dette ikke ble fulgt opp av psykiater vet jeg ikke men......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ADHDHar det selv, og er en mester i å utsette, selv ting jeg virkelig liker å drive med. Nå kommer det sikkert en rad med poster som sier man ikke skal slenge om seg med diagnoser, men det får heller være. Jeg må nesten si det som ligger på tunga, selv i dette pottitlandet. Anonymous poster hash: c9676...0dc

hva slags andre symptomer har du? (Eller andre jenter med diagnosen) sliter veldig med selvregulering jeg også men vet ikke om jeg har adhd. Er forferdelig passiv og kommer aldri i gang med ting, problemer med å fullføre oppgaver osv. Men er diagnosert med depresjon.

Anonymous poster hash: c4648...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags andre symptomer har du? (Eller andre jenter med diagnosen) sliter veldig med selvregulering jeg også men vet ikke om jeg har adhd. Er forferdelig passiv og kommer aldri i gang med ting, problemer med å fullføre oppgaver osv. Men er diagnosert med depresjon.

Anonymous poster hash: c4648...c09

Depresjon har og mye av de symptomene ja. Fikk en liten a-ha opplevelse når jeg leste en bok om det.

Men hvis man har hatt symptomene feks. siden barndommen eller lengre? Kanskje depresjon er resultatet av AD(H)D?

Angst har og noen av de symptomene. Noe som blant annet gjorde at min psykiater var usikker, (og det manglet dokumentasjon), på ha symptomene skyldtes. :klo:

En brosjyre hvor jeg leste om ADD, stod det dog at ting som angst og OCD(noe jeg har) kunne være tilleggsdiagnoser. :vetikke:

Det er vel en grunn til at man trenger fagfolk til å gjøre den endelig vurderingen. :klo:

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler dere å se denne

det er en video som har hjulpet meg med å forstå veldig mye om min egen diagnose. ADHD her, og jeg er også verdensmester i å utsette ting helt til jeg slipper å gjøre dem, eller så gjør jeg dem så sent at det ikke har så mye godt for seg.. Hehe. Slitsomt er det hvert fall, men det er sååå mye mer enn bare det... Bare se videoen. Den forklarer så mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...