Gå til innhold

avslag ung ufør

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer ikke.Ung ufør er en tileggsytelse.Jeg hadde det mens jeg var på AAP.

Jeg og. Så ble det automatisk lagt til når jeg ble ufør.

Anonymous poster hash: 4118c...aeb

Videoannonse
Annonse
Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg og. Så ble det automatisk lagt til når jeg ble ufør.

Anonymous poster hash: 4118c...aeb

Samma her.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier ikke at jeg avgjør det. Og hvis du leste hva jeg skrev som skrev jeg "kun" depresjon.Jeg vet at det kommer i ulike grader.Derfor jeg skrev som jeg skrev. Men i ts sitt tillfelle så krever det nok mere enn 4 år for å oppfylle de kriteriene du nevner. Og jeg skriver ikke dette for å være slem,eller frekk :)

Neida, ofte er det jo slik du sier, at angst og depresjon ikke regnes som alvorlig nok (med unntak av alvorlige depresjoner og massive angstlidelser). Da måtte det være om depresjonen og angsten er utløst av en umderliggende personlighetsforstyrrelse eller psykose. I så fall kan det være alvorlig nok. Og så kommer det litt an på flaks/uflaks med saksbehandler, det er i alle fall mitt inntrykk.

Anonymous poster hash: ec6d5...026

Gjest Blomst83
Skrevet

Neida, ofte er det jo slik du sier, at angst og depresjon ikke regnes som alvorlig nok (med unntak av alvorlige depresjoner og massive angstlidelser). Da måtte det være om depresjonen og angsten er utløst av en umderliggende personlighetsforstyrrelse eller psykose. I så fall kan det være alvorlig nok. Og så kommer det litt an på flaks/uflaks med saksbehandler, det er i alle fall mitt inntrykk.

Nettopp! :) Jeg burde kanskje ha utrykt meg litt tydligere i mitt første svar.

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp! :) Jeg burde kanskje ha utrykt meg litt tydligere i mitt første svar.

Neida :)

• Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Neida :)

:)

Skrevet (endret)

l

Endret av gira97
AnonymBruker
Skrevet

saken er ikke sendt til forvaltning engang...tror egentig ikke saken er vurdert i hele tatt...

Anonymous poster hash: a5bcd...c11
Gjest Blomst83
Skrevet

saken er ikke sendt til forvaltning engang...tror egentig ikke saken er vurdert i hele tatt...

Har du fått avslag så er den jo vurdert.

AnonymBruker
Skrevet

føler at saksbehandler hadde et ord me laget..Livredd for at jeg skal få noen ekstra kroner. Har bestemt meg for at jeg har fått nok av henne og hun skal skiftes ut NÅ ! Anonymous poster hash: a5bcd...c11

Du kan ikke kreve å bytte salsbehandler, men hvis du spør pent så lar det seg ofte ordne.

Anonymous poster hash: 43797...3ae

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

hva skal jeg gjøre når ikke økonomien går rundt ? Hadde den legen vært litt smart hadde han gitt meg dette. Nå er jeg bare kjempedeprimert igjen og gir opp. Må bare kvitte meg med bilen nå. Det går ikke lengre. Men en fjott av en nav lege skjønner ikke sånt. Tviler på at det er noe hjelp å få på sosial.

Gjest Blomst83
Skrevet

føler at saksbehandler hadde et ord me laget..Livredd for at jeg skal få noen ekstra kroner. Har bestemt meg for at jeg har fått nok av henne og hun skal skiftes ut NÅ !

Nå er det ikke din saksbehandler som tar disse avgjørelsene. Du kan sikkert be om å få bytte,men du må nok belage deg på å få nok et avslag på det ytelsen selv med ny saksbehandler med mindre det har dukket opp noe nye ting som kan være relevant for saken din.

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke like greit å bare få seg en jobb?

Anonymous poster hash: d82e7...92d
  • Liker 1
Skrevet

hva skal jeg gjøre når ikke økonomien går rundt ? Hadde den legen vært litt smart hadde han gitt meg dette. Nå er jeg bare kjempedeprimert igjen og gir opp. Må bare kvitte meg med bilen nå. Det går ikke lengre. Men en fjott av en nav lege skjønner ikke sånt. Tviler på at det er noe hjelp å få på sosial.

Det er heller ikke legen din som tar "å gir deg det".

Om du har dårlig råd, har du sett på muligheten til å få bostøtte? Har du tatt og sett på de forsikringene du har om det er billigere noe annet sted, samme meg telefon, tv og internett. Man kan spare mye penger på den måten

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Velkommen til livet. Mange av oss som er syke og som måtte ut i tiltak for å få ytelse, eller for å vise hvordan vi fungerer eller ikke fungerer.

Anonymous poster hash: 57f4c...66a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Velkommen til livet. Mange av oss som er syke og som måtte ut i tiltak for å få ytelse, eller for å vise hvordan vi fungerer eller ikke fungerer.

Anonymous poster hash: 57f4c...66a

Ikke alle er i stand til å gjennomføre tiltak. Selv måtte jeg melde avbud 2 ganger, og 2 andre ganger ble jeg sendt hjem like etter jeg hadde satt meg ned for å prate med vedkommende som skulle avklare min restarbeidsevne. Jeg fikk aldri en gang påbegynt en arbeidsoppgave, men jeg gjorde likevel mitt ytterste for å gi det et forsøk.

Og det er det som er hele greia med arbeidsavklaring, TS. Det å bli varig ufør er en alvorlig ting, så NAV ønsker såklart å snu alle steiner og få godt dokumentert at din tilstand er uhelbredelig. Og slik er det (heldigvis) ikke med mange tilfeller av angst og depresjon, og NAV ønsket nok at du får videre behandling og kanskje forslag til andre behandlingsformer etc.

Be om et møte med NAV og fastlegen din, og ha en dialog om hva dere mener er realistisk for deg i tiden fremover.

Anonymous poster hash: 22ecb...941

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke kreve å bytte salsbehandler, men hvis du spør pent så lar det seg ofte ordne. Anonymous poster hash: 43797...3ae

Men om TS anker, så er det ikke samme saksbehandler som behandler anken. Da går den videre fra det lokale kontoret til nav forvaltning. Så å bytte saksbehandler vil ikke hjelpe.

Gjest stian86
Skrevet

Er det virkelig ikke noenting du klarer og jobbe med? Ikke en gang 20% med tilrette lagt arbeid? Og for og bli ung ufør må du prøves ut. Ska gjennom samme gireiene i november. Og få ung ufør er ikke lett og det er siste utvei. Så hadde eg vært deg hadde eg gjort som nav sier fått deg en praksis plass og de følger deg opp. Då ser du om du klarer der eller ikke. Og om du har så mye psykisk prob så vil du få din ufør fortere om du gjør dette.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig ikke noenting du klarer og jobbe med? Ikke en gang 20% med tilrette lagt arbeid? Og for og bli ung ufør må du prøves ut. Ska gjennom samme gireiene i november. Og få ung ufør er ikke lett og det er siste utvei. Så hadde eg vært deg hadde eg gjort som nav sier fått deg en praksis plass og de følger deg opp. Då ser du om du klarer der eller ikke. Og om du har så mye psykisk prob så vil du få din ufør fortere om du gjør dette.

Arbeidsavklaring dreier seg om at eksternt firma uavhengig av NAV evaluerer din stabilitet, funksjonalitet, og utholdenhet. Det er alt fra å sitte for seg selv å putte brev i konvolutter, til å jobbe i grupper med helt andre ting.

Du vil på forhånd ha en samtale med veileder for å finne ut hvor det er best for deg å begynne, og hvordan de kan tilrettelegge best mulig for at du skal klare det. Dette er en prosess over tid, hvor da veileder til slutt rapporterer tilbake til NAV.

Hvis ikke det foreligger en slik dokumentasjon til NAV vil man heller ikke få innvilget ufør.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke det foreligger en slik dokumentasjon til NAV vil man heller ikke få innvilget ufør.

Nå søkte hun ikke om uføretrygd men om ung ufør. Det kreves at du er alvorlig og varig syk. Kanskje du ikke fikk dokumentert godt nok at sykdommen din er varig og at du aldri kommer til å bli frisk. Nav tror antagelig at du kan bli friskere siden du går i behandling. Da er det viktig å tydeliggjøre hva målet med behandlingen er. Om behandlingen går ut på å lære å leve med sykdommen og ikke å kurere sykdommen må dette dokumenteres. Det var den beskjeden jeg fikk i hvert fall.

Anonymous poster hash: 65df0...4ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...