AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #1 Skrevet 11. april 2014 Fikk avslag på ung ufør i dag pga jeg ikke hadde vært i tiltak. Jeg har ikke klart det pga depresjon og angst. Virket ikke som navs lege forstod dette. Hallo liksom. Nei jeg har ikke vært i tiltak fordi jeg er SYK . Hva gjør jeg ? Er det bare å gi opp ? Anonymous poster hash: a5bcd...c11
Faria Skrevet 11. april 2014 #2 Skrevet 11. april 2014 Ung ufør er en tilleggsytelse, dufår ikke avslag på den pga du ikke har vært i tiltak. Er nok en annen ytelse du fikk avslag på. De fleste ytelsene krever en form for aktivitet 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #3 Skrevet 11. april 2014 det var ung ufør !! Anonymous poster hash: a5bcd...c11
Faria Skrevet 11. april 2014 #4 Skrevet 11. april 2014 Ung ufør får man i tillegg til en annen ytelse. Man må ha fått eller blitt ført med en alvorlig og kronisk sykdom som har ført til minst 50% uførhet før 26. Man får ikke avslag på det om du ikke har vært på tiltak, det må være en annen ytelse du har fått avslag på isåfall 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #5 Skrevet 11. april 2014 Dette må du ha misforstått, TS. Ta en tlf til Nav på mandag. Anonymous poster hash: e7fb3...6a9 4
HvittHus Skrevet 11. april 2014 #6 Skrevet 11. april 2014 Fikk du avslag på hele uføresøknaden eller kun på ung ufør ytelsen?
Fiolinisten Skrevet 11. april 2014 #7 Skrevet 11. april 2014 Før en kan få ung ufør, så må en ha fått invilget ufør. Etter det, så er det en ny behandlingstid. 1
HvittHus Skrevet 11. april 2014 #8 Skrevet 11. april 2014 Før en kan få ung ufør, så må en ha fått invilget ufør. Etter det, så er det en ny behandlingstid. Ikke nødvendigvis. Jeg kjenner et ungt menneske hvor begge ytelsene ble behandlet under ett. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #9 Skrevet 11. april 2014 De mener kanskje du kan bli bedre og komme det på tiltak. Har det samme selv men er ikke så ung da. Nav satte krav at jeg må jobbe selv med angst og depresjon. Er på tiltak og behandling nå så. De vil vel ha folk ut i jobb. Du bør lese godt gjennom avslaget, kan ta tid før en får med alt som står der. Hvis man ikke går til behandling osv. så er det vanskeligere å få den type stønad/ufør. De mener som regel og at man må gjøre en innsats selv og ikke "bare" være hjemme. Anonymous poster hash: b8f50...264 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #10 Skrevet 11. april 2014 har gått på aap i 4 år. ung ufør ble sendt inn nå for å prøve å få litt høyere sats. Fikk avslag pga ikke vært i tiltak. har gått til psykolog hele tiden. Det er en trussel om å få meg i jobb... nå var det bare mas om praksisplass osv, ga blaffen i om hvordan jeg hadde det psykisk. Anonymous poster hash: a5bcd...c11
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #11 Skrevet 11. april 2014 Du kan anke (husk ankefristen). Men det er såpass komplisert juridisk at en advokat er å anbefale for å utarbeide anken. Kanskje du har rett til fri rettshjelp? Ellers kan f eks jussbuss gi gratis råd til folk i en vanskelig situasjon.Anonymous poster hash: ec6d5...026
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #12 Skrevet 11. april 2014 har gått på aap i 4 år. ung ufør ble sendt inn nå for å prøve å få litt høyere sats. Fikk avslag pga ikke vært i tiltak. har gått til psykolog hele tiden. Det er en trussel om å få meg i jobb... nå var det bare mas om praksisplass osv, ga blaffen i om hvordan jeg hadde det psykisk. Anonymous poster hash: a5bcd...c11 Det kan sikkert være bra for psyken din å komme deg ut i jobb. Ingen har godt av å bare gå hjemme og kjenne på alt det vonde.. Anonymous poster hash: bdf17...7d0 11
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #13 Skrevet 11. april 2014 har selvmordstanker . grattis nav ! kvitt enda en ! Anonymous poster hash: a5bcd...c11 2
Gjest Blomst83 Skrevet 11. april 2014 #14 Skrevet 11. april 2014 Tileggsytelsen ung ufør henger høyt,og "kun" depresjon(mener ikke å bagatelisere), er ikke grunn nok.
Gjest Blomst83 Skrevet 11. april 2014 #15 Skrevet 11. april 2014 Før en kan få ung ufør, så må en ha fått invilget ufør. Etter det, så er det en ny behandlingstid. Det stemmer ikke.Ung ufør er en tileggsytelse.Jeg hadde det mens jeg var på AAP.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #16 Skrevet 11. april 2014 føler at saksbehandler hadde et ord me laget..Livredd for at jeg skal få noen ekstra kroner. Har bestemt meg for at jeg har fått nok av henne og hun skal skiftes ut NÅ ! Anonymous poster hash: a5bcd...c11
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #17 Skrevet 11. april 2014 Tileggsytelsen ung ufør henger høyt,og "kun" depresjon(mener ikke å bagatelisere), er ikke grunn nok. Alvorlige, behandlingsresistente depresjoner kan utløse ung ufør rettigheter. Det er ikke oss på forumet som skal avgjøre det. Anonymous poster hash: ec6d5...026
AnonymBruker Skrevet 11. april 2014 #18 Skrevet 11. april 2014 føler at saksbehandler hadde et ord me laget..Livredd for at jeg skal få noen ekstra kroner. Har bestemt meg for at jeg har fått nok av henne og hun skal skiftes ut NÅ ! Anonymous poster hash: a5bcd...c11 Om du anker, så er det ikke hun som avgjør dette uansett. Anonymous poster hash: ec6d5...026 1
Faria Skrevet 11. april 2014 #19 Skrevet 11. april 2014 Før en kan få ung ufør, så må en ha fått invilget ufør. Etter det, så er det en ny behandlingstid. Man kan også få det på aap, så man må ikke ha fått innvilget ufør først har gått på aap i 4 år. ung ufør ble sendt inn nå for å prøve å få litt høyere sats. Fikk avslag pga ikke vært i tiltak. har gått til psykolog hele tiden. Det er en trussel om å få meg i jobb... nå var det bare mas om praksisplass osv, ga blaffen i om hvordan jeg hadde det psykisk. Anonymous poster hash: a5bcd...c11 Sikker på at du ikke blander ung ufør og ufør da? Og at det er ufør du har søkt på og fått avslag på pga det er store utsikter til at du blir bedre, og det er det stort sett alltid når det gjelder psykiske sykdommer føler at saksbehandler hadde et ord me laget..Livredd for at jeg skal få noen ekstra kroner. Har bestemt meg for at jeg har fått nok av henne og hun skal skiftes ut NÅ ! Anonymous poster hash: a5bcd...c11 Saksbehandleren din har ikke noe med søknaden din å gjøre, det er egne saksbehandlere som behandler den.
Gjest Blomst83 Skrevet 11. april 2014 #20 Skrevet 11. april 2014 Alvorlige, behandlingsresistente depresjoner kan utløse ung ufør rettigheter. Det er ikke oss på forumet som skal avgjøre det.Anonymous poster hash: ec6d5...026 Jeg sier ikke at jeg avgjør det. Og hvis du leste hva jeg skrev som skrev jeg "kun" depresjon.Jeg vet at det kommer i ulike grader.Derfor jeg skrev som jeg skrev. Men i ts sitt tillfelle så krever det nok mere enn 4 år for å oppfylle de kriteriene du nevner. Og jeg skriver ikke dette for å være slem,eller frekk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå