Gå til innhold

SSRI som ikke gir kviser og vektoppgang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kommet ned i en veldig tung periode, og kunne trengt litt ekstra hjelp for å holde over vannet..har humørsvingninger av en annen verden og situasjonen min får jeg ikke gjort så mye med akkurat nå. Avventer behandling, men ting tar tid..Gikk på cipralex før og den funket greit, men den hadde stor vektoppgang som bivirkning og fontex fikk jeg ikke så mye effekt av ettersom jeg husker,pluss at mange visstnok opplever kviseutbrudd av den (jeg husker ikke om jeg fikk økt mengde kviser på denne,jeg gikk relativt kort tid på den). Noen antidepressiva som stort sett ikke gir disse bivirkningene.



Anonymous poster hash: c8a4d...6b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yoloft Anonymous poster hash: ceaa8...35b

Zoloft, mener du? :)

Anonymous poster hash: 78905...bd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoloft, mener du? :)

Nei, det heter Yoloft.

Anonymous poster hash: ceaa8...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok veldig individuelt hvordan man reagerer på ulike SSRI, og andre antidepressiva. Selv gikk jeg opp 8-10 kg av Cipralex. Zoloft ble jeg sinna av (og gikk ikke ned i vekt). Jeg gikk ned 10 kg i vekt etter at jeg sluttet på disse. Så bivirkningene forsvinner oftest når man slutter.

Anonymous poster hash: 78905...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på zoloft, ingen vektendring eller kviser. Litt dårlig i magen i starten og tørr i munnen. Veldig fornøyd med de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomst83

Alle medisiner har sine bivirkninger.På lik linje med at alle reagerer ulikt på medisiner. Noen får bivirkninger andre ikke. Jeg har gått på begge de to du nevner uten de bivirkningene.Så selvom du får anbefalt et preparat er det ikke sikkert at du ikke endre opp med de samme bivirkningene selvom vedkommende som anvefalte deg de ikke fikk de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektøkning kan også komme av bedret matlyst pga bedring i sinnstemning.



Anonymous poster hash: df889...c25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SSRI reddet kanskje livet mitt, men jeg ble også impotens av SSRI så pass på. Men jenter har kanskje ikke det problemet da..



Anonymous poster hash: 7a0bf...087
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SSRI reddet kanskje livet mitt, men jeg ble også impotens av SSRI så pass på. Men jenter har kanskje ikke det problemet da..

Anonymous poster hash: 7a0bf...087

Mindre seksuell lyst og problemer med å oppnå orgasme har jeg nå når jeg går på det. Jente.

Anonymous poster hash: fc6ca...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...