Gå til innhold

Svigerforeldre som ikke ringer på døren. Hva mener dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor i ville HELVETE drifter hun kontoen og betaler regninger for en voksen sønn med samboer?!?!?! :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

TS, hvis ingen av dere, spesielt din mann, tør slå i bordet og virkelig ta fatt disse menneskene, foreslår jeg at du pakker sakene dine og kommer deg vekk derfra. Kanskje det blir en vekker for mannen din og at han viser foreldrene at han (og du) er den som bestemmer i deres felles hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det er mannen min som eier huset (halve) å det er han som betaler for det. Det er vi som betaler å drifter her. Han betaler hus å regninger, mens vi bruker kortet mitt til resten sånn som mat å andre ting vi trenger, en ordning mannen min selv foreslo:-)

Ja, jeg begynner å undres selv, da jeg har uttrykt min missnøye om dette lenge, mange ganger. Jeg føler meg rett og slett udugelig når hun holder på sånn. Hvis jeg har plassert ting på en viss måte å er fornøyd med det, så kommer det alltid en kommentar som ''skal du ha det sånn??''. Å da begynner jeg å undres om jeg virkelig har mistet all form for dømmekraft????? Vi har til og med vært nære på å gå fra hverandre pga dette her, å det virker ikke som at det har gått inn i hodet på han likevel. Jeg mener dette er hans jobb å sette mora på plass å ikke min? For jeg har nemlig fått beskjed om å ta det med henne selv, selv etter det nesten-bruddet vi hadde. Det med at hun kom busende inn her å irettesatte meg forran besøket mitt, har jeg ikke fortalt ham enda da det alltid blir en diskusjon/krangel når jeg forteller min missnøye om hvordan hun holder på.

Åssen hun vet at det ikke var sønnen hennes som vasket badet, er fordi det alltid er jeg som gjør slike ting her hjemme;-)

Ja, jeg føler det er null respekt for meg her. De kommer inn hit å begynner å vaske, flytte om på ting, går på soverom, å i vaskekjelleren å styrer som om jeg ikke var her, tar fullstendig kontroll å jeg har bare blitt en nikkedukke som sitter der å sier ''ok'' og ''ja skal gjøre det'', da di forteller meg at ''slik må du gjøre det''. Laaangt ifra meg dette her, skjønner ikke hvor jeg ble av..... -TS-

Anonymous poster hash: e298c...692

Stakkars menneske, TS.

Jeg er ikke overrasket over at det holdt på å skjære seg forrige gang. Jeg er vel litt mer overrasket over at det ikke ble noen som helst endring av det.

Du vet... det går ann å helt iskaldt og rolig bare peke på døren og si "Nå synes jeg du skal gå hjem, jeg er opptatt nå, vi kan snakke om dette senere".

Ellers er ikke ideen om å skape tid for deg selv ved å flytte en dum ide. Det høres ut som selvfølelsen din er på bristepunktet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i ville HELVETE drifter hun kontoen og betaler regninger for en voksen sønn med samboer?!?!?! :hakeslepp:

..Fordi at hun mener han er så sløv å treg med regningene sine å at han ikke får det til. Det har hun faktisk sagt til meg. For hun kommer nemlig å kikker gjennom regningene våres å tar med seg dem som hører sønnen til, noe som irriterer meg grenseløst! Dette er ikke noe en gang min egen mor hadde fått seg til å gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

..Fordi at hun mener han er så sløv å treg med regningene sine å at han ikke får det til. Det har hun faktisk sagt til meg. For hun kommer nemlig å kikker gjennom regningene våres å tar med seg dem som hører sønnen til, noe som irriterer meg grenseløst! Dette er ikke noe en gang min egen mor hadde fått seg til å gjort.

Du tar de regningene tenker jeg.

- og bankid/kodebrikke/kalkulator for nettbankkode.

Hun driver slik fordi dere lar henne drive slik. Og hun kommer ikke til å endre på det før hun bli satt bestemt og rolig på plass.

- noe som øyensynlig er på høy tid, overtid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stakkars menneske, TS.

Jeg er ikke overrasket over at det holdt på å skjære seg forrige gang. Jeg er vel litt mer overrasket over at det ikke ble noen som helst endring av det.

Du vet... det går ann å helt iskaldt og rolig bare peke på døren og si "Nå synes jeg du skal gå hjem, jeg er opptatt nå, vi kan snakke om dette senere".

Ellers er ikke ideen om å skape tid for deg selv ved å flytte en dum ide. Det høres ut som selvfølelsen din er på bristepunktet nå.

Nei, det virker nesten som om det blir litt værre for hver gang vi har en diskusjon om henne.

Hvis jeg skal begynne å sette ned foten å sette grenser her, så kommer det til å bli ei røre, det har mannen min selv sagt. Eksen hans fikk vel også merke dette da hun valgte å si ifra, mens hun bodde her. Så om jeg nå skulle tørre å gå til en eventuell konfrontasjon, så må jeg vel egentlig være foreberedt på å gå, for jeg tror ikke det blir så hyggelig her etterpå.

Har vært innpå tanken mange ganger å finne noe eget, å tenker vel egentlig at jeg kommer til å si det til han neste gang at hvis det ikke blir slutt på åpent hus, å fri tilgang over alt i huset, så flytter jeg for meg selv. å JA, selvfølelsen er på bristepunktet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du tar de regningene tenker jeg.

- og bankid/kodebrikke/kalkulator for nettbankkode.

Hun driver slik fordi dere lar henne drive slik. Og hun kommer ikke til å endre på det før hun bli satt bestemt og rolig på plass.

- noe som øyensynlig er på høy tid, overtid.

Eksen hans hadde visst på et tidspunkt sagt at hun skulle ta kontroll over kontoen hans, å da hadde moren hans sagt at det var helt uaktuelt., dette har hun selv fortalt meg. Så om jeg hadde krevd å få kodebrikke å alt det der, tror jeg hun hadde ledd av meg for å være ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun gjør det vel for det er en enkel måte å ha kontroll og styre over sønnen.

Anonymous poster hash: 8d739...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Eksen hans hadde visst på et tidspunkt sagt at hun skulle ta kontroll over kontoen hans, å da hadde moren hans sagt at det var helt uaktuelt., dette har hun selv fortalt meg. Så om jeg hadde krevd å få kodebrikke å alt det der, tror jeg hun hadde ledd av meg for å være ærlig.

Jeg tror vel nesten det beste du gjør er å flytte jeg.

Ikke lag noe stort leven av det, bare finn et sted rolig og greit... og så bare informer du din mann om at slik blir det.

Blander han så inn sin mor så synes jeg en replikk fra et tidligere innlegg av Blomsterert var knakende god og helt presis:

Vil hun at han skal bli alene igjen?

- han har alt en ex, og jeg ser ikke bort fra at hans mor var en medvirkende årsak til at det gikk i vasken. Nok ikke den eneste årsaken, men en medvirkende årsak.

I mitt stille sinnn må jeg vel si at jeg ikke helt klarer å forstå hvorfor enkelte kvinner binder seg selv så opp til sine sønner at de umuliggjør det for en annen kvinne å dele hans liv med ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke en tråd tidligere om ei svigermor som kom og hentet regningene til sønnen sin? Er det samme TS?

Uansett hvem sitt hus det er, så har hun ingenting med å snakke stygt til deg, hverken foran andre eller med kun deg til stede. Uansett om det er i hennes hus eller et annet sted. Jeg synes du skal gi henne en SKIKKELIG skyllebøtte neste gang hun er frekk med deg. Det er ikke DEG det er noe galt med, og hvis ikke hun OG mannen din kan se det, så er det deres tap! Sett foten ned, og vis at du ikke finner deg i den dritten mer! Og skulle du bli dumpet pga det, så vet du hvor mannen din sin lojalitet ligger, og da skal du være glad for at du kom deg bort. Og hvis det skulle gå bra, så blir det gjerne forbedringer fremover? Og uansett om foreldrene hans er medeier i huset, så har de ingenting i huset å gjøre uanmeldt, så lenge mannen din betaler for å bo der! Og hvis ikke dette huset kan være DITT hjem fordi det er han (og foreldrene hans) som betaler, så får du si at da er maten (som du betaler) din, og så får dusten bare sulte seg ihjel :) Eller så får han spise på dine premisser :) "Nei, kjære. Den biffen er til meg. Men jeg har kjøpt en deilig grandiosa til deg i fryseren" :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har min medfølelse TS, har en ganske lik svigers-situasjon her. De har også egen nøkkel, som de fikk mens kjæresten min var ungkar og jobbet mye borte så de kunne se etter huset litt. Nå har dette gått over til misbruk etter min mening, og etter mange krangler mellom kjæresten min og svigers om dette skal han nå (ikveld) endelig kreve tilbake nøkkelen :) Heldigvis forstår samboeren min problemet og har sagt fra til dem når det trengs, uten at det har hjulpet til nå.

Hadde ikke han forstått problemet og tatt tak i det hadde jeg ikke orka å bo her. Det er særlig svigermor som føler seg veldig hjemme her og låser seg gjerne inn, enten vi er her eller ikke. Hun har låst seg inn mens vi lå å sov en helgemorgen, når vi har vært på jobb, når jeg satt hjemme for å jobbe (da måtte hun støvsuge hele huset, bare måtte, så det var den arbeidsroa..for å ikke snakke om hvor frekt det var), for å nevne noen ganger. Det er så slitsomt! Kan ikke se for meg at jeg skal få et godt forhold til dem noen gang, heldigvis har vi et godt og nært forhold til mine foreldre :)

Anonymous poster hash: c1079...0f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har min medfølelse TS, har en ganske lik svigers-situasjon her. De har også egen nøkkel, som de fikk mens kjæresten min var ungkar og jobbet mye borte så de kunne se etter huset litt. Nå har dette gått over til misbruk etter min mening, og etter mange krangler mellom kjæresten min og svigers om dette skal han nå (ikveld) endelig kreve tilbake nøkkelen :) Heldigvis forstår samboeren min problemet og har sagt fra til dem når det trengs, uten at det har hjulpet til nå.

Hadde ikke han forstått problemet og tatt tak i det hadde jeg ikke orka å bo her. Det er særlig svigermor som føler seg veldig hjemme her og låser seg gjerne inn, enten vi er her eller ikke. Hun har låst seg inn mens vi lå å sov en helgemorgen, når vi har vært på jobb, når jeg satt hjemme for å jobbe (da måtte hun støvsuge hele huset, bare måtte, så det var den arbeidsroa..for å ikke snakke om hvor frekt det var), for å nevne noen ganger. Det er så slitsomt! Kan ikke se for meg at jeg skal få et godt forhold til dem noen gang, heldigvis har vi et godt og nært forhold til mine foreldre :)

Anonymous poster hash: c1079...0f8

Jøss, høres ut som at vi er i en veldig likens situasjon ja. Skjønner ikke greia med å dra hjem til folk å ta seg til rette sånn?? Det kunne aldri slått meg å finne på noe sånt selv! Jeg skjønner veldig godt hva du mener når det kommer til å skape en relasjon med dem. Jeg får stadig høre fordi jeg ikke tar initiativ til å dra å besøke dem. og at jeg er så stille å 'lukket' når de kommer hit. (ja de har til og med sagt til meg at det er utrivelig å komme hit, for de føler seg ikke velkommen her når jeg er sånn!) Alt som foregår å div oppførsel gjør så jeg ikke har lyst til å omgås dem. Men dette forstår de ikke, å heller ikke min mann forstår det. Du er heldig som har en samboer som iallefall sier ifra:-) Jeg får beskjed om å ta det med dem selv.. Lykke til ikveld, håper det ordner seg for deg! :-) -TS-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ha sex med fyren i stuen. Gjerne i en kinky stilling. Da regner jeg med at det blir siste gang de buser inn.

Anonymous poster hash: 24923...50e

ja. For hun vil sikkert at svigers skal se det..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Merkelig at de tenker at det er bare greit, tenker jeg! Dette er jo vanlig folkeskikk og ringe først og høre om det passer og slikt, men tror dette kommer til å gå over etter et par generasjoner til, før i tiden var det veldig vanlig å bare dukke opp hos hverandre og man så på det som ekstra hyggelig hvis det var uten forvarsel. Sånn er det ikke lenger, - heldigvis

Anonymous poster hash: c840d...d11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lurer fremdeles på ts. Ringer du på hjemme hos dine og hans foreldre?

Anonymous poster hash: b404c...34d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lurer fremdeles på ts. Ringer du på hjemme hos dine og hans foreldre?

Anonymous poster hash: b404c...34d

Det gjør jeg alltid! Selv om døren dems står på vidt gap å det bare er å gå inn, så banker jeg på eller roper på en av dem til jeg får svar. Synes det er en uting å bare buse inn hos folk, enten det er venner eller familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vet du hva jeg ville gjort, TS?

Hatt vill og hemningsløs sex midt i stua, så om svigers kommer busende inn, så lærer de kanskje at det er på tide å ringe på.

Anonymous poster hash: 42853...7e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Vet du hva jeg ville gjort, TS?

Hatt vill og hemningsløs sex midt i stua, så om svigers kommer busende inn, så lærer de kanskje at det er på tide å ringe på.

Seriøst? Tror du svigerforeldrene hadde likt deg etterpå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da lærer de vel at man ikke buser inn i andres hjem?

Svigerforeldre har jo hatt masse sex da de var yngre, og har det sikkert som middelaldrende også.

De forstår jo at sønnen og svigerdatteren har sex, eller tror de at barn kommer med storken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og hva mener du med likt?

Hadde jeg vært de svigerforeldrene hadde jeg vært flau over meg selv, og skjønt at man gir andre privatliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...