Gå til innhold

Generell dagbok, med stort fokus på veien til å bli 3!

sullå

Anbefalte innlegg

Åh, nå minte du meg på at vi har andebryst i fryseren, det må vi jammen lage noe godt ut av en dag snart :jepp:

Hvordan har helgen din vært? Mye jobbing? Og når begynner høstsemesteret for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har to 6-dagers jobbuker på rad :daane: Og jeg som skulle ha mer eller fri denne uken, altså siste uken før studiestart. Jeg kommer jo til å være helt utslitt på forelesning neste uke :ler: Mye tull på jobb som har gjort at jeg måtte steppe inn.. Og så 7-15 da, tiiidlig opp om morgenen, gitt! Får slappe av i juleferien. Det skal jeg faktisk, for da reiser vi jo til solen!

I går måtte jeg le av meg selv. Jeg var fast bestemt på å få ny rekord på romaskinen. 2014 meter hadde jo vært morsomt? Vel, jeg var i alle fall superklar for å gjøre en skikkelig innsats. De første minuttene gikk det utrolig bra, på 2 minutter hadde jeg 440 meter! De neste minuttene klarte jeg fint å holde 200 meter per minutt. Men så, ut av det blå, mistet jeg fokus. En spinningtime skulle til å starte, og det var mye folk på vei ut og inn av spinningsalen. For mange var det sikkert første dagen på trening etter ferien, det var mange mennesker! Pulsklokker skulle registreres, det var ikke nok sykler, og så videre. Jeg ble litt for opptatt av alt som skjedde rundt meg, og plutselig lå jeg langt bak mine gjennomsnittlige 200 meter i sekundet! De siste 5 minuttene rodde jeg som en gal person, jeg hadde jo en rekord å slå!! Det hadde jeg faktisk bestemt. Etter 10 minutter var ikke rekorden slått. Jeg klarte "usle" 1999 meter. :ler: Hvor skuffet kan man bli over én meter? Haha :)

Forresten, det er nå mindre enn 1 år til vi gifter oss! Og dette har vi fikset så langt:

- Vigsler

- Sted for vielse

- Lokale for festen

- Brudekjole

- Forlovere

- Vi vet hvem vi skal invitere, og alle har fått datoen.

Gøy med planlegging :rodme:

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også kommer til å være utslitt på forelesninger neste uke. :ler: Blir jo rene ferien å starte på skolen igjen etter å ha jobbet nå.

Typisk det da! Den ene meteren kan være irriterende selvom det ikke er så mye til eller fra. :lol: Du får prøve å ikke miste fokus av spinningfolk. :P

Uhhh! Da er dere kommet ganske godt i gang allerede, er dere ikke? Aner ikke hvor mye tid man burde regne til bryllupsplanlegging, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kommet godt i gang, ja! Men det var greit å få gjort en del i sommer, da vi var der vi skal gifte oss. Mye kan fikses over nett og telefon også, men det er godt å få ting gjort :) Særlig lokale osv, det var faktisk et annet brudepar som også var interessertt i "vårt" lokale. Heldigvis fikk vi det :Nikke:

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, som jeg skjønner det (vi hadde jo et teeny tiny brullyp, selv... :sjenert: ) så er det ganske mye som skal forberedes til et "normalt" bryllup, så det må jo være veldig greit at dere faktisk er kommet godt i gang allerede! Og så herlig at dere fikk det lokalet dere ville da, ser for meg at det må være fryktelig stressende hvis man ikke får ordnet akkurat sånne store ting, for da kan man jo tilslutt ende med å måtte gå for et lokale man absolutt ikke hadde lyst på, og så blir liksom hele rammen for festen helt annerledes enn hva man først hadde sett for seg..

Hørtes slitsomt ut med to sekstimers uker på rappen før studiestart, men trøsten er jo at det blir mye penger av det, da :) Og 7-15 må jo være mye bedre enn senvakt, tross alt? Da har du jo i det minste mye igjen av dagen når du er ferdig på jobb, selv om du måtte stå tidlig opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7-15 er bedre enn kveldsvakter ja, men jeg kjenner at jeg sliter med å holde meg våken nå :ler: I morgen har jeg heldigvis kveldsvakt da, så jeg får sove litt lenger enn til 05.30 på lørdag og søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er endelig ferdig med sommerjobben min og kan herved sove lenger enn 04.30 fremover. :hoppendeglad:

Skjønner du sliter med å holde deg våken, man blir skikkelig trøtt av å stå opp så tidlig i lengden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er endelig ferdig med sommerjobben min og kan herved sove lenger enn 04.30 fremover. :hoppendeglad:

Skjønner du sliter med å holde deg våken, man blir skikkelig trøtt av å stå opp så tidlig i lengden!

Jeg hadde ikke klart å stå opp 04.30! :sjokkert:

I dag var det godt å sove til klokken 9 i alle fall! Vil ikke sove lenger, da jeg har et sterkt ønske om å sovne i kveld. Kan jo ikke snu helt på døgnet, på onsdag-lørdag neste uke må jeg opp tidlig igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag
Middag: Lasagne («pasta»plater laget av egg, kremost og fiberhusk) og salat.
Trening: 10 min romaskin (1999 meter……), 20 min ellipsemaskin, 30 min slyngetrening (styrke hele kroppen).

Tirsdag
Middag: Osteburger, mos laget av brokkoli, blomkål og romanesco (fått litt dilla) og salat.

Onsdag
Middag: Ørretfilet med baconost, og brokkoli- og rødkålgrateng.
Trening: 60 min bodybalance.

Torsdag
Middag: Kyllingklubber med hvitløkssmør, brokkolimos og salat.
Trening: Syklet til og fra jobb (14,55 km, 54 min).

Fredag
Middag: Tacosalat
Trening: Syklet til og fra jobb (14,69 km, 50 min (rekord!) )

Lørdag
Middag: Blomkålspizza

Søndag
Middag: Fiskegrateng med blomkålsmos, og salat.
Trening: 10 min romaskin (2004 meter), 30 min slyngetrening (styrke hele kroppen), 10 min jogging på tredemølle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var helt sinnsykt. :daane:

Middagslista di er alltid så fristende, kanskje jeg skal bruke den i planlegging av ukens måltider. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var helt sinnsykt. :daane:

Middagslista di er alltid så fristende, kanskje jeg skal bruke den i planlegging av ukens måltider. :P

Hehe, ja du må bare bruke den hvis du vil :ler: Jeg går av og til innom her for å få inspirasjon av meg selv ;) Hver søndag skriver jeg en ukeliste, som følges når det passer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi pleide å gjøre det, men så ble jeg så lei av at samboer forventet at jeg lagde all maten, så vi falt alltid av planen. Siden vi handlet inn alt vi trengte til å lage mat på forhånd ble det en del bortkasta penger og mat for å si det sånn, så derfor gidder ikke samboer det lenger. -.- Prøver å overtale han, så skal sette opp plan og prøve å overtale han igjen. Ellers sier jeg bare at han får spise hva faen han vil, men jeg følger planen i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er egentlig veldig praktisk med ukesmeny for middagene :jepp: Vi hadde det sånn en liten stund vi også, faktisk. Men så endte det med at vi (d.v.s jeg, for det er stort sett jeg som lager middag på hverdagene siden mannen alltid er senere hjemme enn meg) flere ganger i uka endret på ting fordi jeg plutselig hadde lyst på noe annet isteden, eller jeg så i avisen at et eller annet var på tilbud i butikken akkurat den dagen osv :ler: Så da droppet vi tilslutt bare hele greia. Men kanskje noe å ta opp igjen når jeg skal ut i permisjon igjen nå, da har jeg jo også mye bedre tid til å lage middager hver dag :jepp: (Hehe, her er det nok mange småbarnsmødre som er uenige med meg, for jeg kjenner flere som opplevde permisjonstiden som så travel at de aldri hadde tid til verken husarbeid eller matlaging. Men jeg følte faktisk at det gikk helt fint å få tid til begge deler sist, og det på tross av at Plutt var en langt over gjennomsnittet krevende baby, som for eksempel aldri sov mer enn 30 minutter av gangen, og aldri kunne sove inne, eller i stillestående vogn. Så det ble mye turgåing på 'a mor ;) Jeg regner derfor med at det burde gå fint denne gangen også!) Sorry, lang digresjon i boka di :sjenert:

Og den ørretfilet'en med baconost, smører du bare baconost oppå fisken og så steker den i ovnen? For det hørtes jo i såfall både godt og enkelt ut :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit med en lang digresjon i dagboken! :ler: Tviler på at KG-mafiaen leser her inne, så du er nok trygg!

Og jeg hadde bare baconost oppå fisken, før jeg la den i ovnen :Nikke: Utrolig enkelt, og veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag
Middag: Kyllingpaella (med blomkålsris):
Trening: 45 min spinning.

Tirsdag
Middag: Laksefilet med ovnsstekte grønnsaker og salat.
Trening: 60 min bodybalance.

Onsdag
Middag: Hvitkål-, skinke- og bacongrateng og salat.

Torsdag
Middag: Hamburger med ost og bacon, dressing og salat.

Fredag
Middag: Hjemmelaget sushi.
Trening: Syklet til og fra jobb (13,92 km, 51 min). Tror nok at Gps-en min er litt på tur i blant, da jeg som regel sykler samme rute hver gang. Likevel varierer det veldig hvor mange kilometer jeg har syklet!

Lørdag
Middag: Svinestek, rettichgrateng og salat.
Trening: Syklet til og fra jobb (14,79 km, 52 min).

Søndag
Middag: Vegetarisk lasagne (sto det i oppskriften, jeg vil nesten kalle det for grønnsaksgrateng med tomatsaus). Dessert: Ovnsstekte eplebiter med sukrin, kanel og valnøtter, med litt pisket krem.
Trening: 10 min på romaskin (2041 meter, hurra!), 45 min slyngetrening (styrke hele kroppen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Synes synd på meg selv* Jeg har klart å bli syk :( Vil bare sove, men må et par timer på forelesning i dag. Heldigvis venter sengen på meg når jeg kommer hjem igjen :hjerte::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring! Et par timer er ikke så ille. Har ikke skolen deres opptak/live visning av forelesningene da? Vi har det dersom forelesningen finner plass på enkelte rom, så er jeg dårlig pleier jeg å se på live-opptakene, eller så ser jeg på opptak når de er lagt ut etter forelesning. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så fancy er det ikke der jeg går. Egentlig skulle jeg hatt forelesning 8-14 i dag, men jeg hoppet over de første timene. Det kan jeg sikkert lese meg til, og se på poser point som blir lagt ut. Men de to siste timene var begynnelsen på et kurs, og jeg vil ikke henge etter allerede. Det var to tøffe timer (for meg, som så vidt klarer å holde øynene oppe), men nå er jeg hjemme igjen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...