Gå til innhold

Sure butikk ansatte. Hvordan har de fremdeles jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg handler fast på en Rema 1000 hvor jeg bor. De fleste som jobber i butikken er ganske hyggelig, men det er en dame på rundt 25-26 år som alltid ser sur ut. Hun spør deg og pose eller kvitering med en sur tone, hun smiler aldri og hun svarer surt. For litt siden var jeg i butikken da kranglet hun åpent med en annen ansatt som hadde gitt beskjed om noe hun hadde gjort feil. Hun nektet for å ha gjort noe feil og tok ikke noe kritikk til seg, og den som sa ifra er ganske hyggelig. Så kom en av de ansatte lott høyere oppe å prøve å prate med henne (med rolig stemme) og hun var fremdeles frekk! Jeg blir helt overasket over at hun fremdeles kan jobbe der. Hun er frekk mot kunder og ansatte! Og hun har jobbet det en god stund. Går det an da?

Anonymous poster hash: de326...e98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pass dine egne saker?

Butikkansatte er ett ord.

Anonymous poster hash: 883e7...6c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sure ansatte generelt er et problem ikke bare de som er på butikk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass dine egne saker?

Butikkansatte er ett ord.

Anonymous poster hash: 883e7...6c7

Da er det veldig mye man ikke kan ta opp og diskutere. Skjønner godt at TS blir frustrert over manglende service-innstilling i service-yrker. Gjelder ikke bare butikkansatte, men også bank, skatteetaten, lånekassen osv. Veldig mange som ikke har en personlighet som er forenlig med å jobbe slike steder.

(Beklager hvis det ikke skulle vært bindestreker)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo spørre henne:P Da blir hun sikkert kjempeglad og serviceinnstilt til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva vet du, kanskje hun har det kjempevanskelig privat og er suicidal. Vær hyggelig og glad for at noen tar disse jobbene. Trolig er det vanskeligere for henne enn for deg.



Anonymous poster hash: a8a5d...8bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje fordi man ikke bare kan si opp folk fordi man ikke liker de...? Heldigvis er det ikke så lett å få sparken i norge...



Anonymous poster hash: 114dc...054
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan til en viss grad forstå at noen butikkansatte kan være litt smågrinete noenganger, med tanke på alle de utrolig frekke og nedlatende kundene man skal hanskes med hver eneste dag. Tror det er ekstremt mye av det i matbutikker. Jeg syntes det er et større mysterium hvorfor det forventes at man skal behandle slemme og sure kunder med et smil og god service.



Anonymous poster hash: 349e8...7b2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du, kanskje hun har det kjempevanskelig privat og er suicidal. Vær hyggelig og glad for at noen tar disse jobbene. Trolig er det vanskeligere for henne enn for deg.

Anonymous poster hash: a8a5d...8bd

Beklager, men det har ingenting med saken å gjøre hvordan man har det privat. Jeg har gjennom hele min ungdom og voksne liv jobbet med kundeservice i en eller annen form. Og man legger privatsaker igjen hjemme, man tar det ikke med på jobb.

Det var en periode der jeg sterkt vurderte å kaste meg selv foran en trailer, men det skal vitterlig ikke vises mens jeg er på jobb. Jeg får betalt for å yte service, være hyggelig og imøtekommende, klarer jeg ikke det, så har jeg ingenting i serviceyrket å gjøre.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner frustrasjonen din. Jobber selv i butikk og jeg er alltid smilende og hyggelig mot kunder, selv på en dag hvor jeg helst vil sitte hjemme og gråte. Det er vanskelig, men om folk kunne vært litt takknemlig for at de har en inntekt, så hadde det vært bra. Kanskje butikkansatte ville blitt behandlet med mer respekt om de tar jobben sin mer alvorlig?



Anonymous poster hash: d7f71...81d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Den 9.4.2014 at 21.10, AnonymBruker skrev:

Jeg kan til en viss grad forstå at noen butikkansatte kan være litt smågrinete noenganger, med tanke på alle de utrolig frekke og nedlatende kundene man skal hanskes med hver eneste dag. Tror det er ekstremt mye av det i matbutikker. Jeg syntes det er et større mysterium hvorfor det forventes at man skal behandle slemme og sure kunder med et smil og god service.

 


Anonymous poster hash: 349e8...7b2

 

Godt spm. . Kan det være fordi de får betalt for det kanskje? Har man det så fælt at man ikke klarer å gjøre jobben sin så må man jo finne en mindre krevende jobb eller få noe hjelp! 

Anonymkode: 173f4...c71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk og vil si jeg er blir og serviceinnstilt 95 % av tiden. Alle kan ha en dårlig dag, butikkarbeidere er mennesker vi også, men jeg jeg er aldri "sur" til en kunse som er blid til meg. Hvis jeg har en dårlig dag og en kunde oppfører seg dårlig til meg er det vanskelig å være smørblid - men jeg gir alltid god service. Har du tenkt på at det kanskje er kan være deg det går på? :) jeg opplever remaansatte (f.eks) som blide og hjelpsomme :) 

Anonymkode: dc649...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i butikk og vil si jeg er blir og serviceinnstilt 95 % av tiden. Alle kan ha en dårlig dag, butikkarbeidere er mennesker vi også, men jeg jeg er aldri "sur" til en kunse som er blid til meg. Hvis jeg har en dårlig dag og en kunde oppfører seg dårlig til meg er det vanskelig å være smørblid - men jeg gir alltid god service. Har du tenkt på at det kanskje er kan være deg det går på? :) jeg opplever remaansatte (f.eks) som blide og hjelpsomme :) 

Anonymkode: dc649...12e

Da hadde vel tråden hennes handlet generelt om alle som står bak kassen, ikke om en spesifikk ansatt.

Jeg opplever også remaansatte(f.eks) som blide og hjelpsomme, men i blant dukker det opp et råttent eple. Og så er vi tilbake til overskriften igjen:):):)

Men for å svare på overskriften: Svaret er at ansatte har mange rettigheter, og det er svært vanskelig å si opp en person. Så at hun/de fortsatt har jobb med den innstillingen er ikke så rart i seg selv, men ville vært spennende å se om de vil få (eller velger?!) tilsvarende jobb et annet sted med den referansen de eventuelt har i vente.

Anonymkode: f9a4e...ad4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier bare spørre hvorfor de velger serviceyrker hvis de ikke liker folk, i en helt oppriktig og nyskjerrig tone. De pleier bli svært sur. Merkelige folk. 

Anonymkode: c36f9...46d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 9. april 2014 at 20.22, AnonymBruker skrev:

Hva vet du, kanskje hun har det kjempevanskelig privat og er suicidal. Vær hyggelig og glad for at noen tar disse jobbene. Trolig er det vanskeligere for henne enn for deg.

 


Anonymous poster hash: a8a5d...8bd

 

Kan garantere deg at godt over 100 andre har søkt på den jobben og de fleste av dem er sikkert like godt egnet til å peise på et smil å si "Poooseeeeee?"

Som jobbsøkende får jeg stadig beskjed at over 380 folk har søkt på stillingen. Ser ikke bort fra at i alle fall en av disse kunne oppført seg litt hyggeligere enn alle disse grinete ungdommene.

Anonymkode: 9b092...373

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ansatte er litt mugne har jeg en viss "forstålese" for,

Men daglig leder og/eller leder... Der har jeg veldig lav terskel for, jeg boikoter de butikker/kiosker/mat steder.

Anonymkode: 0a718...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier bare spørre hvorfor de velger serviceyrker hvis de ikke liker folk, i en helt oppriktig og nyskjerrig tone. De pleier bli svært sur. Merkelige folk. 

Anonymkode: c36f9...46d

Dessverre er det vanskelig å styre unna serviceyrker om utdannelsen er begrenset. Da blir det evt. samlebånds/lagerjobber eller vasking.

Anonymkode: a6a37...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At ansatte er litt mugne har jeg en viss "forstålese" for,

Men daglig leder og/eller leder... Der har jeg veldig lav terskel for, jeg boikoter de butikker/kiosker/mat steder.

Anonymkode: 0a718...3db

Skulle stå eier.

Anonymkode: 0a718...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...