Gå til innhold

malicious' fikk 2 blå raskere enn tenkt!

malicious

Anbefalte innlegg

I dag ringte de fra Babyshop og sa at det hadde kommet hjul til meg. Javel, så Emmaljunga sendte nye hjul til vogna? Så bra! :danse: Spørs om jeg får overtalt mannen til å hente de idag. Etter å ha hatt sutrebaby i hele dag, så føler jeg fint at jeg kan bli fort irritert. :P

Fikk du overtalt han til å hente hjulene igår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Videre i flaskeutfordringen:

I dag tok hun flasken med en gang og glemte igjen neste gang hun fikk den i munn. Lurer kanskje på om hun da ikke er sulten mer, eller hva?

Noob som jeg er visste jeg jo ikke at tut på flaskene har forskjellige numre! Jeg har jo matet med nr. 1, som har treg gjennomstrømming av melk. Jeg byttet til nr. 2 nå og det gikk jo mye bedre! Hun frøkna vår er jo ille sint fordi melka ikke kommer fort nok på puppen, så kanskje greit å kunne la henne få drikke litt raskere, som hun tross alt liker :)

:fnise: mye man skal lære altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får nok hentet hjul på fredag :)

Lille snuppa er et monster på dagtid! Stygt å si, men jeg blir så lei meg! Hun nekter å ta puppen og hyyyylskriker bare jeg legger henne i ammeposisjon. Til slutt endte jeg med å lage en flaske til henne og hun slukte seriøst 120ml på 5 minutter. Det positive er jo at hun tok flasken med en gang da? :P

Nå har jeg pumpa meg og satt i kjøleskapet.. Er det en fase eller er ammingen over? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får nok hentet hjul på fredag :)

Lille snuppa er et monster på dagtid! Stygt å si, men jeg blir så lei meg! Hun nekter å ta puppen og hyyyylskriker bare jeg legger henne i ammeposisjon. Til slutt endte jeg med å lage en flaske til henne og hun slukte seriøst 120ml på 5 minutter. Det positive er jo at hun tok flasken med en gang da? :P

Nå har jeg pumpa meg og satt i kjøleskapet.. Er det en fase eller er ammingen over? :(

Kanskje hun har vondt et sted som presses når du legger henne inntil puppen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun har vondt et sted som presses når du legger henne inntil puppen ?

Hun kunne legges til det andre brystet og ynket kun litt. Det brystet hun skrek på fikk jeg pumpet i sted og fikk ut 1 ½ beholder, 250ml kanskje. Når hun da våknet igjen gav jeg fra det brystet og det gikk fint. Kan være at det rett og slett ble for mye melk for fort? No idea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M dreiv også med det der for ei uke siden eller noe. Skjer avogtil på dagtid nå også, men går som regel bra. Han vræææælte og vrei seg unna puppen, og ble megaforbanna om man prøvde å pushe litt :P Gikk som sagt over her, men prøver jeg å lure han til å spise littttt lenger så blir det bråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, høres frustrerende ut når man ikke klarer å hjelpe babyen med hva enn det er som gjør at de gråter :( Bra at det gikk bedre etterhvert i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt frem og mye tilbake. Skulle legge T og hun HYLSKREIK helt til månen så fort jeg la henne ned på brystet. Endte med å pumpe i sofaen mens H matet med flaske :( Må innrømme jeg føler meg bittelitt mislykka når hun nekter å ta bryst sånn. Tanken på å gi opp ammingen er vond! Har gitt henne litt erstatning hittil, og skal pumpe det jeg kan fremover, men først og fremst tilby bryst først, da. Håper det er en periode bare, så går det over. :)

Vi startet legging halv åtte i dag fordi hun var så himla trøtt. Jeg tror hun har sovnet nå, etter mating nr. 2 (dvs restene fra flasken) Deretter fikk jeg sneket inn litt pupp, det er jo ålright :) Mener å huske å ha lest at babyer kan huske så og så mye ved x alder. Så om de feks får melk i halsen, så kan de senere kvie seg for å spise. Om det er det, eller what, det vet jeg ikke. Vet bare at det er bajs!

I dag hentet svigerfar hjulet til vogna. Jepp, hjul, entall. Det som er morsomt er jo at det andre hjulet også har begynt å svaie. Jeg og H har konkludert i at det må være når vi tar ned vogna de 3 trappetrinnene ned til oss. Kan ikke være annet. Er jo slik at vi har skyld i dette selv, men vet ikke om vi bør ta kontakt med de angående dette hjulet også? Den burde jo tåle det, mener jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt frem og mye tilbake. Skulle legge T og hun HYLSKREIK helt til månen så fort jeg la henne ned på brystet. Endte med å pumpe i sofaen mens H matet med flaske :( Må innrømme jeg føler meg bittelitt mislykka når hun nekter å ta bryst sånn. Tanken på å gi opp ammingen er vond! Har gitt henne litt erstatning hittil, og skal pumpe det jeg kan fremover, men først og fremst tilby bryst først, da. Håper det er en periode bare, så går det over. :)

Vi startet legging halv åtte i dag fordi hun var så himla trøtt. Jeg tror hun har sovnet nå, etter mating nr. 2 (dvs restene fra flasken) Deretter fikk jeg sneket inn litt pupp, det er jo ålright :) Mener å huske å ha lest at babyer kan huske så og så mye ved x alder. Så om de feks får melk i halsen, så kan de senere kvie seg for å spise. Om det er det, eller what, det vet jeg ikke. Vet bare at det er bajs!

I dag hentet svigerfar hjulet til vogna. Jepp, hjul, entall. Det som er morsomt er jo at det andre hjulet også har begynt å svaie. Jeg og H har konkludert i at det må være når vi tar ned vogna de 3 trappetrinnene ned til oss. Kan ikke være annet. Er jo slik at vi har skyld i dette selv, men vet ikke om vi bør ta kontakt med de angående dette hjulet også? Den burde jo tåle det, mener jeg?

Så kjip situasjon :( Får håpe det er noe som går over. Kan være som du sier, at hun har satt noe i halsen tidligere og kvier seg for å ta puppen igjen..

Vogna skal tåle trapper altså, syns godt at dere kan dra tilbake med vogna til butikken og be om å få det hjulet erstattet også.

Edit: og dere kan jo vurdere å legge to planker som "renner" på trappa, så det blir lettere å ta vogna opp og ned trappa? Husk en kloss mot minst et av trinnene sånn at ikke plankene glir

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Ta med vogna i butikken og hør hva de sier ang hjulene.

Hvordan har det gått med amming idag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjip situasjon :( Får håpe det er noe som går over. Kan være som du sier, at hun har satt noe i halsen tidligere og kvier seg for å ta puppen igjen..

Vogna skal tåle trapper altså, syns godt at dere kan dra tilbake med vogna til butikken og be om å få det hjulet erstattet også.

Edit: og dere kan jo vurdere å legge to planker som "renner" på trappa, så det blir lettere å ta vogna opp og ned trappa? Husk en kloss mot minst et av trinnene sånn at ikke plankene glir

Ja, kan være. Ammingen offentlig kan høres ut som overgrep, liksom :( Tror jeg tar med flaske fremover til vi har fått skikk på dette igjen! Nattamming, morgenamming og formiddagsamming (litt i allefall) Gikk greit, så fikk hun 125ml med morsmelk på flaske og sovnet. Har lest litt om dette på ammehjelpen, så tester ut ny taktikk nå. Problemet er som regel når hun blir lagt i armene mine.

Usikker på siste hjulet om vi bare skal finne oss idet eller ikke. Har ikke vært ute å kjørt ennå, da, så vet ikke.. Vi setter understellet til vogna i garasjen, så får vi hente det der i stedet. Det tar jo opp sinnsykt mye plass i gangen hos oss uansett, så er kanskje greit å ha det utendørs under tak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Ta med vogna i butikken og hør hva de sier ang hjulene.

Hvordan har det gått med amming idag da?

Gått fint hittil. Har tatt frem brystet og latt det være der. Når hun har ligget på mage min. Hun har tatt det da, men jeg mistenker at det er mindre melk nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fulgt dagboken din ganske lenge, så er på tide at jeg legger igjen et spor :)

Så kjedelig at det har blitt sånn med ammingen! Min kan bli sinna ved amming hun og, spesielt på formiddagen. Jeg regner med det er fordi det kan komme for mye, og jeg mistenker også at jeg har hatt/har for mye formelk så hun bare har slukket tørsten men ikke nødvendigvis sulten hele tiden. Amming er litt stress innimellom for jeg overtenker det litt merker jeg, men alternativet er mer stressende. Håper dette går seg til for dere! :)

Men, om de kan kvie seg for å spise pga at de får det i halsen, kommer vi til å slite her... Hun setter alltid i halsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt dagboken din ganske lenge, så er på tide at jeg legger igjen et spor :)

Så kjedelig at det har blitt sånn med ammingen! Min kan bli sinna ved amming hun og, spesielt på formiddagen. Jeg regner med det er fordi det kan komme for mye, og jeg mistenker også at jeg har hatt/har for mye formelk så hun bare har slukket tørsten men ikke nødvendigvis sulten hele tiden. Amming er litt stress innimellom for jeg overtenker det litt merker jeg, men alternativet er mer stressende. Håper dette går seg til for dere! :)

Men, om de kan kvie seg for å spise pga at de får det i halsen, kommer vi til å slite her... Hun setter alltid i halsen!

Hei! Så koselig!

I dag har vi testet litt Biological nurturing og det fungerer greit. Her tvinges ingen på, men hun finner brystet selv - veldig greit. Å legge henne på armen er automatisk hylgrining, så gjør det kun ved byssing. Virker som hun vegrer seg litt, ja! Det må bare snu, tenker jeg. :)

Endret av malicious
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun har fått en låsning eller er stiv et sted som gjør det vanskelig/vondt å suge i den stillingen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd tvillingstilling? Hun kan reagere på nakkevondt eller noe slikt. Jeg har også ammet i bæretøy med stort hell. Har du bæresjal? Jeg brukte meitai, og da fant han brystet selv.

Kjipt å plages med ammingen, men det er ikke uvanlig! Ikke gi opp hvis du har lyst til å fortsette å amme :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun har fått en låsning eller er stiv et sted som gjør det vanskelig/vondt å suge i den stillingen?

Har tenkt tanken også. Men synes det er merkelig at hun reagerer kun på stillinger hvor jeg kan huske hun har klart å svelge galt. Som om hun husker at hun har gjort det, og ikke vil spise i samme stilling.

Har du prøvd tvillingstilling? Hun kan reagere på nakkevondt eller noe slikt. Jeg har også ammet i bæretøy med stort hell. Har du bæresjal? Jeg brukte meitai, og da fant han brystet selv.

Kjipt å plages med ammingen, men det er ikke uvanlig! Ikke gi opp hvis du har lyst til å fortsette å amme :klem:

Har lånt et sjal, men ikke brukt det :)

Har absolutt ikke lyst til å gi opp! Vi fikk det til, til slutt i kveld. Men hun satte litt i halsen fordi hun ble ivrig og etter det så hylgråt hun en stund. Fikk jo rapa henne og sånn, men hun ville ikke legges ned i samme stilling igjen. Kan det skape eller trigge minner, kanskje? Jeg satt tilbakelent i senga og la henne oppå brystet mitt, så søkte hun seg til og da funket det fint helt til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har skrevet til deg før her (tror jeg :klo:) Så gikk jeg gjennom det samme med M for et par uker siden (tror jeg :ler:) Og det gikk over, stortsett.. Han kan avogtil hyle når han blir lagt til på dagtid, men ellers er alt tipp topp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har skrevet til deg før her (tror jeg :klo:) Så gikk jeg gjennom det samme med M for et par uker siden (tror jeg :ler:) Og det gikk over, stortsett.. Han kan avogtil hyle når han blir lagt til på dagtid, men ellers er alt tipp topp :)

Godt å høre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...