Gå til innhold

malicious' fikk 2 blå raskere enn tenkt!

malicious

Anbefalte innlegg

Hun er 4kg nå! :) Hun legger godt på seg, sist hadde hun gått opp 540g på 1 1/2 uke. Gjorde et heftig sprang på vekstkurven sin :P

Herlig! Sånn skal det være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, brystene føles så tomme! Gi meg litt spreng, jeg vil at babyen min skal få mye mat! I dag er ikke helt dagen for Tuva. Skulle egentlig møte Ullzzang, Spiremor og MissStyles, men det ser ut til å utgå når den lille kun vil ligge på meg. Generelt liker hun ikke vogna, så tror det er greit med innekos i dag. :)

Kan de små forresten bli forkjølet av å ligge på et rom i 14 grader? Det er ganske kaldt. Er usikker på om jeg burde ta på lue. Ville jo hatt det om hun lå i vogna, liksom? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt på en tynn lue om det ikke var mer enn 14 grader :) Nå er jeg mer forsiktig med å kle på for mye enn at lille fryser for en liten stund(sjekker henne ofte), men 14 grader virker litt kaldt til å være innetemperatur, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt på en tynn lue om det ikke var mer enn 14 grader :) Nå er jeg mer forsiktig med å kle på for mye enn at lille fryser for en liten stund(sjekker henne ofte), men 14 grader virker litt kaldt til å være innetemperatur, ja.

Jeg sjekker nakken ofte, og hun er varm. Hun sover i nest, med fotpysj, pledd og dyne. Hendene og hodet er i lufta, liksom. Hun er ganske varm av seg ellers, så er usikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du ikke fikk vært med! Finne en ny dag snart igjen, så jeg og E får hilst på T.

Hvordan går det med T?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du ikke fikk vært med! Finne en ny dag snart igjen, så jeg og E får hilst på T.

Hvordan går det med T?

Ja, det må vi få til :) T er sutrete, men er snart klar for legging, så det går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med T?

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det barselstreff igjen! Var denne gangen hjemme hos hun ene. Jaggu hadde hun ikke stelt i stand lunsj a gitt! Lunsj for 7 andre damer tror jeg aldri jeg ville ha satt i gang :P Tuva sover dårlig på armen, så hun sutret litt til slutt etter å kun ha duppet litt av. Hun var våken nesten hele trilleturen hjem, men sovna fem minutter hjemmefra og sover fremdeles. Lille bolla mi :) Hun har var smørblid i dag (før hun ble overtrøtt) og smiler seriøst med hele trynet. Skulle ønske jeg fikk det på bilde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det barselstreff igjen! Var denne gangen hjemme hos hun ene. Jaggu hadde hun ikke stelt i stand lunsj a gitt! Lunsj for 7 andre damer tror jeg aldri jeg ville ha satt i gang :P Tuva sover dårlig på armen, så hun sutret litt til slutt etter å kun ha duppet litt av. Hun var våken nesten hele trilleturen hjem, men sovna fem minutter hjemmefra og sover fremdeles. Lille bolla mi :) Hun har var smørblid i dag (før hun ble overtrøtt) og smiler seriøst med hele trynet. Skulle ønske jeg fikk det på bilde!

Så koselig med lunsj for alle sammen! Med åtte damer er det nødt til å være god stemning! :nigo:

Typisk at man ikke får bilde av de største smilene, ja.. Føler at J alltid ser skeptisk ut, så det blir bra når hun endelig smiler på et bilde også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, lunsj for 8 personer? Ikke verst! Koselig med barseltreff da!

Det er så koselig når de smiler og ler. Føler jeg går rundt med kamera hele tiden sånn at jeg får med meg et smilebilde i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helgen snart over og vi setter nesa hjemover igjen. Vi har vært på besøk hos mine foreldre denne helgen. Som vanlig mye kos, kaker og desserter av alle slag. De syns det er så stas å varte oss opp! Familiens minste medlem har vel egentlig vært i fokus hele tiden, men føler meg ikke oversett :P Mormor og morfar liker å gå tur, så Tuva har fått gode trilleturer hver dag. Og jaggu har hun ikke sovet etterpå også, da! Hun har gjernet sovet fra kl. 13 - 17 nå to dager på rad, etter en trilletur.. :sjokkert: Det er noe jeg ikke får til hjemme, hvertfall!

Så kan godt si vi har hatt mye barnefri i helgen. Vi testet med flaske på henne i går og hun nektet plent og skreik som en gal! :hakeslepp: Hva skjedde? hun likte jo å ta flaske før! Gjør det plutselig litt vanskelig fremover da, om jeg skal være borte og sånn... Kanskje mulig å sjekke ut en annen type flaske? Denne flasken er den fra Avent som fulgte med en av babypakkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helgen snart over og vi setter nesa hjemover igjen. Vi har vært på besøk hos mine foreldre denne helgen. Som vanlig mye kos, kaker og desserter av alle slag. De syns det er så stas å varte oss opp! Familiens minste medlem har vel egentlig vært i fokus hele tiden, men føler meg ikke oversett :P Mormor og morfar liker å gå tur, så Tuva har fått gode trilleturer hver dag. Og jaggu har hun ikke sovet etterpå også, da! Hun har gjernet sovet fra kl. 13 - 17 nå to dager på rad, etter en trilletur.. :sjokkert: Det er noe jeg ikke får til hjemme, hvertfall!

Så kan godt si vi har hatt mye barnefri i helgen. Vi testet med flaske på henne i går og hun nektet plent og skreik som en gal! :hakeslepp: Hva skjedde? hun likte jo å ta flaske før! Gjør det plutselig litt vanskelig fremover da, om jeg skal være borte og sånn... Kanskje mulig å sjekke ut en annen type flaske? Denne flasken er den fra Avent som fulgte med en av babypakkene.

Hva med calma flasken fra medela? Vi har den og den skal liksom gjøre at babyen bruker samme sugeteknikk som ved amming :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med calma flasken fra medela? Vi har den og den skal liksom gjøre at babyen bruker samme sugeteknikk som ved amming :)

Skal sjekke den ut, takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det lenge siden sist hun fikk flaske?

O tok flaske fram til han var seks uker. Så gikk det noen uker uten at vi gav flaske og vips så nektet han flaske helt til han var over åtte måneder gammel :P

Så denne gangen har vi gitt flaske et par ganger i uken for å opprettholde. Håper det hjelper.

Når det kommer til ulike flasker så har jeg best erfaring med mam. Det var disse O omsider godtok etter flere mnd flaskenekt. Bruker Avent til J da, siden han godtar dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bruker vi og. Eneste flasken som hun vil ta foreløpig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det lenge siden sist hun fikk flaske?

O tok flaske fram til han var seks uker. Så gikk det noen uker uten at vi gav flaske og vips så nektet han flaske helt til han var over åtte måneder gammel :P

Så denne gangen har vi gitt flaske et par ganger i uken for å opprettholde. Håper det hjelper.

Når det kommer til ulike flasker så har jeg best erfaring med mam. Det var disse O omsider godtok etter flere mnd flaskenekt. Bruker Avent til J da, siden han godtar dem.

Ja, er noen uker siden. Flaske har gått helt fint nå, men nå dytter hun den vekk med tunga. Vi satte oss ned og prøvde i sted. Etter omtrent 20 minutter, mellom smokk og litt kopp-mating, så tok hun flaska og fikk spist litt. Men da vi skulle prøve på nytt, hadde hun glemt det igjen. Hehe. Skal fortsette å teste med henne fremover. Viktig at hun kan ta flaska i tilfellet jeg vil ut å gjøre noe, eller vi skal ha litt barnevakt.

Mulig vi må over på noe med større tut, eller som minner mer om et bryst. Avent sine er jo som en evig lang nipple :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har de mimijumi-flaskene som ser ut som en pupp og vvisstnok skal trenge lik teknikk som ved amming. Funker fint her, men har ikke prøvd noen andre enda da :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har de mimijumi-flaskene som ser ut som en pupp og vvisstnok skal trenge lik teknikk som ved amming. Funker fint her, men har ikke prøvd noen andre enda da :P

Takk for tips! Kan være teknikken glapp da det var noen uker siden hun fikk flaske sist, gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ringte de fra Babyshop og sa at det hadde kommet hjul til meg. Javel, så Emmaljunga sendte nye hjul til vogna? Så bra! :danse: Spørs om jeg får overtalt mannen til å hente de idag. Etter å ha hatt sutrebaby i hele dag, så føler jeg fint at jeg kan bli fort irritert. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videre i flaskeutfordringen:

I dag tok hun flasken med en gang og glemte igjen neste gang hun fikk den i munn. Lurer kanskje på om hun da ikke er sulten mer, eller hva?

Noob som jeg er visste jeg jo ikke at tut på flaskene har forskjellige numre! Jeg har jo matet med nr. 1, som har treg gjennomstrømming av melk. Jeg byttet til nr. 2 nå og det gikk jo mye bedre! Hun frøkna vår er jo ille sint fordi melka ikke kommer fort nok på puppen, så kanskje greit å kunne la henne få drikke litt raskere, som hun tross alt liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...