Gå til innhold

Dere som ser ned på sykepleierutdannelsen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

Hvis man studerer fysikk, bør man helst ha ambisjoner innenfor denne fagdisiplinen... Hvem tar i tilfellet en mastergrad eller doktorgrad i fysikk uten at de har mulighet for å få relevant jobb? Skjerpings.

du har evighetsstudenter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Men hva har det med trådens tema å gjøre?

Anonymous poster hash: bb31b...2ab

det har med å se ned på en utdannelse som faktisk gir gode jobbmuligheter.Og poenget mitt var at det er tåpelig å se ned på de samtidig som man ser opp til utdannelser kun fordi de er mer vanskelige, likegyldig hvor gode jobbmuligheter det er. Jobber man på rema, er man ikke bedre enn en sykepleier kun fordi man har studert fysikk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dude91

det har med å se ned på en utdannelse som faktisk gir gode jobbmuligheter.Og poenget mitt var at det er tåpelig å se ned på de samtidig som man ser opp til utdannelser kun fordi de er mer vanskelige, likegyldig hvor gode jobbmuligheter det er. Jobber man på rema, er man ikke bedre enn en sykepleier kun fordi man har studert fysikk.

Jobb har ingen verdens ting å gjøre med prestisjen ved en spesifikk utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har med å se ned på en utdannelse som faktisk gir gode jobbmuligheter.Og poenget mitt var at det er tåpelig å se ned på de samtidig som man ser opp til utdannelser kun fordi de er mer vanskelige, likegyldig hvor gode jobbmuligheter det er. Jobber man på rema, er man ikke bedre enn en sykepleier kun fordi man har studert fysikk.

Det er ingen her som ser ned på sykepleiere! Men du leser det du vil lese for å få enda mer bekreftelse på at folk ser ned på sykepleiere, og kommer med andre argumenter som ikke har noe med saken å gjøre!

Anonymous poster hash: bb31b...2ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingenting av dette er lett å få jobb som. Florerer ikke akkurat etter steder som søker etter folk med sånn utdannelse.

Haha, jeg skal starte på fysikkstudier (altså bachelor+master) til høsten og har allerede fått relevant jobb!

Anonymous poster hash: 0309e...498

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært flere tråder siste tiden hvor

sykepleierutdannelsen rakkes ned på, så

derfor lurer jeg.

Anonymous poster hash:

[acronym="Full hash:

80306cf8f4a103a04056537f99cc4f75"]

80306...f75

Sykepleiere er en veldig stolt yrkesgruppe som er veldig opptatt av å fremme til enhver tid at de er sykepleiere, og at de er verdens viktigste yrke. Ingen er viktigere enn dem. Nå generaliserer jeg litt her, men det er ofte slik. Jeg har respekt for sykepleieryrket, men det er som mange irriterende personlighetstyper blant sykepleierne. Er man på fest og det er en sykepleier der går det ikke lang tid før alle vet det ;-)

Anonymous poster hash: 04962...f7f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har med å se ned på en utdannelse som faktisk gir gode jobbmuligheter.Og poenget mitt var at det er tåpelig å se ned på de samtidig som man ser opp til utdannelser kun fordi de er mer vanskelige, likegyldig hvor gode jobbmuligheter det er. Jobber man på rema, er man ikke bedre enn en sykepleier kun fordi man har studert fysikk.

Tenk på teknologiutviklingen fra du var ung, til i dag, og tenk hvor vi kommer til å være om noen år fram i tid. Realfagutdannelse (særlig bl.a fysikk) er mer relevant enn noen gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jobb har ingen verdens ting å gjøre med prestisjen ved en spesifikk utdannelse.

sykepleiere har ganske godt rykte på seg. De fleste tenker godt om de. Er ikke så lav prestige akkurat.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dude91

sykepleiere har ganske godt rykte på seg. De fleste tenker godt om de. Er ikke så lav prestige akkurat.

Jeg tenker ikke stygt om sykepleiere. Poenget er at en professor i evolusjonsbiologi eller teoretisk fysikk har en langt mer prestisjetung utdannelse.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva har det med trådens tema å gjøre?

Anonymous poster hash: bb31b...2ab

Ingenting, helt utrolig hvordan denne tråden har sporet av!!

Jeg skjønner at mange av sykepleierne som svarer her vil forsvare utdannelsen mot noen av innleggene, men nå blir det mer og mer usaklig, og det har i grunnen lite med trådens tema å gjøre.

Anonymous poster hash: 80306...f75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleiere er en veldig stolt yrkesgruppe som er veldig opptatt av å fremme til enhver tid at de er sykepleiere, og at de er verdens viktigste yrke. Ingen er viktigere enn dem. Nå generaliserer jeg litt her, men det er ofte slik. Jeg har respekt for sykepleieryrket, men det er som mange irriterende personlighetstyper blant sykepleierne. Er man på fest og det er en sykepleier der går det ikke lang tid før alle vet det ;-)

Anonymous poster hash: 04962...f7f

Lurer også på om hierarkiet mange av de de jobber i også har noe å gjøre med saken.

Anonymous poster hash: bb31b...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er ikke en bachelor like tung som en master. Det er jo klart. Tar man videreutdanning innen spl med master er det jo like tungt. En bachelor i sykepleie er like heavy som en bachelor i alt annet

Nei, det er det ikke. Det er forskjell på pratisk rettet og akademisk utdanning. Master i rettsvitenskap er en integrert master, man må ta utdanning tilsvarende en bachelor først i denne. Det er ikke sånn at jeg sammenligner epler og pærer her. De tre første årene på jus (og andre akademiske utdannelser) er mye tyngre og kan ikke sammenlignes med sykepleien i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 8718b...3fa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Jeg tenker ikke stygt om sykepleiere. Poenget er at en professor i evolusjonsbiologi eller teoretisk fysikk har en langt mer prestisjetung utdannelse.

betyr ikke at han er viktigere eller at man bør se opp til han fordet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Nei, det er det ikke. Det er forskjell på pratisk rettet og akademisk utdanning. Master i rettsvitenskap er en integrert master, man må ta utdanning tilsvarende en bachelor først i denne. Det er ikke sånn at jeg sammenligner epler og pærer her. De tre første årene på jus (og andre akademiske utdannelser) er mye tyngre og kan ikke sammenlignes med sykepleien i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 8718b...3fa

hva så? Akademisk utdsnnelse er ikke alltid det beste.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hva så? Akademisk utdsnnelse er ikke alltid det beste.

:klaske:

Anonymous poster hash: 8718b...3fa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykepleiere har ganske godt rykte på seg. De fleste tenker godt om de. Er ikke så lav prestige akkurat.

Jeg har vært borti veldig mange sykepleiere. Noen er rasshøl, noen er dumme, noen er smarte, noen er fine, noen er kloke, noen burde finne seg noe annet å gjøre, noen er fantastiske og skulle vært klonet, noen er helt ok, noen eier ikke empati. Felles er at alle har tatt en fin utdanning som ikke er den aller vanskeligste. Og det er helt greit!

Anonymous poster hash: bb31b...2ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

han kan fortsatt være en drittsekk.

Hva er egentlig problemet her Betty?

Anonymous poster hash: dffb8...6b9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...