Gå til innhold

Det har bare sagt stopp akkurat nå.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sosial angst og depresjon.

Fikk meg jobb i fjor, og var vel egentlig glad for det da. Det er en ganske sosial jobb med kunder og litt ansvar. Ikke noe komplisert, men det er mye stress og dagen er ganske tettpakket.

Jobben har gitt meg mange utfordringer og jeg har blitt eksponert for mye som jeg redd for. Har jobbet med dette, men det ser jo ikke kundene og folk som ikke vet hvor mye jeg faktisk sliter med det.

I mars begynte jeg å slite med å få gjort jobben så godt som jeg skulle ønske på grunn av stresset.

Merker at det blir for mye for meg, og jeg klarer ikke å være på topp hver eneste dag. Har flere ganger nesten brutt sammen på jobb og har grått omtrent med en gang jeg har kommet meg ut derifra.

Hjalp heller ikke at jeg fikk vite at en kollega har klaget og slarvet bak min rygg. (ikke mine ord) Ringt til sjefen for hver minste lille ting, og det smitter over på kundene. Vi har faste kunder og hun kjenner alle, så da har de også klaget på meg. Ikke noe stort, men fikk vite at de følger med på meg.

Det føles svært tungt for meg, og kjenner et enormt press. Jeg er ganske så perfeksjonist, så jeg tar det veldig personlig når jeg får høre negative ting.

Akkurat nå har det bare sagt helt stopp og den positive utviklingen jeg hadde har stagnert. Jeg føler virkelig at jeg gjør så godt jeg kan, men når det ikke er nok så forstår jeg ikke hva jeg skal gjøre :( Har mistet den tryggheten jeg var på vei til å få, og er blitt deprimert igjen.

Har bestemt meg for å slutte, for det er virkelig ikke positivt for meg og går på helsa løs føler jeg.

Føler meg som den taperen og at dette er bevis for at jeg mislykkes uansett hva jeg gjør.

Anonymous poster hash: ec627...929

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hug: Jeg tror du gjør det riktig å slutte i den jobben jeg, siden den bryter deg såpass ned. Finn heller en bedre jobb med koseligere kollegaer!



Anonymous poster hash: 151c8...74e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har aldri jobbet på et sted der folk har vært mer negative. Merket det egentlig når jeg begynte der, men trodde at det skulle gå seg til.

Ikke det at det bare er andres feil, for man kan nok sikkert bli litt misoppfattet, men noen ting klarer jeg bare ikke å endre på.

Anonymous poster hash: ec627...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår absolutt hvordan du har det! Hvis du ikke tror og ser for deg en bedring i arbeidssituasjonen skjønner jeg godt at du ønsker å slutte.

Hvordan er jobbmarkedet der du bor da? Og er det noe annet du kunne tenke deg å gjøre?

Jeg har også måttet gi opp jobben min og utdannelsen jeg valgte, delvis pga angsten men også fysiske plager. Etter å ha bitt tennene sammen i flere år sier det en gang stopp! Trivsel har så utrolig mye å si, å at man lett tar ting personlig gjør det ikke bedre:/

Håper det ordner seg for deg! Synes du er flink som er i jobb.

Anonymous poster hash: f4342...658

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har aldri jobbet på et sted der folk har vært mer negative. Merket det egentlig når jeg begynte der, men trodde at det skulle gå seg til.

Ikke det at det bare er andres feil, for man kan nok sikkert bli litt misoppfattet, men noen ting klarer jeg bare ikke å endre på.

Anonymous poster hash: ec627...929

Jeg synes absolutt du bør søke etter andre jobber. Jeg var i omtrent samme situasjon som deg; jeg grudde meg til jobb, tenkte at det kom til å gå seg til, men til slutt omtrent gråt jeg fordi jeg visste at jeg skulle på jobb og hvem jeg skulle være der med (men til slutt var nesten alle like fæle å jobbe med). Jeg ville til slutt ringe og si jeg var syk, noe jeg aldri har gjort før! Da skjønte jeg heldigvis at det var på tide å finne noe annet. Nå har jeg ny arbeidsplass, hvor jeg trives kjempegodt! Arbeidsmiljøet er helt topp, og jeg har blitt bedre kjent med de jeg nå jobber med (har bare jobbet der 1 mnd) enn de jeg jobbet med i 6 måneder!

Hva er det du jobber innen, forresten?

Anonymous poster hash: abb5d...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett etter ny jobb en stund nå, men det er lite. Jeg bare klarer ikke å gå i denne jobben lengre, så håper det dukker opp noe snart. Ønsker jo selvsagt ikke å gå arbeidsledig, men akkurat nå virker det mye bedre enn å gå rundt som jeg har gjort.

Jeg har også vurdert å ringe og si at jeg er syk. Noe jeg aldri har gjort før, men har ikke gjort det.

Vil helst ikke si hva det er, men det er et serviceyrke.

Anonymous poster hash: ec627...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...