Gå til innhold

Deprimert og får ikke sove..Noen som har gode råd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nettop fått meg ny kjæreste,og det viser seg at han er til behandling for alvorlig depresjon.

Han har vært fulltids sykemeldt de siste månedene og går til terapi hver uke.

Han stenger meg ofte ute - ikke på en slem måte, men ved å avlyse dater og bare holde seg for seg selv, men han svarer alltid når jeg tar kontakt og sier han savner meg og vil ha meg i livet sitt.

I dag sa han ikke får sove lenger , og dette gjør at han ikke orker å møte meg.

Han er også frustrert fordi han (i følge eget utsagn) går på en cocktail av antidepressiva som ikke hjelper i det hele tatt.

Nå har han ikke sovet på nesten 1 uke..og det virker som han blir enda mer deprimert av dette.

Jeg vil så gjerne hjelpe ham men føler meg helt maktesløs.Har lest om at andidepressiva kan ødelegge søvnen..men har noen tips til hva jeg kan gjøre for å hjelpe ham?

Hadde tenkt å foreslå å gå en tur, bare for å komme ut litt (han sitter nesten bare inne).eller si jeg kan sove sammen med ham (han har ikke noe særlig sexlyst så sengekos har vi hatt lite av) .

Men er det andre tips som kan være lurt å prøve ut?



Anonymous poster hash: d2aca...fd9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fysisk krevende aktivitet gjør at du sover. Jeg tok en fjelltur på 6 timer og sov som et barn.

Anonymous poster hash: 9850b...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forslagene dine om å gå en tur eller å sove sammen høres fine ut! Er selv deprimert og med store søvnproblemer. Det er viktig med kosthold, mosjon og rutiner, men det vet han sikkert. Selv kan jeg ikke trene for sent på kvelden, og kan ikke spise sukker og raske karbohydrater. Mange antidepressiva tar litt tid før de begynner å virke slik de skal, så det er ikke unormalt ikke å føle noe effekt hvis han nettopp har ebgynt på dem (6-8 uker). Kjempebra han går i terapi :)

Hvis søvnproblemene vedvarer kan det være han kan få noe hos legen å sove på - dette hjalp meg i en periode!



Anonymous poster hash: 3bab7...6a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...